خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,024
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی کتاب راز آفرینش
کتاب راز آفرینش نوشته‌ی یوسف آقامحمدی، با تکیه بر علوم قرآنی سعی دارد به دغدغه‌های همیشگی انسان در زمینه‌ی خداشناسی و انسان‌شناسی پاسخ دهد و به شما در راه رسیدن به کمال یاری برساند.
درباره‌ی کتاب راز آفرینش
بدون شک انسان موجودی دارای تفکر و عقل محسوب می‌شود و دقیقاً این ویژگی‌ است که وی را از سایر موجودات متمایز می‌کند. انسان همواره در حال تفکر و اندیشه است و تلاش می‌کند از این طریق جواب سوالات خود را پیدا کند اما اگر به تنهایی نتواند در این زمینه موفق شود به تحقیق و همنشینی با عالمان روی می‌آورد‌. از میان مهم‌ترین سوالاتی که انسان همواره با آن درگیر است می‌توان به این موارد اشاره کرد: انسان از کجا آمده؟ به کجا می‌رود؟ علت خلقت او چیست؟ چه کسی او را خلق کرده است؟ خالق هستی کیست؟
چنین سوالاتی ریشه در فطرت خداجویی انسان‌ها دارد و به او کمک می‌کند تا به سوی خدای خود برود. یوسف آقامحمدی نیز مانند سایر همنوعان خود به دنبال پاسخ چنین سوالاتی است و تلاش می‌کند با بررسی فرقه‌های متعدد، گفت‌وگو، مطالعه‌ی آثار متعدد، اشخاص عالم و... به دغدغه‌های خود رسیدگی نماید. نویسنده‌ی کتاب راز آفرینش بر این باور است که بهترین راهنمای زندگی، پیامبران، ائمه، علمای بزرگ دینی و کتاب‌های مقدس به خصوص قرآن کریم هستند. اگر قرآن را بخوانید، درک کنید و آن را الگوی زندگی خود قرار دهید همواره سعادتمند خواهید بود. در حقیقت، نویسنده‌ی کتاب حاضر بهترین و آسان‌ترین راه رسیدن به کمال را قرآن کریم می‌داند. این موضوع را همه می‌دانند اما یوسف آقامحمدی چرا به این موضوع می‌پردازد؟
او بر این باور است دانستن کافی نیست بلکه باید با تمام وجود ایمان بیاورد، درک نماید و بدان عمل کند. کتاب راز آفرینش نیز بیشتر به بعد روحی انسان می‌پردازد. البته از آنجایی که جسم، مرکب روح است بدان نیز اشاره‌هایی می‌شود.
جملات برگزیده کتاب راز آفرینش:
- چه بخواهیم و چه نخواهیم هر جانداری چشنده مرگ خواهد بود و راه گریز و فراری نیست.
- تمام کسانی که در آسمان ها و زمین هستند می‌میرند، مگر کسانی که خدا بخواهد.
- من خود را از گنـ*ـاه تبرئه نمی‌کنم، زیرا نفس طغیان‌گر به شدت به بدی فرمان می‌دهد مگر آن که پروردگارم رحم کند.
در بخشی از کتاب راز آفرینش می‌خوانیم:
بدان که آدمی را حالتی هست و آن حالت را بیداری می‌گویند و حالتی دیگر را خواب می‌خوانند. و خواب و بیداری عبارت از آن است که روح آدمی از راه حواس بیرون آید تا کارهای بیرونی ساز دهد. و چون کارهای بیرونی ساز داد، باز به اندرون می‌رود تا کارهای درونی ساز دهد. چون بیرون آید و حواس در کار می‌آید این حالت را بیداری می‌گویند و چون به اندرون می‌رود و حواس از کارها معزول می‌شوند، این حالت را خواب خوانند.
زمانی که انسان می‌خوابد در اصل از حواس ظاهری دوری می‌جوید و با حس‌های درونی سرکار دارد و از آن استفاده می‌کند و به عبارت روح شناسان، با حس روحی خود کار دارد و همین امر در هنگام مرگ می‌باشد زیرا انسان در زمانی که از دنیا می‌رود و روح دیگر تعلقی به جسم ندارد از حواس‌های درونی یا همان حس روحی استفاده می‌کند و در این‌جا از جسم هیچ خبری نیست، فقط روح انسان در حال فعالیت است بدون هیچگونه دخالت حس‌های بیرونی انسان به پیش می‌رود.
خداوند در قرآن می‌فرماید: خداست که روح (مردم) را هنگام مرگشان به طور کامل می‌گیرد، روحی را که صاحبش نمرده است و نیز به هنگام خوابش می‌گیرد پس روح کسی که مرگ را به او حکم نگه می‌دارد، (و به بدن باز می‌گرداند) و دیگر روح را تا سرآمدی معین باز می‌فرستد، مسلما در این (واقعیت) برای مردمی که می‌اندیشند، نشانه‌هایی (به قدرت خداوند) است.
دسته کتاب‌های علوم قرآنی، کتاب‌های عرفان و تصوف،
۱۲۲ صفحه، ۱ مگابایت، زبان فارسی، EPUB،
شابک: 978-622-6835-38-1

چاپ ۱۳۹۸: ۲۵۰۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۵۰۰۰ ت - 1.99€


معرفی کتاب راز آفرینش

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: MĀŘÝM
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا