خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۰ مکان طبیعی برتر استرالیا برای شنا
اگر درباره بهترین مکان های طبیعی استرالیا از چند استرالیایی سوال کنید، آن ها به راحتی می توانند فهرستی طولانی را برای شما یادداشت کنند. ولی مطمئنا شما فرصت سر زدن به همگی آن ها را نخواهید داشت. در کشور پهناوری مثل استرالیا، مکان های طبیعی زیادی برای شنا وجود دارد. حتی مناطقی که در تمام فصول امکان شنا در آن ها وجود دارد. منتظر چه هستید؟! لوازم شنای خود را بردارید تا به همراه الی گشت، سری به ۱۰ نقطه برتر کشور استرالیا که برای شنا مناسب است، بزنیم!





آبشار میلا میلا، کوئینزلند | Millaa Millaa Falls, Atherton Tablelands, Queensland

بدون شک تا به حال پای در چنین بهشتی نگذاشته اید! تعجبی ندارد که تصاویر این آبشار، در میان برترین عکس های عکاسان طبیعت استرالیا یافت می شود. جنگل های بارانی سرسبز، درختان سرخس و گل های اطراف این آبشار ۱۸ متری که در یک خط صاف به طور مستقیم به یک استخر عمیق طبیعی سرازیر است، این مکان را به بهشتی مناسب برای دوستداران طبیعت و شنا تبدیل کرده است.

استخر سبز، پارک ملی خلیج ویلیام، استرالیای غربی | Greens Pool, William Bay National Park, Western Australia
اینجا جاییست مناسب، برای کسانی که دوست دارند سواحل بکر و دست نخورده، با ماسه های سفید و آبی لاجوردی رنگ، که در تصاویر دیده اند را از نزدیک تجربه کنند. اما برجسته ترین ویژگی این مکان، سنگ های تراشیده شده زیبای آن است. استخر سبز (greens pool)، بهشتیست که به وسیله باد و امواج ساخته شده است و توسط سخره های تراشیده شده آن محافظت می شود. صخره هایی که این محوطه را از امواج سهمگین دریا حفاظت می کند و اینجا را به مکانی مناسب برای شنا و تفریح تبدیل کرده است.


استخر گانلوم، پارک ملی کاکادو، قلمرو شمالی | Gunlom Pool, Kakadu National Park, Northern Territory
به وسیله یک پیاده روی نسبتا طولانی در مسیری شیب دار، بازدیدکنندگان می توانند به این استخر طبیعی زیبا که توسط یک آبشار فصلی ایجاد شده است، برسند. اما این تمام ماجرا نیست، اگر کمی از این نقطه هم بالاتر بروید، این استخر همانند نگینی زیبا در میان کوهای پارک ملی کاکادو، منظره ای شگفت انگیز را خلق می کند. در سفر به این منطقه دوربین خود را فراموش نکنید، چشم انداز های بسیار زیبایی منتظرند تا خودشان را رو به روی دوربین شما قرار دهند.


استخر جلی بین، پارک ملی کوهستان آبی | Jellybean Pool, Blue Mountains National Park, New South Wales
با یک ساحل ماسه ای که به وسیله صخره های بلند و بوته های انبوه احاطه شده است، جلی بین یک مکان مناسب برای خنک شدن در هوای گرم تابستان می باشد. با یک ساعت رانندگی از سیدنی می توان به این منطقه رسید، به همین خاطر این مکان در خیلی از اوقات بسیار شلوغ است. می توانید شب را در این مکان کمپ کنید تا صبح هنگام به تماشای طلوع زیبای آن بنشینید. در راه برگشت، حتما سری هم به غار زیبای دستان قرمز (red hands cave) بزنید، جایی که دیوارهای بلورین آن حدود ۵۰۰ تا ۱۶۰۰ سال قبل خلق شده اند اما هنوز هم می درخشند.


خلیج وینگلس، پارک ملی فریسینت، تاسمانی | Wineglass Bay, Freycinet National Park, Tasmania
در راهتان به مقصد وینگلس، توقف کوتاهی در گردنه آن داشته باشید. جایی که می توانید خط ساحلی آن را از بالا نظاره گر باشید. سپس به حرکت خود ادامه دهید و حدود ۲ ساعت بعد در این سواحل زیبا خواهید بود. واو! عجب منظره ای! ساحلی با ماسه های سفید رنگ و آبی فیروزه ای. به دلیل سرمای هوا در زمستان، حتما در فصل تابستان به این مکان سر بزنید. یعنی هنگامی که می توانید انتظار داشته باشید انگشتان پای خود را به وضوح در آب آن ببینید.


دره اورمیستون، پارک ملی مک دانل غربی، قلمرو شمالی | Ormiston Gorge, West MacDonnell Ranges National Park, Northern Territory
در میان صحرا، یک چاله شگفت انگیز پر از آب می تواند بسیار مقدس باشد. بعد از یک رانندگی نود دقیقه ای در جاده red dust از Alice Springs به این مکان شگفت انگیز خواهید رسید. ساکنان بومی این منطقه، به این مکان Kwartatuma می گویند. منظره اینجا، همانند یک تابلوی نقاشی بسیار زیبا می ماند. برکه ای بزرگ در میان صحرا، با آسمانی آبی در بالای آن!


آبشار تورپین، ویکتوریا | Turpin Falls, Victoria
این مکان از آب باریک های رودخانه ای بزرگ حاصل شده است. این استخر طبیعی و زیبا که آبشار تورپین به درون آن سرازیر است! از سه طرف با صخره هایی مرتفع به ارتفاع ۲۰ متر احاطه شده است. بعد از بارندگی های شدید آب این دریاچه بسیار عمیق تر خواهد شد.


آبشار جوزفین، پارک ملی ورونوران، کوئینزلند | Josephine Falls, Wooroonooran National Park, Queensland
جنگل های ثبت شده در میراث جهانی یونسکو در این ناحیه بسیار شگفت انگیزند. اما بازدید کنندگان به منظوری دیگر به این مکان سفر می کنند. آب چشمه ای طبیعی از بلندای صخره ای با شکوه به درون یک استخر طبیعی بسیار زیبا می ریزد. صندل های خود را به همراه داشته باشید، چراکه کف این استخر پر است از سنگ های تیز ریز و درشت.


پارک ملی کاریجین، استرالیای غربی | Karijini National Park, Western Australia
درست است که این مکان حدود ۱۰۰۰ کیلومتر از Perth فاصله دارد، ولی ویژگی های زمین شناسی این منطقه هر ساله عکاسان و شناگران بی شماری را به این منطقه می کشاند. لایه های سنگی مختلفی در این منطقه قرار دارند که زیر نور خورشید، هرکدام رنگی متفاوت از دیگری پیدا می کنند. در فصل تابستان دمای این منطقه به ۴۰ درجه سانتی گراد هم می رسد. در این منطقه آب از صخره هایی با ارتفاع مختلف به درون حوضچه های آب می ریزد. اگر در اینترنت گشتی بزنید، قطعا عکس های زیبایی از این منطقه پیدا خواهید کرد.


سوزن ها، سیدنی | The Needles, Sydney, NSW
مکان های طبیعی بی شماری برای شنا در نزدیکی شهر سیدنی وجود دارند. ولی این مکان با بقیه فرق می کند. زیرا شما فقط در عرض ۱۵ دقیقه می توانید به این نقطه برسید.
در این لیست مکان های بکر و طبیعی بسیاری برای شنا در استرالیا وجود دارد.


منبع:الی گشت


برترین مکان های طبیعی استرالیا برای شنا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا