خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
خط جدا کننده ماینرها از گیمرها، با کارت‌های گرافیک سری CMP کمپانی انویدیا رسم شد که به زودی شاهد عرضه مدل‌هایی متعدد از این خانواده خواهیم بود. آنچه که به تازگی به تیتر رسانه‌های سخت افزاری مبدل شده است، عملکرد کارت گرافیک ASUS CMP 40HX، فراتر از چیزی است که انویدیا اعلام کرد بود. چگونه می‌توان از یک کارت گرافیک چنین توانی استخراج کرد
علت تأخیر در عرضه کارت‌های گرافیک سری CMP که به منظور استخراج رمرزارزها طراحی شده‌اند، تغییراتی در طراحی و مدار تغذیه عنوان شده است. هر چه که می‌گذرد، ماینرها بیش از پیش به درو کردن کارت‌های گرافیک پرداخته و افزایش قیمت به همراه کمبود موجودی را تقدیم گیمرها می‌کنند.
ASUS CMP 40HX از جمله مدل‌هایی است که انتظار می‌رود به زودی در بازار دیده شود. در ابتدا انویدیا اعلام کرده بود که CMP 40HX می‌تواند توان 38 مگاهش را برای استخراج رمزارز اتریوم به ارمغان بیاورد. عددی مناسب برای نجات مدل‌هایی نظیر RTX 3060؛ با این وجود ایسوس به تازگی اقدام به انتشار تصاویری از یک تست جالب توجه کرده است.
در این آزمون، کارت گرافیک ASUS CMP 40HX موفق به ثبت سرعت 43.77 مگاهش برای استخراج اتریوم شده است. در نتیجه می‌توان گفت که ASUS CMP 40HX تا 21 درصد سریع‌تر از ارقام و اعدادی است که انویدیا در ابتدا اعلام کرده بود. اما این مسئله چگونه ممکن شده است؟ به نظر می‌رسد که مهندسان ایسوس با تغییراتی که در مدار VRM ایجاد کرده‌اند، به فرکانس‌هایی بالاتر دست یافته‌اند.
اما این پایان داستان نیست؛ الگوریتم استخراج رمزارز اتریوم به گونه‌ای طراحی شده است که به سرعت و پهنای باند حافظه بسیار حساس است؛ ایسوس با ایجاد یک کلاک ثابت و بهبود تایمینگ ها، موفق به افزایش چشمگیر عملکرد کارت گرافیک CMP شده است؛ این در حالی است که توان مصرفی کارت گرافیک در محدوده 135 وات قرار گرفته است که عددی بسیار ایده آل برای یک کارت گرافیک در این کلاس است. این کارت بر پایه تراشه یا همان سیلیکون TU106-100 تولید شده است که با قیمت 699 دلار وارد بازارهای جهانی خواهد شد.
منبع: شهر سخت افزار


ایسوس چه ترفندی را برای افزایش عجیب عملکرد کارت گرافیک ASUS CMP 40HX به کار گرفت؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا