خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
گرایشات و دروس رشته اقتصاد در ترکیه

اقتصاد توسعه، اقتصاد محیط زیست، اقتصاد بین الملل و بازاریابی و کسب و کار از متداول ترین عناوین مربوط به این رشته در کشور ترکیه هستند؛ بهبود توزیع ثروت و افزایش اشتغال زایی از اصلی ترین اهداف این گرایشات بوده و از سرفصل های جامعه شناسی به کرات در آن ها استفاده می شود. تحصیل مقطع کارشناسی رشته اقتصاد در ترکیه 8 نیم سال به طول انجامیده که از دروس ارائه شده در 4 ترم نخست می توان به آشنایی با اقتصاد، ریاضیات در تجارت، روش تحقیق، آمار، سـ*ـیاست جهانی، اصول حسابداری و تاریخ اندیشه اقتصادی اشاره نمود. درحالیکه اصلی ترین دروس اقتصاد در 4 ترم پایانی عبارتند از پول و بانکداری، تجزیه و تحلیل اقتصاد خرد، سـ*ـیاست پولی و توسعه اقتصادی. ذکر این نکته حائز اهمیت است که علاوه بر دانش تئوری، برخورداری از مهارت هایی نظیر استفاده از ابزار تحلیلی و فنون ریاضی نیز مهم خواهد بود.


موقعیت شغلی اقتصاددانان ترکیه

تحصیل اقتصاد در ترکیه برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی صورت پذیرفته و هزینه سالیانه تحصیل در ترکیه در برترین دانشکده های اقتصاد این کشور 2100€ (یورو) می باشد. متقاضیان می بایست در کنار آن هزینه هایی چون پوشاک، تفریح، خوراک و اقامت را نیز در نظر داشته باشند. با وجود تمامی هزینه های عنوان شده دستیابی به مشاغلی چون مشاوره اقتصادی و یا استخدام در شرکت ها و موسسات معتبر درآمد مطلوبی نصیب افراد خواهد کرد. موسسات سـ*ـیاست گذاری متعددی نیز به حضور افرادی چون تحلیلگر مالی نیاز دارند.


جزئیاتی پیرامون دانشگاه های ترکیه

دانشگاه های متعددی در ترکیه دارای شرایط مطلوبی در ارائه دروس اقتصاد و انواع کورس های آن می باشند؛ به عنوان نمونه دانشگاه اقتصاد ازمیر که از سال 2001 شروع به فعالیت نموده است، به آموزش بیش از 11000 دانشجو پرداخته و در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به جذب متقاضیان می پردازد.


مهاجرت تحصیلی ترکیه

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
درباره مدارس ایرانی ترکیه

تحصیل در ترکیه برای کودکان و نوجوانان زیر 18 سال از آن جایی که ممکن است با محیط فرهنگی و آموزشی این کشور غریب باشند، احتمالا چالش برانگیز است. به علاوه نیازمند تسلط کودکان به زبان های انگلیسی و ترکی استانبولی می باشد تا بتوانند در مدرسه به خوبی عمل نمایند. ترکیه یکی از کشورهایی است که این مشکل را برای خانواده های ایرانی حل کرده و امکان تحصیل در مدارس ایرانی را فراهم نموده است. دانش آموزان ایرانی می توانند حداقل 2 سال در این مدارس مطابق نظام آموزشی ایران تحصیل کنند و در این مدت زبان های انگلیسی و ترکی خود را نیز تقویت نمایند. پس از طی دوره 2 ساله دانش آموزان ایرانی می توانند در مدارس بین المللی یا ترکی کشور ترکیه ثبت نام نمایند.


مدارک لازم برای تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه

به منظور تحصیل در این مدارس والدین باید تمامی مدارک تحصیلی و ریزنمرات و غیره فرزند خود را ارائه نمایند. همچنین باید توجه داشت به منظور تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه دانش آموزان باید ابتدائا اقامت ترکیه را اخذ کرده باشند. منتهی باید توجه داشت فرایند اخذ ویزای تحصیلی ترکیه در ایران بین 2 تا 3 ماه طول می کشد؛ پس با توجه به زمان شروع سال تحصیلی بهتر است علاقه مندان به تحصیل در ترکیه درخواست اخذ ویزای خود را در بهار ارائه دهند. همچنین لازم به ذکر است برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه متقاضی باید در جلسه مصاحبه سفارت این کشور شرکت نماید؛ هرچند اخذ این ویزا در مقایسه با ویزای تحصیلی کشورهایی مثل انگلیس و غیره ساده تر است. با ارائه درخواست ویزا در ترکیه فرد قادر خواهد بود برای شروع ترم اکتبر در ترکیه حضور داشته باشد.


معرفی مدارس ایرانی ترکیه

مدارس ایرانی ترکیه شانس مطابق سیستم آموزشی ایران فعالیت می کنند پس بهتر است اگر دانش آموزان قصد دارند در نهایت پس از اتمام دوره دبیرستان از دانشگاه های برتر ترکیه پذیرش بگیرند، پس از 2 سال تحصیل در این مدارس وارد مدرسه های بین المللی ترکیه که امکانات آموزشی بهتری دارند، شوند. البته کسانی که برای سال سوم دبیرستان وارد مدارس ایرانی ترکیه می شوند نگرانی نداشته باشند چراکه با ثبت نام در کالج های پیش دانشگاهی برتر شانس خود را برای اخذ نمرات بالای SAT یا YOS بالا می برند. 2 مدرسه ایرانی ترکیه عبارت هستند از: مدرسه 22 بهمن (واقع شده در آنکارا) و مدرسه فجر (واقع شده در استانبول).


مهاجرت تحصیلی ترکیه

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
مدرسه ایرانی 22 بهمن در آنکارا

این مدرسه کنار مدرسه ترکیه ای “قاضی عثمان پاشا” واقع شده است و این امکان را فراهم می کند دانش آموزان بتوانند مطابق فرهنگ و نظام آموزشی ایران تحصیل کنند. تحصیل در این مدرسه فرصت خوبی برای دانش آموزان است تا بدون این که از درس خود عقب باشند به یادگیری و تسلط زبان های ترکی استانبولی و انگلیسی نیز بپردازند و بتوانند در نهایت از مدارس بین المللی یا دولتی ترکیه پذیرش اخذ کنند.


مدرسه ایرانی فجر در استانبول

مدرسه ایرانی فجر در شهر استانبول واقع شده و 2 شعبه دارد: یکی در ناحیه سلطان احمد و دیگری در ناحیه توپکاپی. سیستم آموزشی مدرسه فجر نیز مشابه مدرسه 22 بهمن کاملا از نظام آموزشی ایران تبعیت می کند. یعنی همان دروس در همان مقاطع تحصیلی در مدرسه فجر نیز تدریس می شوند. شهریه سالانه مقطع ابتدایی این مدرسه 1$ تا 2$ (دلار آمریکا) و در مقاطع بالاتر سالانه 4$ (دلار آمریکا) می باشد.


مدارس بین المللی ترکیه

همان طور که اشاره شد مدارس ایرانی ترکیه مدنظر دانش آموزانی است که قصد تحصیل در ترکیه را دارند ولی هنوز به زبان های انگلیسی و ترکی استانبولی مسلط نیستند. در غیر این صورت دانش آموزان 2 گزینه پیش روی خود خواهند داشت: یا در مدارس دولتی ترکیه تحصیل کنند در صورتی که به زبان ترکی استانبولی مسلط هستند چرا که در این حالت نیازی به پرداخت شهریه نیست یا در مدارس خصوصی بین المللی در ترکیه تحصیل کنند. از جمله محبوب ترین مدارس بین المللی ترکیه می توان به “Doga Koleji” و “American Kultur” اشاره نمود.

***

درباره مدارس دولتی ترکیه و تحصیل در این کشور

با توجه به افزایش آمار متقاضیان تحصیل در ترکیه می توان دریافت بهبود عملکرد نظام تحصیلی این کشور نشأت گرفته از اصلاحات عمده و بودجه های تخصیص یافته از سوی دولت است. مدارس ترکیه در سه نوع دولتی، خصوصی و بین المللی به آموزش کودکان و نوجوانان می پردازند؛ شایان ذکر است که شهروندان ترکیه می توانند حداکثر به مدت 12 سال از شرایط تحصیل رایگان در مدارس دولتی این کشور بهره برده و برای مهاجران خارجی نیز منعی در این زمینه وجود ندارد.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگرچه مدارس بین المللی و خصوصی ترکیه از مزایایی چون ساعات طولانی تر آموزش، کلاس هایی با جمعیت کمتر دانش آموزان و کادر متخصص آموزش برخوردار هستند، شهریه اخذ شده آن ها نیز بسیار مقرون به صرفه است. همچنین اغلب مدارس دولتی ترکیه از امکاناتی چون سالن های ورزشی، کتابخانه های مجهز و آمفی تئاتر برخوردار می باشند. انواع مدارس فعال در ترکیه تحت نظر آموزش و پرورش این کشور هستند؛ افراد قادر خواهند بود از 5 سالگی تا زمان ورود به دانشگاه از شرایط تحصیل رایگان در مراکز و موسسات دولتی آموزش عالی بهره مند بوده و با ارائه کارت اقامت و گواهی نفوس از تسهیلات ارائه شده از سوی دولت ترکیه برای دانش آموزان استفاده کنند.

درصورتیکه که افراد موفق به اخذ حداقل نمره معین نشده و ملزم به تکرار پایه گردند، می بایست مبلغی را به عنوان شهریه بپردازند. در فهرست مشخصات ارائه شده به مدارس جهت ثبت نام، آدرس منزل خانواده ها نیز درج شده است که علت آن آگاهی از موقعیت جغرافیایی محل سکونت دانش آموزان پیش از ثبت نام می باشد. خانواده می توانند در صورت تمایل مبلغی را به عنوان کمک به رشد اقتصادی مدرسه به اختیار خود پرداخت نمایند اما الزامی در این زمینه وجود ندارد.


مهاجرت تحصیلی ترکیه

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
نظام آموزشی در کشور ترکیه

سیستم آموزشی در ترکیه مقاطع تحصیلی را طبق نظم 4+4+4 معین نموده است. بدان معنا که دانش آموزانی که دوره های مهدکودک و پیش دبستان را پشت سر گذاشته اند به مدت 4 سال در مقطع دبستان مشغول به تحصیل خواهند بود، در دوره متوسطه عمومی این افراد با آموزش هایی مازاد بر برنامه درسی چون افزایش مهارت های زندگی و ارتباط جمعی طی 4 سال آشنا شده و در 4 سال پایانی نیز نوجوانان ترکیه ای با انتخاب زمینه تحصیلی مورد علاقه خود آموزش های تخصصی به فراخور رشته مربوطه را می بینند. طبق اعلام دولت این کشور هر ساله حدود 400000 دانش آموز از دبیرستان های این کشور مدرک تحصیلی معتبر خود را دریافت کرده و آماده ورود به دانشگاه می گردند. مدارک مورد نیاز جهت دریافت مجوز تحصیل در مدارس دولتی ترکیه به شرح ذیل می باشند:

  • اصل و کپی گذرنامه
  • برگه درخواست دنکلیک
  • گواهی نفوس
  • آدرس محل اقامت
  • ریز نمرات و سوابق تحصیلی پیشین


آشنایی با مدارس دولتی ترکیه

اغلب مدارس دولتی ترکیه دارای لباس فرم آبی یا سرمه ای رنگ می باشند؛ داشتن پوشش معین و لباس فرم اجباری بوده و کلاس های درس این مدارس به صورت مختلط برگزار می گردند. سال تحصیلی در این مدارس از هفته نخست سپتامبر آغاز شده و تا اواخر ژوئن ادامه می یابد. درواقع دانش آموزان به صورت مفید 6 ماه از سال را به یادگیری دروس می پردازند. زبان تحصیل در مدارس دولتی ترکیه، ترکی استانبولی بوده و علاوه بر 3 ماه تعطیلی مقرر در تابستان، تعطیلات زمستانی متعددی در ماه هایی چون فوریه به مناسبت های گوناگون نظیر جشن آتاتورک وجود دارد. برخی از مدارس پیش دبستانی و دبستان های ترکیه علاوه بر زبان رسمی این کشور، دوره های زبان انگلیسی را نیز برای کودکان در نظر گرفته اند که این امکان اغلب در مدارس غیر دولتی و بین المللی این کشور مشاهده می شود.

آموزش های خواندن و نوشتن، دوره های تربیت بدنی، آشنایی با محاسبات، هنر و تعالیم دینی از اصول و پایه های تدریس در مدارس دولتی ترکیه می باشند؛ مدارس خصوصی دارای ظرفیت محدودی برای کلاس های درس بوده و به ارائه بهتر امکانات در ازای دریافت شهریه های نسبتا معقول می پردازند. ازمیر و بورسا جزء بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل هستند. همچنین دو مدرسه ایرانی در شهرهای استانبول و آنکارا واقع شده اند که زیر نظر آموزش و پرورش کشور ما ایران، در مقاطع مختلف به ثبت نام دانش آموزان می پردازند.


مهاجرت تحصیلی ترکیه

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی بهترین مدارس دولتی ترکیه

طبق قانون شماره 1739 از اصول آموزش در ترکیه، نهادهای تحصیلی در این کشور به دو شاخه آموزش رسمی و غیر رسمی تقسیم می گردند. آموزش رسمی همان نظام مدرسه است که به تفصیل پیرامون آن سخن گفتیم و اما آموزش غیر رسمی که شامل دوره های فنی و حرفه ای جهت کسب آمادگی از سوی علاقه مندان برای ورود به بازار کار می باشد. در بخش رسمی بهترین مدارس دولتی ترکیه با نام های Tarabya British Schools، Serdar Gökbayrak Martyrs Primary School و Enka High School شناخته می شوند.

***

شهریه ها و هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه

در ترکیه دانشگاه های بسیاری وجود دارد که شهریه بسیار کمی می خواهند اما بر مبنای شهریه رایگان عمل نمی کنند. با در نظر گرفتن مبلغی متوسط، شهریه ها می توانند به ویژه دارای طیفی از $600 تا بیش از $1500 (دلار) باشند. در مورد هزینه های زندگی، با شرایط راحت زندگی، دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که به طور ماهیانه بین $300 تا $400 (دلار) بپردازند. البته دانشجویان بین المللی از طریق دریافت بورس تحصیلی یا کار پاره وقت دانشجویی همزمان با تحصیل می توانند این هزینه را پوشش دهند.

شهریه های پرداختی دانشجویان بین المللی در ترکیه به صورت فهرست زیر می باشد:

  • مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی: $450 تا $1500 (دلار آمریکا) در هر سال تحصیلی
  • مقطع کارشناسی به زبان ترکی: $240 تا $750 (دلار آمریکا) در هر سال تحصیلی
  • مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی: $600 تا $900 (دلار آمریکا) در هر سال تحصیلی
  • مقطع کارشناسی ارشد به زبان ترکی: $300 تا $600 (دلار آمریکا) در هر سال تحصیلی
باید توجه داشت که شهریه دانشجویی از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر تغییر می کند و موسسات آموزشی خصوصی می توانند شهریه های بیشتری داشته باشند. هزینه های دیگر دانشجویان بین المللی عبارتند از:

  • $350 تا $500 (دلار آمریکا) در ماه برای هزینه های زندگی
  • $100 تا $150 (دلار آمریکا) در هر نیم سال تحصیلی برای خرید کتاب ها و هزینه های اداری
  • بین $40 تا $70 (دلار آمریکا) در سال برای بیمه سلامت


مهاجرت تحصیلی ترکیه

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شهریه دانشگاه های ارزان ترکیه در سال 2020

در جدول زیر فهرستی از 9 دانشگاه ارزان ترکیه برای تحصیل دانشجویان بین المللی در این کشور در سال 2020 ارائه می شود:

دانشگاهشهریه (برحسب دلار آمریکا)
دانشگاه کادیر هاساز $15000
انسیستوی فناوری ازمیراز $2500
دانشگاه اژهاز $3000
دانشگاه فنی خاورمیانهاز $250
دانشگاه اوسکوداراز $3900
دانشگاه چانکایااز $4500
دانشگاه یاشاراز $9500
دانشگاه بغازیچیاز $500
دانشگاه سابانجیاز $15000
پس از پیدا کردن دانشگاه ارزان مناسب در ترکیه، گام بعدی بررسی شرایط لازم برای ورود به آن دانشگاه است. برخی شرایط عمومی وجود دارد که برای ورود به هر دانشگاهی در ترکیه لازم است. علاوه بر این، هر دانشگاهی نیز معیارهای دقیقی را در وب سایت خود قرار داده است که دانشجو باید آن ها را بررسی نماید.


معرفی دانشگاه های ارزان ترکیه

در زیر 5 مورد از دانشگاه های ارزان ترکیه در سال 2020 را معرفی می کنیم:

دانشگاه کادیر هاس: یک مرکز آموزش عالی دولتی در شهر فاتح در استانبول می باشد که در سال 1997 تاسیس شده است. این دانشگاه دارای 6 دانشکده اصلی است که بر رشته های اقتصاد، ارتباطات، هنر و طراحی، مهندسی، مدیریت و حقوق نظارت می کنند. برخلاف اکثر دانشگاه های ترکیه، اکثریت دوره ها در این دانشگاه به زبان انگلیسی است. این دانشگاه دارای بیش از 200 دانشجوی بین المللی از 40 کشور مختلف است.

انسیستوی فناوری ازمیر: این انسیستو در ازمیر واقع است و در سال 1992 تاسیس شده است. تمرکز آکادمیک این انسیستو مبتنی بر تاکید قوی بر مهندسی و علوم طبیعی می باشد و دارای 16 گروه علمی در 3 دانشکده اصلی است. زبان اصلی آموزش این انسیستو انگلیسی می باشد.

دانشگاه اژه: این دانشگاه در سال 1955 تاسیس شده است و در میان قدیمی ترین موسسات آموزش عالی مدرن ترکیه قرار دارد. دارای رشته های بسیاری از جمله پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، کشاورزی، مهندسی، ارتباطات و علوم تربیتی می باشد.

دانشگاه فناوری خاورمیانه: دانشگاهی پژوهشی دولتی در آنکارا می باشد که در سال 1956 تاسیس شده است. این دانشگاه، دیگر موسسه ترکیه ای است که بر فراهم آوردن مطالعات و پژوهش در رشته های مهندسی و علوم طبیعی تمرکز دارد و دارای 5 دانشکده و 42 گروه اصلی است. زبان اصلی آموزش این دانشگاه انگلیسی می باشد.

دانشگاه اوسکادار: این دانشگاه در منطقه اوسکودار در شهر استانبول واقع شده است. در سال 2011 تاسیس شده و اولین نهاد خاص در ترکیه برای ارائه پژوهش و آموزش در رشته های علوم رفتاری می باشد. البته در زمینه های مهندسی و مطالعات ارتباطات نیز دانشجو می پذیرد. در حال حاضر، این دانشگاه دارای دانشجویان بین المللی زیادی می باشد.


مهاجرت تحصیلی ترکیه

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
سایر دانشگاه های ارزان ترکیه

دانشگاه چانکایا: این دانشگاه که در سال 1997 تاسیس گردیده در شهر آنکارا واقع است. دانشگاه چانکایا دارای 5 دانشکده اصلی می باشد. با وجود این که زبان اصلی آموزش آن ترکی است اما این دانشگاه آموزش زبان جامعی را ارائه می دهد تا اطمینان حاصل کند که تمامی دانشجویان جدید در طول تحصیل در یک سطح خواهند بود.

دانشگاه یاشار: این دانشگاه در شهر ازمیر ترکیه واقع و در سال 2001 تاسیس گردیده است. مزیت این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی این است که زبان اصلی آموزش در آن انگلیسی می باشد که دسترسی آسان به دوره های آن را میسر می سازد.

دانشگاه بغازیچی: این دانشگاه یک دانشگاه پژوهشی اصلی است که در شهر استانبول قرار دارد. در سال 1863 تاسیس شده است و در حال حاضر بیش از 20000 دانشجو در آن ثبت نام کرده اند. دانشگاه بغازیچی دارای 6 پردیس در ناحیه اصلی استانبول می باشد و دارای دانشکده های متعدد است. زبان اصلی آموزش در دانشگاه بغازیچی انگلیسی است.

دانشگاه سابانجی: دانشگاه سابانجی در سال 1994 تاسیس شده است. این دانشگاه براساس رتبه بندی های دانشگاهی جهانی QS و THE در میان 500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است و بنابراین یک تجربه تحصیلی با کیفیت بالا را با قیمت نسبتا پایین ارائه می دهد.


بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در ترکیه

برای دانشجویان بین المللی که خواهان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های مختلف ترکیه در سال تحصیلی 2020-2021 هستند بورس تحصیلی دولت ترکیه یا Turkiye Burslari Scholarship وجود دارد. این بورس، شهریه و هزینه های زندگی شامل هزینه محل اقامت، بیمه سلامت، بلیط پرواز برگشت و کمک هزینه ماهیانه تا 1600TL (لیر) را پوشش می دهد. جدا از فراهم آوردن فرصت های آموزشی در سطح بین المللی و نیز دانش و تجربه فراوان، ترکیه همچنین برای دانشجویان بین المللی برجسته از سرتاسر جهان بورسیه می دهد تا در معتبرترین دانشگاه های این کشور تحصیل کنند.

بورس های تحصیلی ترکیه یک برنامه بورس تحصیلی رقابتی با بودجه دولتی است که به دانشجویان برجسته اعطا می شود تا برنامه ای تمام وقت یا نیمه وقت را در دانشگاه های برتر ترکیه دنبال کنند. هدف بورس تحصیلی ترکیه ایجاد شبکه ای از رهبران آینده متعهد به تقویت همکاری بین کشورها و درک متقابل بین جوامع می باشد. بورس های تحصیلی دولت ترکیه تقریبا تمامی رشته ها و تمامی سطوح تحصیل (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) را پوشش می دهد.


مهاجرت تحصیلی ترکیه

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا