خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

bade

عضو جدید انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
30/1/21
ارسال ها
2
امتیاز واکنش
4
امتیاز
73
سن
37
زمان حضور
20 دقیقه
نویسنده این موضوع
پرده کتان
این نوع پرده ها که از کتان یا از پنبه و کتان ساخته می شوند، دارای تنوع بسیار زیادی هستند و تقریباً با هر نوع دکوراسیونی هارمونی دارند. از آنجا که می توان پرده کتان را به راحتی آرایش کرد، می توان از آن در پذیرایی هم استفاده کرد. همچنین اگر می خواهید یک اتاق خواب کاملاً تاریک داشته باشید می توانید از پرده کتان استفاده کنید.

تنوع طرح و رنگ در این پرده ها به شما این امکان را می دهد تا پرده اتاقتان را با وسایل داخل اتاق هماهنگ کنید. حتی می توانید رنگ پرده را طوری انتخاب کنید که با رنگ دیوارها یا رو تختی، هارمونی ایجاد کند.
پرده های کتانی قیمت چندانی ندارند و پرده ای که از این جنس دوخته می شود به دلیل اینکه نمی توان آن را با سایر پارچه ها ترکیب کرد، یک پرده ساده است که نیازی نیست هزینه زیادی بابت آن بپردازید.

پرده با جنس مخمل
جنس این پارچه سنگین بوده و به همین دلیل می توان از آن به عنوان عایق استفاده کرد. بنابراین اگر می خواهید دمای اتاق به اندازه مطلوب باقی بماند و از خانه خارج نشود، می توانید از پرده مخمل برای پوشش پنجره های منزلتان استفاده کنید. این پرده ها همچنین به دلیل ضخامتی که دارند در حفظ حریم شخصی به خوبی عمل کرده و حتی از عبور صدا نیز تا حدود زیادی جلوگیری می کنند.

از نظر زیبایی نیز پرده مخمل یک پرده شیک، جدید و کلاسیک است که برای مدل های سلطنتی کاربرد دارد. استفاده از این پرده در دکوراسیون منزل، به منزلتان جلوه ای زیبا و مجلل می دهد. در صورتی که مخمل را با پارچه هایی همچون حریر، کتان و ساتن ترکیب کنید، بی شک یک پرده مجلل خواهید داشت که مناسب مکان های مدرن و رسمی است.

البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که پرده مخمل نسبت به پرده های دیگر، از لحاظ قیمت در سطح بالاتری قرار دارد و جزو پرده های گران قیمت محسوب می شود. بنابراین برای کسانی که صاحب خانه نیستند و مرتب جابجا می شوند، استفاده از این پرده ها مقرون به صرفه نیست. شستشوی این پرده ها نیز سخت است و بهتر است برای اینکه پرده آسیب نبیند برای شستن آن از خشکشویی کمک بگیرید.

پرده پنبه
پرده هایی که از پارچه پنبه ای تهیه می شوند ظاهری زیبا دارند و بیشتر برای اتاق ناهارخوری مناسب هستند. البته بعضی وقت ها از این پرده ها در اتاق خواب و نشیمن نیز استفاده می شود. این پرده ها به طور کامل از عبور نور جلوگیری می کنند و برای محیط هایی که می خواهید به طور کامل تاریک باشند، گزینه مناسبی هستند. جنس پرده های پنبه ای بسیار حساس بوده و پس از شستشو خیلی زود چروک می شوند. بنابراین باید بلافاصله پس از شستن آن را آویزان کرد.

جنس پرده های تور و حریر
این پرده ها بسیار کم وزن و سبک هستند و دیر چروک می شوند. پرده های توری لک نمی شوند و شستشوی آنها بسیار آسان بوده و برای شستشو نیاز به ماده خاصی ندارند و با مواد معمولی که در دسترس همگان است به خوبی تمیز می شوند. ضخامت پرده توری بسیار کم بوده و به همین دلیل نور را به مقدار زیاد در فضا منعکس می کند. بنابراین برای اتاق خواب گزینه مناسبی نیست.

برای فضاهایی که نیاز به نور بیشتری دارند مانند آشپزخانه، می توان از این پرده ها استفاده کرد. جنس پرده توری به گونه ای است که می توان آن را با پارچه های دیگر ترکیب کرد. مثلاً می توان از ترکیب پرده توری با والان کتان یا مخمل، یک فضای پر نور و لاکچری خلق کرد که پرده ای مناسب برای سالن پذیرایی است.

استفاده از این پرده ها بیشتر در فصل گرم سال و مناطق گرمسیر توصیه می شود و برای مکان های سرد انتخاب مناسبی نیست. همچنین بهتر است از این پرده ها برای پنجره هایی که به خانه های اطراف دید دارد، استفاده نشود. پرده های تور و حریر ارزان قیمت بوده و برای تهیه آن نیاز به صرف هزینه زیادی نیست و تقریباً همه افراد می توانند از آن استفاده کنند.

پرده جنس ابریشم و ساتن
انتخاب جنس پرده ساتن و ابریشم جلوه ای لوکس و زیبا به محیط می دهد و بیشتر برای سالن های بزرگ مناسب است. این پارچه نسبت به پارچه های پرده ای دیگر لَخت تر است و ریزش بیشتری دارد. ایست پرده های ابریشم و ساتن بسیار زیبا و شکیل است و به همین دلیل محیط هایی که با این پرده ها تزئین می شوند، دارای فضای رمانتیک تری هستند.

یکی دیگر از نکاتی که هنگام انتخاب جنس پرده باید به آن توجه کرد، شستشوی آسان و نحوه تمیز کردن پرده است. پرده های ساتن خیلی زود لک شده و خیلی سخت تمیز می شوند. همچنین اگر در اتاقتان از پرده ابریشم استفاده می کنید و پنجره اتاق در مسیر نور مستقیم خورشید قرار دارد، بهتر است بدانید که پرده ابریشمی در تماس با نور خورشید لک می شود. بنابراین حتماً در زیر این پرده ها از آستری استفاده کنید. البته پرده هایی که از ابریشم مصنوعی تهیه می شوند دارای مقاومت بیشتری هستند.
منبع: سایت بارون دیزاین


نکات مهم در انتخاب جنس پرده

 
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا