خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
یکی از دروس بسیار تاثیرگذار بر رتبه فرد در کنکور سراسری، درس ریاضی است. اگر داوطلبان شیوه صحیح مطالعاتی این درس را درک کنند، می توانند درصد و در نتیجه رتبه خوبی کسب نمایند. برخلاف دروس دیگر، یادگیری ریاضی به صورت حفظی ممکن نیست. هرچند هم که حفظیات شما قوی باشد اما جهت موفقیت در آن، نیاز به تمرین و حل مسائل بر روی کاغذ دارید. در این مقاله سعی داریم شما را با نحوه صحیح مطالعه ریاضی آشنا سازیم.

خلاصه برداری و نوشتن نکات مهم، برای مرور مباحث بسیار مفید و حائز اهمیت می باشد.


شیوه صحیح مطالعه ریاضیات جهت شرکت در کنکور سراسری 1400

از عمده سوالاتی که برای همه داوطلبان ممکن است مطرح باشد نحوه مطالعه درس ریاضی برای کنکور است. این که چطور باید بخوانم، از کجا شروع کنم و چگونه و… از جمله پرسش هایی هستند که ذهن اکثر داوطلبان را مشغول می کند. اما واقعا چگونه می توان درصد مطلوبی در این درس اخذ نمود؟

درس ریاضی به گونه ای است که اکثر مباحث آن به هم مرتبط هستند و اگر مطلبی به خوبی برای داوطلب تفهیم نشده باشد، ممکن است در مباحث بعدی به مشکل برخورد کند. بنابراین بهتر است کتاب های ریاضی دبیرستان که منبع اصلی کنکور هستند را به ترتیب مطالعه کرده تا در مباحث مرتبط بعدی مشکلی به وجود نیاید. به هنگام مطالعه، از تمرینات و مثال های کتاب به سادگی گذر نکنید.

بهتر است نمونه سوالات هر مبحث پس از مطالعه آن حل شود تا به خوبی در ذهن داوطلب تثبیت شود. در این راستا می توانید از تست های آموزشی استفاده کنید. در مراحل اولیه جزوه یا کتابی که به عنوان مرجع اصلی است در کنار خود داشته باشید و اگر خودتان قادر به پاسخ دهی سوال نبودید از آن کمک بگیرید. به هنگام حل سوالات تستی سعی کنید حتما به جواب درست برسید. اگر خودتان قادر به حل سوال نبودید از معلم، دوست و یا هر فرد دیگری که می تواند به شما کمک کند، بپرسید و به یادگیری آن بپردازید.

برخی از داوطلبان بر این باورند که چون قصد مطالعه کنکوری ریاضی را دارند، باید از همان ابتدا به سراغ تست ها رفته و با نکات تستی به حل آن ها بپردازند. درحالی که این طرز فکر از ریشه اشتباه است! اولا این که مناسب ترین زمان حل تست، وقتی است که به یک تسلط نسبی بر مباحث رسیده باشید. دوما حل سوالات صرفا با استفاده از نکات تستی یا کنکوری ممکن است برای برخی سوالات مفید بوده و موجب ذخیره زمان آزمون گردد اما اگر با سوالی مواجه شوید که توسط تکنیک های کنکوری قابل حل نباشد، می خواهید چه کنید؟ بنابراین بهتر است با تمام راه حل های موجود برای سوالات مختلف کم و بیش آشنا باشید، به نحوی که با مشاهده صورت سوال حداقل یک راه حل به ذهن شما خطور کند.

منبع: ایران مشاوره


بهترین روش مطالعه ریاضی برای کنکور 1400

 
  • تشکر
Reactions: کوثر پورخضر

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
به هنگام حل سوالات و تست های ریاضی یقینا با نکاتی رو به رو خواهید شد که ممکن است قبلا با آن ها برخورد نکرده باشید. این نکات را هم در اطراف سوال مربوطه و هم در دفترچه ای مجزا، یادداشت نمایید تا اگر دوباره به آن ها مراجعه کردید برایتان مرور شود. نحوه حل سوالات تستی به این نحو باشد که پس از مطالعه مرجع درسیتان، اول برخی تست های طبقه بندی شده را حل کنید و سپس به سراغ نمونه سوالات کنکور سال های گذشته گروه های آزمایشی مختلف بروید تا با نگاه طراحان سوال غریبه نباشید.

دقت کنید که برای هر بار تست زدن نیاز نیست به درسنامه های موجود مراجعه کنید، بلکه باید به حدی از خود مطمئن بوده و بر مباحث تسلط داشته باشید که با مشاهده صورت سوال بدانید کدام راه حل مناسب تر است. اگر برای حل سوالی نیاز به جزوه دارید نشان دهنده این است که باید وقت بیشتری برای یادگیری آن مبحث صرف کنید. هم چنین برای سوالاتی که از قبل حل نکرده مانده اند و یا به غلط حل شده اند دوباره وقت بگذارید.

به طور کلی با یادگیری مطالب، نیمی از مسیر طی شده است و باقی، بستگی به فرد دارد که تا چه حد بتواند اطلاعات خود را در سوالات به کار برده و در عین حال از سرعت عمل خوبی برخوردار باشد.


نکات مطالعه ریاضی کنکور 1400


علاوه بر تمامی آن چه گفته شد، بد نیست شیوه مطالعه و نکات مرتبط را از دیدگاه رتبه های برتر نیز مورد بررسی قرار دهیم. نکاتی که در ادامه به آن ها می پردازیم از میان گفته های داوطلبان برتر سال های گذشته استخراج شده تا بلکه کمک بیشتری به آشنایی شما با نحوه مطالعه مباحث ریاضی نماید.

  • برای هر سوالی که به حل آن مشغول می شوید، زمان بگیرید! اگر زمان زیادی به طول انجامید علت را جویا شوید. ممکن است راه حل اشتباهی را انتخاب نموده باشید که در این صورت باید به دنبال راه سریع تری بگردید. اما امکان وقت گیر بودن خود سوال هم وجود دارد که در این موارد بهتر است کنار سوال علامت زده و در وقت مناسب مجددا به حل آن و مرور بهتر بپردازید.
  • اگر پس از مواجهه با سوالی، بیاندیشید که نمی توانید از عهده آن برآیید، بلافاصله به سراغ جواب تشریحی آن نروید. شاید با صرف اندکی وقت بتوان به پاسخ درست رسید. اما اگر زمان بسیاری را صرف حل آن نمودید و به جواب درست نرسیدید، می توانید به پاسخ نامه رجوع کنید.
  • در درس ریاضی و به ویژه مباحث مشتق و پیوستگی، تکرار بسیار مهم است. به عبارت دیگر تنها درک ریاضی و فهم مطالب کافی نیست. بلکه باید در کنار تمرین و مثال های موجود در کتاب، تست های بیشتری حل شود.
  • خلاصه نویسی مطالب و نکته برداری آن ها در دوره های بعدی مطالعه و مرور، بسیار مفید است


بهترین روش مطالعه ریاضی برای کنکور 1400

 
  • تشکر
Reactions: کوثر پورخضر

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • معمولا حدود 8 سوال کنکور ریاضی، به درس هندسه تعلق دارد که برخلاف انبوه فرمول های این درس و راه حل های طولانی، بسیار کم است. از همین رو بسیاری از داوطلبان از این درس و پاسخ به تست های آن گریزانند در حالی که اگر به کنکورهای گذشته مراجعه کنید متوجه تیپ سوالات هندسه خواهید شد. زیرا سوالات این درس معمولا هر چند سال یک بار، تکرار شده و تقریبا از مباحث مشخصی سوال طرح می شود.

  • بهترین راه تسلط بر درس هندسه، علاوه بر خلاصه برداری و یادداشت نمودن فرمول هایی که در ذهن نمی مانند، مراجعه به سوالات کنکورهای قبل و حل آن ها می باشد. هرچه در این درس تمرین بیشتری داشته باشید میزان تسلط و سرعت عمل شما هم بیشتر خواهد بود.

  • دیفرانسیل، قسمت های تعریفی نیز دارد، از آن ها غافل نشوید! هم چنین سوال هایی در این کتاب موجود است که امکان تشابه با برخی از سوال های کنکور وجود دارد.

  • از درس آمار معمولا 2 سوال در کنکور مطرح می شود که آن هم با تست زدن و خواندن کتاب و جزوه، قابل حل می باشد.

  • جهت پاسخ گویی به سوالات گسسته، با توجه به این که کتاب درسی عمیقا به مباحث نپرداخته است توصیه می شود تست های تالیفی بیشتری حل کرده و هم چنین با سوال کنکورهای گذشته آشنا باشید. این درس دارای فرمول های زیادی است و حفظ آن ها کاری بسیار زمان بر، خواهد بود. بنابراین به جای حفظ فرمول ها، در پی آن باشید که از کجا آمده اند.

  • تست زدن بسیار، به شما این توانایی را می دهد که متوجه شوید کدام سوال وقت گیر بوده، کدام سوال به راحتی قابل حل است و یا از عهده کدام سوال برنمی آیید.

  • به یک بار مرور اکتفا نکنید. فرمول های ریاضی بسیار فرار و گاهی مشابه یک دیگر هستند. هر چند روز یک بار برگردید و مجددا نکات را مرور و سوالات بیشتری حل کنید.

در تمام مطالب فوق تاکید بر تمرین و حل تست، پس از درک مباحث است. بنابراین با رعایت نکات فوق می توانید در درس ریاضی به موفقیت لازم برسید. باز هم تکرار می کنیم شرکت کنندگان چه در کنکور ریاضی و چه در کنکور تجربی، از کتاب های درسی غافل نشوند، آن ها مبنای اصلی طرح سوال هستند.


بهترین روش مطالعه ریاضی برای کنکور 1400

 
  • تشکر
Reactions: کوثر پورخضر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا