خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*ELNAZ*

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/2/21
ارسال ها
1,311
امتیاز واکنش
24,389
امتیاز
368
زمان حضور
54 روز 6 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
آمریکا کشور فرصت‌هاست. شهرهای زیبا و مکان‌ های دیدنی آمریکا می‌تواند هرکسی را برای سفر به آن وسوسه کند. اما اولین دغدغه هرکسی برای مسافرت، هزینه‌‌های سفر است. بنابراین اگر به سرتان زده این بار به آمریکا بروید، مسلما باید از هزینه سفر به آمریکا مطلع شوید.
بد نیست در قدم اول از نیویورک شروع کنیم. آن هم به این دلیل که این شهر شلوغ و پربازدید از نظر اقتصادی و بناهای گردشگری در آمریکا حرف اول را می‌زند. نیویورک به دلیل جای دادن مهاجران با ملیت‌های مختلف، به عنوان شهری چند فرهنگه هم شناخته می‌شود که جذابیت بیشتری به آن بخشیده است.
واحد پول آمریکا

واحد پول آمریکا، دلار است و همانطور که می‌دانید امروزه در بازار ایران قیمت دلار نوسانات زیادی دارد. برای ورود به خاک کشور آمریکا علاوه بر پاسپورت باید ویزا هم داشته باشید. ویزا هم انواع مختلفی از جمله ویزای تحصیلی، تجاری و … دارد که هزینه هرکدام متغیر است. به طور کل برای دریافت ویزا باید در حساب بانکی خود حداقل 100 تا 150 میلیون تومان پول داشته باشید.
همچنین حساب شما باید در 3 تا 6 ماه گذشته گردش مالی خوبی داشته باشد. مهم نیست چه مبلغی به این مبلغ اضافه و یا از آن کم کرده باشید، مهم تعداد گردش‌های مالی شماست که بررسی می‌شود. برای دریافت ویزا هم باید 280 دلار بپردازید.
البته در صورتی که کارهای مربوط به اخذ ویزا را خودتان انجام دهید، این مبلغ به 160دلار کاهش پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که ویزای صادر شده تا شش ماه اعتبار دارد. یعنی شما می‌توانید در عرض این شش ماه به راحتی به آمریکا رفته و برگردید.
هزینه پرواز به آمریکا

برای سفر به آمریکا یا نیویورک باید بلیط هواپیما تهیه کنید. البته لازم به ذکر است که هیچ پرواز مستقیمی از تهران به آمریکا وجود ندارد. برای اینکه بتوانید هزینه سفر به آمریکا را کاهش دهید، می‌توانید با توجه به متغیرهایی که در ادامه می‌گوییم بلیط ارزان‌تری بخرید. در این صورت می‌توانید حدود 50 تا 60 درصد از هزینه سفر خود را کم کنید.
1 – فصل مناسب

برای سفر به آمریکا یا نیویورک باید سفر مناسبی را انتخاب کنید. این شهر بزرگ و پرترافیک هم فصل پربازدید و هم فصل خلوت دارد. سفر در فصل خلوت علاوه بر ارزان بودن هزینه بلیط، باعث کاهش هزینه اقامت در هتل‌ها هم می‌شود.

2 – فاصله هوایی

همانطور که قبلا هم گفته شد از تهران تا آمریکا پرواز مستقیمی وجود ندارد. بنابراین می‌توانیم مهم‌ترین متغیری که بر هزینه سفر به آمریکا تاثیر می‌گذارد را فاصله هوایی بدانیم. در حقیقت فاصله هوایی از تهران تا آمریکا با مکان‌هایی سنجیده می‌شود که در سفر شما وجود دارد.

به طور کل برای سفر به نیویورک چندین مسیر هوایی وجود دارد:

  • تهران- مسکو – نیویورک
  • تهران – دوحه – نیویورک
  • تهران – استانبول – نیویورک
  • تهران – استانبول – رم – نیویورک
  • تهران – دوحه – بـ*ـو*ستون – نیویورک
  • تهران فرانکفورت – زوریخ – نیویورک
  • تهران – دبی – نیویورک
  • تهران – وین – نیویورک
  • تهران – فرانکفورت – نیویورک


هزینه های سفر به آمريکا

 
  • تشکر
Reactions: ~BAHAR.SH~

*ELNAZ*

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/2/21
ارسال ها
1,311
امتیاز واکنش
24,389
امتیاز
368
زمان حضور
54 روز 6 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
3 – ایر لاین

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که خیلی به آمریکا سفر می‌کنید، حتما زمان تهیه بلیط تفاوت زیادی در قیمت‌های آن دیده‌اید. اما چرا؟ خب به خاطر این که بلیط‌های تهران به نیویورک به هفت متغیر وابسته است. اولین متغیر هزینه پایه‌ای است که در همه ایر لاین‌ها هزینه یکسانی برای تهیه بلیط دارد. دومین متغیر هزینه بلیط تهران به نیویورک به مالیات و مبالغ دریافتی فرودگاه از ایرلاین‌ها بستگی دارد.

مهم‌ترین متغیر هم سوخت هواپیما است. سایر متغیرها نیز به تغییر قیمت سوخت هواپیما، سرویس‌دهی در هواپیما، غذا و خوارکی‌ها، صندلی و میزان مجاز بار همراه شما بستگی دارد.

4 – زمان تهیه بلیط

یکی دیگر از متغیرهای مهم در هزینه سفر به آمریکا مربوط به زمانی است که اقدام به تهیه بلیط می‌کنید. برخی از ایرلاین‌ها در زمان‌های مختلف تخفیف‌هایی را روی بلیط‌ها لحاظ می‌کنند. نکته مهم در رزرو اینترنتی بلیط این است که حدود 2 ماه یا حداقل 2 هفته مانده به تاریخ پروازتان، بلیط خود را رزرو کنید. در حقیقت هرچه زودتر بلیط خود را خریداری کنید، بلیط با قیمت مناسب‌تری می‌توانید بیابید.

چند نکته کلیدی برای سفر ارزان قیمت به آمریکا

برای خرید بلیط از ایرلاین می‌توانید با جست‌و‌جو کردن مبدا و مقصد خود فهرستی از قیمت‌ها را ببینید. اگر دنبال سفری ارزان‌قیمت هستید، می‌توانید با ورود به سایت علی بابا و انتخاب سفر مبدا و مقصد خود، فهرستی از سفرهای ارزان‌قیمت را مشاهده کنید. البته نکته‌هایی هم برای داشتن سفری ارزان وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

  • اگر زمان رفت و برگشت مشخصی دارید، می‌توانید بلیط دوطرفه رزرو کنید. گاهی اوقات هزینه شما کمتر از وقتی می‌شود که دو بلیط مجزا برای رفت و برگشت خود تهیه می‌کنید.
  • در صفحات ایرلاین گزینه‌هایی وجود دارد که با فعال کردنشان می‌توانید سفرهای اضافی را کنسل کنید. این آپشن به شما اجازه می‌دهد علاوه بر ساعت پرواز ساعات توقف خود را هم تعیین کنید.
  • اگر قصد تهیه بیش از یک بلیط را دارید، در همان ابتدای کار گزینه مسافران را انتخاب کنید
بهترین زمان سفر به آمریکا از نظر قیمت

شما می‌توانید همیشه و در هر زمانی که اراده کردید به نیویورک سفر کنید. البته در این بین عواملی مثل شرایط جوی، جشنواره‌ها و هزینه خرید بلیط هم بر هزینه سفر به آمریکا تاثیر می‌گذارد. معمولا ماه سپتامبر تا نوامبر بلیط هواپیما و هزینه اقامت شما گران است. البته هوا در این فصل بسیار دلپذیر است. به طوری که می‌توانید در جشنواره‌های فیلم نیویورک، جشن Thanksgiving، ماراتن نیویورک و کارنیوال هالووین هم شرکت کنید.

گران‌ترین فصل در نیویورک بین ماه‌های دسامبر تا فوریه یعنی فصل زمستان است. در این بازه زمانی به دلیل برگزاری جشن کریسمس هزینه ی سفر و اقامت در هتل ها بسیار بالا می رود.

بین ماه‌های مارس تا می که فصل بهار است، دمای هوا به 15 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در این فصل هم هزینه سفر به آمریکا و اقامت در آن به طور قابل توجهی کمتر می‌شود. باید به شما هشدار بدهیم که در این فصل شاهد باران‌های خیلی شدیدی خواهید بود. با این حال می‌توانید در جشنواره‌های بین المللی غذا و نمایشگاه هنر شرکت کنید.

اما همیشه گرم‌ترین و شلوغ‌ترین فصل نیویورک تابستان بوده که بین ماه ژوئن تا آگوست است. اگر از گرمای شدید هوا فاکتور بگیریم، هزینه متوسط اقامت هتل می‌تواند تابستان را بهترین فصل سفر به آمریکا معرفی کند. از اینها که بگذریم، در تابستان جشنواره غرور مارس، اشعار شکسپیر و اپرا در پارک‌ها برگزار می‌شود که شما می‌توانید در آنها شرکت کنید و از اتفاقات جالب آن لـ*ـذت ببرید.


هزینه های سفر به آمريکا

 
  • تشکر
Reactions: ~BAHAR.SH~

*ELNAZ*

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/2/21
ارسال ها
1,311
امتیاز واکنش
24,389
امتیاز
368
زمان حضور
54 روز 6 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
هزینه حمل و نقل در آمریکا

یکی از مهم‌ترین مولفه‌های هزینه سفر به آمریکا انتخاب وسایل حمل و نقل است. قبل از هرچیزی باید بدانید که تنها محله منهتن در نیویورک نیست که خیلی جذاب و دیدنی است؛ بلکه محله‌هایی مثل کوئینز و بروکلین هم بخشی از اماکن دیدنی نیویورک به شمار می‌آید.

برای رفتن به این مناطق، تاکسی، مترو و اتوبوس آماده است. معمولا در شهر شلوغی مثل نیویورک بهترین گزینه برای در امان ماندن از ترافیک مترو است. اگرچه تردد با تاکسی هم برای شما گران تمام می‌شود؛ چون علاوه بر پرداخت هزینه زیاد، باید مدت زمان زیادی را هم در ترافیک بمانید. برای استفاده از مترو باید 3 دلار پرداخت کنید. البته می‌توانید با تهیه کارت 20 دلاری مترو، هزینه خود را به 2.75 دلار برسانید. یادتان باشد در متروها به کسی نگاه طولانی‌مدت نداشته باشید، چون این موضوع در نیویورک وجه خوبی ندارد.

البته از حق نگذریم گاهی متروها آنقدر شلوغ هستند که بهترین گزینه برای شما همین تاکسی‌ها هستند. در ضمن سریع‌ترین راه برای رفتن به فرودگاه هم استفاده از تاکسی است. برای سوار شدن به تاکسی باید مبلغی هم به عنوان انعام کنار بگذارید. البته تاکسی گرفتن در نیویورک کمی متفاوت است. در واقع اگر می‌خواهید سوار تاکسی شوید، باید خودتان به سمت آن بروید. مطمئن باشید که اگر فقط گوشه‌ای بایستید، تاکسی‌ها برای شما توقف نمی‌کنند.

تعطیلات زمستانی در آمریکا هم حال و هوای خاص خودش را دارد که می‌تواند یک سفر خاطره‌انگیز برای شما باشد.

هزینه مکان های دیدنی آمریکا

اگر دوست دارید از جاهایی دیدن کنید که هزینه‌ای برای شما به همراه نداشته باشد، می‌توانیم گشت و گذار و تفریح در پارک‌ها، پیاده‌روی در پل بروکلین، میدان تایمز و خیابان خرید پنجم را به شما پیشنهاد دهیم. به علاوه تعداد زیادی موزه و نمایشگاه هنری در آمریکا وجود دارد که برای بازدید هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کنند.
هزینه یک وعده غذا در آمریکا

نیویورک علاوه بر محله‌های زیبا و زیادی که برای بازدید دارد، غذاهای خوشمزه و متنوعی هم دارد که حسابی هر گرسنه‌ای را سرحال می‌آورد. برای همین منظور رستوران‌ها، کافه‌ها و فست‌فودی‌های زیادی در نیویورک وجود دارد. شما در آمریکا برای صرف وعده صبحانه حدودا 7 دلار، برای نهار 15 دلار و برای شام هم 35 دلار باید پرداخت کنید.
هزینه سفر به آمریکا در چند جمله

تا اینجای کار از هزینه سفر به آمریکا برای شما گفتیم؛ اما حالا می‌خواهیم اشاره‌ای هم به شیوه تهیه بلیط داشته باشیم. برای تهیه بلیط می‌توانید هم به صورت مستقیم و هم به صورت اینترنتی اقدام کنید. البته توصیه ما به شما این است که بلیط خود را اینترنتی رزرو کنید. چرا؟ خب به خاطر این که در این صورت می‌توانید سفرهای هواپیمایی زیادی را ببینید و آنها را با هم مقایسه کنید و آخر کار بر اساس قیمت به راحتی یکی را انتخاب کنید.

اما به طور کل برای بر آمدن از پس هزینه های سفر به آمریکا باید حداقل روزی 40 دلار داشته باشید. اگر دوست دارید در سفر خود بریز و بپاش بیشتری داشته باشید، مسلما این مقدار برای شما بیشتر خواهد شد. معمولا بهترین بازه زمانی برای سفر به آمریکا سه روز است که می‌توانید بر اساس بودجه خود این بازه را کمتر یا بیشتر کنید. در کل امیدواریم سفر خوبی داشته باشید و حسابی بهتان خوش بگذرد.

منبع: علی بابا


هزینه های سفر به آمريکا

 
  • تشکر
Reactions: ~BAHAR.SH~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا