خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,024
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع

معرفی کتاب معجزات علمی قرآن

کتاب معجزات علمی قرآن نوشته هارون یحیی، حاوی حقایق کلیدی و مهم در موضوعات مختلف از جمله نحوه آفرینش جهان، آفرینش انسان، ساختار اتم و... است.
گذر سال‌ها و قرن‌ها و پیشرفت بشر در کشف لایه‌های مختلف حیات در آسمان و زمین و دریا، پرده‌های بسیاری را از آیات قرآن برافکنده و اعجاز قرآن را به اثبات نشانده است، هر چند این کشفیات تنها و تنها مربوط به لایه و بطن اول از این اعجاز ماندگار می‌شود و پرده‌برداری از بطن و ژرفای آیات و سور چنان که گفته‌اند تا هفتاد بطن تنها در عهده‌ی حضرات معصومین، علیهم‌السلام است.
کتاب معجزات علمی قرآن (Miracles of the Quran)، تنها برخی از علوم نهفته در میان برخی آیات را بیان می‌کند، علومی که پس از یک‌ هزار و چهار صد سال در اثر تلاش بشر و کندوکاو او در پهنای طبیعت حاصل آمده است. بی‌شک تنها با ظهور حضرت صاحب‌الزمان، علیهالسلام، بسیاری از رازهای قرآن کشف خواهد شد.
هارون یحیی (Harun Yahya) نیز به این نکته اشاره دارد که: مسلم است که قرآن فقط یک کتاب علمی صرف نیست. اما حقایق علمی بسیاری که به صورت مختصر و عمیق در آیات آن بیان شده به کمک تکنولوژی قرن بیستم کشف شده‌اند. چنین حقایقی در زمان نزول قرآن قابل کشف نبودند و این دلیل دیگری بر این است که قرآن سخن خداست.
در بخشی از کتاب معجزات علمی قرآن می‌خوانید:
هنگامی که قرآن از خورشید و ماه سخن می‌گوید، به مدارهای مشخصی که هر کدام در آن‌ها حرکت می‌کنند، اشاره می‌کند. مثلا می‌فرماید:
و اوست آن کسی که شب و روز و خورشید و ماه را پدید آورده است. هر کدام از این دو در مداری [معین] شناورند.
در آیه‌ی دیگری هم می‌فرماید: خورشید ثابت نیست، بلکه در مداری معین حرکت می‌کند:
و خورشید به سوی قرارگاه ویژه‌ی خود روان است. تقدیر آن عزیز دانا این است.
مشاهدات ستاره‌شناسی عصر ما درستی این حقایق را اثبات کرده‌اند. بر اساس محاسبات متخصصان علم ستاره‌‌شناسی، خورشید با سرعت سرسام‌آور 720,000 کیلومتر در ساعت به سمت ستاره‌ی وگا و در مدار خاصی به نام رأس الشمس در گردش و حرکت است. یعنی خورشید هر روز تقریبا 17,280,000 کیلومتر حرکت می‌کند. علاوه بر خورشید، تمام سیاره‌ها و قمرهایی که داخل سیستم جاذبه‌ی خورشید قرار دارند هم، همین مسافت را می‌پیمایند. به علاوه، همه‌ی ستارگان عالم هم در چنین حرکت از پیش تعیین شده‌ای قرار دارند
این موضوع که جهان پر از راه‌ها و مدارهایی این گونه قرار دارد، در قرآن به این صورت بیان شده است:
قسم به آسمان که دارای مدارهایی است.
حدود 200 میلیون کهکشان در جهان وجود دارد که تقریبا 200 میلیارد ستاره درون آن‌هاست. اکثر این ستاره‌ها برای خود سیاره‌هایی دارند و دور اغلب این سیاره‌ها، قمرهایی در حال گردش است. تمام اجرام آسمانی در مدارهای حساب‌ شده و دقیق حرکت می‌کنند. میلیون‌ها سال است که تک‌تک آن‌ها در مدار خود، با نظمی دقیق و هماهنگ با دیگر اجرام، حرکت می‌کنند. علاوه بر این، تعداد زیادی ستاره‌ی دنباله‌دار وجود دارد که بر مبنای مدارهایی که برایشان تعیین شده است، می‌چرخند.
دسته کتاب‌های علوم قرآنی،
۱۱۲ صفحه، ۲ مگابایت، زبان فارسی، EPUB،
شابک: 978-964-6938-66-3

چاپ ۱۳۹۰: ۲۰۰۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۷۹۰۰ ت - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد




معرفی کتاب معجزات علمی قرآن

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: MĀŘÝM
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا