خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
هرگاه که تعادل بازار خاصی به هم می‌خورد یا قدرت خرید ما ایرانیان پایین می‌آید، بازار سودجوها داغ می‌شود. در تازه‌ترین آنها شاهد عرضه قطعات کارکرده به عنوان نو آن هم تحت لوای گارانتی شرکتی هستیم. در نوشتار پیش رو به هارد دیسک‌های «Recertified» سیگیت و وسترن دیجیتال و تفاوت آنها با هارد دیسک‌های «Refurbished» می‌پردازیم و به شما می گوییم چرا خرید آنها به ریسک اش نمی‌ارزد.
هارد دیسک Recertified چیست؟
هنگامی که هارد دیسک خریداران تحت پوشش وارانتی و گارانتی دچار مشکل می‌شود، معمولاً آن را به خدمات پس از فروش یا نمایندگی‌ها می‌برند و یک نمونه نو تحویل می‌گیرند. اما چه بر سر هارد دیسک معیوب می‌آید؟ ماجرای هارد دیسک‌های Recertified دقیقاً از همین‌جا آغاز می‌شود.


نمونه ای از یک هارد دیسک Recertified با گارانتی شرکتی
وجود برچسب یا حک شدن Recertified بر روی یک هارد دیسک به این معنا است که آن هارد دیسک معیوب بوده اما بعدتر توسط سازنده مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفته و روانه بازار شده است. طبیعتاً هارد دیسک‌های Recertified نسبت به نمونه‌های نو قیمت پایین‌تری دارند. حتی بسیاری مواقع این هارد دیسک ها تحت وارانتی 6 ماه عرضه می‌شوند. معمولاً بر روی برچسب این هارد دیسک‌ها دو تاریخ یافت می‌شود که اولی تاریخ ساخت واقعی و دومی زمان تعمیر یا نصب برچسب جدید را نشان می‌دهد.
هنگامی که یک هارد دیسک Recertified خریداری می‌کنید، شما باید بدانید هارد دیسک شما قبلاً تعمیر شده است و نو نیست. البته گاهی خود خدمات پس از فروش در مقابل هارد دیسک معیوب تحویل داده شده توسط خریدار، یک نمونه Recertified تحویل می‌دهند.
به وضوح هارد دیسک‌های Recertified چیزی نیستند که شما به دنبال آن هستید و شاید بهتر باشد در ازای قیمت پایین‌تر ریسک نکنید و سراغ نمونه‌های نو بروید. با این حال هارد دیسک‌های Recertified توسط خود سازنده مورد ارزیابی و تأیید قرار گرفته‌اند، از این رو دست کم در کوتاه مدت نباید مشکلی داشته باشند.
فرق هارد دیسک Recertified با Refurbished چیست؟
ماجرای هارد دیسک‌ها فقط به Recertified ختم نمی‌شود و کاهش ارزش پول ملی باعث افزایش تقاضای خریداران برای قیمت‌های پایین‌تر شده است و اینجاست که هارد دیسک‌های Refurbished وارد میدان می‌شوند. در نقاط مختلف دنیا شرکت‌های تخصصی مشغول به کار هستند که تخصص آنها Refurbish و نوسازی هارد دیسک‌های کارکرده است. این شرکت ها معمولاً هارد دیسک‌های کارکرده، کهنه و حتی معیوب را به صورت فله‌ای از طریق مناقصات خریداری کرده و اقدام به نوسازی و عرضه مجدد آنها به بازار می‌کنند.

نمونه ای از یک هارد دیسک Refurbished
اگر فکر می‌کنید با اجرای برنامه‌های رایج و خواندن اطلاعات S.M.A.R.T می‌توانید به Refurbish بودن هارد دیسک پی ببرید باید بگوییم سخت در اشتباه هستید. تقریباً اطلاعات S.M.A.R.T تمامی هارد دیسک‌های Refurbish از جمله کارکرد واقعی و خطاها توسط دستگاه‌های پیشرفته پاک شده است. حتی بسیاری از هارد دیسک‌های Refurbish دارای سکتورهای معیوب بوده‌اند اما با استفاده از تجهیزات خاص Firmware آنها را به گونه‌ای دستکاری کرده‌اند که سطح معیوب دیسک نادیده گرفته شود و دیگر در بخش S.M.A.R.T قابل مشاهده نباشد. ظرفیت ذخیره سازی این هارد دیسک‌ها پایین‌تر از نمونه اصلی است، چراکه بخش‌هایی از پلاترهای آنها معیوب بوده و نادیده گرفته شده است.
شاید مغزتان سوت بکشد اما گاهی هارد دیسک‌های Refurbished دارای یک یا چند هد معیوب هستند که از طریق دست‌کاری Firmware نادیده گرفته شده‌اند و عملاً یک یا چند پلاتر غیر قابل استفاده هستند، نتیجه این کار کاهش ظرفیت قابل استفاده هارد دیسک است و این هارد دیسک دارای ظرفیت پایین تری نسبت به نمونه اصلی و نو هستند.
خبر بدتر اینکه معمولاً هارد دیسک‌های Refurbish در شرکت‌های بزرگ در تعداد بالا به کار گرفته شده‌ و در نهایت بازنشسته شده‌اند. از آنجایی شرایط محیط این هارد دیسک‌ها غالباً مطلوب بوده، معمولاً ایراد ظاهری مشهودی ندارند و به آسانی ظاهر آنها را پس از تمیز کردن، پولیش دادن یا نهایتاً نصب برچسب جدید، نو می‌کنند.
انتخاب با خودتان است؛ ما قویاً توصیه می‌کنیم هرگز هارد دیسک‌های Recertified و Refurbished را که غالباً با گارانتی‌های شرکتی و بی نام و نشان عرضه می‌شوند خریداری نکنید.
منبع: شهر سخت افزار


مراقبت هارددیسک‌های Recertified باشید!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا