خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,307
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع

آبشار گچان
در بین دره گچان چشمه ای پر آب جاری است که آبشار زیبای گچان را تشکیل می دهد. آبشار گچان در ۱۵ کیلومتری شمال شهر ایلام و در بین تنگه که خود یکی از تفرجگاه های ایلام است قرار دارد. در این منطقه که کوه های زیبا و معظم مانشت و به همراه گچان گویی به هم رسیده اند منظره بسیار زیبایی را ایجاد نموده است. بگونه ای که در فصل های بهار، تابستان و پاییز و حتی زمستان به علت دسترسی تقریباً راحت آن، پذیرای خیل عظیم دوستداران طبیعت است.
آب گوارای چشمه گچان به مصرف اهالی روستاهای مجاور و آبیاری باغات میوه می رسد. این محل پوشیده از درختان زیبای گردو بوده و هرسال پذیرای اردوهای علمی و تفریحی است.



مسیر رسیدن به آبشار گچان و چشمه آن، ماشین رو نیست و بین یک ساعت تا یک ساعت و ربع پیاده روی دارد. مسیر بسیار راحت، هموار و به اصطلاح پاکوب است و برای طبیعت گردی های سبک بسیار مطلوب است. مسیری که طبیعت در آن زیبایی هایش را به گونه ای به رخ میکشد که از دیدنش هیچ گاه خسته نمی شوید.


مسیر دسترسی به آبشار گچان
این آبشار در قسمت شمال شرقی شهر ایلام و بطور دقیق تر در ابتدای جاده ایلام به شهرستان سرابه( شیروان و چرداوال) قرار گرفته است. برای رسیدن به این آبشار باید از تونل بزرگ ۱۵ کیلومتری شهرستان ایلام عبور کنید.

منبع:بیتوته


آبشار گچان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا