خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
یکی از نکاتی که در روزهای اخیر دنیای سخت افزار و حتی گیمرها را تکان داده است، پیدا شدن سر و کله یک پردازنده، در قلب کامپیوتری است که از دنیای Xbox Series X/S آمده و بدون سر و صدا، در یک کیس کوچک گیمینگ به همراه یک مادربرد ترکیب شده است. داستان AMD 4700S چیست؟ پردازنده کنسول‌های جدید مایکروسافت و پلی استیشن 5 چگونه به اینجا رسیده و به فروش گذاشته شده است؟
می دانیم که در بخش ریخته گری پردازنده و تراشه‌ها، همواره تعدادی از آنها به دلیل مشکلات حین تولید از گردونه روزگار خارج می‌شوند. برخی از شرکت‌ها آنها را احیا کرده و به عنوان مدل‌های پایین‌تر فروخته و یا به زباله‌های الکترونیکی مبدل می‌شوند. اما به نظر می‌رسد که AMD راهی برای فروش پردازنده‌های خراب مورد استفاده در کنسول‌های Xbox Series X/S پیدا کرده است.
AMD 4700S پردازنده‌ای است که AMD صفحه‌ای رسمی برایش ایجاد نکرده و به زبان ساده‌تر آن را گردن نمی‌گیرد. اما از سوی فروشندگان چینی به عنوان یک پردازنده مناسب برای مادربردهای Mini-ITX تبلیغ می‌شود. این پردازنده که فاقد نام Ryzen است، به همراه یک مادربرد AMD Cardinal به فروش می‌رسد. این مادربرد دقیقاً مشابه مادربردی است که در کنسول‌های نسل نهمی Xbox Series X/S جای گرفته و فاقد اسلات حافظه رم است
به جای اسلات های حافظه رم، این مادربرد از تراشه‌های لحیم شده به برد استفاده می‌کند؛ طراحی که دقیقاً در کنسول‌های بازی نیز اجرا می‌شود. جالب است بدانید که AMD 4700S یک APU نبوده و فاقد گرافیک مجتمع است. AMD تراشه‌هایی را که در بخش گرافیکی دچار مشکل شده‌اند، به اسم پردازنده بدون گرافیک مجتمع وارد بازار چین کرده است. با حذف بخش iGPU، امکان افزایش فرکانس از 3.8 گیگاهرتز را به 4.0 گیگاهرتز ممکن کرده است.
در کنسول‌های مایکروسافت یعنی XBOX Series S و XBOX Series X به ترتیب شاهد فرکانس‌های 3.6 و 3.8 گیگاهرتز هستیم. فروشندگان کارت‌های گرافیکی نظیر Radeon RX 550 را به کاربران پیشنهاد کرده و در برخی از کیس های آماده نیز مدل‌هایی نظیر Radeon RX 550 نصب شده‌اند. سیستمی ارزان و جمع جور.

اما بد نیست بدانید که پردازنده‌های شکست خورده ایکس باکس سری اس و ایکس، یعنی AMD 4700S، درست همانند مدل‌های استاندارد و سالم خود دارای 8 هسته و 16 رشته هستند. در مادربرد کنار آنها که در واقع مادربرد مورد استفاده در کنسول‌های XBOX Series S و XBOX Series X است نیز 16 گیگابایت حافظه GDDR6 به عنوان حافظه رم تعبیه شده است. می‌توانید سخت افزار کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت را در قالب یک کامپیوتر کوچک در اختیار گرفته و از هسته‌های ZEN2 لـ*ـذت ببرید.فروشندگان این سیستم عجیب در چین ادعا می‌کنند که سرعت آن از یک سیستم با پردازنده کلاس نوت بوک Intel Core i7-9750H و کارت گرافیک لپ تاپی GeForce RTX 2060 سریع‌تر است. به بیان ساده‌تر، سخت افزار کنسول‌های نسل نهمی به همراه کارت گرافیک AMD Radeon RX 550. به هر حال این ادعای بزرگی است که برای اثبات نیاز به زمانی بیشتر دارد.
منبع:شهر سخت افزار


پخش کامپیوترهای گیمینگ با پردازنده Xbox Series X/S در چین خبر ساز شد! همکاری پنهان AMD با فروشندگان چینی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا