خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
درباره سفر حلزونی شنیده اید؟

چرایی آرام سفر کردن را بدانید

آیا آدم فعالی هستید؟ دوست دارید در یک زمان کوتاه تا حد ممکن از مکان های مختلف بازدید کنید؟ عالی است. اما آیا تا حالا سعی کردید روش سفرتان را عوض کنید و ازعجله و شتاب خودتان کم کنید تا چیزهای بیشتری ببینید؟ اگر از شتاب خود کم کنید، گل های رز را ببویید و از لحظه ها لـ*ـذت ببرید، واقعاً چیزهای بیشتری از آن کشور لمس می کنید تا وقتی شتاب زده و با عجله از یک مکان دیدنی به محل بعدی بروید.

ما صدها ایمیل از طرف خوانندگان داشتیم که در حال برنامه ریزی برای سفرشان هستند و دوست داریم به مردم کمک کنیم تا هرچه بیشتر ماجراجویی کنند، اما یکی از تغییراتی که ما اکثراً پیشنهاد می دهیم ، سرعت سفر کردن آنهاست. هر ۳ تا ۵ روز یک بار وسایل مان را جمع می کنیم و به مقصد بعدی می رویم، اما به محض اینکه کمی سرعت مان را کم کنیم و در یک محل برای ۵ تا ۱۰ یا حتی ۳۰ روز بمانیم، قطعاً تجربه های بهتری خواهیم داشت. درست است که هیچ روش سفری غلط و اشتباه نیست، اما ما به شدت توصیه می کنیم که از لحظه ها لـ*ـذت ببرید. حالا ما قصد داریم هنر سفر حلزونی را با شما به اشتراک بذاریم که از نکات سفر است.

۱. خسته نخواهید شد

سفر، کار خسته کننده ای است و گاهی هم پر استرس می شود. وقتی کوله گرد هستید یا برای مدت طولانی سفر می کنید، به هرجا که سفر می کنید یک خانه کوچک است و اگر زمان کمی آنجا بمانید، وقتی آنجا را ترک می کنید بخشی از خودتان را آنجا جا می گذارید. بی بی سی می گوید این خانه های درحال حرکت یکی از استرس زا ترین حوادثی است که اتفاق می افتد و وقتی از یک جا به جای دیگر سفر می کنید، خسته کننده می شود. باید یک سواری پیدا کنید و خودتان را به ایستگاه اتوبوس یا هواپیما برسانید، هزینه جابه جایی را بپردازید، چانه بزنید، راه تان را پیدا کنید و همه اینها را برای مقصد بعدی تکرار کنید. یک جا اقامت کنید، کوله بارتان را باز کنید و استراحت کنید. سفر برای حذف استرس و نگرانی از زندگی است و بهترین راه است.

۲. ارتباط بهتری با مردم برقرار می کنید

برای ما ملاقات با افراد جدید و ارتباط برقرار کردن با مردم محلی و سایر مسافران، یکی از اصلی ترین اهداف ما در گردشگری است. اما اگر زیاد از یک نقطه به نقطه دیگر جابه جا شوید، خداحافظی های زیاد شما امکان شکل گیری یک رابـ*ـطه درست با مردمی که ملاقات کردید را از شما سلب خواهد کرد. قطعاً دوستی های ۵ دقیقه ای در طول مسیر شکل می گیرد اگرچه عالی است ولی اگر بتوانید با آرامش بیشتری سفر کنید و دوستی های طولانی تری ایجاد کنید ، قطعاً ارزشش را خواهد داشت.

منبع: الی گشت


درباره سفر حلزونی شنیده اید؟!

 
  • تشکر
Reactions: ~BAHAR.SH~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا