خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,109
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
برند شیائومی (Xiaomi) از جمله برندهاییست که توانست در مدتی کوتاه، به خوبی جایگاه خود را در بازار پیدا کند و بتواند با ارائه خدماتی ممتاز، در کنار هزینه‌ای پایین تر نسبت به رقبا، از بسیاری از شرکت‌های قدیمی پیشی بگیرد. بد نیست بدانید که در زمان نگارش این مقاله، شیائومی توانسته که در سه ماهه آخر سال 2020 در بحث تعداد فروش موبایل‌های هوشمند از کمپانی اپل نیز پیشی بگیرد و اکنون پس از سامسونگ، در جایگاه دوم قرار دارد.
تنوع بسیار بالای موبایل‌های شیائومی موجب شد که سری‌های Mi وRedmi پاسخگوی حجم بالای محصولات این کمپانی نباشد و در نهایت شیائومی مجبور به برندسازی شود. برند پوکو (POCO) از جمله برندهای نوپای کمپانی شیائومیست که توانست با استقبال نسبتا خوبی در بازار ایران روبه‌رو شود. امروز در فروشگاه اینترنتی هدف به بررسی یکی از جدیدترین محصولات خانواده پوکو، یعنی موبایل هوشمند POCO X3 خواهیم پرداخت. همچون همیشه این محصول پوکو نیز به یک سخت افزار بسیار قدرمند مجهز شده و قیمت بسیار پایین تری نسبت به سایر رقیبان خود دارد. پس اگر به دنبال خرید یک گوشی باکیفیت در کنار بهره مندی از بهترین امکانات و در عین حال، قیمت مناسبی هستید؛ تا انتهای نقد و بررسی پوکو X3 با ما همراه باشید.
نقد و بررسی موبایل شیائومی Poco X3 : طراحی، معماری و نمایشگر
پوکو ایکس 3، از طراحی خاصی برخوردار است که پیش از این شبیه به آن را کم دیده‌ایم. این گوشی مشابه بیشتر گوشی‌های شیائومی و البته پوکو، ضخامت و وزن زیادی دارد که احتمالا برای بسیاری از کاربران، خوشایند نخواهد بود. پوکو X3 در ابعادی معادل 16.5x7.5x0.9 سانتی متر طراحی شده است و وزن آن حدود 215 گرم می‌باشد؛ که البته این وزن با توجه به باتری بزرگ، تاحدودی قابل چشم پوشیست. بدنه این محصول، ترکیبی از پلاستیک، پلی کربنات (نوعی پلاستیک) و آلومینیوم است. پنل پشتی از پلی کربنات ساخته شده و دارای یک بریدگی برای جای گیری کنسول دوربین است. در امتداد کنسول دوربین، طراحی هاشور خورده‌ای به چشم‌می‌خورد که در داخل آن لوگوی POCO قرار گرفته است. لوگوی پوکو اندازه‌ای بزرگ‌تر از همیشه دارد و در ساخت آن از متریال هولوگرافیک استفاده شده که باعث‌ می‌شود در زاویه‌های مختلف، رنگ‌های متفاوت به خود بگیرد.


نقد و بررسی موبایل شیائومی Poco X3

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,109
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
در قسمت بالای نمای پشتی، دوربین چهارگانه به همراه فلاش LED دیده می‌شود که در داخل کنسولی با طراحی جدید و متفاوت قرار گرفته است. کنسول دوربین به شکل قابل توجهی از بدنه دوربین فاصله دارد که احتمال وقوع خرابی در دوربین را بیش از پیش، افزایش می‌دهد. خرید یک محافظ بدنه که باعث همسطح شدن قسمت پشتی موبایل Poco X3 می‌شود را به کلیه خریداران این موبایل شیائومی پیشنهاد می‌کنیم.
خوشبختانه فریم استفاده شده در تلفن هوشمند پوکو ایکس 3، از جنس آلیاژ آلومینیوم بوده و از مقاومت بالایی برخوردار است. در سمت راست این فریم، کلید تنظیم حجم صدا و پاور قرار دارد که در آن سنسور اثر انگشت با کلید پاور ادغام شده است. این سنسور اثر انگشت عملکرد دقیقی دارد و با وجود اینکه از سطح تماس کوچکی برخوردار است، به سرعت اثرانگشت شما را شناسایی خواهد کرد. در سمت چپ فریم، اسلات سیم کارت دیده می‌شود، که نشان می‌دهد POCO X3 از دوسیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و از جایگاه سیمکارت دوم آن می‌توان برای ارتقای حافظه نیز استفاده کرد. در سمت بالایی فریم هم فرستنده IR (مادون قرمز) به همراه میکروفون حذف نویز و خروجی اسپیکر دوم به چشم می‌خورد و فریم پایینی، محل قرارگیری جک 3.5 میلی‌متری هدفون، پورت USB Type-C، میکروفون اصلی و اسپیکر اصلی است.
در نهایت نیز باید اشاره کنیم که تلفن همراه پوکو X3 تنها در دو رنگ آبی و مشکی مات، در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.
موبایل شیائومی Poco X3 نمایشگری 6.67 اینچی دارد و همانند Redmi Note 9، دوربین سلفی به صورت قطره‌ای در قسمت بالایی نمایشگر جای گرفته است. پنل این نمایشگر از نوع IPS LCD می‌باشد که از نسبت تصویر فوق عریض 20:9، بهره می‌برد ورزولوشنی معادل 1080×2400 پیکسل را در اختیار خریداران این محصول شیائومی قرار می‌دهد.
این نمایشگر از استاندارد HDR10 پشتیبانی می‌کند و به لطف قابلیت نرم‌افزاری L1 DRM می تواند محتواهای HDR از سرویس‌های نتفلیکس، پرایم ویدئو (آمازون) و یوتیوب را، بدون کوچکترین تاخیر به نمایش بگذارد. اما چیزی که نمایشگر POCO X3 را بالاتر از سایر گوشی‌های هم‌رده قرار می‌دهد، نرخ نوسازی 120 هرتزی آن است. این ویژگی باعث شده تا رابط‌ کاربری MIUI 12 بتواند بسیاری از بازی‌های محبوب موبایلی همچون Call of Duty Mobile، PUBG، Fortnite و... با رفرش ریت 120 به نمایش بگذارد، که مسلما تجربه بسار دلنشینی را برای کاربران پوکو ایکس 3 رقم میزند. خوشبختانه رابط کاربری MIUI تطابق بسیار خوبی با نمایشگرهای 120 هرتزی دارد و هنگام نمایش تصاویر ثابت، نرخ نوسازی نمایشگر، به 60 هرتز کاهش پیدا می‌کند که مطمئنا در کاهش مصرف باتری، موثر خواهد بود. علاوه بر این، نرخ شبیه ‌سازی دستورات لمسی هم در این نمایشگر، به 240 هرتز ارتقا پیدا کرده است که قطعا خبر خوشحال کننده‌ای برای گیمرهای موبایلی می‌باشد. حداکثر نور نمایشگر در حالت دستی و خودکار، به ترتیب حدود 450 و 610 نیت می‌باشد که از این منظر مشابه بیشتر گوشی‌های موجود در بازار بوده و نشان می‌دهد برای استفاده در محیط‌های روشن، مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.


نقد و بررسی موبایل شیائومی Poco X3

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,109
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
در زمینه دقت رنگ، به خاطر استفاده از پنل LCD نباید انتظار زیادی از نمایشگر POCO X3 داشته باشید. نسبت کنتراست پنل این گوشی، 1300:1 می‌باشد که شاید رقم مناسبی برای یک پنل LCD باشد؛ اما به هیچ وجه قابل مقایسه با پنل‌های اولد نیست و این نمایشگر نمی‌تواند رنگ‌های مشکی عمیقی تولید کند. همچنین به دلیل استفاده از پنل LCD، خبری از قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always-on display) نیز در این گوشی نیست.
در قسمت تنظیمات، سه حالت رنگی محتلف برای کاربر در نظر گرفته شده است که عبارت‌اند از: خودکار، اشباع و استاندارد. در حالت خودکار، نمایشگر رنگ‌ها را بر اساس محیط تنظیم کرده و فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد که نباید انتظار دقت بالایی از آن‌ها داشته باشید. در حالت Saturated هم به شادابی رنگ‌ها افزوده می‌شود و به طور کلی تصاویر جذاب‌تر ورنگ‌ها اشباع‌تر به نظر می‌رسند. اما اگر خواهان رنگ‌های طبیعی هستید، بد نیست حالت استاندارد را انتخاب کنید که نمایشگر با پوشش فضای رنگی sRGB، رنگ‌های دقیق‌تری به نمایش بگذارد. با وجود تمام این موارد، نمایشگر POCO X3، به عنوان یکی از بهترین نمایشگرهای به کار رفته در موبایل‌های میان رده در نظر گرفته می‌شود و می‌توان گفت که نرخ نوسازی 120 هرتزی به کار رفته در این موبایل شیائومی، در موبایل‌های میان رده بی‌نظیر است.
نقد و بررسی موبایل شیائومی Poco X3 : سخت افزار و دوربین
شیائومی همواره سعی داشته برند پوکو را به قوی‌ترین سخت افزار موجود در بازار روز مجهز کند. اگر کمی پیگیر بازار موبایل باشید، قطعا به خاطر دارید که معرفی Pocophone F1 چقدر پر سروصدا بود؛ و در آن زمان به تراشه اسنپ دراگون 845 مجهز شده بود که قوی ترین پردازنده موبایلِ جهان در زمان خود بود. شیائومی سعی داشته که در زمان معرفی پوکو ایکس 3 نیز همان حرکت تبلیغاتی را انجام دهد و در زمان تبلیغ این موبایل اعلام کرده که از قدرتمندترین پردازنده سری 700 کوآلکام در سخت افزار اولین میان رده سری پوکو استفاده کرده است.
پردازنده مرکزی تراشه اسنپ دراگون 732G که در پوکو X3 مورد استفاده قرار گرفته است؛ دارای هشت هسته محاسباتی می‌باشد که در دو کلاستر متفاوت، پردازش می‌کنند. کلاستر قدرتمند این پردازنده، دارای دو هسته قدرتمند Cortex-A76 می‌باشد که فرکانس کاری آن‌ها 2.3 گیگاهرتز است و کلاستر کم مصرف، از 6 هسته Cortex-A55 با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز تشکیل شده است.


نقد و بررسی موبایل شیائومی Poco X3

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,109
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
اسنپدراگون 732G همانند تمام تراشه‌های سری 730، از پردازنده گرافیکی آدرنو 618 بهره می‌برد؛ اما بد نیست بدانید که عملکرد این تراشه در زمینه گرافیکی، حدود 15 درصد بهتر از برادران کوچکتر خودش خواهد بود؛ چراکه فرکانس کاری پردازنده گرافیکی آن، از 575 مگاهرتز در اسنپدراگون 730G، به 800 مگاهرتز افزایش یافته است. این موضوع در کنار پشتیبانی از رزولوشن‌های بالاتر و سیستم وایرلس بهتر، تجربه مناسب‌تر در زمینه گیمینگ را در پی خواهد داشت. علاوه بر این، جالب است بدانید که به لطف این ارتقا، این تراشه قادر به فیلمبرداری HD با نرخ فریم 960fps می‌باشد.
لازم به ذکر است که این تراشه با لیتوگرافی 8 نانومتری سامسونگ، به تولید انبوه رسیده و از سایر ویژگی‌های آن می‌توان به مودم کوالکام X15، پشتیبانی از حافظه رم LDDR4X، پردازنده سیگنال تصویر Spectra 350 و USB 3.1 اشاره کرد. همچنین، گوشی پوکو ایکس 3 در دو نسخه با حافظه داخلی 64 و 128 گیگ روانه بازار شده است که حافظه رم هر دوی آن‌ها، 6 گیگابایت خواهد بود.
یکی از نقاط قوت تلفن هوشمند شیائومی Poco X3 دوربین آن است. دوربینی که به لطف بهره مندی از سنسور 64 مگاپیکسلی سونی IMX 682 قادر به تصاویری بسیار باکیفیت است. کنسول دوربین شیائومی پوکو ایکس 3 میزبان چهار لنز مختلف با کارایی‌های متفاوت است؛ که کنار هم قرار گرفتن آن‌ها سبب می‌شود که بتوانید در طول روز و یا حتی در نیمه‌های شب، تصاویر بسیار باکیفیتی بگیرید. دوربین اصلی این گوشی از سنسور 64 مگاپیکسلی سونی IMX 682 با پیکسل‌های 0.8 میکرونی استفاده می‌کند که از سیستم فوکوس خودکار با تشخیص فاز اتومات بهره می‌برد. این دوربین به یک لنز با دیافراگم f/1.9 مجهز شده که خوشبخاتنه از حالت شب نیز پشتیبانی می‌کند. در کنار این دوربین، یک دوربین 13 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر فوق عریض مشاهده می‌شود که از مشخصات آن می‌توان به پیکسل‌های 1.0 میکرونی و لنز 13 میلی‌متری اشاره کرد. دو دوربین دیگر Poco X3 هم که کاربرد کمتری خواهند داشت، از سنسورهای 2 مگاپیکسلی بهره می‌برند که یکی از آن‌ها برای ثبت تصاویر ماکرو و دیگر برای سنجش عمق هنگام ثبت تصاویر پرتره کاربرد خواهد داشت.


نقد و بررسی موبایل شیائومی Poco X3

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,109
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقد و بررسی موبایل شیائومی Poco X3 : سیستم عامل، نرم افزار و رابط کاربری
پوکو ایکس 3 با اندروید 10 و رابط کاربری MIUI 12 وارد بازار شده است و انتظار می‌رود که 2 نسل بعدی اندروید را نیز به لطف پشتیبانی شیائومی دریافت کند. لانچر سری پوکو به صورت اختصاصی طراحی شده و سعی شده که بیشترین شباهت را به سیستم عامل اندروید خام نزدیک کند. این پوسته، پوکو لانچر نام دارد و رابط کاربری محصولات پوکو را بسیار شبیه به موبایل‌های پیکسل گوگل می‌سازد. برخلاف لانچرهای mi و ردمی، که از قابلیت App drawer جذابی برخوردار نیستند؛ در این پوسته اپ دراوری زیبا با قابلیت‌های شخصی سازی بسیار قرار گرفته است که کار کردن با آن بسیار لـ*ـذت بخش خواهد بود.
در بخش نرم ‌افزارهای از پیش نصب شده، شیائومی علاوه بر نرم افزارهای خدماتی گوگل و چندین نرم افزار دیگر که زیاد هم به کار خریدار نخواهند آمد؛ چندین نرم افزار کاربردی برای استفاده از سخت افزار موبایل قرار داده است. برای مثال، اپلیکیشن Mi Remote به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق قابلیت مادون قرمز (IR) موجود بر روی پوکو ایکس 3، از گوشی خود به عنوان یک ریموت کنترل استفاده کنید. با استفاده از این اپلیکیشن قادر خواهید بود تا بسیاری از تلوزیون‌های هوشمند، ستاپ باکس‌ها، DVD پلیرها و... را کنترل کنید. همچنین اپلیکیشن Second Space به شما این امکان را می‌دهد تا داده‌ها و برنامه‌های مهم را در یک محیط محدود پنهان کنید و تنها خودتان به آن‌ها دسترسی داشته باشید.
نقد و بررسی موبایل شیائومی Poco X3 : باتری
یکی از مسائلی که در زمان معرفی POCO X3 بسیار بر روی آن مانور داده شد، باتری بسیار حجیم این موبایل است. پوکو ایکس 3 در نسخه NFC از یک باتری 5160 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد؛ این در حالی است که برای نسخه فاقد NFC باتری بزرگ‌تر 6000 می‌آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است!
نسخه 5160 میلی آمپری که ما در این نقد و بررسی در اختیار داشتیم؛ در تست‌های به عمل آمده بسیار خوش درخشیده و توانسته با هر بار شارژ رکوردهای مختلفی را از خود به جای بگذارد. با یک بار شارژ کامل پوکو ایکس 3 قادر خواهید بود تا به مدت 14 ساعت ویدیو (60Hz) تماشا کنید، یا 31 ساعت تماس صوتی داشته باشید.
از این موارد که بگذریم؛ برای شارژ باتری POCO X3، یک آداپتور 33 واتی به همراه کابل 3 آمپری در نظر گرفته شده است که به وسیله آن‌ها می‌توان در عرض 30 دقیقه، حدود 55% درصد از باتری را شارژ کرد. شارژ کامل دستگاه هم حدود 1 ساعت و 15 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت که با توجه به رده قیمتی و ظرفیت باتری، مقدار بسیار خوبی ارزیابی می‌شود.


نقد و بررسی موبایل شیائومی Poco X3

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,109
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
سخن پایانی :
پوکو ایکس 3 اولین میان رده شیائومی از برند POCO می‌باشد که در ساخت آن سعی شده تا همه چیز برای یک رقابت جانانه با سایر میان‌رده‌های بازار آماده باشد. قیمت موبایل Poco X3 در کنار ویژگی‌هایی همچون : نمایشگری بزرگ، پردازنده‌ای جدید، شش گیگابایت حافظه رم و یک باتری غول پیکر، همگی دلایلی بر این موضوع هستند که شیائومی سعی دارد بار دیگر با برندی جدید، قدرت خود را در بازار میان رده به رخ بکشد. اگر یک گیمر بازی‌های موبایلی هستید و به دنبال نمایشگری با نرخ نوسازی 120 هرتز می‌گردید؛ یا یک کاربر عادی هستید که به دنبال موبایلی با شارژدهی طولانی هستید؛ و یا همچون خودِ ما علاقه دارید که با مناسب ترین هزینه، بیشترین امکانات و سخت افزار را به دست آورید؛ قطعا خرید شیائومی پوکو ایکس 3 می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای قرارگیری در سبد خرید شما باشد.
نقاط قوت :
  • نمایشگر بزرگ با نرخ نوسازی 120 هرتزی
  • استفاده از آخرین نسل پردازنده‌های سری 700 اسنپ دراگو
  • باتری بسیار حجیم با حداقل شارژدهی یک روزه
  • دوربین 4 گانه با لنز 64 مگاپیکسلی سونی
نقاط ضعف :
  • ضعف همیشگی در رابط کاربری MIUI و سختی ارتباط با لانچر پوکو
  • بدنه پلاستیکی

منبع:فروشگاه هدف
|"انجمن رمان نویسی 98"|


نقد و بررسی موبایل شیائومی Poco X3

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا