خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,109
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
گوشی هوشمند Galaxy M01 Core ابعادی برابر با 8.6×67.5×141.7 میلی‌متر داشته و وزن آن 150 گرم است. در مقایسه با نمایشگر‌های 5.7 اینچی در M01 و 6.2 اینچی در M01s، در گوشی جدید M01 Core شاهد به کارگیری نمایشگر کوچک‌تری به قطر 5.3 اینچ هستیم که بر خلاف دو گوشی قبلی فاقد ناچ قطره آب است. نمایشگر Infinity در این گوشی از نوع ال‌سی‌دی TFT بوده و رزولوشن آن +HD (معادل 1480×720 پیکسل) است که تراکم آن را به 311ppi می‌رساند. در اغلب گوشی‌هایی که سامسونگ پیش از این با پسوند Core به تولید رسانده، رزولوشن نمایشگر معمولا کمتر از HD بوده است. لذا استفاده از نمایشگر +HD در ارزان‌ترین گوشی از خانواده Core، یک امتیاز محسوب می‌شود. یکی دیگر از تفاوت‌های بارز بین این گوشی جدید و مدل‌های M01 و M01s، به بخش پردازشی آن مربوط می‌شود. انتخاب سامسونگ در این زمینه تراشه MT6739 (محصول مدیاتک) بوده است. این چیپ‌ست از 4 هسته پردازشی 1.5 گیگاهرتزی (مبتنی بر معماری پردازنده‌های Cortex-A53) تشکیل شده و واحد پردازش گرافیکی آن PowerVR GE8100 است. با در نظر گرفتن این واقعیت که در گوشی‌های M01 و M01s با تراشه‌های 8 هسته‌ای روبرو هستیم، باید قبول کنیم که M01 Core از لحاظ پردازشی فاصله زیادی با دو مدل قبلی دارد. البته در اسمارت‌فونی با این ‌قیمت، نباید انتظار چیپ‌ست خیلی قدرتمندی را داشته باشیم. 1 گیگابایت RAM و 16 گیگابایت حافظه داخلی برای این گوشی در نظر گرفته شده که به گفته سامسونگ تنها 10.6 گیگابایت از آن، در دسترس کاربر قرار می‌گیرد. این حجم از RAM و حافظه داخلی، حتی در قیاس با بسیاری از گوشی‌های رده پایین نیز، به مراتب کمتر است. بنا بر تصمیم گوگل، تمام اسمارت‌فون‌هایی که میزان حافظه RAM آنها 1 گیگابایت است، باید از پلتفرم Android Go استفاده کنند. M01 Core نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته، لازم به ذکر است که Galaxy M01 Core در یک ورژن دیگر با 2 گیگابایت RAM و 32 گیگابایت حافظه داخلی نیز به تولید می‌رسد. در هر دو مدل، با اضافه کردن میکرو اس‌دی می‌توان حافظه داخلی را تا 512 گیگابایت دیگر ارتقا داد.


نقد و بررسی Galaxy M01 Core

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,109
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
در پشت دستگاه، فقط یک دوربین به چشم می‌خورد. این دوربین رزولوشنی معادل 8 مگاپیکسل داشته و گشودگی دیافراگم لنز آن برابر با f/2.2 است. این دوربین فاقد لرزه‌گیر اپتیکال است، اما فوکوس خودکار و زوم دیجیتال تا 4 برابر از امکانات آن بر شمرده شده است. همچنین، به لطف این دوربین کاربر می‌تواند با سرعت 30 فریم در ثانیه ویدئوی فول اچ‌دی ضبط کند. دوربین جلو نیز 5 مگاپیکسلی (با گشودگی f/2.4) بوده و نه تنها از فوکوس خودکار پشتیبانی نمی‌کند، بلکه حتی فلش هم ندارد. به گفته شرکت سازنده، قابلیت نرم‌افزاری Intelligent Photos، عکس‌های مشابهی که کاربر از یک صح*نه برداشت کرده است را تشخیص داده و بهترین برداشت را به کاربر پیشنهاد می‌کند. به این ترتیب، کاربر با حفظ آن عکس و پاک کردن سایر عکس‌های مشابه، می‌تواند فضای بیشتری از حافظه داخلی را آزاد کند. با کوچک‌تر شدن اندازه گوشی، قاعدتا جای کمتری برای باتری باقی می‌ماند. البته باتری M01 Core خیلی هم کوچک نیست. ظرفیت این باتری 3,000 میلی‌آمپر ساعت است که البته در مقایسه با باتری‌های 4,000 میلی‌آمپر ساعتی در M01 و M01s به شکل چشمگیری کاهش یافته است. اما با قرار دادن گوشی روی حالتی موسوم به Maximum Power Saving Mode، تنها اپلیکیشن‌های کلیدی اجازه اجرا شدن را خواهند داشت و به این ترتیب، تا حدی به عمر باتری اضافه می‌شود. به گفته سامسونگ، باتری این گوشی در صورت استفاده مداوم از اینترنت (وای-فای یا LTE) تا 14 ساعت، نمایش ویدئو 11 ساعت، پخش صوت 70 ساعت و در هنگام مکالمه LTE تا 17 ساعت دوام خواهد داشت. Galaxy M01 Core یک گوشی دو سیمکارته (از نوع نانو) است که در آن علاوه بر دو اسلات برای هر دو سیم‌کارت، یک اسلات جداگانه نیز به میکرو اس‌دی اختصاص یافته است. پشتیبانی از سامانه‌های ناوبری GPS و GLONASS، بلوتوث 5، پورت microUSB و جک هدفون از امکانات ارتباطی این گوشی برشمرده شده‌اند. این گوشی به اندروید 10 (با ویرایش Go) مجهز شده است. لازم به ذکر است، Android Go نسخه‌ای سبک‌تر از اندروید است که برای گوشی‌های با مشخصات پایین، بهینه‌سازی می‌شود.

گوشی هوشمند Galaxy M01 Core در سه رنگ آبی، مشکی و قرمز به تولید رسیده است.
فروش این گوشی از 29 جولای (8 مرداد) از طریق فروشگاه آنلاین Samsung Opera House و همچنین خرده‌فروشی‌های سامسونگ در هند آغاز شده است. نسخه پایه Galaxy M01 Core (با 1 گیگابایت RAM و 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی) تنها 5,500 روپیه قیمت دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 75 دلار.
رای خرید نسخه کامل‌تر (با 2 گیگابایت RAM و 32 گیگابایت حافظه داخلی) باید 6,500 روپیه (85 دلار) هزینه کرد. هنوز درباره عرضه این گوشی در خارج از هند، خبری منتشر نشده است.

|"انجمن رمان نویسی 98"|


نقد و بررسی Galaxy M01 Core

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا