خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
با وجود کاهش قیمت و موجودی بسیار بهتر پردازنده‌های اینتل، تازه‌ترین آمار ارائه شده نشان می‌دهد باز هم پردازنده‌های AMD Ryzen پرفروش‌ترین ها در فروشگاه آمازون هستند.
اگر خبرها را دنبال کرده باشید احتمالاً می دانید AMD از بحران کمبود تراشه در دنیا آسیب دیده است و پردازنده‌های Ryzen با کمبود موجودی و افزایش قیمت روبرو هستند. اما در آن سو اینتل خطوط تولید اختصاصی خود را دارد و پردازنده‌های Core موجود بسیار بهتری دارند. همچنین اینتل قیمت بسیاری از پردازنده‌های جدید خود را کاهش داده است، بنابراین بسیاری انتظار دارند فروش پردازنده‌های اینتل به شدت افزایش پیدا کرده باشد.
اما لیست پرفروش‌ترین پردازنده‌های Amazon چیز دیگری را نشان می‌دهد و از 8 پردازنده پرفروش این فروشگاه بزرگ، 7 عدد آنها متعلق به AMD هستند.
به طور دقیق‌تر Ryzen 7 3700X هشت هسته پرفروش‌ترین پردازنده فروشگاه آمازون است. این مدل که در سال 2019 میلادی با ریزمعماری نسل سومی Zen 2 معرفی شد، حالا 308 دلار قیمت دارد که ارزان‌تر از قیمت اولیه 329 دلار است. البته موجودی این پردازنده بسیار کم است.

رتبه دوم در اختیار پردازنده Ryzen 9 5900X با ریزمعماری نسل چهارمی Zen 3 است. البته این مدل از سوی فروشندگان مستقل با برچسب قیمتی 800 دلار به فروش می‌رسد که بسیار گران‌تر از قیمت پایه 549 دلار است. با این حال باز هم مردم Ryzen 9 5900X می‌خرند.

تنها پردازنده اینتل در بین 8 مدل پرفروش آمازون Core i7-10700K است که در جایگاه ششم قرار دارد. اینتل قیمت این پردازنده نسل دهمی را از 387 به 319 دلار کاهش داده است.

جالب اینکه اینتل حتی قیمت پردازنده‌های جدید نسل یازدهمی خود را کاهش داده است. برخی کاهش قیمت پردازنده‌های Rocket Lake را ناشی از عملکرد نه چندان خوب آنها در بررسی‌ها می‌دانند. روی هم رفته باقی ماندن پردازنده‌های AMD در صدر پرفروش‌ترین های آمازون با وجود همه تخفیف‌ها و موجودی گسترده‌تر اینتل، یک شگفتی بزرگ است.
منبع:شهر سخت افزار


کاهش قیمت هم به اینتل کمک نکرد؛ پردازنده‌های AMD Ryzen همچنان پرفروش‌ترین

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا