خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
9 نشانه در بدن که نشان می دهد استخوانهای شما دچار مشکل شده اند

استخوان ها یکی از اعضای مهم و ستون حرکتی سایر اعضای بدن هستند ؛ اعضایی که اگر مراقب آن نباشیم بی صدا و خاموش دچار مشکل می شوند و متاسفانه جبران آن تقریبا غیر ممکن است؛ ولی راه چاره چیست ؟ بهترین راه برای جلوگیری از بروز استخوان درد شناسایی علائم هشدار دهنده و یافت راهی برای مقاوم سازی بدن در برابر آن است

ناخن های شکننده نشانه ای برای مشکلات استخوانی:

ناخن های شکسته ناخوشایند هستند، اما اگر متوجه شوید که ناخن های شما اغلب از بیشتر حالت عادی شکسته می شوند، ممکن است موجب نگرانی شما شود.ناخن های شما به دلایل مختلف شکننده می شوند، اما دو مورد مهم آن کمبود کلاژن و کلسیم هستند.

کلاژن پروتئینی است که از پوست، بافت همبند و اسکلت شما حمایت می کند. شما می توانید با مواد غذایی مانند انواع توت ها، سبزیجات برگ، سویا و مرکبات استخوانهای خود را سالم نگه دارید.

ورزش نکردن علتی برای ناراحتی های استخوانی:

اگر بیشتر وقت خود را در مقابل کامپیوتر و تلویزیون و روی مبل میگذرانید، احتمالا در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان هستید. طبق نظر جراح عمومی، تمرین کمک می کند تا نه تنها عضلات قوی، بلکه استخوان های قوی نیز ایجاد کنند.

هنگامی که ورزش میکنید، مخصوصا زمانی که وزنه را بلند کنید و وزن خود را تقویت کنید، مانند دویدن یا صعود به پله، شما به حفظ اسکلت خود کمک میکنید.


از بین رفتن لثه و ارتباطش با استخوان:

لزوما لثه ها را بصورت مکانیکی و خودخواسته از بین نمی برید، زیرا این امر در طول سال ها اتفاق می افتد. لثه ها را کاهش می دهد و استحکام خود را از دست می دهد که نشانه ای از قدرت و توده استخوان است.

لثه نگهدارنده و لنگر دندان های شماست، بنابراین وقتی که ضعیف می شود، لثه ها می توانند از دندان های شما جدا شوند. اگر نشانه های اصلی آسیب دیدگی لثه دارید، ممکن است شروع به از دست دادن دندان کنید. همانطور که سن افزایش می یابد.

در هر حال از دندانپزشک خود بخواهید تا در طول مراجعات روتین خود، سلامت لثه شما را بررسی کند. حتی اگر دچار مشکل نباشید، بهتر است با اقدامات پیشگیرانه مانند تغذیه مناسب و مسواک زدن به طور مرتب، حفاظت از دندان ها را ادامه دهید، همچنین می توانید فک خود را با جویدن آدامس تقویت کنید.


از بین رفتن غضروف ها و کوتاه شدن قد:

متاسفانه، از دست دادن قد یک افسانه نیست این امر زمانی اتفاق می افتد که توده استخوانی شما کاهش می یابد و غضروف بین استخوان ها پس از سال ها استفاده سنگین از بین می رود. کوتاهتر شدن به این معنی نیست که استخوانهایتان در معرض مشکل هستند، اما این میتواند نشاندهنده تضعیف عضلات اطراف ستون فقرات شما باشد.


تغییراتی که میگوید مشکل استخوان دارید

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
قابلیت های دستان شما کاهش می یابد:

باز کردن شیشه های ترشی برای هر کسی برای باز کردن آسان نیست، اما اگر متوجه شده اید که دست شما ضعیف تر از حد معمول است، باید به پزشک مراجعه کنید. محققان در مطالعه ای که بر روی زنان بعد از یائسگی انجام شد، دریافتند که قدرت دست مهمترین آزمون برای تعیین کل تراکم استخوان است.

رابـ*ـطه معنی داری بین قدرت دست و تراکم استخوان در ران، ستون فقرات، و ساعد وجود دارد. عجیب و غریب به نظر می رسد، اما فقط به یاد داشته باشید وجود ضعف در استخوان دست شما می تواند ضعف در جاهای دیگر را نشان دهد.


شما زمانی که نباید، دچار شکستگی شده اید:

نشانه ای بزرگ از ضعف استخوان و از دست دادن استخوان می تواند یک شکستگی باشد:اگر شکستن مچ پا در یک حادثه کوچک مانند قدم زدن رخ داد، ممکن است وقت آن باشد که استخوان هایتان را چک کنید - این می تواند یک نشانه اولیه باشد که به بیماری پوکی استخوان مبتلا هستید.

شما گرفتگی عضلات، درد عضلات و درد استخوان را تجربه می کنید:

درد و رنج با پیری همراه است - همه ما آن را انتظار داریم اما آنها می توانند بیش از ظرفیت شما بزرگ شوند. درد مکرر و ضعف، یک نشانه هشدار دهنده کمبود ویتامین D است که می تواند منجر به از دست رفتن استخوان شود.

اگر خود را در معرض گرفتگی عضلات مکرر دیدید، این می تواند نشانه ای از کمبود ویتامین و مواد معدنی باشد. "گرفتگی عضلات به طور خاص در پاها رایج است.


شما استخوان بندی کوچکی دارید:

افرادی که با فریم های کوچکتر هستند احتمال بیشتری دارند که مبتلا به پوکی استخوان شوند، زیرا توده استخوانی کمتری برای از دست دادن دارند. اگر به این دسته تعلق دارید، این بدان معنی است که شما باید بیشتر در مورد حفاظت از استخوانهای خود دقت داشته باشید.

ورزش منظم را ادامه دهید و رژیم غذایی خود را با غذاهای غنی از کلسیم پر کنید و در نظر داشته باشید استخوان های خود را در چک آپ فیزیکی سالانه بررسی کنید.

خانم هایی با سطح استروژن پایین:

هنگامی که این هورمون مهم، شروع به کاهش می کند، اغلب در طول یائسگی، استخوان های شما می توانند رنج ببرند، بر طبق مقاله ای که در تحقیقات آرتروز منتشر شده است، یک راه حل وجود دارد:"داده های مطالعات مختلف نشان داده اند که کاهش سریع استخوان در زنان پس از یائسگی می تواند به طور شدیدی از جایگزینی هورمون جلوگیری کند."

اگر شما در مورد میزان هورمون خود مطمئن نیستید بهتر است که توسط یک متخصص غدد درون ریز یا متخصص دیگری که می تواند به شما در دستیابی به نیازهای خاص تان کمک کند.

اگر سطح است استروژن پایین داشته باشید، با استفاده از داروهای جایگزین هورمون، تمرینات ورزشی با شدت بالا و تغذیه متعادل و رژیم غذایی غنی از کلسیم، می توانید از دست دادن بافت استخوانی خود را کاهش دهید.

منبع:نمناک


تغییراتی که میگوید مشکل استخوان دارید

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا