خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

AMIR85

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
1/3/21
ارسال ها
623
امتیاز واکنش
6,176
امتیاز
263
زمان حضور
19 روز 12 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
1- ساختمان امپایر استیت ، آمریکا :
ساختمان امپایر استیت (The Empire State Building) یک برج ۱۰۲ طبقه تجاری است که در محله منهتن در شهر نیویورک در ایالات متحده آمریکا قرار دارد. ساختمان امپایر استیت در طول سال‌ها به یکی از «نمادهای کلان‌شهر نیویورک» تبدیل شده است. برج امپایر استیت از سال ۱۹۳۱ تا سال ۱۹۷۲ و ساخته شدن مرکز تجارت جهانی، بلندترین آسمان‌خراش در جهان محسوب می‌شد. هم اکنون این ساختمان یکی از برترین جاذبه های گردشگری نیویورک است.


2- دیوار هادریان ، انگلستان :
دیوار هادریان دیواری باستانی از جنس سنگ و کلوخ می‌باشد که به دستور هادریان، امپراتور روم در سده ی دوم میلادی در شمال انگلستان امروزی ساخته شد تا مرزهای شمالی امپراتوری روم را در برابر حملات قبایل سلتی محافظت نماید. طول این دیوار ۱۲۰ کیلومتر بوده و از رودخانه تاین در شرق انگلستان تا خور سالوی در غرب این کشور امتداد داشته است. دیوار هادریان با توجه به مصالحی که برای ساخت آن در دسترس بوده در قسمت شرقی رودخانه که از سنگ استفاده شده دارای ۳ متر پهنا و ارتفاعی بین ۵ تا ۶ متر بوده و در قسمت غربی رودخانه که از کلوخ برای بنای آن استفاده شده ۶ متر پهنا و ۳٫۵ متر ارتفاع داشته است. همچنین در طول دیوار، قلعه‌هایی کوچک با دو برج وجود داشته که برای نگهبانی و علامت دادن استفاده می‌شده است. امروزه نیز هنوز بخش‌هایی از این دیوار برجای مانده و در ۱۹۸۷ به عنوان بخشی از مرزهای امپراتوری روم در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.



3- یادبود ملی کوه راشمور ، آمریکا:
یادبود ملی کوه راشمور یک پارک و یادبود ملی در ایالت داکوتای جنوبی در ایالات متحده آمریکا است. بر روی کوهی در این مکان، چهره چهار تن از مشهورترین روسای جمهور آمریکا بر روی سنگ کوه در مقیاس بزرگ کنده کاری شده است. از راست به چپ: آبراهام لینکلن، تئودور روزولت، توماس جفرسون، و جرج واشینگتن هستند. این یادبود که در سال ۱۹۲۵ میلادی تاسیس گردید، بر روی زمین‌های سرخ ‌پوستان قبیله لاکوتا قرار دارد.



4- برج پیزا ، ایتالیا :
برج کج پیزا واقع شده در شهر پیزا در ایتالیا، با وجودی که تنها برج کج جهان نیست، ولی مشهورترین آن در کل جهان می‌باشد. این برج با ۸۵ متر طول و ۱۴۵۰۰ تن وزن در توسکنی ایتالیا واقع است. در قرن دوازدهم ، اهالی شهر پیزا تصمیم گرفتند کلیسای آن ها برجی داشته باشد که برج سـ*ـینت مارک را تحت تأثیر قرار دهد. پس از آن که پایه‌های بنا حفر شد، معماری کار آزموده به نام پیزانو که مسئول ساختمان این برج بود، نخستین سنگ آن را بنا نهاد. اما چند سال پس از شروع ساخت آن، هنگامی که تنها سه طبقه پایینی آن به پایان رسیده بود و پیش از آنکه ارتفاع برج به ۱۲ متر برسد، این برج خمیدگی خودش به سمت جنوب ‌شرقی را نشان داده بود. پس از آن ساخت این برج به مدت ۱۰۰ سال متوقف شد. در سال ۱۲۳۴ از معمار دیگری به نام بناناتو خواسته شد تا ساختمان برج را تمام کند. او چهارمین سقف بنا را به پایان رساند و آن را نیمه تمام گذارد و چهار طبقه بعدی آن با همان تمایل به خمیدگی به پایان رسید. سپس معمار دیگری رشته کار را بدست گرفت و طبقات پنجم و ششم را تمام کرد، اما پایه اصلی همچنان منحرف می‌شد. تقریبا هزار سال بعد ، معماری به نام پیزانو ساختمان آخرین بالکن را به پایان رساند و ناقوس‌ های برج را در نزدیک مرکز ثقل نصب کرد. بدین ترتیب در سال ۱۳۵۰، یعنی پس از ۱۷۶ سال ، ساختمان برج به ارتفاع ۸۵ متر با تعداد ۷ زنگ در بالای آن به وزن بیش ۲۹ تن، پایان یافت. انفجار بیش از یک هزار بمب در جنگ جهانی دوم در این شهر و وقوع حدود ۱۰۰ زلزله خفیف و شدید در این منطقه ، نتوانسته ‌است برج کج را به زمین بیندازد و این برج هنوز هم به خمیدگی خود ادامه می‌دهد. کل انحراف برج ۲/۴ متر است که ۳۰ سانتیمتر این کجی، مربوط به ۱۰۰ سال اخیر است. این برج هر سال ۲٫۵ سانتیمتر به سمت زمین کج می‌شود و گفته می‌شود احتمالا تا ۸۰ سال دیگر سقوط خواهد کرد. این برج به این ترتیب، به نشان اصلی شهر پیزا تبدیل شد و سال ۱۹۸۷ نیز توسط یونسکو به میراث فرهنگی پیوست. از ۷ ژانویه ۱۹۹۰ بازدید از این برج توسط توریستان ممنوع شد چون خطر ریزش آن افزایش پیدا کرده بود. پس از ۱۲ سال و کمی راست‌سازی برج از ۱۵ دسامبر ۲۰۰۱، دیدار از این برج ۱۴،۵۰۰ تنی مجدداً توسط بازدیدکنندگان آزاد شد.



5- دژ ادینبورگ ، اسکاتلند :
زمان ساخت دژ ادینبورگ ، به 9 قرن قبل از میلاد برمی گردد ؛ هر چند چیزی از آن دوره باقی نمانده است. بسیاری از فعالیت های نظامی و مراسم تشریفاتی در این دژ اجرا می شود. دژ ادینبورگ در اسکاتلند یکی از مکان‌ هایی است که بیشتر از جاهای دیگر در آن وجود روح گزارش شده است. این دژ که رو به شهر ادینبورگ قرار دارد، دارای چندین سیاهچال است که در طول قرن‌ها محل شکنجه و قتل هزاران زندانی بوده است. این دژ هم اکنون دومین مکان از نظر جذب گردشگر را در اسکاتلند داراست.



6- قلعه ویندسور، انگلستان :
قلعه ویندسور با ۴۵٬۰۰۰ متر مربع مساحت در شهر ویندسور، شهرستان برکشایر انگلستان قرار دارد. تاریخ قلعه به زمان ویلیام اول بر می گردد. قلعه ویندسور بزرگترین قلعه دنیا محسوب می شود. این مکان محل اقامت خانواده سلطنتی انگلیس است و بزرگترین کاخی محسوب می شود که تا به حال توسط این خانواده ساخته شده است. در واقع بیش از 900 سال پیش این مکان توسط خانواده سلطنتی آن زمان ساخته شده است و از آن زمان تا به حال محل زندگی آنان بوده است. این قلعه محل اقامت ملکه الیزابت دوم می باشد؛ ملکه اکثر آخر هفته های خود را آنجا سپری می کند. تنها بعضی بخش های کاخ برای بازدید عموم باز است. بخش اعظمی از این کاخ با چوب ساخته شده و بسیار زیبا طراحی گردیده است.



7- مسجد سلیمانیه، ترکیه :
مسجد سلیمانیه در استانبول ترکیه از مسجدهای جامع این شهر است که در سال‌های ۱۵۵۰ تا ۱۵۵۷ ساخته شد. این مسجد را معمار بزرگ عثمانی خواجه معمار سنان آغا به‌ دستور پادشاه عثمانی سلطان سلیمان اول طرح کرد. ارتفاع گنبد این مسجد ۵۳ متر و قطر گنبد ۲۷٫۵ متر است. بنا به سنت عثمانی این مسجد چهار منار (گل‌دسته) دارد که نشانه مسجدهایی است که به امر شاهان ساخته می‌ شد. سبک معماری آن، مانند دیگر کارهای سنان و معماران عثمانی ترکیبی از سبک معماری بیزانسی و اسلامی است. در باغ پشت این مسجد گورهای سلیمان اول و همسر و مادر و خواهرش و نیز گور سلیمان دوم و احمد دوم قراردارد.



8- منار جام، افغانستان :
منار جام که از آن به عنوان کهن سال‌ ترین بنای خشت و گل جهان نام برده می‌شود، در مناطق کوهستانی ولایت غور افغانستان قرار دارد. این منار در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده و ۶۵ متر ارتفاع دارد و در سال ۲۰۰۲، مرکز حفظ میراث جهانی یونسکو خواستار ثبت این منار در فهرست میراث فرهنگی جهان شد. این بنا بعد از قطب منار در دهلی نو ٬ هندوستان بلندترین مناره خشتی جهان است. منار کهنسال و تاریخی جام در حال فرسایش است فرانچسکو بندارین مدیر این مرکز درباره منار جام گفته ‌است که این منار، «احتمالاً یکی از سازه ‌های خارق العاده معماری و کهنسال ‌ترین برج آجری باقی مانده در جهان است.» یونسکو می‌گوید به دلیل جریان آب در رودخانه‌ای که در نزدیکی منار جام قرار دارد، این منار بزرگ، در حال فرسایش است.



9- طاق پیروزی، فرانسه :
طاق پیروزی بنایی در پاریس واقع در میدان شارل دوگل و در انتهای غربی خیابان شانز الیزه است. این بنا به افتخار جنگجویانی ساخته شده که در طول تاریخ و به ویژه در دوران حکومت ناپلئون جان خود را در راه فرانسه فدا کرده‌اند. در دیوارهای داخلی و بر فراز این طاق نصرت نام فرماندهان نیروهای فرانسوی در این جنگ‌ها نقش بسته است. در زیر این بنا نیز مقبره یکی از سربازان گمنام جنگ جهانی اول واقع شده است. این بنا به عنوان مرکز محور تاریخی پاریس در نظر گرفته می‌شود. طاق پیروزی در سال ۱۸۰۶ توسط ژان شارگرین طراحی شد. ارتفاع بنا ۴۹٫۵ متر ، عرض آن ۴۵ متر و عمق این بنا ۲۲ متر است. این طاق پیروزی بزرگترین طاق پیروزی موجود در جهان است.



10- دریای مرده، اردن :
دریای مرده در کرانه باختری رود اردن واقع شده ‌است. در برخی منابع از آن با نام دریاچه نمک یاد شده ‌است. سواحل اطراف آن پست ‌ترین نقطه ی خشکی‌های زمین است. ارتفاع گودترین نقطه آن ۴۲۲ متر کمتر از سطح دریا است. بیشترین عمق آب تا کنون از ۳۷۸ متر بالاتر نبوده ‌است. ۶۷ کیلومتر طول و ۱۸ کیلومتر عرض دارد. حجم آب دریاچه ۸۱۰ میلیون متر مکعب است. این دریاچه با ۳۳٫۷٪ غلظت مواد محلول شورترین دریاچه ی دنیاست. به دلیل ارتفاع پایین این منطقه از سطح دریا، پساب کشاورزی و پساب ناشی از خاکشویی مناطق دورتر به صورت چشمه‌هایی در کف این دریاچه به آن وارد می‌شود.

منبع:لست سکند


زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

 
  • عالی
Reactions: ~BAHAR.SH~

AMIR85

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
1/3/21
ارسال ها
623
امتیاز واکنش
6,176
امتیاز
263
زمان حضور
19 روز 12 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
11- دره ی اسکاردو - پاکستان
دره ی اسکاردو در قسمت های شمالی پاکستان که بلتستان هم نامیده می شود قرار دارد. کوه های اسکاردو باعث ایجاد دره ای زیبا شده اند که به دره ی اسکاردو معروف است، این کوه به علت ارتفاعات 2900 متری سالانه مقصد بسیاری از کوهنوردان و ماجراجویان از سرتاسر جهان است. طبیعت بکر این دره هنوز پا برجاست و حتی روستاهای اطراف این کوهستان هنوز به سبک قدیمی زندگی می کنند و یکی از منابع درآمد آن ها باغ های زردآلوست.





12- شانگریلا - پاکستان
شانگریلا یکی از رویایی ترین مکان های روی زمین است. در سال 1993 نویسنده ی بریتانیایی جیمز هیلتون کتابی به صورت رمان در مورد این مکان دیدنی و عرفانی نوشت و آن را افق گمشده نامید. شانگریلا به عنوان بهشت روی زمین یا آرمان شهر هم شناخته می شود، شهری که در آن خوشحالی ابدیست و دور افتاده از جهان بیرون است. در کتاب افق گمشده مردم شانگریلا به عنوان انسان های جاودان معرفی شده اند که یک زندگی طولانی دارند و همیشه جوان هستند.



13- دریاچه ی سیف الملوک - پاکستان
دریاچه ی سیف الملوک در مناطق شمالی دره ی کاغان در کنار منطقه ای به نام نران قرار دارد. داستان نام گذاری دریاچه به این نام داستانی است شنیدنی که توسط شاعر معروف صوفی "میان محمد بخش" سروده شده است. داستان در مورد یک شاهزاده ی پارسی است که عاشق و شیفته ی یک پری دریایی در این دریاچه می شود. مردم محلی معتقدند زیبایی دریاچه به خاطر وجود پریانی است که در قرص کامل ماه به درون دریاچه می آیند.


14 - دره ی بزرگ - ایالات متحده آمریکا
دره ی بزرگ (به انگلیسی: Grand Canyon) یک پارک ملی در ایالت آریزونا در آمریکا است. این پارک یک تنگه رنگارنگ بریده شده توسط رودخانه کلرادو واقع در ایالت آریزونا ایالات متحده است. محدوده زیادی از آن درون پارک ملی - که یکی از اولین پارک‌های ملی در ایالات متحده‌است - جای گرفته‌است. رئیس‌جمهور تئودور روزولت یکی از بزرگ‌ترین طرفداران حفاظت از منابع طبیعی اینجا بود، و چندین و چند مرتبه برای شکار به آنجا رفت و از منظره لـ*ـذت می‌برد. این پارک در سال ۱۹۱۹ به فهرست پارک‌های ملی آمریکا پیوست. این پارک ملی ۴۹۲۷ کیلومتر مربع وسعت دارد و در سال ۲۰۰۶ تعداد بازدید کنندگان پارک ۴٬۳۹۴٬۲۷۹ نفر بودند..




15- دیواره ی بزرگ مرجانی - استرالیا
دیواره ی بزرگ مرجانی (به انگلیسی: Great Barrier Reef) به مجموعه عظیمی از صخره‌های مرجانی گفته می‌شود که در شرق کشور استرالیا و در اقیانوس آرام قرار گرفته‌اند. «دیواره بزرگ مرجانی» بزرگ‌ترین مجموعه صخره‌های مرجانی در دنیا به شمار می‌آید. این مجموعه بزرگ، شامل بیش از سه هزار صخره و نهصد جزیره مختلف است که به صورت نواری در در دریای کورال در شرق ایالت کوئینزلند کشیده شده‌اند و در مجموع بیش از سیصد هزار کیلومتر گستردگی و ۲۶۰۰ کیلومتر طول دارند. بیشتر مساحت این مجموعه در قالب یک پارک ملّی دریایی از سوی دولت استرالیا حفاظت شده‌است. «دیواره بزرگ مرجانی» از جاذبه‌های گردشگری استرالیاست و یکی از نمادهای کوئینزلند به شمار می‌آید. شهرهای کَنز و مِکای از شهرهایی هستند که برای دیدن صخره‌های مرجانی مورد استفاده گردشگران قرار می‌گیرند.




16- کیپ تاون - آفریقای جنوبی
کیپ‌تاون (به آفریقایی Kaapstad) و (به انگلیسی: Cape Town) نام سومین شهر بزرگ آفریقای جنوبی که بر روی یکی از بلندترین نقاط جهان قرار گرفته است. به این شهر لقب هایی چون بهشت روی زمین، شهر مادر و مسافرخانه ی دریاها داده اند. کوه های بزرگ این منطقه باعث می شوند تا انسان بیش از هر زمان دیگری احساس کوچکی و حقارت در برابر طبیعت و خالق آن کند.




17- تاج محل - هندوستان
تاج‌محل آرامگاه زیبا و باشکوهی است که در نزدیکی شهر اگرا و در ۲۰۰ کیلومتری جنوب دهلی نو پایتخت هند واقع شده‌است. این بنا به دستور شاه جهان، پنجمین امپراتور گورکانی هند به منظور یادبود همسر ایرانی محبوبش ممتاز محل که در سال ۱۶۳۱ (میلادی) به‌هنگام وضع حمل فوت کرد بنا شده‌است. شاه بنا به وصیت همسرش تصمیم گرفت با ساخت بنایی زیبا، مجلل و عظیم، همسرش را جاودانه کند. از این‌رو آرامگاهی زیبا بر روی قبر او بنا نهاد. همانطور که مشخص است، نام این بنای زیبا ایرانی است. این ساختمان بر پایه مخلوطی از معماری ایرانی، هندی و اسلامی بنا شده‌است و در ساخت آن ۲۰،۰۰۰ هنرمند و معمار از نقاط مختلف آسیا به‌خصوص ایران، شبه قاره هند، آسیای میانه و آناتولی شرکت داشته‌اند.



18- صخره های کانادایی - کانادا
صخره های کانادایی در قسمت شمالی رشته کوه های راکی در آمریکای شمالی قرار دارند. این مکان زیبا و بکر قله های مرتفعی مثل کوه رابسون با ارتفاع 3954 متر و کوه کلمبیا با ارتفاع 3747 متر را در خود جای داده و هر ساله میزبان بسیاری از گردشگران و کوهنوردان از سرتاسر جهان است. این صخره ها 5 پارک بین المللی دارد که 4 پارک آن زیر نظر مستقیم یونسکو اداره می شود. وجود صخره های زیبا، دریاچه ها، آبشارها، دره ها، یخچال های طبیعی، قله ها، غارهای سنگی و فسیل ها از دلایلی است که این مکان مورد توجه گردشگران خارجی قرار می گیرد.


19- مـ*ـاچو پیچو - پرو
مـ*ـاچو پیچو به معنی قله ی قدیمی، یک محوطه باستانی به جا مانده از آثار دوره ی اینکاها می‌باشد که در ارتفاع ۲٬۴۳۰ متری از سطح دریا در دامنه ی کوه در بالای دره ی اوروباما در کشور پرو و در ۷۰ کیلومتری شمال کوسکو قرار گرفته‌است. اغلب اوقات از آن به‌عنوان «شهر گمشده ی اینکاها» یاد می‌شود. مـ*ـاچو پیچو احتمالأ شناخته شده‌ترین نماد امپراتوری اینکاها می‌باشد. این شهر در حدود سال ۱۴۵۰ میلادی ساخته‌شده و صدها سال پیش در زمان فتح اینکاها توسط اسپانیایی‌ها متروک شده‌است. برای قرن‌ها فراموش شده‌بود و به جز عده‌ای از مردم محلی کسی از آن نامی به خاطر نداشته است. این اثر در سال ۱۹۱۱ میلادی توسط هیرام بینگهام، تاریخ‌شناس آمریکایی به جهانیان معرفی‌شد. پس از آن، مـ*ـاچو پیچو به یکی از مناطق جذب توریست تبدیل شد و در سال ۱۹۸۱ میلادی در فهرست آثار کشور پرو و در سال ۱۹۸۳ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. این اثر هم اکنون به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید شناخته می‌شود.مـ*ـاچو پیچو با دیوارهای سنگی جلا داده‌شده مطابق با معماری کلاسیک اینکاها ساخته شده‌است. اولین بنای این مجموعه این‌تی‌هوآتانا، معبد خورشید که اطاقی با ۳ پنجره و در منطقه‌ای از مـ*ـاچو پیچو که باستانشناسان آن را منطقه ی مقدس می‌نامند، می‌باشد. در سال ۲۰۰۳ میلادی تعداد توریست‌های این شهر باستانی ۴۰۰٬۰۰۰ نفر بوده‌است.


20- اهرام جیزه (ثلاثه) - مصر
مجموعه اهرام جیزه نام مجموعه اهرام تاریخی ساخته شده در دوران مصر باستان است که در حاشیه شمالی شهر قاهره کنونی واقع شده است. هرم بزرگ جیزه یکی از اهرام در مجموعه اهرام جیزه و تنها بازمانده عجایب هفت‌گانه جهان محسوب می‌شود. قدمت اهرام جیزه به سلسله چهارم مصر می‌رسد که نام‌های آنها عبارتند از هرم خوفو، هرم خفره و هرم منکور. که خوفو بزرگترین شان و یکی از عجایب هفت گانه است. مساحت جیزه در حدود ۸ کیلومتر است. سه هرم اصلی مجموعه عبارتند از هرم خوفو، هرم خفره و هرم منکور. علاوه بر آن چندین هرم کوچکتر، مجسمه ابوالهول و کشتی بزرگ مصری متعلق به ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح نیز در منطقه جیزه واقع شده است..


منبع:لست سکند


زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~BAHAR.SH~

AMIR85

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
1/3/21
ارسال ها
623
امتیاز واکنش
6,176
امتیاز
263
زمان حضور
19 روز 12 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
21- آبشارهای ایگوازو - برزیل، آرژانتین
آبشار ایگوآزو در کشور برزیل با ارتفاع 82 متر و عرض 2700 متر، پنجمین آبشار بلند دنیا به شمار می‌رود. این آبشار بر روی رود ایگوآزو واقع شده که از شهر کوریتیبای برزیل آغاز شده و پس از طی مسیر چند صد کیلومتری وارد مرز برزیل و آرژانتین می‌شود. ایگوآزو در سال 2009 به عنوان یکی از نامزد‌های عجایب هفت‌گانه‌ی طبیعت معرفی شد.


22- دره ی سوات - پاکستان
دره سوات یکی از شهرستان‌های واقع در استان مرزی شمال غربی پاکستان است. این منطقه در 100 کیلومتری اسلام آباد پایتخت پاکستان قرار دارد. بخش علیای سوات نیز در میان رشته کوه هندو کش واقع شده است. پایتخت دره سوات سایدو شریف نام دارد اما مهم ترین شهر این منطقه مینگورا است. دره سوات پیشتر دولت سوات نام داشت و از ایالات تابع حکومت استعماری بریتانیا در هندوستان بود این منطقه در زمان استعمار بریتانیا دارای یک فرمانروای محلی بود. سوات که تا پیش از سال ۱۹۶۹ یکی از امیرنشین‌های ایالت مرزی شمال غربی بود در این سال منحل شد. دره سوات منطقه‌ای که کو‌ه‌های مترفع در آن واقع شده، این منطقه همچنین دارای مراتع سرسبز و دریاچه‌هایی با آبی صاف و زلال است. در مجموع دره سوات یک جاذبه طبیعی محسوب شده و گردشگران ‌آن را تحت عنوان سوئیس پاکستان می‌شناسند.


23- چمنزارهای رویایی - پاکستان
دریاچه ی سیف الملوک در مناطق شمالی دره ی کاغان در کنار منطقه ای به نام نران قرار دارد. داستان نام گذاری دریاچه به این نام داستانی است شنیدنی که توسط شاعر معروف صوفی "میان محمد بخش" سروده شده است. داستان در مورد یک شاهزاده ی پارسی است که عاشق و شیفته ی یک پری دریایی در این دریاچه می شود. مردم محلی معتقدند زیبایی دریاچه به خاطر وجود پریانی است که در قرص کامل ماه به درون دریاچه می آیند.



24- یخچال طبیعی بالتورو - پاکستان
یخچال طبیعی بالتورو با حدود 70 کیلومتر طول یکی از طولانی ترین یخچال های طبیعی در جهان است که توسط کوهستان های عظیم احاطه شده است. این یخچال هم در منطقه ی بلتستان واقع شده است.



25- آبدره ی سوگنه - نروژ
آبدره ی سوگنه یا سوگنه فیورد با طولی حدود 203 کیلومتر و حداکثر عمق 1300 متری بزرگترین آبدره ی نروژ و دومین آبدره ی بزرگ جهان است. این آبدره در منطقه ی سوگنه اوگ فیوردانه قرار دارد. علت نام گذاری این آبدره منطقه ی سنتی و قدیمی سوگنه در نروژ است..



26- دره ی یوسمیت - آمریکا
این دره که درون پارک ملی یوسمیت قرار دارد یکی از دلایل محبوبیت این پارک بین گردشگران است. منظره های زیبا و طبیعت بکر این منطقه نمایی بسیار زیبا در اختیار گردشگران و عکاسان قرار می دهد، علاوه بر این تغییر رنگ این دره در طول سال همراه با فصول مختلف یکی از دیدنی ترین صحنه های دنیاست. این دره قسمتی از پارک ملی یوسمیت در کالیفرنیای آمریکاست که در کوهستان های سیرا نوادا قرار دارد.



27- آبشارهای نیاگارا - آمریکا،کانادا
آبشارهای نیاگارا ترکیبی از دو آبشار بسیار بزرگ و یک آبشار کوچک‌تر می‌باشد که بر رودخانه نیاگارا واقع است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی آبشار نیاگارا در مرز ایالت نیویورک در آمریکا و کانادا در جنوب استان انتاریو بین دو شهر نیاگارا فالز اونتاریو و نیاگارا فالز نیویورک قرار دارد. آبشار بزرگ‌تر اصطلاحاً به آبشار کانادایی یا آبشار نعل اسب معروف است و آبشار کوچک‌تر به آبشار آمریکایی معروف است. علت اصلی شهرت آبشار نیاگارا نه به علت ارتفاع آن بلکه به علت عریض بودن آن است. به طور متوسط نزدیک به ۱۱۰ هزار متر مکعب آب از آبشارها در دقیقه سرازیر می‌گردد. آبشارهای نیاگارا در بیست دقیقه‌ای شهر بوفالو آمریکا و نود دقیقه‌ای شهر تورنتو کانادا قرار دارد.



28- قله ی کلیمانجارو - تانزانیا
قله کلیمانجارو با ۵۸۹۵ متر ارتفاع بلندترین کوه آفریقاست. این کوه آتشفشانی نیمه خاموش است که دارای سه دهانه ی آتش فشانی به نام های کیبو، ماونزی و شیراست. این قله در کشور تانزانیا و در مرز این کشور با کنیا قرار دارد. این کوه جزو قلل هفتگانه دنیاست و بلندترین آن ها به شمار می‌رود.



29-جزایر مامانوکا - فیجی
جزایر مامانوکا که در فیجی قرار دارند از نوع آتشفشانی هستند و در غرب نادی به سمت جنوب جزایر یاساوا واقع شده اند. این جزایر که مورد علاقه ی بسیاری از گردشگران هستند شامل 20 جزیره است که البته 7 تای آن ها در فصل های پ اب به زیر آب می روند! مالولو لایلای مرکز گردشگری مامانوکاست؛ جالب است بدانید که لوکیشن اصلی فیلم معروف cast away با بازی تام هنکس جزیره ی مونوریکی بود که یکی از 20 جزیره ی مامانوکاست.


30- صحرای بزرگ - آفریقا
صحرای آفریقا بزرگ‌ترین صحرای گرم جهان در شمال آفریقا با مساحتی حدود ۹ میلیون کیلومتر مربع و قدمتی معادل دو و نیم میلیون سال واقع شده است. این صحرا از غرب به اقیانوس اطلس، از شمال به کوه‌های اطلس و دریای مدیترانه، دریای سرخ و مصر در شرق و از جنوب به سودان و دره ی رود نیل محدود می‌شود. صحرای بزرگ آفریقا قاره را به دو قسمت شمال و منطقه آفریقای سیاه تقسیم می‌کند. انسان در لبه‌های صحرا به مدت ۵۰٬۰۰۰ سال زیسته است.در طول آخرین دوره یخبندان این منطقه بسیار مرطوبتر بود، چیزی همانند وضعیت امروزی شرق آفریقا. آثار حکاکی انسان شامل جانوران آبی مثل کروکدیل در این محل یافت شده است. سنگواره‌های دایناسور هم آثار دیگری است که کاوشگران در این بخش یافته‌اند. اما امروزه به جز نواحی کوچکی در اطراف درهی رود نیل و بخش‌های مجزای کوچک دیگر، این ناحیه عاری از پوشش گیاهی سبز است. حدود دو و نیم میلیون نفر در این ناحیه زندگی می‌کنند که اکثراً مردمان کشورهای موریتانی، مراکش و الجزایر هستند. البته لازم به ذکراست که در حدود ۵۶۰۰ سال پیش صحرا دارای آب و هوای مرطوب بوده و فسیل های جاندارانی مثل تمساح که بدون آب نمی تواند زندگی کند یافت شده است. مشاهده ی غروب افتاب در این بیابان یکی از محبوبترین و زیباترین لحظات برای گردشگران است.

منبع: لست سکند


زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~BAHAR.SH~

AMIR85

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
1/3/21
ارسال ها
623
امتیاز واکنش
6,176
امتیاز
263
زمان حضور
19 روز 12 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
31- پاموکاله - ترکیه
پامو کاله از شگفتی های بسیار عجیب است . آب های کالسیوس با حرارت ۳۵ درجه از ارتفاع ۱۰۰ متری فرو می ریزند و استخرهای بزرگ ومتعددی را تشکیل می دهند . آب روح معماری این تشعشعات زیبا بوده و این مکان بنام قصر پنبه ای مشهور شده است . استخرهای آبگرم این ناحیه خواص درمانی نیز دارند.


32- آبشار ویکتوریا – زامبیا، زیمباوه
آبشار ویکتوریا آبشاری است طبیعی در جنوب قاره آفریقا که بر روی رودخانه زامبزی و بر روی خط مرزی زامبیا و زیمبابوه قرار گرفته است. آبشار ویکتوریا با ارتفاع ۱۰۸ متر (۳۶۰ پا)، بلندترین آبشار جهان شناخته می‌شود. همچنین عرض دو سوی آبشار ویکتوریا به ۱۷۰۰ متر (۵۵۷۷ پا) می‌رسد. دیوید لیوینگستن، کاشف مشهور اسکاتلندی در سال ۱۸۵۵ میلادی، اولین کاشف غربی بود که آبشار ویکتوریا را پیدا کرد و آن را به افتخار ملکه ویکتوریا، آبشار ویکتوریا نامید. این آبشار در زبان بومیان منطقه «موسی اوآ تونیا» خوانده می‌شود که به معنی «مه خروشان» است.


33- انگکور- کامبوج
انگکور شهری در شمال غربی کامبوج که به عنوان پایتخت امپراطوری کهن خِمِر ساخته شد. انگکور وات زیباترین معبد شهر تخریب شده انگکور است و مساحتی در حدود ۲٫۵ کیلومتر مربّع را در بر می گیرد. در سال ۱۸۵۰ (میلادی) یک مأمور فرانسوی به قصد میانبر هنگام سفر به این منطقه راه خود را از میان جنگل متراکم و گرمسیری کامبوج کوتاه کرد. او در کمال حیرت با ویرانه‌های یک شهر با شکوه روبرو شد؛ طولی نکشید که باستان شناسان برای جستجو و بازسازی این شهر که به شهر معبدها مشهور است از راه رسیدند. بیش از صد معبد در طول بیش از چهار قرن در این جنگل از بین رفته است.


34- سالار د اویونی - بولیوی
سالار د اویونی Salar de Uyuni بزرگترین سطح نمکی دنیا با گستره 10582 کیلومتر مربع در جنوب غربی بولیوی واقع شده است. با وجود خشکی کویر، دمای نزدیک به انجماد شبانه، خورشید سوزان و ‌حرارت شدید کویر در روز، این چشم انداز زیبا عاری از زندگی نیست. پرندگانی چون فلامینگو‌های صورتی رنگ، کتل‌اگرت‌های (Cattle Egret) بزرگ و چند نمونه دیگر در این منطقه زندگی می کنند. در طی فصل بارانی، کویر نمک به یک دریاچه نمک عظیم تبدیل می‌شود و تنها بخشی از منطقه ‌است که می‌توان بـ*ـو*سیله قایق و کامیون از‌آن عبور‌کرد. در سایر فصول، این دریاچه نمک سطحی کاملاً‌ صاف و شفاف چون آینه دارد. در وسط دریاچه نمک به ظاهر نامحدود، هتلی زیبا و طبیعی قرار دارد. این هتل طبیعی، کاملا از نمک ‌کویر‌ ‌یعنی از آجر نمک همراه با ملات نمک ساخته شده است. حتی اشیاء و وسایل‌‌داخل هتل مانند صندلی و میز و... از نمک ساخته شده‌است. امکانات رفاهی هتل محدود است. مثلا؛ برق ندارد و آب آن طریق تانکر‌های حمل آب تامین می‌شود. با این وجود مهمترین و نادرترین ویژ‌گی این هتل، سکوت مطلق، زیبایی همه جانبه و تصاویر شگفت آور از نمای آسمان روز و شب است.


35- ابو سیمبل – مصر
ابو سیمبل، معبدی است که توسط رامسس دوم میان سالهای ۱۲۷۹-۱۲۱۳ پیش از میلاد در حبشه قدیم ساخته شد. این معبد در میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است. چهار مجسمه عظیم (به ارتفاع ۲۰ متر) از او در طرفین ورودی معبد وجود دارد. این معبد رو به شرق است و Re-Horakhty یکی از خدایان خورشید درست در بالای فرورفتگی سردر ورودی قرار دارد. یکی از ویژگی‌های این معبد، چگونگی ساماندن جهت قرارگرفتن آن است که باعث شده دو بار در سال، در ۲۲ فوریه و ۲۲ اکتبر، پرتوهای خورشید دقیقا به داخلی‌ترین مکان مقدس معبد بتابد و مجسمه‌های چهار خدای نشسته در آن مکان که عبارتند از Path، Amun-Re، Ramesses II و Re-Horakhty را کاملا درخشان و روشن کند. در سال ۱۹۶۰ دولت مصر برای تولید برق و همچنین کنترل اب کشاورزی مشغول ساخت بزرگترین سد مصر در منطقه اسوان شد. نظر باستان شناسان این بود که با آبگیری سد اسوان معبد ابوسیمبل به زیر اب می‌رود.

معبدی که برای ساخت ان بیش از ۵۰۰۰۰ هزار سنگ تراش بصورت شبانه و روزی تلاش کرده بودند. فشارهای بین المللی به دولت مصر و همچنین تلاش یونسکو موجب انتقالی شد که در نوع خود یکی از افتخارات مهندسان عصر حاضر به حساب می‌آید. یک تیم المانی مسئولیت انتقال این یادگار باستانی را به عهده گرفت. ابتدا محلی که از نظر شرایط و موقعیت جغرافیایی با محیط اصلی همخوانی داشت انتخاب شد. مهندسین با اره های الکتریکی این کوه مرتفع را به قطعات ۳ تا ۵ تنی تقسیم کردند و انرا به مکانی که در نظر گرفته شده بود، انتقال دادند. جرثقیل‌های غول‌پیکر قطعات را با دقت و وسواس به محل می‌برد و مهندسان و معماران انرا به روی یکدیگر نصب می‌کردند. جدا کردن کتیبه ها و هیروگلیف ها یک کار طاقت فرسا بود. اما این کار عظیم با دقت انجام گرفت .


36- بورا بورا - فرانسه
پایتخت پولینزیای فرانسه، شهر پاپیتی واقع در جزیره ی تاهیتی با ۲۶٬۰۱۷ نفر جمعیت می‌باشد. مساحت پولینزیای فرانسه ۴٬۱۶۷ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۲۵۹٬۵۹۶ نفر می‌باشد. از مهمترین جزایر پولینزیای فرانسه می‌توان به مارکوئساس، ماکاتیا، گامبیه، توآموتو، جزایر سوسایتی (تاهیتی، موریا)، اوسترال و جزایر کلیپرتون اشاره کرد .جزایر پولینزیای فرانسه از حدود ۱۱۸ جزیره و تپه ی دریایی تشکیل شده اند. بورا بورا یکی از جزایر باد پناه جزیره‌های سوسایتی پلینزی فرانسه و یکی از مناطق آنسوی دریاهای فرانسه در اقیانوس آرام است . از آن به عنوان زیباترین جای جهان یاد می‌شود. در سرشماری اوت سال ۲۰۰۷ میلادی، جمعیت این جزیره در حدود ۸٬۸۸۰ نفر برآورد شده‌است.

37- تئوتیهواکان – مکزیک
تئوتیهواکان نام مکان باستانی بزرگی‌است در حوزه ی آبگیر مکزیک که بزرگترین هرم‌ های ساخته‌ شده‌ پیش از ورود اسپانیایی ها به این سرزمین است. تئوتیهواکان از نیمه نخست هزاره ی اول بزرگترین شهر قاره آمریکا پیش از اکتشاف این قاره به دست اروپاییان بود. در اوج خود این شهر ۱۰۰ هزار نفر را در خود جای می‌ داده‌ است. مردمان آن احتمالاً از گروه‌های نژادی ناهوا، اتمی و توتوناک بوده‌اند. این بخش تاریخی امروزه در شهر سن خوان در ایالت مکزیکو جای‌گرفته‌است و در حدود ۴۰کیلومتری شمال غربی شهر مکزیکو قرار دارد. این بخش تاریخی ۸۳ کیلومتر مربع گستردگی دارد و از ۱۹۸۷ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده ‌است.


38- گالاپاگوس – اکوادور
گالاپاگوس مجمع الجزایر آتشفشانی در ۹۷۲ کیلومتری اکوادور در اقیانوس آرام است. گالاپاگوس با جمعیت حدود ۴۰٬۰۰۰ نفری خود یکی از استان‌های اکوادور به شمار می‌آید. زبان اصلی مردمان ساکن در این جزیره‌ها اسپانیایی است. شهرت این جزیره‌ها در وجود شمار زیادی از گونه‌های نایاب جانوری و نیز مسافرت چارلز داروین به آن‌ها و نقش مطالعات وی در این جزیره‌ها در ارایه نظریه تکامل است. این جزیره‌ها به عنوان یکی از میراث جهانی توسط سازمان یونسکو انتخاب شده‌اند.


39- پارک ملی حفره‌های کارلزبد – آمریکا
پارک ملی حفره‌های کارلزبد یک پارک ملی در ایالت نیومکزیکو در آمریکا است. مساحت این پارک ۱۹۰ کیلومتر مربع است و در جنوب شرقی ایالت قرار دارد. شهرت پارک بیشتر بخاطر غار زیر زمینی مشهور آن است، که ۴۴ کیلومتر طول دارد. 16گونه خفاش در این غار زندگی می‌کنند. اکثریت این خفاش‌ها در قرن بیستم توسط استفاده بیرویه از DDT از بین رفتند. این پارک یک میراث جهانی یونسکو در آمریکا می‌باشد.

40- یخچال طبیعی پرتیو مورنو- آرژانتین
یخچال طبیعی پرتیو مورنو در خنوب غربی ایالت سانتا کروز در آرژانتین قرار داردو یکی از زیباترین یخچالهای طبیعی جهان که به صورت پارک در آورده شده و سالانه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. این یخچال در 78 کیلومتری شهر ال.کالافاته قرار دارد. طول این یخجال 30 کیلومتر(19مایل) است به همین دلیل سومین ذخیره ی بزرگ آب شیرین جهان است.

منبع: لست سکند


زیبا ترین مقاصد توریستی دنیا

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • جذاب
Reactions: ~BAHAR.SH~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا