خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

azmwork

عضو جدید انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
10/8/19
ارسال ها
4
امتیاز واکنش
6
امتیاز
73
سن
34
محل سکونت
تهران
زمان حضور
2 ساعت 47 دقیقه
نویسنده این موضوع
حتماً شما هم در هنگام شستن ظرف ها یا میوه ها در سینک ظرفشویی، متوجه شده اید که بوی بدی از سینک ظرفشویی شما ساتع می شود و علت آن را پیدا نکرده اید. ما در اینجا می خواهیم به طور مختصر شما را راهنمایی کنیم تا با شناسایی علت انتشار بوی بد از کابینت زیر سینک و محیط سینک ظرفشویی، بتوانید در جهت رفع آن اقدام کنید.
به طور کلی، دلایل بوی بد سینک ظرفشویی شامل موارد زیر است:

1- جرم گرفتن لگن سینک

2- گرفتگی لوله فاضلاب سینک

بنابراین باید در جهت رفع یکی از این دو مشکل اقدام کنید.

سینک ظرفشویی یکی از آلوده ترین محیط های آشپزخانه است. زیرا همواره با باقیمانده غذاها و چربی ها در ارتباط است و چه بسا لکه های باقیمانده غذا که در سینک می ماند و به چشم ما نمی آید. بنابراین بسیار مهم است که سینک را به طور منظم با لکه بر مناسب سینک تمیز کنید. برای تمیز کردن سینک می توانید از یک اسکاچ یا سیم ظرفشویی و تمیزکننده های مخصوص سینک (استیل، گرانیتی، شیشه ای و ...) موجود در بازار استفاده کنید.


اما برای تمیز کردن لوله فاضلاب سینک که بسیاری از چربی ها، مو، باقیمانده غذا، پوست غذاهای مختلف و حتی تکه های ریز گوشت ممکن است در آن جریان داشته و باعث فساد و بوی بد شود راهکارهای مختلفی وجود دارد.

این روش ها عبارتند از:

1- در ابتدا آب داغ در فاضلاب سینک بریزید. نمک و سپس جوش شیرین را با هم مخلوط کنید و در سینک بریزید و پس از آن سرکه را بریزید و درب فاضلاب سینک ظرفشویی را ببندید و آب نریزید.
2- صابون و آب را مخلوط کرده و سپس داخل سینک بریزیم و مدتی بگذاریم تا بماند تا بویبد آن را از بین ببرد.
3- اگر دلیل اصلی بوی سینکتان، مشکل فاضلاب باشد، باید با استفاده از مواد شوینده و محلول‌های حذف بوی فاضلاب موجود در بازار مانند وایتکس، لوله بازکن ها، جرم گیر و قرص بوگیر فاضلاب، سیفون‌ها را تمیز کنید.
4- سرکه و آب را مخلوط کنید و با یک دستمال کابینت را تمیز کنید یا این که یک کاسه پر ا ز سرکه را درون کابینت بگذارید تا بوی آن را بگیرد.

توجه کنید که اصلا موادی مانند آرد، کاغذهای چسب دار، پوست تخم مرغ و پوست تخمه و مو را داخل سینک ظرفشویی نریزید زیرا مو یکی از مواردی است که اصلا نباید در سینک ریخته شود چرا که خیلی راحت در لوله جمع می شود و حتما باعث کیپ شدن لوله می شود.

منبع: مطبخ


چرا سینک ظرفشویی بوی بدی می دهد؟

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا