خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
تا به امروز شاهد حمله ماینرها به کارت‌های گرافیک و انواع GPU بودیم؛ اما از امروز به بعد باید نگران کمبود درایوهای SSD و هارددیسک‌ها باشیم که حتی افزایش قیمت این دو سخت افزار مهم را نیز در پی دارند. با گزارشی نگران کننده با ما همراه باشید.

ارزهای دیجیتالی مانند Cryptocurrencyها برای استخراج به پردازش‌های گرافیکی متکی هستند. کمبود و افزایش قیمت کارت‌های گرافیک که چند سالی است بر دنیای سخت افزار پرده افکنده است، در پی همین امر ایجاد شده و شرکت‌ها تا کنون موفق به مهار آن نشده‌اند. حال خبر بد بعدی آن است که به زودی هارددیسک‌ها و حتی درایوهای SSD نیز به سرنوشت کارت‌های گرافیک دچار خواهند شد!

ماینرها به شدت به دنبال درآمدزایی بیشتر هستند؛ آنها برای این منظور هیچ حد و مرزی نداشته و حتی در ایران نیز حضور چینی‌ها برای استخراج رمزارز به هر قیمتی (حتی قطعی‌های برق) صورت گرفته است. Chia نام رمزارز دیجیتالی جدیدی است که توسط برام کوهن، خالق BitTorrent طراحی شده است. هدف آقای کوهن ساخت رمزارزی بود که با استفاده کمتر از سخت افزارها، آسیب‌های زیست محیطی را کاهش دهد. همان‌طور که می دانید دانشمندان و محققان در مورد آسیب‌های زیست محیطی و گرمایش زمین در اثر فعالیت ماینرهای چینی هشدار داده‌اند
رمز ارز جدید Chia بعید است که به فضای ذخیره سازی در هارد دیسک‌ها و SSD ها متکی باشد. بیت کوین به اثبات مدل کار متکی است در حالی که چیا به اثبات مدل مکان و زمان متکی است. انگیزه ایجاد Chia ساخت ارز رمزنگاری سازگار با محیط زیست بود. وی می‌خواهد از فضای موجود در دستگاه‌های ذخیره سازی برای ارز رمزنگاری شده خود استفاده کند؛ چرا که درایوهای ذخیره سازی نیرو و انرژی کمتری را مصرف می‌کنند.

از آنجایی که احتمال موفقیت و گسترش Chia بسیار زیاد است، ماینرهای چینی از همین حالا به سمت خرید SSD و HDDها، به شکلی نگران کننده هجوم آورده‌اند. Chia به فضای ذخیره سازی بالایی نیاز دارد و همین امر منجر به خریدهای گسترده حافظه‌های SSD و HDD توسط ماینرها شده است. جالب است بدانید که از آنجایی که درایوهای SSD در این نوع پردازش خاص می‌توانند طول عمر کمتری را ارائه دهد، ماینرها حتی به درایوهای SSD کلاس سرور نیز رحم نکرده و تعداد زیادی از آنها را خریداری کرده و یا در حال خریداری هستند.
داستان تا آنجا پیش رفته است که حتی برخی از SSD و HDDها در چین به اتمام رسیده است. ماینرها به دنبال خرید SSD و هارددیسک‌هایی با ظرفیت 1 تا 18 ترابایت هستند. در بخش‌هایی از چین، نه تنها شاهد اتمام این سخت افزار هستیم بلکه موارد باقی مانده نیز با قیمت‌هایی بسیار بالاتر به فروش می‌رسند. در نتیجه باید نگران روی دادن اتفاق‌هایی مشابه در سراسر جهان نیز باشیم.
MyDrivers گزارش داده است که بسیاری از SSDهای موجود در چین به اتمام رسیده است. وضعیت برای هارددیسک‌ها نیز به همین منوال بوده و باید امیدوار بود که دست کم برای این منظور فکری اندیشیده شود.
منبع:شهر سخت افزار


مشکل جدید دنیای سخت افزار: ماینرها به هارددیسک و SSD ها حمله کردند

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا