خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Z.A.H.Ř.Ą༻

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
16/10/20
ارسال ها
1,830
امتیاز واکنش
43,287
امتیاز
418
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
293 روز 10 ساعت 47 دقیقه
نویسنده این موضوع
مایا آنجلو (متولد 4 آپریل 1928 – متوفی 28 می 2014) شاعر، خاطره‌نویس، و فعال حقوق بشر اهل آمریکا بود. او هفت زندگی‌نامه شخصی، سه کتاب مقالات، و چندین کتاب شعر در طول حرفه‌ای به مدت 50 سال منتشر کرد. او ده‌ها جایزه و بیش از پنجاه مدرک افتخاری دریافت کرد. آنجلو بیش از همه برای مجموعه هفت زندگینامه خود شناخته می‌شود که بر روی تجربیات دوران کودکی و جوانی وی تمرکز دارد. اولین کتاب این مجموعه به نام «می‌دانم چرا پرنده قفسی آواز می‌خواند» (1969) داستان زندگی آنجلو تا سن 17 سالگی را بازگو می‌کند و برای او شهرت و تحسین بین‌المللی را به همراه داشت.
آنجلو پیش از اینکه شاعر و نویسنده شود، شغل‌های مختلفی را در جوانی تجربه کرد از جمله آشپز، فاحشه، رقصنده کلاب‌های شبانه، عضو گروه اپرا، هماهنگ‌کننده کنفرانس رهبری مسیحیان، و خبرنگار مصر و غنا در زمان استعمارزدایی آفریقا. او بازیگر، نویسنده، کارگردان، و تهیه‌کننده نمایشنامه‌ها، فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی بود. آنجلو در جنبش حقوق مدنی سیاهپوستان آمریکا فعال بود و با مارتین لوتر کینگ جونیور و مالکوم ایکس همکاری کرد.
مایا آنجلو در نقش سخنگویی برای سیاه‌پوست‌ها و زنان مورد احترام بود، و آثارش به عنوان دفاعیه‌ای برای فرهنگ سیاه‌ها به شمار می‌رود. اشعار آنجلو بر روی افراد فعال در موسیقی مدرن هیپ هاپ از جمله هنرمندانی مثل کانیه وست، کامن، توپاک شکور، و نیکی میناژ تأثیرگذار بوده است.
جملات زیبا از مایا آنجلو
امیدواری بزرگ من اینست که به همان اندازه ای که گریه می کنم، بخندم.
پیش داوری، بار سنگینی است که گذشته را مختل می کند، آینده را تهدید می کند و زمان حال را دست نیافتنی می کند.
شما مجموع کل تمام چیزهایی هستید که دیده اید، شنیده اید، خورده اید، بو کرده اید، بهتان گفته شده است، و فراموش کرده اید. همه چیز روی هر یک از ما تاثیر می گذارد، و به همین دلیل سعی می کنم که تجربیاتم مثبت باشند.
هیچ رنجی بزرگتر از این نیست که داستان ناگفته ای را درون خود نگه داری.
هیچ چیز کار نخواهد کرد مگر اینکه تو اقدام کنی.
اگر تنها یک لبخند در خود داری، آن را به کسانی بده که دوستشان داری.
اگر چیزی را دوست نداری، تغییرش بده. اگر نمی توانی تغییرش دهی، طرز نگرش خود را تغییر بده.
اگر پی ببری که در قلبت به کس دیگری اهمیت می دهی، به موفقیت رسیده ای.
بعضی ها که قادر نیستند به مدرسه بروند، بسیار فرهیخته تر و باهوش تر از پروفسورهای دانشگاه هستند.
عشق هیچ حصاری نمی شناسد. از موانع پرش می کند، از نرده ها عبور می کند، در دیوارها رخنه می کند تا با امید کامل به مقصد خود برسد.
منبع نیکند




بیوگرافی مایا آنجلو | شاعر

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • عالی
  • تشکر
Reactions: SelmA و LIDA_M
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا