خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,624
امتیاز واکنش
13,279
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
محققان به تازگی ابعاد جدیدی را از احتمال برخورد سیاره بیگانه تیا به زمین کشف کرده‌اند. ممکن است ماه در اثر این برخورد ایجاد شده باشد.

محققان به تازگی عنوان کرده‌اند که یک دنیای بیگانه ۴.۵ میلیارد سال پیش با زمین برخورد کرده و دو قطعه عظیم از آن درون زمین جا مانده است که ممکن است ماه از این برخورد به وجود آمده باشد. اکنون شواهد جدیدی از برخورد این سیاره به زمین کشف شده است.


برخورد سیاره تیا به زمین چه تاثیراتی داشت؟

سال‌های زیادی است که وجود دو قطعه سنگ بزرگ در اعماق هسته زمین باعث تعجب محققان شده است. زمین‌شناسان با بررسی این قطعات اظهار داشتند که ممکن است‌ این‌ها قطعاتی از صفحات تکتونیکی باشند که در زیر همتایان خود گیر افتاده‌اند. با این وجود، جدیدترین تحقیقات مشخص می‌سازد که ممکن است این سنگ‌ها دارای منشأ بیگانه باشند.

دانشمندان دانشگاه ایالتی آریزونا اکنون گمانه‌زنی می‌کنند که ممکن است این قطعات سنگی بقایای یک جنین سیاره‌ای به نام تیا (Theia) باشد که بیش از ۴.۵ میلیارد سال پیش به زمین برخورد کرده است. بعضی از کارشناسان معتقد هستند که ماه از برخورد سیاره تیا به‌ زمین به وجود آمده است.

محققان در مطالعه خود آورده‌اند فرض بر این است که کره ماه از برخورد سیاره تیا به زمین به وجود آمده است. یعنی هنگامی که یک جنین سیاره‌ای به اندازه سیاره مریخ در آخرین مرحله از تشکیل سیاره زمین با آن برخورد نموده است. این مدل با بعضی از انگاره‌های کلیدی فیزیکی مطابقت دارد و جنبه‌های حیرت‌انگیز سیستم زمین و ماه مانند حرکت عجیب زاویه‌ای سیستم زمین و ماه، هسته آهنی کوچک ماه و نسبت جرم زیاد آن در مقایسه با زمین را توجیه می‌نماید.


نحوه شناسایی دو قطعه سنگ بزرگ

اما محققان چگونه این دو قطعه سنگ بزرگ را شناسایی کرده‌اند؟ آن‌ها این عمل را از طریق ارسال امواج لرزه‌ای به اعماق کره زمین انجام دادند. آن‌ها سپس یافتند که هم در زیر قاره آفریقا و هم در زیر اقیانوس آرام، سرعت این امواج لرزه‌ای به‌شدت کم می‌شود که مشخص می‌سازد منطقه‌ای دارای سنگ‌های متراکم‌تر از محیط اطراف است.

شبیه‌سازی‌های این مطالعه مشخص می‌سازد که اگر پیش‌سیاره تیا پر از آهن و بسیار متراکم بوده است، هر قطعه جدا شده از آن هنگام برخورد با زمین در عمق گوشه این سیاره فرو رفته است. محققان هنوز به طور قطعی کشف نکرده‌اند که این قطعات از چه چیزی ساخته شده‌اند؛ اما آن‌ها متوجه شده‌اند که سنگ داغ و ماگما از برخی آتشفشان‌های ایسلند و ساموا از آن‌ها گرفته شده است. اگر کشفیات این تحقیق درست باشد، سرانجام می‌توان برخورد سیاره Tia به زمین را اثبات نمود.

منبع: گجت نیوز


شواهد جدیدی از برخورد سیاره تیا به زمین کشف شد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا