خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
احتمالاً می دانید انویدیا قصد دارد نسخه اصلاح شده‌ای از پردازنده گرافیکی GeForce RTX 3060 را جایگزین نسخه اصلی می‌کند که ضد ماینینگ است. حالا تازه‌ترین شنیده‌ها حاکی از تصمیم انویدیا برای ضد ماین کردن کلیه پردازنده‌های گرافیکی سری GeForce RTX 30 هستند.
همان‌طور که می دانید کارت گرافیک RTX 3060 از همان روز اول ضد ماینینگ بود و امکان استخراج اتریوم با تمام قدرت آن وجود نداشت. اما بعداً انویدیا یک درایور جنجالی را منتشر کرد که باعث از میان برداشته شدن قفل ضد ماینینگ RTX 3060 شد و ماینرها با همان یک درایور قادر به ماین کردن اتریوم با آن هستند. در نهایت انویدیا تصمیم گرفت نسخه تازه‌ای از RTX 3060 را جایگزین نسخه اصلی کند که استفاده از درایور بدون قفل ضد ماینینگ را غیرممکن خواهد کرد.
بر اساس آخرین شایعات منتشر شده، منابع مختلفی تأیید کرده‌اند انویدیا قصد دارد نسخه تازه‌ای از کلیه پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 30 را جایگزین آنها کند که باعث می‌شود ضد ماینینگ شوند. برای این کار تنها کافی است تا شناسه سخت افزاری پردازنده‌های گرافیکی RTX 30 تغییر کند که باعث می‌شود درایورهای پیشین دیگر قابل استفاده نباشند. به این ترتیب انویدیا در درایورهای جدید کلیه پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 30 را ضد ماینینگ می‌کند.
طبق همین گزارش‌ها انویدیا تراشه های تولید جدید ضد ماینینگ را با عنوان Lite Hash Rate از نسخه‌ها و موجودی کنونی تفکیک می‌کند. ظاهراً انویدیا از مدل RTX 3060 گرفته تا RTX 3080 Ti را در نسخه LHR عرضه می‌کند و تنها استثناء موجود RTX 3090 است. احتمالاً انویدیا بر این باور است که قیمت بالای RTX 3090 باعث عدم جذابیت آن برای ماینرها شده است.
انتظار می‌رود نسخه ضد ماینینگ یا Lite Hash Rate کارت‌های گرافیک سری RTX 30 از ماه ژوئن روانه بازار شوند. البته این کارت‌ها کاملاً ضد ماینینگ نیستند و صرفاً در استخراج اتریوم دچار افت هش ریت می‌شوند که باعث می‌شود به صرفه نباشند.
انویدیا از مدل نام گذاری GAxx-xx2 برای پردازنده های گرافیکی ضد ماینینگ سری RTX 30 استفاده خواهد کرد. برای نمونه تراشه GA102-200 مورد استفاده در کارت گرافیک RTX 3080 Ti به GA102-202 تغییر پیدا می کند که البته یک تغییر بسیار جزئی است اما همین تغییر باعث غیر قابل استفاده شدن درایورهای فعلی می شود.
منبع:شهر سخت افزار


ماه آینده کارت‌های گرافیک GeForce RTX 30 انویدیا ضد ماینینگ می‌شوند

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا