خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,109
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
بکاپ گرفتن اتوماتیک توسط آیکلود می‌تواند دردسرها و مشکلاتی را هم به همراه داشته باشد. بدین سبب بسیاری از کاربران تمایل دارند که قابلیت بکاپ گیری اتوماتیک آیکلود را در آیفون یا آیپد خود غیر فعال کنند. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه غیر فعال کردن قابلیت بکاپ گرفتن اتوماتیک آیکلود در آیفون و آیپدهای اپل بپردازیم. یکی از مزیت‌های فعال بودن اکانت آیکلود در آیفون و آیپدهای اپل مربوط به قابلیت بکاپ گیری اتوماتیک از محتوای دستگاه می‌شود. هنگامی که شما یک اکانت آیکلود فعال را در آیفون یا آیپدتان داشته باشید و قابلیت بکاپ گیری اتوماتیک آن روشن باشد، دستگاه تحت شرایط خاصی با اتصال به اینترنت نسبت به بکاپ گرفتن از اطلاعات خود در سرویس ذخیره سازی ابری آیکلود اقدام می‌کند. این عمل ممکن است منجر به آماده بودن همیشگی شما برای بازیابی جدیدترین اطلاعات از دست رفته شود، اما نقاط منفی اختصاصی خود را هم به همراه دارد.
یکی از اصلی‌ترین نقاط منفی فعال بودن قابلیت بکاپ گرفتن اتوماتیک آیکلود در آیفون و آیپدهای اپل مربوط به مصرف شده حجم بسته اینترنتی شما می‌شود. سرویس آیکلود یک سرویس ذخیره‌سازی ابری است، بنابراین خدمات آن از طریق آپلود و دانلود فایل ارائه می‌شوند. هنگامی که آیفونتان نسبت به تهیه و ذخیره فایل بک آپ در آیکلود اقدام می‌کند، تمام اطلاعات دستگاه که مطمئنا حجم بسیار زیادی دارند در قالب یک فایل واحد در اکانت آیکلود کاربر آپلود می‌شوند. بنابراین این استفاده از قابلیت بکاپ گرفتن اتوماتیک آیکلود این نقطه منفی بسیار محسوس را خواهد داشت.
همچنین ریستور یا بازیابی فایل بکاپ از طریق سرویس آیکلود هم شرایط مشابهی دارد. به منظور بازیابی اطلاعات یک فایل بکاپ از طریق آیکلود، در واقع محتوای آن فایل توسط آیفون یا آیپدتان دانلود می‌شوند و مطمئنا این دانلود حجم بسیار زیادی از بسته اینترنتی شما را مصرف می‌کند. همچنین برای استفاده از آیکلود و سرویس بکاپ و ریستور اطلاعات آن نیاز است که شبکه اینترنت مورد استفاده شما سرعت بالایی داشته باشد. در غیر این صورت پروسه بکاپ گیری یا بازیابی اطلاعات ناموفق خواهد بود یا به کل انجام نمی‌شود. بنابراین استفاده از سرویس آیکلود و قابلیت بکاپ گیری اتوماتیک این سرویس در شرایطی که از اینترنت با حجم و سرعت محدود استفاده کنید معنا و مفهومی ندارد!
مسائل امنیتی هم می‌تواند دلیل قانع کننده دیگری به منظور غیر فعال کردن قابلیت بکاپ گرفتن اتوماتیک آیکلود در آیفون و آیپدهای اپل باشد. بارها و بارها دیده شده که حتی تصاویر و اطلاعات شخصی افراد مشهوری که از سرویس آیکلود یا سایر سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری استفاده می‌کردند به دست هکرها و افراد سودجو افتاده است. به عنوان مثال می‌تواند به هک اکانت آیکلود مایلی سایروس (Miley Cyrus) در سال 2014 یا هک و انتشار عکس‌های شخصی خانم ریحانا (Rihanna) در همین سال اشاره کرد.


آموزش غیر فعال کردن قابلیت بکاپ گرفتن اتوماتیک آیکلود آیفون

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,109
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
بنابراین مسائل امنیتی و حفظ حریم خصوصی هم در این بین مطرح هستند. توصیه می‌کنیم که حداقل تا پیش از فعال کردن قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای، از آیکلود به منظور آپلود عکس‌های شخصی و مدارک خود استفاده نکنید. با توجه به موضوعات و مسائلی که به آن‌ها اشاره داشتیم، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا قابلیت بکاپ گرفتن اتوماتیک آیکلود در آیفون یا آیپدشان را غیر فعال کنند. ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه غیر فعال کردن قابلیت بکاپ گرفتن اتوماتیک آیکلود در آیفون و آیپدهای اپل بپردازیم. چنانچه در رابـ*ـطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات دقیق‌تری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید غیر فعال کردن قابلیت بکاپ گرفتن اتوماتیک آیکلود در آیفون و آیپدهای اپل به سادگی امکانپذیر است
  • ابتدا به بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه مراجعه کنید.
  • گزینه iCloud را انتخاب کنید.
  • مانند عکس بالا به بخش با عنوان Backup مراجعه کنید
  • نهایتا گزینه iCloud Backup را غیر فعال نمایید. بدین منظور باید اسلایدر موجود در کنار این گزینه سبز رنگ نباشد.
با انجام مراحل فوق، قابلیت بکاپ گرفتن اتوماتیک آیکلود در آیفون یا آیپد شما غیر فعال می‌شوید. این موضوع به آن معناست که از این پس تنها باید با استفاده از برنامه آیتیونز (iTunes) و با استفاده از یک کامپیوتر واسط نسبت به بکاپ گیری از محتوای دستگاه اقدام نمایید
جمع‌بندی
همانگونه که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه غیر فعال کردن قابلیت بکاپ گرفتن اتوماتیک آیکلود پرداختیم. چنانچه در رابـ*ـطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات دقیق‌تری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.
منبع:کمک موبایل


آموزش غیر فعال کردن قابلیت بکاپ گرفتن اتوماتیک آیکلود آیفون

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا