خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
گوشی سامسونگ Galaxy M51 یکی از گوشی‌های میان رده‌ی کارآمد بازار است. در این موبایل از سیستم پردازشی مناسبی جهت استفاده‌ی روزانه استفاده شده است. ویژگی اصلی Samsung Galaxy M51 باتری 7 هزار میلی‌آمپری آن است که می‌تواند تا حتی سه روز کامل برای شما شارژدهی داشته باشد. پس اگر به دنبال خرید موبایل با ظرفیت باتری بالا هستید، حتما Galaxy M51 را در لیست بررسی خود قرار دهید. این گوشی صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی با کیفیت Full HD دارد. کیفیت نمایشگر این موبایل به لطف پنل صفحه نمایش Super AMOLED Plus بسیار خوب بوده و رنگ‌ها شفافیت و دقت بالایی دارند.
از نظر طراحی، طراحی بسیار ساده ای دارد و از بدنه‌ی تمام پلاستیکی در ساخت Galaxy M51 استفاده شده است که در این رنج قیمتی انتخاب منطقی‌ای برای کاهش هزینه‌ی تمام شده گوشی است. استفاده از پلاستیک در ساخت بدنه باعث شده وزن موبایل سامسونگ Galaxy M51 با وجود صفحه نمایش بزرگ، تنها 213 گرم باشد. برای پردازش اطلاعات از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای با چیپست Qualcomm Snapdragon 730G با طراحی 8 نانومتری استفاده شده است. همچنین سامسونگ از پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 618 و حافظه‌ی رم 6 یا 8 گیگابایتی روی موبایل استفاده کرده تا یک ترکیب قدرتمندی را برای این گوشی میان‌رده ایجاد کند.
در بخش دروبین گوشی Samsung Galaxy M51 هم عملکرد خوبی داشته و شاهد ماژول چهارتایی با انواع لنزهای مختلف هستیم. یک سنسور واید 64 مگاپیکسلی، یک سنسور اولتراواید (فوق‌عریض) 12 مگاپیکسلی و دو سنسور 5 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق میدان و عکاسی ماکرو بخش دوربین Galaxy M51 را تشکیل می‌دهند. دوربین سلفی موبایل هم 32 مگاپیکسلی از نوع واید است. لازم به‌ ذکر است که هم دوربین پشت هم جلو، هر دو قادر به فیلم‌برداری با کیفیت 4K تا 30 فریم بر ثانیه هستند.
در ادامه دقیق‌تر به بررسی موبایل سامسونگ Galaxy M51 می‌پردازیم ولی به صورت کلی این موبایل جز گوشی‌های میان‌ رده با ارزش خرید بالا قرار می‌گیرد. در تمامی بخش‌ها سامسونگ از قطعات با کیفیتی استفاده کرده و امکاناتی مشابه گوشی‌های پرچمدار را در اختیارتان قرار می‌دهد. قیمت موبایل Galaxy M51 هم در مقایسه با سایر رقبا بازار قیمت مناسبی محسوب می‌شود


نقد و بررسی موبایل Samsung Galaxy M51

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
طراحی و کیفیت ساخت Samsung Galaxy M51
سامسونگ گلگسی M51 با توجه به صفحه‌ نمایش 6.7 اینچی‌اش گوشی‌ای با ابعاد بزرگ به‌حساب می‌آید. Galaxy M51 طراحی ساده‌ای داشته و از به صورت کامل از پلاستیک ساخته‌ شده است. این مورد در اولین مرحله باعث می‌شود که مقاومت موبایل در برابر آسیب‌های فیزیکی مانند افتادن از ارتفاع خیلی خوب نباشد. اما از طرف دیگر وزن ایده‌آلی را برای گوشی با این ابعاد ایجاد کرده است. وزن Galaxy M51 به نسبت سایر گوشی‌هایی که صفحه نمایش بزرگ دارند، مانند iPhone 12 Pro Max یا Galaxy S20 Ultra، کمتر بوده و213 گرم وزن دارد. قاب پشتی گوشی در لبه‌ها انحنای کمی داشته و باعث می‌شود در دست گرفتن گوشی راحت‌تر شود. ابعاد موبایل 163.9x76.3x9.5 میلی‌متر است. همان‌طور که مشخص است ضخامت گوشی به نسبت سایر گوشی‌های هم‌رده کمی بیشتر بوده که البته استفاده از باتری قدرتمند 7 هزار میلی‌آمپری و همچنین استفاده از حسگر اثر انگشت بر روی لبه‌ی کناری، در ضخامت گوشی بی‌تاثیر نیست.
پنل جلویی موبایل هم تقریبا به صورت کامل با صفحه نمایش 6.7 اینچی پوشانده شده است. سامسونگ برای یکپارچی بیشترنشان دادن صفحه‌نمایش دوربین سلفی را هم را در بین خود صفحه نمایش گوشی قرار داده است. با اینکه حدود 87 درصد سطح پنل جلویی گوشی با صفحه نمایش پوشیده شده است اما به دلیل نمایشگر تـ*ـخت Galaxy M51 حاشیه‌های اطراف کاملا مشخص هستند. برای افزایش مقاومت نمایشگر در برابر خط و خش از محافظ صفحه Gorilla Glass 3+ در موبایل استفاده شده است. سامسونگ این موبایل را در سه رنگ آبی، مشکی و سفید به بازار عرضه کرده است.


نقد و بررسی موبایل Samsung Galaxy M51

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلگسی M51
صفحه نمایش موبایل Galaxy M51 کیفیت تصویر Full HD با رزولوشن 1080x2400 داشته و نسبت تصویر آن 20 به 9 است. تراکم پیکسلی صفحه نمایش هم 393 پیکسل در هر اینچ است. ویژگی مثبت این نمایشگر استفاده از پنل تصویر Super AMOLED Plus است. به لطف این پنل رنگ‌ها بسیار زنده و شفاف دیده می‌شوند. همچنین زاویه دید گوشی هم بسیار خوب بوده و در زوایای مختلف کمترین میزان تغییر رنگ دیده می‌شود. صفحه نمایش این گوشی تا سرعت نوسان تصویر 60 هرتز را پشتیبانی می‌کند.
همان‌طور که اشاره شد صفحه نمایش کاملا تـ*ـخت است و به اصطلاح طراحی Infinity-O دارد. یعنی بر روی این صفحه نمایش تـ*ـخت و یک‌دست، قسمتی به صورت پانج شده برای دوربین سلفی درنظر گرفته شده است. به نسبت سایر گوشی‌های میان‌رده سامسونگ مانند Galaxy A51 حفره‌ی مربوط به دوربین سلفی بزرگ‌تر است. به صورت کلی با خرید گوشی Galaxy M51 می‌توانید به یک گوشی با صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت در این رنج قیمت دسترسی داشته باشید.
سخت‌ افزار، سیستم عامل و رابط کاربری
وظیفه‌ی پردازش اطلاعات در گوشی سامسونگ Galaxy M51 بر عهده‌ی تراشه‌ی Qualcomm Snapdragon 730G با طراحی 8 نانومتری است. این چیپست از دو پردازنده اصلی تشکیل شده است. یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای Kryo 470 Gold با سرعت 2.2 گیگاهرتز و یک پردازنده‌ی شش هسته‌ای Kryo 470 Silver با سرعت 1.8 گیگاهرتز. پردازنده‌های هر کدام متناسب با نیازتان در لحظه، فعال می‌شوند تا بهترین عملکرد پردازشی را در اختیار شما قرار دهند. برای پردازش اطلاعات گرافیکی از GPU مدل Adreno 618 استفاده شده است که عملکرد خوبی در اجرای بازی‌ دارد. همچنین سامسونگ از یک تقویت‌کننده (Game Booster) برای این پردازنده‌ی گرافیکی در هنگام اجرای بازی استفاده کرده تا منابع بیشتری به پردازش اطلاعات بازی اختصاص داده شود و شما تجربه‌ی روان‌تری داشته باشید.


نقد و بررسی موبایل Samsung Galaxy M51

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
حافظه‌ی رم سامسونگ Galaxy M51 هم دو مدل دارد. رم 6 و 8 گیگابایتی برای این گوشی درنظر گرفته شده‌اند که با توجه به سیستم سخت افزاری و رده کاربری موبایل، بسیار مناسب هستند. برای ذخیره‌سازی اطلاعات هم 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای شما در نظر گرفته شده است. همچنین امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی از طریق MicroSD هم وجود دارد.
سامسونگ گلگسی M51 با اندروید 10 به بازار عرضه شده است اما مشابه سایر گوشی‌های هم‌رده به نسخه‌ی بعدی اندروید هم بروزرسانی خواهد شد. مطابق انتظار رابط کاربری گوشی هم One UI نسخه‌ی 2.1 بوده که به نسخه‌ی جدید 2.5 هم بروزرسانی شده است و می‌توانید از حالت جذاب Dark Mode روی این نسخه استفاده کنید. با توجه به قیمت Galaxy M51 می‌توان این گوشی را جز گوشی‌های میان‌رده با ارزش خرید بالا درنظر گرفت. زیرا سیستم پردازشی موبایل علاوه بر پوشش دادن کلیه کارهای روزانه در بهترین سطح، قادر به اجرای انواع بازی‌های موبایلی هم بوده و می‌توانید انتظار بیشتری نسبت به یک گوشی میان‌رده از آن داشته باشید.
دوربین گوشی سامسونگ Galaxy M51
سامسونگ Galaxy M51 از یک ماژول چهارتایی دوربین به همراه یک فلش بهره می‌برد. از بین این چهار سنسور قرار گرفته بر روی گوشی در واقع دوتای آن‌ها قابلیت ثبت تصویر دارند. دوربین اصلی گوشی یک دوربین واید 64 مگاپیکسلی است که در آن از لنز Sony IMX 682 با قبلیت فوکوس خودکار استفاده شده است. دوربین دیگر گوشی هم 12 مگاپیکسلی بوده و از نوع فوق‌عریض (Ultra-wide) است که تا 123 درجه پوشش‌دهی دارد. علاوه بر این از دو سنسور 5 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق تصویر و عکاسی ماکرو (عکاسی نزدیک از سوژه) در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز به کمک دوربین‌های اصلی گوشی می‌آیند. امکان تصویر برداری HDR و پاناروما هم وجود دارد.
کیفیت دوربین سامسونگ Galaxy M51 در شرایط نوری طبیعی بسیار خوب بوده و فراتر از انتظاری است که به صورت معمول از گوشی‌های میان‌رده می‌رود. در حالت عکاسی در شب کیفیت دوربین عالی نیست ولی نویز کمی در تصاویر دیده می‌شود و به صورت کلی می‌توان آن را قابل قبول در نظر گرفت. در حالت عکاسی Live Focus برای تصاویر پرتره هم گوشی Galaxy M51 عملکرد خوبی در تشخیص سوژه‌ی مرکزی داشته و تصاویر با کیفیتی را برای شما ثبت می‌کند.


نقد و بررسی موبایل Samsung Galaxy M51

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
دوربین سلفی موبایل 32 مگاپیکسلی بوده و لنز آن نوع واید است. دوربین جلو سامسونگ Galaxy M51 هم قادر به ثبت تصاویر HDR است اما در حالت HDR تصاویر با کیفیت 12 مگاپیکسلی ثبت می‌شود. کیفیت تصاویر در هر دو حالت بسیار مناسب بوده و جزییات خوبی دارند. علاوه بر امکانات عکاسی، دوربین پشت و سلفی این موبایل قادر به ضبط ویدیو با کیفیت 4K تا 30 فریم در ثانیه را دارند که البته از سایر رقبای خود که تا 60 فریم بر ثانیه امکان فیلم‌برداری دارند، عملکرد ضعیف‌تری دارد. روی کیفیت Full HD 1080p هم این گوشی قادر به ضبط ویدیو 60 فریم بر ثانیه نیست و تنها می‌توانید تا 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنید.
باتری و شارژدهی
به مهم‌ترین بخش گوشی سامسونگ Galaxy M51 رسیدیم. باتری این گوشی نه‌تنها در بین گوشی‌های هم‌رده بلکه در بین گوشی‌های پرچمدار بازار هم بی‌رقیب است. سامسونگ از یک باتری با ظرفیت 7 هزار میلی‌آمپر استفاده کرده است. در استفاده‌ی عادی روزانه می‌توانید تا سه روز از گوشی استفاده کنید و نیازی به شارژر نداشته باشید اما در تست‌های تخصصی انجام شده ظرفیت باتری این گوشی عملکرد خودش را دقیق‌تر نشان می‌دهد. در برقراری تماس صوتی تا 53 ساعت به صورت مداوم باتری برای شما شارژدهی خواهد داشت. در هنگام وب‌گردی از طریق Wi-Fi هم تا 17 ساعت و هنگام تماشا فیلم 25 ساعت و 14 دقیقه می‌توانید روی شارژدهی گوشی Galaxy M51 حساب کنید.
همان‌طور که مشخص است این باتری با این ظرفیت کاملا مناسب افرادی است که به دلیل مشغله کاری مجبور هستند ساعات زیادی را خارج از خانه سپری کنند. با خرید گوشی Galaxy M51 حتی دیگر نیازی به پاور بانک هم نخواهید داشت. شارژر 25 واتی از نوع Type-C درون جعبه گوشی به فناوری شارژ سریع مجهز شده و می‌تواند در مدت 1 ساعت و 47 دقیقه شارژ گوشی را از صفر به 100 درصد برساند. با اینکه سایر رقبای این گوشی در مدت زمان کمتری به صورت کامل شارژ می‌شوند اما باید توجه داشت که ظرفیت این باتری بین 3 تا 4 هزار میلی‌آمپر بیشتر است و این مدت زمان شارژ شدن کاملا طبیعی است. گوشی سامسونگ Galaxy M51 همچنین از فناوری شارژ معکوس هم پشتیانی می‌کند و می‌توانید با اتصال یک گوشی یه یک گوشی دیگر، گوشی خود را شارژ کنید.


نقد و بررسی موبایل Samsung Galaxy M51

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
جمع‌بندی موبایل Samsung Galaxy M51
گوشی سامسونگ گلگسی M51 یک گوشی میان‌رده با ارزش خرید بالا است. به صورت کلی در بخش عملکرد می‌توان امتیاز قابل‌قبولی را به این گوشی داد زیرا سیستم سخت افزاری آن فراتر از استفاده‌ی روزمره بوده و همچنین از ماژول چهارتایی دوربین برای عکاسی در حالت‌های مختلف در آن استفاده شده است. پنل صفحه نمایش این گوشی هم از نوع Super AMOLED Plus با رزولوشون 1080x2400 است که کیفیت بسیار خوبی دارد. میزان شارژدهی گوشی Galaxy M51 هم به واسطه‌ی باتری 7 هزار میلی‌آمپری آن بسیار قدرتمند است و خیال شما را از بابت شارژدهی راحت می‌کند. استفاده از بدنه‌ی کاملا پلاستیکی و همچنین صفحه‌ نمایش 60 هرتزی و عدم استفاده از گواهینامه‌های ضد آب IP را نمی‌توان به عنوان ایراد این گوشی درنظر گرفت زیرا در این رده‌ی کاربری، برای کاهش هزینه‌ها این موارد منطقی هستند. اما حسگر اثر انگشت گوشی به‌جای قاب پشتی و یا زیر صفحه نمایش به لبه‌ی کناری منتقل شده که جایگاهی مناسبی نیست. همچنین امکان فیلم‌برداری 60 فریم بر ثانیه با موبایل وجود ندارد که در مقایسه با سایر رقبا می‌توان آن را به‌عنوان نقطه‌ی ضعف گوشی سامسونگ Galaxy M51 به‌حساب آورد.
نکات مثبت:
  • شارژدهی فوق‌العاده باتری 7 هزار میلی‌آمپری
  • صفحه نمایش 6.7 اینچی با پنل Super AMOLED Plus
  • سیستم پردازشی کارآمد
  • دوربین‌های با کیفیت
نکات منفی:
  • محل نامناسب حسگر اثر انگشت
  • عدم پشتیبانی از فیلم‌برداری 60 فریم بر ثانیه
منبع: فروشگاه هدف


نقد و بررسی موبایل Samsung Galaxy M51

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا