خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,114
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
یکی از برندهای تحت مالکیت شرکت شیائومی (Xiaomi) است که در اواخر سال 2020 یک مهره‌ی کلیدی و تاثیرگذار را وارد لیگ گوشی‌های میان‌رده با قیمت پایین بازار کرد. Poco M3 یک موبایل در رنج قیمتی بسیار مناسب برای افرادی است که قصد دارند با بهترین قیمت به یک گوشی با کیفیت مطلوب دسترسی داشته باشند. شیائومی Poco M3 یک صفحه نمایش بزرگ 6.53 اینچی دارد که ابعادش گوشی را جز بزرگ‌ترین صفحه نمایش‌های موبایل بازار قرار می‌دهد. صفحه نمایش با کیفیت Full HD و پنل IPS برای این موبایل میان رده درنظر گرفته شده‌اند.
در همه‌ی بخش‌ها Xiaomi Poco M3 امکانات قابل قبولی را در اختیار شما قرار می‌دهد و اگر به دنبال انجام کارهای حرفه‌ای با موبایل نیستید، Poco M3 پاسخ‌گوی همه نیازهای عادی و روزانه‌ی شما است. مهم‌ترین ویژگی‌ گوشی Poco M3 باتری آن است. شیائومی در این موبایل از یک باتری با ظرفیت 6 هزار میلی‌آمپری استفاده کرده و گوشی خود را در رتبه‌بندی بهترین گوشی‌های از لحاظ شارژدهی به بالای جدول کشانده است. باتری قدرتمند این موبایل می‌تواند تا دو روز کامل شارژدهی داشته باشد که عملکرد فوق‌العاده‌ای برای یک گوشی در این رنج قیمت است.
توان پردازشی Poco M3 در حد رده‌ی کاربری و قیمت آن نیست و فراتر از انتظار شما عمل می‌کند. در این موبایل از پردازنده‌ی مرکزی 8 هسته‌ای با چیپست Snapdragon 662 با طراحی 11 نانومتری استفاده شده که پایداری بسیار خوبی در هنگام انجام کارهای سنگین حتی اجرای بازی‌های سنگین دارد. از Adreno 610 هم برای پردازش گرافیکی در موبایل استفاده شده است. حافظه‌ی رم موبایل هم دو مدل 4 و 6 گیگابایتی دارد. با اینکه قطعات سخت‌ افزاری گوشی Poco M3 در بالاترین سطح نیستند ولی در این رنج قیمتی، می‌توان آن را جز بهینه‌ترین‌ها درنظر گرفت.
حافظه‌ی داخلی 64 و 128 گیگابایتی هم فضای ذخیره‌سازی خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین اگر نیاز به فضای بیشتری داشتید با استفاده از درگاه MicroSD گوشی می‌توانید ظرفیت آن را ارتقا دهید. دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و دو سنسور تشخصیص عمق و عکاسی ماکرو هم ماژول دوربین Poco M3 را تشکیل می‌دهند و می‌توانید در شرایط نوری مناسب، عکس‌های خوبی را با آن ثبت کنید. با توجه به قیمت موبایل Poco M3 می‌توان آن جز با کیفیت‌ترین گوشی‌ها در بین گوشی‌های رنج قیمتی پایین درنظر گرفت. در ادامه به نقد و بررسی کامل این گوشی می‌پردازیم.


نقد و بررسی موبایل Xiaomi Poco M3

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,114
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
طراحی و کیفیت ساخت شیائومی Poco M3
Xiaomi Poco M3 یک بدنه‌ی تماما پلاستیکی داشته و هم قاب پشتی و هم فریم دور آن از جنس پلاستیک فشرده است. به‌جز قسمت مستطیلی قاب پشتی گوشی که حالت براق دارد، تمامی سطح قاب گوشی به صورت مات طراحی شده‌ و کمترین میزان جذب اثر انگشت را دارد. برای زیبایی و همچنین راحت در دست گرفتن گوشی، از یک الگوی مشابه سطح چرمی بر روی Poco M3 استفاده شده که بدنه‌ی آن را جذاب‌ کرده‌ است. این گوشی در سه رنگ مشکی، آبی و زرد عرضه شده تا سلیقه‌های مختلف را پوشش دهد.
همان‌طور که اشاره شد با یک گوشی بزرگ با صفحه نمایش 6.53 اینچی هستیم، پس باید انتظار وزن بالایی هم داشته باشیم با اینکه Poco M3 کمتر از 200 گرم وزن داشته اما با 198 گرم جز گوشی‌های نسبتا سنگین بازار به حساب می‌آید. ابعاد گوشی هم 162.3x77.3x9.6 میلی‌متر است. حسگر تشخیص اثر انگشت موبایل هم بر روی کلید پاور بر روی لبه‌ی کناری قرار گرفته است و در پشت قاب گوشی یا زیر صفحه نمایش سنسور دیگری استفاده نشده است. پنل جلویی گوشی هم به صورت کامل با صفحه نمایش پوشیده شده و تنها قسمتی برای دوربین سلفی روی آن دیده می‌شود. نمایشگر حدود 83 درصد سطح پنل جلویی را پوشانده که فرم و طراحی آشنایی دارد. همچنین برای افزایش مقاومت صفحه نمایش از محافظ صفحه Gorilla Glass 3 استفاده شده است. به صورت کلی گوشی Poco M3 طراحی ساده و جذابی دارد. الگوی چرمی و طراحی مات آن در دست گرفتن گوشی را بسیار راحت کرده و رنگ‌های مختلف آن جذابیت خاصی به ظاهر Xiaomi Poco M3 داده‌اند.
صفحه نمایش موبایل Poco M3
موبایل شیائومی Poco M3 صفحه نمایش بزرگ 6.53 اینچی دارد و از پنل IPS در ساخت آن استفاده شده است. استفاده از این پنل صفحه نمایش باعث شده میزان روشنایی گوشی خیلی بالا نباشد. با اینکه طبق ادها شیائومی این گوشی قادر به پشتیبانی از میزان روشنایی 400 نیت است اما در عمل عملکرد کمتری خواهد داشت و شاید در محیط‌های نوری قوی -مثل زیر نور خورشید- با گوشی به مشکل بخورید.
صفحه نمایش گوشی نسبت تصویر 19.5 به 9 دارد و تنها قسمت کوچکی از آن به واسطه‌ی دوربین سلفی اشغال شده است. کیفیت تصویر موبایل Full HD بوده و رزولوشن آن 2340x1080 است. تراکم پیسکلی Poco M3 هم مناسب بوده و 395 پیکسل در هر اینچ است. در تنظیمات گوشی می‌توانید حالت‌های مختلفی را برای کنتراست نمایشگر تنظیم کنید تا در صورت نیاز در حالت‌های مختلف کار با گوشی (مثل کار کردن یا تماشا فیلم) تجربه بهتری داشته باشید.
با اینکه کیفیت نمایشگر گوشی فوق‌العاده نیست و یا امکانات بهینه‌سازی، تنظیم رنگ، HDR و... ندارد اما به صورت کلی در بخش صفحه نمایش گوشی Poco M3 شیائومی امتیاز قبولی را می‌گیرد. با خرید Poco M3 می‌توانید در این رنج قیمت به یک صفحه نمایش بزرگ 6.53 اینچی با کیفیت Full HD دسترسی داشته باشید.


نقد و بررسی موبایل Xiaomi Poco M3

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,114
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
گوشی Poco M3 از یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای برای پردزاش اطلاعات استفاده می‌کند که از ترکیب یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای 2 گیگاهرتزی از نوع Kryo 260 Gold و یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای 1.8 گیگاهرتزی Kryo 260 Silver تشکیل شده است. این سیستم پردازشی در دل تراشه‌ی اصلی Qualcomm Snapdragon 662 قرار گرفته است. با اینکه سیستم‌های پردازشی بسیار قوی‌تری در بازار موجود است اما با توجه به رده‌ی کاربری و قیمت Poco M3، می‌توان امتیاز خوبی در بخش سخت افزار به موبایل داد. استفاده از تراشه‌ی 11 نانومتری اسپدراگون 662 در این موبایل باعث شده همه‌چیز بسیار سریع و روان باشد. همچنین در تجربه بازی‌های سنگین هم می‌توانید با پایداری خوبی به تجربه بازی بنشینید.
برای پردازش گرافیکی هم از GPU مدل Adreno 610 استفاده شده که در کنار پردازنده اصلی، ترکیب هماهنگی را ایجاد کرده‌اند. در تست‌ها و بررسی‌های انجام شده در بین گوشی‌های هم‌دره عملکرد سیستم پردازشی موبایل در میانه جدول قرار دارد و برای مثال گوشی دیگر شیائومی یعنی Redmi Note 9S در همین رنج قیمت، توان پردازشی بالاتری به نسبت Poco M3 دارد. شیائومی در این موبایل از دو مدل حافظه‌ی رم استفاده کرده است. Poco M3 هم رم 4 و هم رم 6 گیگابایتی دارد.
برای ذخیره‌سازی اطلاعات، فایل‌ها و تصاویر در موبایل از دو ظرفیت 64 و 128 گیگابایت استفاده شده که فضای بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. به نسبت گوشی‌های هم رده در این قیمت، Poco M3 مدل 128 گیگابایتی ارزش خرید بالاتری دارد. همچنین برای افزایش ظرفیت فضای گوشی می‌توانید از MicroSD استفاده کنید. بر روی لبه‌ی کناری گوشی اسلات قرارگیری سیم‌کارت‌ها و کارت‌خوان MicroSD قرار دارد و می‌توانید تا 512 گیگابایت به ظرفیت موبایل از این طریق اضافه کنید. پس در این گوشی هیچ مشکلی از بابت کمبود فضای ذخیره‌سازی نخواهید داشت.
در مجموع عملکرد سیستم پردازشی موبایل معمولی است و نباید انتظار خیلی زیادی از آن است. می‌توان اینطور مطرح کرد که اگر قدرت پردازش موبایل برای شما الویت اصلی در خرید گوشی است، Poco M3 به شما توصیه نمی‌شود. اما در برای رفع نیازهای روازنه و نیمه‌حرفه‌ای Poco M3 انتظار شما را برآورده خواهد کرد.
شیائومی Poco M3 را با اندروید 10 و رابط کاربری MIUI 12 به بازار عرضه کرده است. در نسخه‌ی جدید رابط کاربری اختصاصی شیائومی شاهد روان‌تر شدن انیمیشن‌ها و بخش‌های مختلف گوشی هستیم و می‌توانید با سرعت بسیار بالا در بین صفحات موبایل و تنظیمات جابه‌جا شوید. منوی Notification در این نسخه تغییرات زیادی داشته و تبدیل به یک مرکز کنترل بسیار شیک شده است. پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره (به صورت 2 بعدی) و همچنین حالت Dark Mode از دیگر قابلیت‌های نرم افزاری رابط کاربری MIUI 12 شیائومی هستند.


نقد و بررسی موبایل Xiaomi Poco M3

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,114
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
دوربین گوشی Poco M3
در بخش دوربین در گوشی Poco M3 شاهد یک ماژول سه تایی به همراه فلش LED هستیم. همان‌طور که اشاره شد بر روی قاب پشتی یک بخش مستطیلی شکل قرار دارد که سمت چپ آن سه سنسور دیده می‌شود. دوربین اصلی گوشی که در وسط قرار گرفته‌ است، یک دوربین 48 مگاپیکسلی است. دوربین اصلی گوشی به سنسور Qual-Bayer مجهز شده و از حالت ویژه Night Mode هم پشتیبانی می‌کند. کیفیت تصویر دوربین عالی نیست و می‌توان گفت که کیفیت آن کاملا به نور محیط وابسته است. شیائومی هم در تبلیغات خود تصاویر گرفته شده با موبایل را در محیط‌های خارجی منتشر کرده است. در نور کم تصاویر نویز داشته و همچنین غلظت رنگ ‌آن‌ها خیلی خوب نیست.
در بالای دوربین اصلی یک دوربین 2 مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو (Macro) درنظر گرفته شده که می‌توانید با آن از اجسام در فاصله‌ی نزدیک عکاسی کنید. این دوربین هم مانند دوربین اصلی کیفیت خیلی بالایی ندارد و نباید از آن انتظار زیادی داشت. سنسور 2 مگاپیکسلی موبایل هم برای تشخیص عمق میدان در حالت‌های مختلف عکاسی به کمک دوربین اصلی شما می‌آید. دوربین سلفی موبایل هم 8 مگاپیکسلی است که از حالت‌های ویژه عکاسی پرتره و پاناروما سلفی هم پشتیبانی می‌کند.
در بخش نرم افزاری دوربین گوشی Poco M3 می‌توانید به حالت‌های مختلفی برای عکاسی دسترسی داشته باشید. در بخش Pro می‌توانید تنظیمات دوربین را مشابه دروبین‌های حرفه‌ای مدیریت کنید. حالت ویژه شب، پرتره، پاناروما و عکاسی با فرمت Raw از دیگر ویژگی‌های نرم افزاری دوربین این موبایل است.
در بخش فیلم برداری هم مانند عکاسی، دوربین گوشی در سطح متوسطی قرار دارد. انتظار فیلم برداری 4K از گوشی در این رده انتظار بالایی است اما Poco M3 قادر به ضبط ویدیو 1080p با فریم ریت 60 هم نیست و تنها می‌تواند ویدیوهای 30 فریم بر ثانیه (حتی در حالت 720p) ضبط کند. از ویژگی‌های نرم افزاری در بخش فیلم برداری می‌توان به حالت فیلم برداری تایم‌لپس (Time-lapse) و اسلوموشن اشاره کرد.


نقد و بررسی موبایل Xiaomi Poco M3

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,114
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
قدرت اصلی گوشی Xiaomi Poco M3 را می‌توان در بخش باتری و میزان شارژدهی آن دانست. شیائومی در این موبایل از یک باتری لیتیوم پلیمری (Li-Po) با ظرفیت 6 هزار میلی‌آمپر استفاده می‌کند. با توجه به این ظرفیت می‌توانید حتی با الگوی مصرف نسبتا سنگین تا 2 روز کامل با گوشی کار کنید که شارژدهی فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. نه تنها در بین گوشی‌های هم‌دره بلکه نسبت به پرچمداران شرکت‌های مختلف هم باتری گوشی Poco M3 یک باتری قدرتمند با شارژدهی عادی به حساب می‌آید
این باتری با استفاده از شارژر 22.5 واتی درون جعبه در کمتر از 3 ساعت به صورت کامل شارژ می‌شود. در تست‌های انجام شده با Poco M3 می‌توانید تا 17 ساعت بدون وقفه با آن فیلم تماشا کرده یا تا 22 ساعت وب‌گردی کنید. عملکرد گوشی در بخش باتری واقعا خوب است و اگر شارژدهی اولیت زیادی برای شما دارد، حتما شیائومی Poco M3 را در لیست بررسی خود داشته باشید. همچنین لازم به ذکر است که این موبایل از شارژ معکوس (Reverse Charging) هم پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با آن یک گوشی یا گجت‌های دیگر خود را هم شارژ کنید.
بلندگوها
یکی از ویژگی‌های مثبت گوشی Poco M3 اسپیکرهای آن است. از دو اسپیکر استریو در نوار بالایی و پایینی گوشی استفاده شده است که علاوه بر کیفیت بسیار خوب، بلندی صدای زیادی دارند. این گوشی از استاندارد Hi-Res Audio پشتیبانی کرده و حتی در میزان بلندی صدا هم کیفیت خود را حفظ می‌کند. به همین دلیل گوش دادن به موسیقی و تماشا فیلم با استفاده از اسپیکرهای خود گوشی تجربه هیجان‌‌انگیزی خواهد بود.

جمع‌بندی گوشی Xiaomi Poco M3
همانند شعار تبلیغاتی این گوشی، Poco M3 واقعا فراتر از انتظار شما عمل می‌کند. انتظار کیفیت خیلی خوب از گوشی‌های میان رده در این رنج قیمت نمی‌توان داشت اما واقعا شیائومی در همه بخش‌ها از قطعات خوبی استفاده کرده است. مهم‌ترین ویژگی این گوشی باتری 6 هزار میلی‌آمپری آن است که می‌تواند تا 2 روز کامل برای شما شارژدهی داشته باشد. صفحه نمایش 6.53 اینچی Full HD، سیستم پردازشی و همچنین دوربین گوشی هم همگی در سطح قابل قبولی هستند. عالی نیستند ولی اصلا کیفیت پایینی ندارد و در یک سطح استاندارد، امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند. در مجموع ظاهر ساده و رنگ‌بندی‌ جذاب، Poco M3 را در کنار همه ویژگی‌های فنی‌اش، جز گوشی‎های میان رده با ارزش خرید بسیار بالا قرار می‌دهد.
نکات مثبت:
  • باتری 6 هزار میلی‌آمپری با شارژدهی فوق‌العاده
  • صفحه نمایش بزرگ 6.53 اینچی Full HD و پنل IPS
  • استفاده از تراشه Snapdragon
  • اسپیکرهای استریو با کیفیت
نکات منفی:
  • عملکرد متوسط دوربین
  • فیلم‌برداری فقط به صورت 30 فریم بر ثانیه
منبع: فروشگاه هدف
|"انجمن رمان نویسی 98"|


نقد و بررسی موبایل Xiaomi Poco M3

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا