خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
اسنپدراگون 888 بهترین پردازنده کوالکام است و در حال حاضر هیچ نسخه دیگری از آن ساخته نشده است. بنابراین احتمال اینکه در آینده‌ای نزدیک نسخه‌های دیگری از این تراشه تولید و روانه بازار شود دور از ذهن نیست.
باید در نظر داشت کوالکام هر ساله نسخه پرو یا پلاس تراشه پرچمدار خود را تولید و معرفی می‌کند. این نسخه‌ها معمولا با همان پیکربندی تراشه اصلی اما باتغییرات جزئی مانند سرعت کلاک بیشتر عرضه می‌شوند.
روز گذشته افشاگر معروف چینی به‌نام Digital Chat Station در شبکه اجتماعی Weibo فاش کرده که کوالکام در حال کار بر روی اسنپدراگون 888 پرو است و در حال حاضر این تراشه مراحل آزمایشی خود را طی می‌کند.
می‌توان اسنپدراگون 888 را پردازنده گران‌قیمت و در عین حال کمیاب کوالکام دانست که توسط همه سازندگان قابل استفاده نیست. کوالکام برای این دسته از سازندگان تراشه اسنپدراگون 870 را طراحی و عرضه کرده است. این چیپست ارزان‌قیمت بسیاری از خصوصیات برادر بزرگتر خود یعنی اسنپدراگون 888 را به ارث برده است.
Snapdragon 888 Pro نسخه پیشرفته‌تری نسبت به مدل فعلی آن یعنی اسنپدراگون 888 است. قرار است این تراشه بر روی گوشی‌های پرچمداری که در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی روانه بازار می‌شوند استفاده شود.
اما بر اساس شایعات فقط سازندگان چینی گوشی‌های هوشمند امکان استفاده از این پردازنده را دارند و نسخه پرو منحصراً در بازار چین عرضه خواهد شد. علاوه بر این مشخصات اسنپدراگون 888 تفاوت چندانی با نسخه استاندارد آن نخواهد داشت.
تراشه اسنپدراگون 888 بر اساس لیتوگرافی 5 نانومتری سامسونگ ساخته شده است. این پردازنده از پیکربندی هشت هسته‌ای شامل یک هسته قدرتمند Cortex-X1 با فرکانس 2.84 گیگاهرتز (احتمالاً نسخه پرو از فرکانس کاری بیش از 3 گیگاهرتز استفاده کند)، سه هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A78 و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 است.
همچنین این تراشه از پردازنده گرافیکی Adreno 660 و مودم 5G مدل X60 با حداکثر پهنای باند 7.5Gbps بهره می‌برد.
اسنپدراگون 888 فعلی مستعد گرم شدن است و باتوجه به افزایش سرعت فرکانس هسته‌ها در نسخه پرو هنوز معلوم نیست کوالکام چه فکری برای این موضوع کرده است. شایعات به احتمال انتخاب شرکت TSMC جهت تولید تراشه برای کوالکام اشاره دارند. زیرا لیتوگرافی 5 نانومتری آنها پیشرفته‌تر بوده و احتمال تولید گرما را کاهش می‌دهد.
جدا از این افشاگر چینی می‌گوید ممکن است در سال جاری میلادی عضو جدیدی به خانواده سری ۷۰۰ اسنپدراگون اضافه نشود. بنابراین اسنپدراگون 780G فعلی برای مدتی موقعیت خود را به عنوان پرچمدار این سری حفظ خواهد کرد.
منبع: شهر سخت افزار


احتمال عرضه انحصاری تراشه اسنپدراگون 888 پرو در بازار چین

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا