خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
[URL=https://uupload.ir/][/URL]

فرق ژیله و جلیقه مردانه چیست ؟

فرق ژیله با جلیقه چیست و هر کدام چه کاربردی دارند؟


فرق ژیله با جلیقه مردانه را می‌توان در جنس و کاربرد آن‌ها دانست. جلیقه‌های مردانه معمولا از پارچه‌ تهیه می‌شوند، اما ژیله‌ها از الیاف مختلفی به روش دستی یا ماشینی بافته می‌شوند و اغلب در فصول سرد سال مورد استفاده قرار می‌گیرند.
فرق ژیله و جلیقه چیست ؟
از نظر لغوی ژیله و جلیقه هم معنی هستند به طوری که در لغت نامه دهخدا برای این دو واژه این تعریف واحد بیان شده است که جلیدقه، جلیتقه، کرته، ژیله، نوعی پوشش بدون آستین است که زیر کت و روی پیراهن پوشیده می‌شود. در فرهنگ فارسی عمید نیز این واژه‌ها به عنوان نیم تنه کوتاه بی آستین که معمولا روی پیراهن پوشیده می‌شود تعریف شده است، اما در دنیای مد و پوشاک ژیله و جلیقه تعریف و کاربرد‌های متفاوتی دارند. اگر شما هم به این نوع پوشش علاقه دارید، با ما همراه باشید. در این مطلب با فرق ژیله با جلیقه آشنا می‌شویم و از هر کدام چند مدل را می‌بینیم.


فرق ژیله با جلیقه چیست؟

برای روشن شدن فرق ژیله با جلیقه ابتدا جلیقه و سپس ژیله را معرفی می‌کنیم. جلیقه‌ها به دو دسته جلیقه‌های پارچه‌ای و جلیقه‌های پلی استر تقسیم می‌شوند.


جلیقه های پارچه ای و پلی استر و کاربرد آنها

جلیقه‌های پارچه‌ای پوشش‌های بدون آستین هستند که از جنس پارچه‌هایی با ضخامت کم تا متوسط دوخته می‌شوند و معمولا روی پیراهن و زیر کت مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته گاهی نیز ممکن است که جلیقه‌ها روی پیراهن مردانه و بدون کت پوشیده شوند. عکس‌های زیر تیپ‌های شیک مردانه را با این جلیقه‌ها نشان می‌دهد.

جلیقه‌های پلی استری نیز مانند جلیقه‌های پارچه‌ای پوشش‌های بدون آستین هستند، ولی با این تفاوت که از پارچه‌های پلی استری دوخته می‌شوند و برای گرم نگه‌داشتن بدن در فصول سرد سال به خصوص پاییز به کار می‌روند. به این نوع لباس، جلیقه‌های هودی نیز گفته می‌شود. در ادامه چند استایل شیک مردانه را با این جلیقه‌ها ببینید.

ژیله مردانه و کاربردهای آن

حال برای روشن شدن فرق ژیله با جلیقه به سراغ تعریف ژیله می‌رویم. ژیله‌ها در دنیای مد و پوشاک به پوشش‌های بافته شده از نخ یا پشم به صورت دستی یا ماشینی گفته می‌شود که در فصول سرد سال روی پیراهن و زیر کت یا کاپشن پوشیده می‌شود. ژیله نیز همانند جلیقه بدون آستین هستند. ژیله‌ها از الیاف مختلفی بافته می‌شوند. این الیاف می‌توانند الیاف طبیعی مثل پشم و پنبه یا الیاف مصنوعی باشند. در ادامه چند نمونه از ژیله‌های مردانه را ببینید.


جمع بندی

بنابراین فرق ژیله و جلیقه را می‌توان در جنس و کاربرد آنها دانست. همانطور که گفته شد جلیقه‌ها با استفاده از پارچه‌های مختلف دوخته می‌شوند تولید می‌شود که نوع پلی استری آن برای گرم ماندن در فصول سرد سال مناسب است. در مقابل ژیله اغلب از پشم بافته می‌شود و به عنوان پوششی مناسب برای فصول سرد سال کاربرد دارد.


فرق ژیله و جلیقه چیست؟

 
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼ و کوثر پورخضر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا