خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Neginii

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/12/20
ارسال ها
487
امتیاز واکنش
10,771
امتیاز
303
محل سکونت
مازندران
زمان حضور
33 روز 1 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
نام رمان: اسیر دست تو
نویسنده: Neginii کاربر انجمن رمان 98
ژانر: اجتماعی، جنایی-پلیسی، عاشقانه
نام ناظر: Kameliaparsa
خلاصه: دو فرد، با اهدافی مشترک و مرموز. یکی آهویی پر از نفرت و کینه. دیگری گرگ زخمی پر از غرور و آتشی پر از انتقام. اغلب اقداماتی که برای جلوگیری از دست سرنوشت انجام دادند؛ اما سرنوشت خود آن دو را به سمت خود سوق داد که کلید قلب و روح هردو را در دستانشان قرار داد. یکی مالک آن است که فقط کلید را بچرخاند و بگذارد تا تمامی شور و عشق مجنون را در بر بگیرد. دیگری هم فقط باید کلید را بچرخاند تا محبت و عشق معشوقش را در بر بگیرد.


نقد و بررسی رمان اسیر دست تو | Neginii کاربر انجمن رمان ۹۸

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
  • عالی
Reactions: S.salehi، Sahariiiii، Z.A.H.Ř.Ą༻ و 9 نفر دیگر

دونه انار

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/8/20
ارسال ها
338
امتیاز واکنش
8,903
امتیاز
313
سن
17
زمان حضور
92 روز 7 ساعت 52 دقیقه
به نام و یاد او
به صد نویسنده ایده‌ای یکسان بده... صد داستان متفاوت دریافت خواهی کرد.
«جوی فیلدینگ»
ما برای ساختمان سازی اول از همه نیاز به نقشه داریم، بعد گودبرداری، فونداسیون دیوار چینی و...
تمام این‌ها استاندارد‌هایی دارند که اگر رعایت نشوند آن ساختمان امنیت ندارد و جدا از آن پایان‌کار هم به آن تعلق نمی‌گیرد.
نقشه در ساختمان‌سازی حکم ایده در رمان نویسی را دارد. هر دو اولین قدم برای شروع کار هستند و همچنین قسمت اعظمی از کار را بر روی دوش دارند و روی بقیه‌ی موارد هم تاثیر می‌گذارد. اگر نقشه‌ی یک ساختمان دچار ایراد باشد آن ساختمان از پایه و اساس مشکل دارد. حال تصور کنید این نقشه حکم ایده را داشته باشد، پس اگر ایده‌ی رمان هم دچار نقص و تناقص باشد، کلیشه باشد و... رمان را باید از پابه ویرایش کرد. در مورد ایده نمی‌توان نظر یا پیشنهادی داد، زیرا هنوز وارد داستان اصلی و بازیی که مدام از آن حرف زده می‌شد نشده‌ایم. با آن حال می‌توان گفت ایده‌ی خوبی بود، تگر نویسنده تمام پازل‌های دلستان را درست در کنار هم چیده باشد و روی ایده تمرکز کرده باشد تا دچار تناقص نشود.
گودبرداری یا خاک برداری، در اصل مقدمه چینی برای اجرای فنداسیون هستند. در اصل ما اولین فعالیت فیزیکی که برای ساخت ساختمان انجام می‌دهیم گودبرداری است که به نظر من به شدت شبیه شناسه‌ی رمان است. شناسه‌ی رمان شامل سه قسمت مهم می‌شود: اسم، خلاصه و مقدمه...
سر صحبت من با مقدمه است. مقدمه شعر مانند بود، ولی قوانین شعر در آن رعایت نشده بود و همچنین نمی‌توان گفت که شعر در سبک نو و نیمایی بود. محتویاتی که در شعر برای مقدمه به کار رفته بود، برای شعر مناسب نبود. نویسنده می‌تواند همان محتویات و اهداف را در حالت یک متن در بیاورد و بنویسد، این چنین جذاب‌تر و زیباتر می‌شود.
فنداسیون را اجرا می‌کنیم و آجر روی آجر می‌گذاریم. فقط کافی است فنداسیون‌مان کج باشد یا آجرمان شکسته، تا ساختمان سفت و محکم بالا نرود.
فنداسیون شتباهت بسیاری به قلم دارد، قلم هر نویسنده به عبارتی شناسنامه‌ی آن نویسنده است. قلم در دو مسئله خلاصه می‌شود، مونولوگ و دیالوگ... دو نفرسمت تشکیل دهنده‌ی رمان، یا بهتر بگویم ستون‌های رمان نویسی...
دیوار چینی حکم همین مونولو گ و دیالوگ را دارند. بعد از آن می‌رسیم به نمای ساختمان...
چه چیزی در اولین نگاه شما را جذب یک ساختمان می‌کند؟ پاسخ من نمای ساختمان است. نمای ساختمان هم قسمتی از قلم را تشکیل می‌دهد. فضاسازی و حس‌آمیزی بسیار بسیار مهم هستند همان‌طور که ظاهر یک ساختمان مهم است. فضاسازی و همچنین حس‌آمیزی رمان در سطح متوسط بود، ولی به شدت در برخی مواقع کم بود. در اصل ما بتید انقدر در این دو مورد اطلاعات در اختیار خواننده بگذاریم که خواننده بتواند خودش را به جای شخصیت بگذارد. پس باید در حد متعادل در اختیار خواننده اطلاعات قرار دهیم و از احساسات شخصیت صحبت کنیم.
چه چیزی باعث کمک به ما می‌شود تا این دو مورد را بهتر درک کنیم؟ توصیفات... توصیفات زیبا و جالب باعث جذب خواننده می‌شود و همچنین به نویسنده هم کمک می‌کند. نویسنده باید اول خود را به جای شخصیت بگذارد و بعد هر آنچه را که می‌بیند و می‌شنود، احساس می‌کند و... بنویسند و آن‌ها را توصیف کند.
در برخی پارت‌ها قسمتی زیادی از پارت‌را آهنگ تشکیل داده بود، این موضوع برای خواننده کسل کننده و خسته کننده است... بهتر است نویسنده قسمت کوچکی از آهنگ را در پارت‌ها قرار دهد.
خب بیاید درباره ژانرها باهم صحبتی کنیم، ژانر جنایی_پلیسی به چه معناست؟ به زبان ساده بگوبم شخصیت اصلی در این ژانر پلیس است. در رمان ما شاهد بودیم که شخصیت اصلی پلیس است؟ خیر... ولی چه کسی می‌داند شاید نویسنده طوری رمان را برنامه ریزی کرده است که در ادامه شخصیت اصلی پلیس شود.
در کل می‌توان گفت که ساختمانی در آخر پایان‌کار می‌گیرد که تمام نکات را رعایت کرده باشد. رمان اسیر دست رمان جذابی بود، ولی نویسنده باید تمام نکاتی را که ذکر کردم رعایت کند تا در آخر کارشاهد نتیجه‌ی مطلوبی باشد. که هم خود از رمان خود لـ*ـذت ببرد و هم خواننده...


نقد و بررسی رمان اسیر دست تو | Neginii کاربر انجمن رمان ۹۸

 
  • تشکر
  • عالی
Reactions: S.salehi، Z.A.H.Ř.Ą༻، ~ریحانه رادفر~ و 10 نفر دیگر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا