خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,154
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
به نام خدا
معرفی منطقه حفاظت ‌شده باغ شادی یزد
شهر هرات، مرکز شهرستان خاتم (مهم‌ترین قطب کشاورزی استان یزد) و جنوبی‌ترین نقطه استان یزد می‌باشد و بخش عمده و جنگلی آن، در جنوب دهستان چاهک و بین دو استان فارس و یزد قرار گرفته است. این منطقه بزرگ و طبیعی، مساحتی بالغ‌بر ۳۴ هزار هکتار دارد که پوشیده از درختان و درختچه‌های جنگلی می‌باشد و از شرق به غرب شامل جنگل‌های «چاه منج، بختیاری، قناتو، باغ معدن و باغ شادی» می‌شود.
جنگل شادی یزد، ۹ هزار هکتار از اراضی منطقه را به خود اختصاص داده و در فاصله ۲۵ كیلومتری مركز دهستان چاهك قرار گرفته است. این جنگل، بزرگ‌ترین جنگل طبیعی استان کویری یزد و تنها منطقه جنگلی این استان می‌باشد و از نوع جنگل‌های زاگرسی با ۲۰ هزار هکتار مشجر و ۱۴ هزار هکتار مراتع غیرقابل مشجر است.
وضعیت توپوگرافی (ویژگی های فیزیکی سطح زمین) باغ شادی و ارتفاع آن از سطح دریا
منطقه حفاظت‌شده باغ شادی یزد، غالباً به‌صورت کوهستانی و تپه‌ماهور و قسمتی از آن هم به‌صورت دشت و دامنه‌ای است. جهت کلی شیب این منطقه به سمت شمال شرقی با ارتفاعی حداکثر ۲۵۰۰ متر، حداقل ۲۰۰۰ متر و به‌صورت میانگین ۲۱۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا می‌باشد.
منطقه شادی، از باارزش‌ترین و مهم‌ترین مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست استان یزد به‌حساب می‌آید و اگرچه دارای بارشی با میانگین 285.2 میلی‌متر در سال به‌همراه چشمه‌های طبیعی و دائمی آب شیرین، چند رشته قنات و حلقه چاه با میزان آب دهی و دبی وابسته به ریزش‌های جوّی می‌باشد و تقریباً نسبت به سایر مناطق استان یزد ‌از شرایط مطلوب‌تری برخوردار است؛ اما پراکنش و امكان بهره‌برداری از منابع آب سطحی مطمئنی همچون آب‌بندان، انتقال آن‌ها از طریق رودها و ایستگاه‌های پمپاژ در منطقه آن وجود ندارد.
به‌هرحال، در فصول گرم سال كه حیات‌وحش به آب بیشتری نیاز دارد، این منابع آبی در تأمین آب موردنیاز آن‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند.
منبع: گردشگری ایران
#تالار_گردشگری_ایران


معرفی باغ شادی یزد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا