خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,109
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
موبایل شیائومی می 10 مدل 5G یکی از جدیدترین محصولات خانواده موبایل‌های Mi شیائومی است. این گوشی با صفحه نمایش بزرگ 6.67 اینچی و پنل Super AMOLED عرضه شده و کیفیت تصویر بسیار بالایی را در اختیار شما قرار دهد. نوع طراحی و ابعاد گوشی Xiaomi Mi 10 5G کاملا پاسخ‌گوی نیاز امروز کاربران موبایل است. شیائومی در این موبایل از یک اسلات سیم کارت و از چهار دوربین برای عکاسی و فیلم‌برداری در حالت‌های مختلف استفاده کرده است. دوربین اول و اصلی می 10 قادر است عکس‌هایی با کیفیت 108 مگاپیکسلی برای شما بگیرد. همچنین بخش فیلم‌برداری هم شیائومی قدرت دوربین‌های خود را به‌رخ کشیده و امکان فیلم‌برداری با کیفیت 8K را برای شما فراهم کرده است.
همان‌طور که از اسم این گوشی مشخص است، Xiaomi Mi 10 به فناوری ارتباطی 5G مجهز شده است و می‌توانید در صورت ارتقا سیستم ارتباطی کشور به 5G، جزو اولین کسانی باشید که از سرعت بالا این نسل استفاده می‌کنند. پنل جلویی گوشی کاملا با صفحه نمایش پوشیده است و حتی دوربین سلفی هم بر روی خود صفحه نمایش قرار گرفته تا بهترین تجربه را با این موبایل هنگام کار داشته باشید.
پردازنده و سیستم سخت‌افزاری موبایل شیائومی می 10 هم بسیار کارآمد بوده و در آن از پردازنده 8 هسته‌ای و تراشه Qualcomm SM8250 Snapdragon 865 استفاده شده است. پردازنده گرافیکی (GPU) موبایل هم مدل Adreno 650 است. حافظه‌ی رم موبایل و حافظه‌ی داخلی موبایل در سه مدل مختلف معرفی شده است. می 10 شیائومی در دو نسخه با حافظه‌ی رم 8 گیگابایت و حافظه‌ی داخلی 128 و 256 گیگابایت و در یک نسخه با حافظه‌ی رم 12 گیگابایتی و فضای‌ ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی ارائه شده است. این سیستم سخت‌افزاری با سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری اختصاصی MIUI 12 یک ترکیب قدرتمندی را برای پردازش انواع عملیات‌های نرم‌افزاری و همچنین بازی‌ها می‌کنند.
قیمت گوشی شیائومی می 10 مدل 5G به نسبت سایر پرچمداران برندهای دیگر پایین‌تر است و در ایران هم با قیمت مناسبی عرضه شده است. اگر هم به‌دنبال یک موبایل قدرتمند و کارآمد هستید و هم به قیمت موبایل توجه دارید، خرید Xiaomi Mi 10 5G می‌تواند گزینه‌ی منطقی‌ای برای شما باشد. در ادامه دقیق‌تر به بررسی این موبایل می‌پردازیم.


نقد و بررسی موبایل Xiaomi Mi 10 5G

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,109
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
طراحی و کیفیت ساخت موبایل Xiaomi Mi 10 5G
گوشی موبایل Mi 10 جنس شیشه‌ای دارد. هم جلو و هم پشت گوشی از شیشه استفاده شده و شیائومی برای اتصال آن‌ها به هم از یک قاب فلزی آلومینیومی استفاده کرده است. از همین رو هنگام در دست گرفتن موبایل حس خوبی به شما منتقل می‌شود. وزن موبایل هم 208 گرم است که با توجه به سایز 6.67 اینچی صفحه نمایش آن مناسب است. ابعاد این موبایل هم 162.5x74.8x8.9 میلی‌متر است.
لبه‌های گوشی با یک انحنای متعادل، در دست گرفتن آن را راحت‌تر می‌کنند و باعث می‌شود موبایل از دست شما لیز نخورد. طراحی قاب پشتی موبایل صاف و یک‌دست بوده و فقط قسمت دوربین به صورت دو برآمدگی روی قاب دیده‌ می‌شوند. در جلوی موبایل که با یک صفحه نمایش بزرگ و کشیده روبرو هستیم ولی در پشت گوشی از طراحی ساده‌ای استفاده است و تنها در قسمت پایینی لوگو و یک سری اطلاعات مربوط به موبایل را می‌بینیم. دوربین‌ها و همچنین فلش موبایل هم در امتداد هم در سمت چپ قاب پشتی قرار گرفته‌اند. حسگر اثر انگشت هم از پشت گوشی به زیر پنل صفحه نمایش منتقل شده است و به‌جز دوربین المان دیگری بر روی قاب پشتی قرار نگرفته است. موبایل شیائومی می 10 را در دو رنگ سبز و خاکستری به بازار عرضه شده است.
صفحه نمایش گوشی شیائومی می 10
صفحه نمایش یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر موبایل است که شرکت‌ها توجه خاصی به آن دارند. شیائومی در گوشی Mi 10 5G از یک صفحه نمایش بزرگ 6.67 اینچی استفاده کرده است. همان‌طور که مطرح شد تقریبا تمام پنل جلویی موبایل با صفحه نمایش پوشیده شده است (حدود 89.9 درصد) و حس خوبی را در هنگام کار کردن به مخاطب منتقل می‌کند. کیفیت تصویر موبایل Full HD+ بوده و رزولوشن تصویر آن هم 2340x1080 است. نسبت تصویر صفحه نمایش هم 19.5 به 9 است. صفحه نمایش موبایل Xiaomi Mi 10 تراکم پیکسلی بسیار خوب 386 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌دهد که باعث می‌شود تصاویر جزییات کاملی را داشته باشند. همچنین به‌لطف پنل نمایشگر Supe AMOLED و فناوری HDR10+ بر روی موبایل، رنگ‌ها بسیار زنده و شفاف دیده می‌شوند و در زوایه دید‌های مختلف کمترین میزان تغییر رنگ و تاری به‌چشم می‌خورد.
یکی از ویژگی‌های مثبت صفحه نمایش Xiaomi Mi 10 پشتیبانی آن از نرخ نوسان تصویر 90 هرتز است. به همین خاطر کار با گوشی و استفاده از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلف بسیار روان انجام خواهد شد. این حالت البته به صورت اختیاری بر روی موبایل در نظر گرفته شده است و شما برای مدیریت مصرف باتری می‌توانید آن را روی حالت معمولی 60 هرتز قرار دهید. میزان روشنایی نمایشگر هم 500 نیت بوده که عدد بالایی بوده و می‌توانید با این میزان روشنایی خارج از خانه در محیط‌های پرنور هم به‌راحتی با موبایل کار کنید. برای جلوگیری از خط و خش و افزایش مقاومت صفحه نمایش از محافظ Gorilla Glass 5 بر روی نمایشگر استفاده شده است. در مجموع در بخش صفحه نمایش شیائومی موفق عمل کرده است و شما با خرید گوشی Xiaomi Mi 10 می‌توانید به یک موبایل با صفحه نمایش با کیفیت دسترسی داشته باشید.


نقد و بررسی موبایل Xiaomi Mi 10 5G

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,109
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
پردازنده، سیستم سخت‌افزاری و سیستم‌عامل
شیائومی می 10 مدل 5G از پردازنده‌های کوالکام Kryo استفاده می‌کند. پردازنده موبایل 8 هسته‌ای (پردازنده یک هسته‌ای Kryo 585 با سرعت 2.84 گیگاهرتز، پردازنده سه‌ هسته‌ای Kryo 585 با سرعت 2.42 گیگاهرتز و پردازنده چهار هسته‌ای Kryo 585 با سرعت 1.8 گیگاهرتز) بوده و از تراشه Qualcomm SM8250 Snapdragon 865 هفت‌ نانومتر پلاس در آن استفاده شده است. در کنار این سیستم پردازشی از Adreno 650 هم برای پردازش امور گرافیکی در نظر گرفته شده است.
استفاده از پردازنده‌های مختلف در موبایل باعث شده که متناسب با نیازی که در همان لحظه از موبایل دارید، پردازنده‌ی مربوطه فعال شود. در این حالت زمانی که تنها مشغول کار با رابط کاربری خود موبایل هستید یا مشغول وب‌گردی هستید، پردازنده تک هسته‌ای فعالیت می‌کند، ولی زمانی که وارد یک اپلیکیشن حرفه‌ای یا یک بازی شدید، سیستم پردازشی به صورت خودکار، پردازنده‌ی قوی چهار هسته‌ای را فعال می‌کند. این سیستم باعث افزایش کارایی باتری نیز می‌شود زیرا در حالت استفاده عادی، مصرف باتری به کمترین میزان خودش می‌رسد. گوشی شیائومی می 10 مدل 5G عملکرد پردازشی خوبی در اجرای بازی‌ نیز دارد. همان‌طور که اشاره شد صفحه نمایش موبایل از نرخ نوسان سازی 90 هرتز پشتیبانی می‌کند، از همین رو می‌توانید بازی‌های شوتر و اکشن که جزییات زیادی دارند را با رفرش‌ریت بالای 60 به‌راحتی بازی کنید.
حافظه‌ی رم موبایل Xiaomi Mi 10 بستگی به مدل انتخابی شما دارد. شیائومی از رم 8 و 12 گیگابایتی بر روی این موبایل استفاده کرده است. می 10 یک مدل با ظرفیت ذخیره‌سازی 128 گیگ و رم 8 گیگ دارد، یک مدل با فضای ذخیره‌سازی 256 گیگ و رم 8. و یک مدل حرفه‌ای‌تر با فضای ذخیره‌سازی 256 گیگ و 12 گیگ رم به بازار عرضه شده است. لازم به ذکر است که موبایل درگاه MicroSD ندارد و ظرفیت فضای‌ ذخیره‌سازی آن قابل ارتقا نیست. قیمت گوشی شیائومی می 10 با توجه به سیستم پردازشی آن مناسب بوده و با قیمت خوب می‌توانید یک گوشی موبایل با عملکرد پردازشی بالا دسترسی داشته باشید.
سیستم‌عامل موبایل Xiaomi Mi 10 اندروید نسخه‌ی 10 است که به نسخه‌ی 11 اندروید هم آپدیت خواهد شد. شیائومی از نسخه‌ی جدید رابط کاربری خودش به اسم MIUI 12 بر روی این موبایل استفاده کرده است که به‌نسبت رابط کاربری نسل قبلی بهبودهایی مثل روان‌تر شدن کار با گوشی و سریع‌ شدن انیمیشن‌ها و همچنین حالت Dark Mode اشاره کرد. به صورت کلی عمکلرد سیستم سخت‌افزاری موبایل با رابط کاربری MIUI 12 بسیار خوب بوده و تجربه‌ی کار سریع و روانی را در اختیار شما قرار می‌دهد.


نقد و بررسی موبایل Xiaomi Mi 10 5G

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,109
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
دوربین موبایل Xiaomi Mi 10
امروزه دوربین تبدیل به یکی از بخش‌های مهم موبایل شده و همه‌ی شرکت‌ها در تلاش برای ارائه بهترین کیفیت دوربین در حالت‌های مختلف هستند. شیائومی Xiaomi Mi 10 از یک ماژول چهارگانه برای عکاسی و فیلم‌برداری استفاده می‌کند. دوربین اصلی موبایل حسگر 108 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار دارد. دوربین دوم، دوربین با لنز فوق‌ عریض (Ultra Wide Angle) و حسگر 13 مگاپیکسلی است. دو سنسور دیگر 2 مگاپیکسلی هم یکی برای تشخیص عمق تصویر و یکی برای عکاسی در حالت ماکرو (Macro) در نظر گرفته شده است.
دوربین امکانات عکس‌برداری خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید حالت‌های مختلف عکاسی را با گوشی Xiaomi Mi 10 تجربه کنید. البته دوربین از حالت تله‌فوتو پشتیبانی نمی‌کند. در تنظیمات عکاسی دوربین شیائومی می 10 می‌توانید حالت‌های پرتره، پارانوما، HDR، استفاده از هوش مصنوعی (AI) برای زیباسازی تصویر و... در عکاسی خود استفاده کنید. همچنین در حالت عکاسی Pro می‌توانید به تنظیمات حرفه‌ای عکاسی مانند تنظیم میزان نور، حالت لنز، ISO و.. دسترسی داشته باشید.
علاوه بر عکاسی، دوربین گوشی شیائومی می 10 توان فیلم‌برداری بسیار حرفه‌ای نیز دارد. دوربین اصلی گوشی قادر است با کیفیت 8K و 30 فرم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. در حالت فیلم‌برداری 4K و Full HD هم می‌توانید با 30 و 60 فریم بر ثانیه با این موبایل فیلم‌برداری کنید. در حالت تصویر آهسته (Slow Motion) هم با کیفیت‌های HD و Full HD تا 120 فریم بر ثانیه می‌توانید ویدیو ضبط کنید.
دوربین جلو یا همان دوربین سلفی Xiaomi Mi 10 هم کیفیت بالایی داشته از یک سنسور 20 مگاپیکسلی در آن استفاده شده است. امکاناتی مثل سلفی پارانوما و HDR و زیباسازی با هوش‌ مصنوعی بر روی دوربین جلو هم مورد استفاده قرار گرفته‌اند. علاوه بر عکاسی، دروبین جلو موبایل می‌تواند با کیفیت Full HD تا 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.


نقد و بررسی موبایل Xiaomi Mi 10 5G

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,109
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
باتری و شارژدهی شیائومی می 10
موبایل شیائومی می 10 مدل 5G در بخش باتری عملکرد بسیار خوبی داشته و می‌تواند تا دو روز برای شما شارژدهی داشته باشد. در این گوشی 6.67 اینچی از باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4780 میلی‌آمپری استفاده شده است. این باتری قابل تعویض نیست و از طریق پورت USB Type-C شارژ می‌شود. شارژر 30 وات با قابلیت شارژ سریع برای این موبایل در نظر گرفته شده است. در تست‌های انجام شده با یک بار شارژ کامل 26 ساعت و 53 دقیقه مکالمه‌ی تلفن، 14 ساعت 44 دقیقه وب‌گردی و 18 ساعت 57 دقیقه پخش ویدیو را گوشی Xiaomi Mi 10 پردازش و اجرا کرده است. تست اول بر روی نرخ نوسان تصویر 90 هرتز انجام شد ولی اگر نرخ نوسان تصویر را روی 60 قرار دهید، میزان شارژدهی در هنگام وب‌گردی به 15 ساعت 24 دقیقه و میزان پخش ویدیو به 21 ساعت و 29 دقیقه می‌رسد. به صورت کلی شارژدهی موبایل شیائومی می 10 بسیار خوب بوده و می‌توانید با خیال راحت با آن در طول روز بدون نگرانی از خالی شدن باتری کار کنید.
جمع‌بندی
گوشی شیائومی می 10 طراحی ساده و زیبایی دارد. بدنه‌ی شیشه‌ای مقاوم با فریم فلزی آلومینیومی آن حس خوبی را هنگام در دست گرفتن به کاربر منتقل می‌کند. صفحه نمایش بزرگ 6.67 اینچی هم با پنل Super AMOLDED کیفیت تصویر بالایی داشته و از نرخ نوسان تصویر 90 هرتز پشتیبانی می‌کند که تجربه جدیدی را در هنگام کار با موبایل و بازی در اختیار شما قرار می‌دهد. سیستم پردازشی Xiaomi Mi 10 هم قدرت بالایی در اجرای بازی‌ها و عملیات‌های سنگین روی موبایل دارد و خیال‌تان از اجرای روان برنامه و رابط کاربری راحت می‌کند. دوربین موبایل شیائومی می 10 از چهار دوربین استفاده می‌کند که دوربین اصلی آن حسگر 108 مگاپیکسلی دارد و می‌تواند با کیفیت بسیار بالا هم در عکاسی و هم فیلم‌برداری به کمک شما بیاید. امکان فیلم‌برداری با کیفیت فوق‌العاده 8K هم توسط موبایل وجود دارد و می‌توانید با بالاترین کیفیت ویدیو ضبط کنید. در مجموع عملکرد دوربین بسیار خوب است ولی امکان عکاسی تله‌فوتو ندارد که به نسبت سایر گوشی‌های هم‌رده که این امکان را دارند، نکته‌ی منفی به‌حساب می‌آید.
قیمت شیائومی می 10 مدل 5G یکی از ویژگی‌های مثبت این گوشی هوشمند است. با خرید Xiaomi Mi 10 می‌توانید با قیمت مناسب به یک موبایل رده بالا دسترسی داشته باشید.
نکات مثبت:
  • طراحی شیشه‌ای/فلزی ساده
  • صفحه نمایش بزرگ Super AMOLED با نرخ نوسان تصویر 90 هرتز
  • دوربین با کیفیت و امکان فیلم‌برداری 8K
  • شارژدهی بسیار خوب
نکات منفی:
  • دوربین قابلیت عکاسی تله‌فوتو ندارد

منبع: فروشگاه هدف
|"انجمن رمان نویسی 98"|


نقد و بررسی موبایل Xiaomi Mi 10 5G

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا