خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
امروز یکی از کاربران شبکه اجتماعی Weibo، تصاویری را از کارت گرافیک Radeon RX 6900 XTX منتشر کرد که به یک خنک کننده مایع نیز مجهز است. این کارت در اصل نسخه دیگری از کارت گرافیک RX 6900 XT است که از یک خنک کننده مایع داخلی یا AIO نیز بهره می برد. تصاویر بیشتر و اطلاعات تکمیلی از این کارت گرافیک را در زیر مشاهده کنید.
نسخه مرجع از کارت گرافیک Radeon RX 6900 XT از سه فن خنک کننده بهره می برد اما به نظر می رسد که AMD قصد داشته است نسخه دیگری از این کارت را هم معرفی و روانه بازار کند که به یک سیستم خنک کننده مایع داخلی یا AIO نیز مجهز بوده است. این کارت که براساس گزارش های موجود Radeon RX 6900 XTX Liquid Cooled نام داشته است بنا به دلایلی نامعلوم تولید آن در اواسط مراحل متوقف شده و به همین دلیل بعید به نظر می رسد که هیچگاه امکان خرید و دست یابی به آن وجود داشته باشد.
تصاویر منتشر شده نشان می دهند که این کارت قرار بوده است به یک سیستم خنک کننده مایع داخلی مجهز باشد؛ همچون دیگر محصولاتی که AMD در سال های گذشته همراه با این سیستم های خنک کننده عرضه می کرد. کارت هایی همچون RX Vega 64 Liquid Edition یا Radeon R9 Fury X که مصرف انرژی بالا و قابل توجهی هم داشتند.
همچون دیگر محصولات عرضه شده در این سری، کارت گرافیک Radeon RX 6900 XTX نیز دارای ظاهری مشکی و نقره ای رنگ است. پلیت های آلومینیومی و همچنین لوگوی مشخصه محصولات Radeon که با حرف R بزرگ می شناسیم نیز بر روی بدنه این کارت گرافیک نمایان است. از تصاویر مشخص است که این کارت در ساختار ابعادی Dual-Slot طراحی شده است و از یک خنک کننده داخلی 120 میلی متری و همچنین سیستم نورپردازی RGB بهره می برد. برد PCB مشابه با نسخه مرجع از کارت های RX 6900 XT و همچنین دو کانکتور 8-پین دیگر مشخصات این کارت را تشکیل می دهند.

اگرچه AMD تاکنون دلایل توقف تولید این کارت گرافیک را به صورت واضح اعلام نکرده است اما به نظر می رسد در بروز این اتفاق چند عامل مختلف نقش داشته است. اول اینکه به نظر می رسد خنک کننده 120 میلی متری پاسخگوی نیازهای این کارت گرافیک نبوده است. در حال حاضر محصولاتی سفارشی در بازار یافت می شود که به خنک کننده های 240 یا 360 میلی متری مجهز هستند. دو کارت گرافیک ASUS ROG STRIX RX 6900 XT LC و Sapphire Radeon RX 6900 XT Toxic نشان داده اند که هسته گرافیکی Big Navi 21 XT به یک خنک کننده قدرتمند و بالارده نیاز دارد.
دلیل دیگری که می تواند در توقف تولید این کارت نقش داشته باشد همکاری AMD با شرکت EKWB برای عرضه خنک کننده های Quantum Reaction AIO است. این خنک کننده ها به صورت ویژه برای دو کارت گرافیک RX 6900 XT و RX 6800 XT طراحی شده اند و عرضه یک نسخه جدید از کارت RX 6900 XT که به خنک کننده مایع مجهز است می تواند منجر به کاهش فروش آن ها شود.
دلیل سوم نیز می تواند عرضه نسخه ای جدید از هسته گرافیکی Navi 21 با عنوان XTXH از سوی AMD باشد. هسته ای که دارای سرعت بالاتری است و می تواند در دل محصولاتی قدرتمندتر مورد استفاده قرار بگیرد. تاکنون شرکت هایی نظیر ازراک، PowerColor و همچنین Sapphire محصولاتی را با استفاده از این هسته گرافیکی تولید و روانه بازار کرده  اند.
در حال حاضر کارت گرافیک Radeon RX 6900 XT با قیمتی در حدود 999 دلار روانه بازار شده است. با توجه به این موضوع می توان گفت که کارت گرافیک Radeon RX 6900 XTX Liquid Cooled در صورت عرضه به بازار می توانست حداقل قیمتی در حدود 1200 دلار داشته باشد.


منبع: شهر سخت افزار


نخستین تصاویر از کارت گرافیک Radeon RX 6900 XTX را اینجا ببینید؛ گرافیکی که هیچگاه نمی توانید بخرید

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا