خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی+بخش کپی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,283
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
روستای قلات همچون بهشتی گمشده در گوشه ای از زمین با چشمه های آب فراوان است که دیدنش برای گردشگران تور شیراز بسیار تماشاییست. روستای باستانی و زیبای قلات شیراز با بیش از 7000 نفر جمعیت، یکی از روستاهای اطراف شیراز و از جاذبه های طبیعی شیراز بوده، باغ های سرسبز، طبیعت بی نظیر، چشمه های آب سرازیر از دل کوه ها، دره عمیق، درختان چندین هزار ساله و مفرح بودن آب و هوای قلات چشم هر ببیننده ای را به خود خیره می نماید وجود کلیسایی در دل کوه ها و درختان کهن سال قلات شیراز، گواه قدمت هزاران ساله این روستاست. بافت مسکونی این روستای کوهستانی متمرکز بوده، خانه های روستای قلات غالبا از خشت، چوب، گچ و سنگ ساخته شده است.
قلات شیراز کجاست
برای آنکه راحت تر این بهشت کوچک را بیابید آدرس دقیق قلات شیراز را برایتان به اختصار بیان می نماییم. در جاده شیراز به سمت سپیدان، پس از طی 25 کیلومتر، تابلویی قرار دارد که شما را به سمت روستای قلات شیراز هدایت می کند. مابقی سفر شما تا رسیدن به مقصد، در جاده ای با آسفالتی بی کیفیت بوده، که البته با ورود به روستا و مسیر سنگ-فرش شده و طبیعت بی نظیر و مناظر جادویی آن سفری خاطره انگیز را تجربه خواهید کرد.
فاصله قلات تا شیراز
با توجه به قرارگیری روستای قلات در استان فارس برای سفر به این منطقه توریستی، ابتدا به شهر شیراز رفته، حال برای پیمودن فاصله شیراز تا قلات باید به 36 کیلومتری شمال غربی شیراز بروید تا دیوارهای سنگچین باغ های سرسبز آن را ببینید. به عنوان سوغات قلات شیراز نیز می توانید محصولات کشاورزی همچون: انجیر، آلو، گوجه سبز، گردو، بادام، انار، انگور، زردآلو یا تولیدات لبنی آن همچون: کره، شیر، کشک و پنیر یا صنایع دستی همچون: سبد دستباف، گره (نوعی ظرف دستبافت)، گیوه، مشک (ظرف آب) و لوازم چوبی را که حاصل دست رنج و شغل و حرفه مردم همان منطقه است را خریداری نمایید.



آبشار قلات در کجاست
این آبشار زیبا که از دل کوه های قلات این روستا سرازیر است، علاوه بر ایجاد آب و هوایی مطبوع برای منطقه، موجب سرسبزی و آبادانی گشته و آب حاصل از آن برای کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
بهترین فصل سفر به روستای قلات شیراز، بهار و تابستان است، هرچند در فصل برگریزان پاییز و زمستان سپیدپوش نیز، زیبایی خاص خود را دارد.
تصاویر روستای قلات شیراز
اگر تصاویر این روستای ثبت شده در میراث جهانی یونسکو را دیده باشید متوجه خواهید شد که قرار است به دنیایی از رنگ ها، زیبایی و طبیعت بکر سفر کنید. روستای قلات شیراز دارای بافت تاریخی قابل توجهی بوده، علاوه بر خانه های قدیمی و پلکانی وجود قلعه قزل ارسلان بر بلندای کوه 3000 متری قلات در کنار موزه مردم شناسی روستا و کلیسایی که از دوره پس از جنگ جهانی اول به یادگار مانده است، از جمله آثار تاریخی ارزشمند این روستاست. همچنین این روستای تاریخی دارای گورستانی قدیمی بوده، بقایایی از آسیاب های آبی متعدد در گوشه و کنار آن به چشم می خورد. قلات شیراز به داشتن پوشش غنی از انواع گیاهان دارویی نیز شهره است و همین امر در کنار زیبایی های بی بدیل و آب و هوای خنک و دلچسبش سبب شده تا به یکی از مقاصد محبوب گردشگران تبدیل شود. در چند سال اخیر واحدهای اقامتی، رستوران و کافه هایی نیز در این روستای زیبا احداث شده تا اقامت را برای گردشگران راحت و دلچسب نماید.

منبع:گردشگری724


قلات

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: *ELNAZ* و FaTeMeH QaSeMi
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا