خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
یکی از گزینه های انتخابی جهت ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی برای دانش آموختگان رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش، شرکت در پذیرش با آزمون و یا بدون آزمون کاردانی فنی و حرفه ای می باشد. همچنین دارندگان مدرک شاخه نظری نیز در صورت تمایل می توانند رشته هایی که در مقطع کاردانی ناپیوسته ارائه شده اند را در فرم انتخاب رشته خود ثبت نمایند. در سال های اخیر، پذیرش در 9 رشته به صورت با آزمون درمقطع کاردانی فنی و حرفه ای انجام می گرفت. اما مطابق با اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در سال 1400 شیوه جذب دانشجو در برخی از رشته های با کنکور تغییر کرده و بر اساس سوابق تحصیلی صورت می پذیرد.

نقشه کشی معماری یکی از این مجموعه رشته های امتحانی می باشد که نحوه پذیرش آن دستخوش تغییر گشته است. بنابراین علاقه مندان به تحصیل در این رشته باید در موعد مقرر نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای اقدام نمایند. اما چنانچه رشته معماری به صورت با کنکور ارائه گردد، می توانید اطلاعاتی از قبیل ضرایب دروس، مواد و منابع امتحانی و همچنین منابع کمک آموزشی که در ادامه مطلب بیان شده است را مورد استفاده قرار دهید.

در پذیرش کاردانی فنی و حرفه ای سال 1400، رشته معماری به صورت بدون آزمون ارائه شده است.


منابع درسی کنکور کاردانی فنی و حرفه ای رشته نقشه کشی معماری

همان طور که اشاره شد، پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی دانشگاه های فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در سال 1400 دچار تغییراتی در نحوه ارائه رشته ها نسبت به سال های اخیر شده است. رشته معماری نیز از جمله رشته هایی است که مشمول این تغییر شده و در طی این روند به لیست رشته های بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1400 اضافه شده است. در ادامه، مواد و منابع امتحانی رشته معماری را معرفی کرده ایم تا چنانچه در دوره های بعدی، پذیرش در رشته مذکور در این مقطع به صورت با کنکور انجام شد، مورد استفاده داوطلبان قرار بگیرد.

به طور کلی مواد آزمون کاردانی فنی و حرفه ای به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شوند که در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ذکر شده اند. جهت آشنایی با منابع اصلی و کمک آموزشی این آزمون تا انتهای مقاله را مطالعه فرمایید.

دروس عمومی
  • تعلیمات دینی 3
  • فارسی 3
  • عربی 3
  • زبان خارجی 1 و 2

دروس شایستگی پایه
  • ریاضی 1 و 2
  • شیمی
  • فیزیک

دروس شایستگی غیرفنی
  • اخلاق حرفه ای
  • کارگاه نوآوری
  • الزامات محیط کار
  • کاربرد فناوری های نوین

دروس شایستگی فنی
  • متره و برآورد
  • عناصر و جزئیات
  • مبانی هنرهای تجسمی
  • ترسیم فنی و نقشه کشی
  • آشنایی با بناهای تاریخی
  • شناخت مواد و مصالح
  • نقشه کشی معماری
  • تاسیسات ساختمان
  • مبانی طراحی معماری
منبع: ایران مشاوره


منابع کنکور کاردانی فنی و حرفه ای نقشه کشی معماری 1400

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
منابع کمک آموزشی کنکور کاردانی فنی و حرفه ای رشته نقشه کشی معماری

ابتدا این نکته را ذکر کنیم که بهترین منابع مطالعه برای کنکور کاردانی فنی و حرفه ای، کتاب های درسی داوطلبان بوده و بدون تسلط بر مباحث کتب درسی، استفاده از منابع کمک آموزشی تاثیری در تسریع درک مفاهیم نخواهد داشت. کتاب هایی که در این مطلب معرفی شده اند، صرفا به صورت پیشنهادی می باشند و شما می توانید بر اساس شناختی که از سطح علمی و نیاز به نوع منبع کمک آموزشی خود دارید، دست به انتخاب آن ها بزنید.


مجموعه سوالات کنکور کاردانی معماری یگانه چهارخونه فارابی

این کتاب شامل تست های 4 گزینه ای سراسری، المپیاد و تالیفی می باشد که کلیه سوالات آن منطبق با سرفصل های کتاب درسی طرح شده است. با توجه به آن که تغییراتی در کتاب آشنایی با بناهای تاریخی، شناخت مواد و مصالح، نقشه کشی معماری و تاسیسات ساختمان صورت گرفته است، همه ی این تغییرات در انتشار جدید لحاظ شده است.


مجموعه سوالات طبقه بندی شده نقشه کشی معماری کتاب آخر

این کتاب شامل سوالات امتحانات نهایی چند سال اخیر است و مطالعه آن برای کنکور نیز توصیه می شود، زیرا سوالات دارای نکته های کاربردی هستند که در حل تست های کنکوری بسیار کاربردی می باشند.


آموزش نکته به نکته دروس معماری چهارخونه

ویژگی اصلی این کتاب که بسیار مورد توجه داوطلبان قرار گرفته است، جامع بودن و نگارش بسیار روان آن می باشد، همچنین به کارگیری جداول و نمودار ها باعث شده تا فهم و یادگیری آن بسیار آسان باشد.


مجموعه تست سیر تا پیاز عمومی پایه اخوان

کتاب مذکور شامل تست های تالیفی و سوالات کنکور چندسال اخیر می باشد، همچنین پاسخ نامه تشریحی که در داخل کتاب وجود دارد به داوطلب کمک خواهد کرد که با مطالعه آن، روش حل سوالات را بیاموزد و اشکالات خود را رفع نماید.


درسنامه و تست نقشه کشی معماری اخوان

این کتاب از آن جهت که دارای خلاصه درس می باشد، برای دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم مناسب است. علاوه بر آن به دلیل داشتن تست های تالیفی و کنکوری چند سال اخیر به داوطلبان کنکوری نیز توصیه می شود. همچنین این کتاب به دلیل داشتن پاسخ نامه تشریحی می تواند به شما در حل سوالات بسیار کمک کند.


مجموعه سوالات کنکور کاردانی نقشه کشی معماری قلم چی

یکی از منابع معتبر که متقاضیان می توانند مورد استفاده قرار دهند، مجموعه سوالات نام برده است که شامل سوالات کنکور 12 سال اخیر می باشد. حل سوالات این کتاب می تواند شما را با فرم سوالات آزمون آشنا کند. همچنین در انتهای کتاب پاسخ نامه تشریحی قرار داده شده است.


نقشه کشی معماری انتشارات قلم چی

در این کتاب به بیان مفاهیم و نکات درسی پرداخته شده است و داشتن سوالات 4 گزینه ای به همراه پاسخ نامه تشریحی که یادگیری را برای داوطلبان آسان تر می کند، از ویژگی های مثبت آن می باشد.


منابع کنکور کاردانی فنی و حرفه ای نقشه کشی معماری 1400

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
ضریب دروس و بودجه بندی کنکور کاردانی فنی و حرفه ای رشته نقشه کشی معماری

کنکور کاردانی فنی و حرفه ای رشته نقشه کشی معماری همانند سایر رشته ها دارای 160 سوال می باشد و تنها تفاوت رشته ها با یکدیگر، در دروس شایستگی غیرفنی است. اطلاع از تعداد سوالات و ضرایب، به شما کمک خواهد کرد که از اهمیت هر یک از آن ها در مجموعه امتحانی مورد نظر مطلع شوید و برای مطالعه هرکدام با توجه به اهمیتی که دارند، وقت خود را صرف کنید. در واقع چنانچه امتیاز بیشتری در دروس دارای ضرایب بالاتر کسب کنید، احتمال موفقیت بیشتری خواهید داشت.

دروس عمومی
نام درسضریبتعداد سوالات
تعلیمات دینی 3340
فارسی 3
عربی 3
زبان خاجی 1 و 2


دروس شایستگی پایه
نام درسضریبتعداد سوالات
ریاضی 1 و 2635
شیمی
فیزیک


دروس شایستگی فنی
نام درسضریبتعداد سوالات
متره و برآورد1265
عناصر و جزئیات
مبانی هنرهای تجسمی
ترسیم فنی و نقشه کشی
آشنایی با بناهای تاریخی
شناخت مواد و مصالح
نقشه کشی معماری
تاسیسات ساختمان
مبانی طراحی معماری


دروس شایستگی غیرفنی
نام درسضریبتعداد سوالات
الزامات محیط کار335
اخلاق حرفه ای
کارگاه نوآوری
کاربرد فناوری های نوین


منابع کنکور کاردانی فنی و حرفه ای نقشه کشی معماری 1400

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا