خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
ال‌جی K61، توانمندترین میان‌رده‌ی اقتصادی ال‌جی در بازار ایران به‌حساب می‌آید؛ اما این گوشی هوشمند باید با محصولات کارآمدتر و سریع‌تری در بازه‌ی قیمتی خود رقابت کند.
بازار موبایل بار دیگر روی بی‌رحم خود را نشان داد و شرکت باسابقه‌ی دیگری را از گود رقابت خارج کرد؛ ال‌جی چند روز پیش به گمانه‌زنی‌ها پایان داد و با انتشار بیانیه‌ای رسمی تأیید کرد که براساس تصمیم هیئت‌مدیره، این شرکت با خروج از بازار موبایل، روی حوزه‌های روبه‌رشد دیگری همچون قطعات خودروهای الکتریکی، اینترنت اشیا و راهکار‌های B2B تمرکز خواهد کرد؛ البته با وجود خداحافظی ال جی از بازار موبایل، کره‌ای‌ها می‌گویند به پشتیبانی از محصولات و انتشار به‌روزرسانی برای کاربران کنونی ادامه خواهند داد.
عرضه
معرفی2020، فوریه
وضعیتموجود. عرضه شده در 27 آوریل 2020
نمایشگر
نوعIPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
ابعاد6.5 اینچ (~81.4% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن1080 در 2340 پیکسل، 19.5:9 (~396 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
بدنه
ابعاد164.5 در 77.5 در 8.4 میلی‌متر
وزن-
MIL-STD-810G compliant
سیم‌کارتتک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
پلتفرم
سیستم‌عامل در زمان عرضهاندروید 10.0
تراشهMediatek MT6765 Helio P35 (دوازده نانومتر)
پردازنده مرکزی8 هسته‌ای (چهار هسته‌ی 2.3 گیگاهرتز Cortex-A53 و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Cortex-A53)
حافظه
درگاه حافظهmicroSDXC (درگاه اختصاصی)
حافظه داخلی64 گیگابایت با 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت با 4 گیگابایت رم
دوربین
اصلی48 مگاپیکسل (لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز) 8 مگاپیکسل، (فوق عریض) 2 مگاپیکسل (لنز ماکرو) 5 مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر)
قابلیت‌هافلش LED، پانوراما، HDR
فیلم‌برداری2160p@30fps، 1080p@30fps
سلفی16 مگاپیکسل
صدا
اسپیکربله
جک ۳.۵ میلی‌متریبله
باتری
باتریباتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت
قابلیت‌ها
حسگرهاحسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت، قطب‌نما
شبکه
فناوریGSM / HSPA / LTE
اتصالات
شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث5.0، A2DP، LE
GPSبله، با A-GPS
NFCبله
رادیوخیر
USB2.0، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل
متفرقه
رنگ‌هاسفید، آبی


بررسی ال جی K61

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
پیش‌تر تعدادی از گوشی‌های ال‌جیِ موجود در بازار ایران را بررسی کرده‌ایم؛ بررسی مدل‌هایی مانند ال جی ولوت، ال جی K41S، ال جی G8s هم‌اکنون در آرشیو مقالات زومیت موجود هستند؛ طی چند روز آتی آخرین گوشی‌های ال‌جی در بازار ایران را نیز بررسی خواهیم کرد؛ K61 یکی از همین گوشی‌ها به‌حساب می‌آید؛ میان‌رده‌ی اقتصادی کره‌ای‌ها که در بازه‌ی قیمتی ۵ تا ۶ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.
طراحی و کیفیت ساخت ال جی K61
با بدنه‌ی کاملا پلاستیکی براق و ظاهری شبیه به محصولات گران‌قیمت‌ترِ شیشه‌ای، کی ۶۱ از همان طراحی موردانتظارمان از دستگاه‌های میان‌رده‌ی اقتصادی بهره می‌برد و فراتر از آن نمی‌رود. در نمای پشتی، پیش از هرچیز دیگری، مجموعه‌ی چهارگانه‌ی دوربین خودنمایی می‌کند که با چینش افقی و برآمدگی نسبتا قطوری روی محور تقارن عمودی دستگاه قرار دارد و به‌همین دلیل باعث لق‌خوردن گوشی حین استفاده روی میز نمی‌شود. کمی پایین‌تر از دوربین، حسگر اثر انگشت به‌چشم می‌خورد. دسترسی به حسگر انگشت به‌سادگی امکان‌پذیر است و عملکرد آن چه از نظر سرعت، چه دقت، مناسب ارزیابی می‌شود. چنانچه دستان کوچکی دارید، می‌توانید با سوایپ عمودی روی حسگر اثر انگشت ال جی K61، به نوار اعلانات دسترسی داشته باشید. به‌لطف ابعاد ۸٫۴ × ۷۷٫۵ × ۱۶۴٫۵ میلی‌متری و انحنای اندک پنل پشتی در کناره‌ها، گوشی ال جی به‌خوبی در دست جای می‌گیرد، از سوی دیگر، بدون جابه‌جایی زیاد دست روی بدنه‌ی دستگاه نیز تقریبا می‌توان با انگشت شست به تمام سطح صفحه‌نمایش ۶٫۵۳ اینچی K61 دسترسی داشت.
وزن ۱۹۱ گرمی گوشی اقتصادی ال جی K61 چندان سبک محسوب نمی‌شود؛ اما به‌اندازه‌ای نیست که در استفاده‌های مداوم باعث خستگی دست شود.
ال جی درباره‌ی سازگاری K61 با استاندارد شش‌گانه‌ی MIL-STD-810G ارتش آمریکا (دمای بالا، دمای پایین، رطوبت، شوک حرارتی، ارتعاشات و ضربه) و مقاومت گوشی در برابر سقوط‌های ناگهانی، مانور زیادی می‌دهد؛ اما ما توصیه می‌کنیم در صورت این گوشی یا هر دستگاه دیگر، از بی‌مبالاتی در مراقبت از آن بپرهیزید.


بررسی ال جی K61

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
۸۲٫۵ درصد از نمای جلویی K61 دراختیار نمایشگر ۶٫۵۳ اینچی‌اش قرار دارد که با گوشه‌های گِردَش تا نزدیکی‌های سه لبه‌ی بالا، چپ و راست پیشروی کرده؛ اما حاشیه‌ی پایینی آن بسیار قطور است. دوربین سلفی K61 درون حفره‌ی نسبتا کوچکی در گوشه‌ی چپ نمایشگر قرار دارد. کره‌ای‌ها در مورد شرکت سازنده‌ یا سطح مقاوت پوشش شیشه‌ای نمایشگر در برابر خراشیدگی اظهارنظر نمی‌کنند؛ بنابراین استفاده از محافظ برای نمایشگر ال جی K61 را پیشنهاد می‌کنیم. در لبه‌ی راست فریم پلاستیکی K61 درگاه‌ تفکیک‌شده‌ی سیمکارت‌ها و کارت حافظه‌ی microSD به‌همراه کلید پاور به‌چشم می‌خورد؛ درحالی‌که لبه‌ی چپ فریم از کلیدهای کنترل صدا به‌همراه کلید اختصاصی گوگل اسیستنت قرار دارند. دسترسی به‌تمام کلیدها به‌سادگی صورت می‌گیرد؛ اما محل قرارگیری کلید گوگل اسیستنت به‌گونه‌ای است که در طول روز بارها و بارها حین برداشتن گوشی به‌اشتباه آن را فشار خواهید داد. امکان غیرفعال‌سازی این کلید وجود دارد؛ اما ای‌کاش ال‌جی امکان شخصی‌سازی را نیز فراهم می‌کرد.
در لبه‌ی بالایی K61 صرفا روزنه‌ی میکروفون به‌چشم می‌خورد؛ اما لبه‌ی پایینی از دریچه‌ی اسپیکر، پورت USB 2.0 Type-C، روزنه‌ی دیگر میکروفون و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون میزبانی می‌کند.
نمایشگر و اسپیکر ال جی K61
ال جی K61 از نمایشگر ۶٫۵۳ اینچی IPS LCD با وضوح ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و نسب تصویر عریض ۱۹٫۵:۹ استفاده می‌کند و تراکم پیکسلی بسیار مناسب ۳۹۴ پیکسل‌براینچ را برای نمایش واضح تصاویر و متون ارائه می‌دهد. برخلاف محصولی همچون پوکو X3 در میان‌رده‌ی اقتصادی ال‌جی خبری از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیست و این گوشی از نرخ مرسوم ۶۰ هرتز برای نوسازی تصویر بهره می‌گیرد.


بررسی ال جی K61

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
نمایشگر K61 به‌ترتیب به حداکثر روشنایی ۳۶۸٫۸ و ۴۰۰ نیت در حالت تنظیم دستی و خودکار دست می‌یابد؛ درحالی‌که حداقل روشنایی نمایشگر حدود ۲٫۱۱ نیت است. بدین‌ترتیب صفحه‌نمایش میان‌رده‌ی اقتصادی ال جی در محیط‌های روشن و تاریک خوانایی مناسبی دارد. ما کنتراست Native نمایشگر را نیز عدد ۲۴۰٫۹ به‌دست آوردیم که نتیجه‌ی به‌مراتب بهتری از اغلب رقبای هم‌قیمت به‌حساب می‌آید. از نمایشگر که بگذریم به یکی از بخش‌های جذاب ال جی K61 یعنی بخش صوتی آن می‌رسیم. تک بلندگویی که روی لبه‌ی پایینی گوشی قرار دارد، صدایی مونو و کاملا معمولی مثل دیگر گوشی‌های اقتصادی تولید می‌کند؛ مادامی‌که بلندی صدا را در سطح متوسطی نگه دارید، شفافیت صدا رضایت‌بخش است، ولی اگر بلندی را روی حداکثر قرار دهید، با اعوجاج و به‌هم‌ریختگی صدا مواجه می‌شوید. هنگامی‌که به گوشی هدفون متصل کنید، تجربه‌ی صوتی کی ۶۱ متحول می‌شود؛ با فعال‌سازی گزینه‌ی صدای DTS-X 3D Surround، صدا بلندتر و کوبنده‌تر و دیالوگ‌ها شفاف‌تر به‌گوش می‌رسند، با این گزینه، امکان تجربه‌ی صدای سه‌بعدی فراگیر با حالت‌های Wide و Front و Side to Side تا نیز فراهم می‌شود؛ حتی اگر باز هم کیفیت صدا باب میلتان نبود، می‌توانید ازطریق اکولایزر دستی ۱۰ خطی موجود در تنظیمات صدا، کیفیت صدا را افزایش دهید.
نرم‌افزار و رابط کاربری ال جی K61
میان‌رده‌ی اقتصادی ال جی به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۹٫۰ و رابط کاربری اختصاصی LG UX به‌فروش می‌رسد؛ اما اندروید ۱۰ هم‌اکنون برای این گوشی منتشر شده است. رابط کاربری کنونی ال جی به One UI سامسونگ شباهت زیادی دارد؛ اگر به آیکون‌های مربعی با گوشه‌های گرد، المان‌هایی با رنگ‌های زنده و البته قابلیت‌های شخصی‌سازی متعدد علاقه‌مند هستید، احتمالا LG UX می‌تواند رضایتتان را جلب کند. صرف‌نظر از دوگانگی Gallery / Google Photos، اپلیکیشن‌های Phone/Contacts ال‌جی، رابط کاربری اختصاصی ال‌جی نرم‌افزار Duplicate دیگری ندارد و در باقی موارد از اپلیکیشن‌های خود گوگل استفاده می‌کند؛ اما چند اپلیکیشن‌ و بازی متفرقه‌ در دل رابط کاربری وجود دارد که شاید برای عده‌ای آزاردهنده باشد؛ پنج بازی شامل Asphalt Nitro، DragonML، Empires، Pastry و Little Big City 2 در کنار اپ‌های Booking.com و LG ThinQ از جمله‌ی آن‌‌ها هستند؛ البته تمام آن‌ها را حذف کرد.


بررسی ال جی K61

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
تجربه‌ی ما از گوشی ال جی K61 با لگ‌های گهگاه و کُندی‌هایی در جابه‌جایی بین منوها و بارگذاری مجدد آیکون‌ها/ویجت‌ها در صفحه‌ی Home همراه بود؛ اما مشخص نیست که این موارد به سخت‌افزار نسبتا ضعیف دستگاه مربوط باشد یا بهینه‌نبودن نرم‌افزار.
عملکرد و باتری ال جی K61
ال جی K61 درمقایسه‌با رقبایی همچون موتو G9 پلاس یا پوکو X3 از سخت‌افزار به‌مراتب ضعیف‌تری استفاده می‌کند؛ تراشه‌ی Helio P35 به‌کاررفته در میان‌رده‌ی اقتصادی ال‌جی قدمتی ۳ ساله دارد و با فرایند ساخت ۱۲ نانومتری TSMC تولید می‌شود. این تراشه ترکیب ۴ هسته‌ی ۲٫۳ گیگاهرتزی و ۴ هسته‌ی ۱٫۸۰ گیگاهرتزی Cortex A53 را به‌عنوان پردازنده‌ی مرکزی و ماژول ۶۸۰ مگاهرتزی IMG PowerVR GE8320 را به‌عنوان GPU به‌کار می‌گیرد. تراشه‌ی Helio P35 از اتصال دیتا با حداکثر سرعت دانلود و آپلود ۳۰۰ و ۱۵۰ مگابیت‌برثانیه، اتصال Wi-Fi 5 و بلوتوث ۵٫۰ پشتیبانی می‌کند. در گوشی ال جی K61، این تراشه را ۴ گیگابایت رم LPDDR4X به‌همراه ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی نه‌چندان سریعِ eMMC 5.1 همراهی می‌کند؛ البته امکان ارتقاء حافظه‌ی ذخیره‌سازی از طریق درگاه مستقل microSD وجود دارد. ما نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی K61 را برای بررسی دراختیار داشتیم؛ اما در کمال تعجب ۲۰ گیگابایت از حافظه دراختیار System قرار دارد! ال جی K61 عملکرد بسیار ضعیفی را به‌نمایش می‌گذارد و در تمام سناریوها از رقابت با محصولات هم‌قیمت بازمی‌ماند؛ به‌عنوان مثال، محصول ارزان‌قیمت‌ترِ پوکو M3 حدود ۱۵۰ درصد در پردازش‌های گرافیکی و بیش‌از ۶۰ درصد در عملکرد کلی، بهتر از دستگاه اقتصادی ال جی عمل می‌کند. ضعف سخت‌افزاری K61‌ در کاربری‌های روزمره نیز نمایان است؛ لگ‌ها و کُندی‌های گاه‌وبی‌گاه در جابه‌جایی بین منوها و مکث در اجرای فرامین از جمله‌ی این ضعف‌ها در دنیای واقعی هستند. ال جی K61 برای تأمین انرژی موردنیازش به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی از نوع لیتیوم-پلیمر اتکا دارد و به‌صورت پیش‌فرض به‌همراه شارژر ۱۰ واتی به‌فروش می‌رسد. ال‌جی می‌گوید میان‌رده‌ی اقتصادی‌اش با این باتری برای تماشای فیلم، انجام بازی یا عکاسی از طلوع تا غروب آفتاب کافی خواهد بود؛ اما ادعای کره‌ای‌ها تا چه اندازه با واقعیت هم‌خوانی دارد؟

|"انجمن رمان نویسی 98"|


بررسی ال جی K61

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
کاربری‌های روزمره و روشنایی ۷۰ درصد (۲۰۰ نیت)، می‌توان از ال‌جی K61 تا ۱۰ ساعت استفاده کرد؛ بنابراین چنانچه استفاده‌ی روزانه‌ی شما از گوشی ۵ ساعت باشد، میان‌رده‌ی اقتصادی ال‌جی تا دو روز هم می‌تواند همراه شما باشد.
دوربین ال جی K61
مانند اغلب محصولات اقتصادی، کی 61 نیز برای جلب توجه کاربر، دوربین‌های متعددی در پشت خود دارد؛ دوربین چهارگانه‌ی LG K61 از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با لنز واید، دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید، دوربین ۲ مگاپیکسلی با لنز ماکرو و ماژول ۵ مگاپیکسلی عمق‌سنج به‌همراه فلش LED تشکیل شده است.
نرم‌افزار رابط کاربری دوربین سرراست و ساده است. با سوایپ روی منظره‌یاب می‌توان بین حالت‌های مختلف استفاده از دوربین جابه‌جا شد؛ البته تراشه‌ی ضعیف دستگاه باعث می‌شود تا جابه‌جایی بین حالت‌ها به‌کُندی صورت بگیرد. نوار بالا (سمت چپ در حالت افقی)، تنظیمات، فیلترها، فلش و تایمر در دسترس قرار دارند؛ درحالی‌که آیکون‌های مربوط به Google Lens و جابه‌جایی بین دوربین‌ها/بزرگ‌نمایی در نوار پایین به‌چشم می‌خورند. حالت‌های دوربین موارد زیر هستند که می‌توان ترتیب نمایش آن‌ها را نیز شخصی‌سازی کرد:
Video: فیلم‌برداری FHD@30FPS با تمامی دوربین‌ها
Photo: حالت عکاسی خودکار
Portrait: عکاسی پرتره با افکت بوکه
AI CAM: عکاسی به کمک هوش مصنوعی
موارد بیشتر: عکاسی از غذا، پانوراما، Flash Jump-Cut (برای تهیه‌ی تصاویر گیف)، فیلم‌برداری اسلوموشن، YouTube Live و عکاسی ماکرو دوربین ۴۸ مگاپیکسلی ال جی K61 از حسگر 1/2.0 اینچی با پیکسل‌هایی به‌ضلع ۰٫۸ میکرومتر، لنز واید (معادل ۲۶ میلی‌متر) با دیافراگم بازِ f/1.8 و فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) استفاده می‌کند، مطابق انتظار از سیستم لرزش‌گیر اپتیکال تصویر نیز خبری نیست.


بررسی ال جی K61

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
جمع‌بندی
متأسفانه ال جی کی ۶۱ در زمینه‌ی توان پردازشی و دوربین هم‌سطح محصولات هم‌قیمت یا حتی پاره‌از مدل‌های ارزان‌تر ظاهر نمی‌شود؛ میان‌رده‌ی اقتصادی ال جی در شرایطی با تراشه‌‌ی ۳ سال پیش مدیاتک و برچسب قیمتی ۵ تا ۶ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد که محصولی همچون پوکو ایکس ۳ با قیمت نزدیک به آن (نسخه‌ی ۶۴ گیگابایت) در کاربری‌ها روزمره تا ۲ برابر سریع‌تر عمل می‌کند. از سوی دیگر دوربین کی ۶۱ نیز فقط در روشنایی روز عملکرد رضایت‌بخشی دارد و در تاریکی بسیار ضعیف ظاهر می‌شود. شاید بتوان اصلی‌ترین نقاط قوت LG K61 را روشنایی و کنتراست مطلوب نمایشگر، تجربه‌ی موسیقایی با هدفون به‌لطف قابلیت DTS-X 3D Surround Sound، شارژدهی باتری و طراحی بدنه دانست. این گوشی هوشمند با اندروید ۹ وارد بازار شد و مدتی پیش به‌روزرسانی اندروید ۱۰ را دریافت کرد؛ اما با وجود بیانیه‌ی ال‌جی در ر*اب*طه با پشتیبانی نرم‌افزاری از محصولات کنونی، به‌نظر نمی‌رسد که K61 به‌روزرسانی بزرگ دیگری دریافت کند. در هر صورت LG K61 به‌عنوان یکی از آخرین محصولات ال‌جی در بازار ایران و جهان، در خاطرمان می‌ماند.
نکات مثبت
گواهی نظامی برای مقاومت بدنه
نمایشگر +FHD با روشنایی و کنتراست مناسب
تجربه‌ی موسیقایی بسیار خوب (با هدفون) به لطف DTS-X 3D
عملکرد رضایت‌بخش دوربین اصلی در طول روز
نکات منفی
تراشه‌ی بسیار ضعیف‌تر از رقبا
عملکرد ضعیف دوربین‌ها در شب
عرضه‌ی دستگاه با اندروید ۹ و به‌روزرسانی به اندروید ۱۰
بیش‌از ۲۰ گیگابایت از حافظه دراختیار سیستم‌عامل
|"انجمن رمان نویسی 98"|


بررسی ال جی K61

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا