خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,364
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
اگر به خاطر داشته باشید، چند روز پیش بود که پاورکالر یک کارت گرافیک پرچمدار و خاص را از سری PowerColor RX 6900 XT معرفی کرد. در آن زمان به این نکته اشاره کردیم که AMD یک گروه خاص از تراشه و سیلیکون‌های RDNA 2 را وارد میدان رقابت کرده است. حال از عملکرد این تراشه‌های جدید شگفت زده خواهید شد.
پاورکالر دو کارت گرافیک PowerColor RX 6900 XT را با خنک کننده‌های بادی و مایع راهی بازار کرده بود که در روزهای اخیر هر دو کارت گرافیک به سرعت خبرساز شدند. یک منبع معتبر در آن زمان اطلاع داده بود که AMD بدون سر و صدا و هیاهوی رسانه‌ای، نسل جدید تراشه‌های RDNA 2 با قابلیت فرکانس گذاری بالاتر را به دست سازندگان کارت گرافیک داده است.
حال خبر ثبت رکورد اورکلاک سنگین برای کارت گرافیک PowerColor RX 6900 XT Liquid Devil Ultimate نشان می‌دهد که این خبر کاملاً درست بوده و نسل جدید سیلیکون‌های RDNA 2 امکان اورکلاک پذیری بسیار بالایی را به همراه دارند. داستان از آنجایی آغاز می‌شود که PowerColor RX 6900 XT Liquid Devil Ultimate با اورکلاک به فرکانس 3.225 گیگاهرتز، رکورد جهانی را جا به جا کرده است.
این اورکلاک که توسط اورکلاکر مشهور آلمانی با نام Der8auer صورت گرفته است، با استفاده از خنک کننده‌های نیتروژن مایع (LN2) انجام شده و این اورکلاک دما را تا منفی 87 درجه سانتی گراد کاهش داده بود. نکته جالب توجه آن است که RX 6900 XT Liquid Devil Ultimate از تراشه AMD Navi 21 XTXH استفاده می‌کرد. این کارت گرافیک به خودی خود دارای بلاک خنک کننده مایع بوده لوپ باز بوده اما برای اورکلاک سنگین آن، بدون شک به LN2 نیاز است.
یکی از مواردی که AMD را از رقبای خود عقب گذاشته بود، قابلیت اورکلاک پذیری بود؛ حال به نظر می‌رسد که تیم سرخ به این نکته توجه کرده و حالا با تراشه‌های جدید RNDA 2 می‌توانیم شاهد دستیابی به فرکانس‌هایی خیره کننده در کارت‌های گرافیک این شرکت باشیم.


منبع: شهر سخت افزار


رکورد حیرت انگیز اورکلاک کارت گرافیک RX 6900 XT به لطف تراشه‌های جدید AMD RDNA 2

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا