خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
دیدار از مشهورترین غارهای یخی جهان

بی‌تردید یکی از عجایب دیدنی جهان که ارزش خریداری بلیط هواپیما را داشته و آدمی را شگفت‌زده خواهند کرد، غارهای یخی می‌باشند. غارهای یخی عجایب شگفت‌انگیز و دیدنی طبیعت هستند که در زیر یخچال‌های طبیعی نهفته‌اند. بسیاری از تورهای گردشگری که به مقصد این یخچال‌های طبیعی برگزار می‌شوند، بازدید از غارهای یخی را نیز در بر می‌گیرند. پس می‌توانید مطمئن باشید که با خریداری بلیط هواپیما به مقصد هرکدام از غارهای یخی موجود در جهان، شما خواهید توانست با شرکت در تورهای مخصوص آن، از این غارها دیدار به عمل آورید.


غارهای یخی

بی‌تردید یکی از عجایب دیدنی جهان که ارزش خریداری بلیط هواپیما را داشته و آدمی را شگفت‌زده خواهند کرد، غارهای یخی می‌باشند. غارهای یخی عجایب شگفت‌انگیز و دیدنی طبیعت هستند که در زیر یخچال‌های طبیعی نهفته‌اند. بسیاری از تورهای گردشگری که به مقصد این یخچال‌های طبیعی برگزار می‌شوند، بازدید از غارهای یخی را نیز در بر می‌گیرند. پس می‌توانید مطمئن باشید که با خریداری بلیط هواپیما به مقصد هرکدام از غارهای یخی موجود در جهان، شما خواهید توانست با شرکت در تورهای مخصوص آن، از این غارها دیدار به عمل آورید.




البته بایستی بدانید که برخی از این غارها، از جایی که پیدا کردن آن‌ها دشوار بوده و احتمال گم‌شدنتان درون آن‌ها زیاد می‌باشد، برای عموم مردم باز نمی‌باشند. درحالی‌که بسیاری از آن‌ها توسط ماجراجویان بی‌باک کشف شده‌اند. اگر قصد بازدید از غار یخی را دارید که توسط هیچ‌گونه سرویس گردشگری پشتیبانی نمی‌شود، همواره به خاطر داشته باشید که احتمال فروپاشی و تخریب این غار وجود داشته و شما باید احتیاط بیشتری را به خرج داده و بیش‌ازپیش مراقب خودتان باشید.

در ادامه مطلب چند مورد از غارهای یخی مشهور جهان برای شما معرفی خواهد شد، پس پیشنهاد می‌شود که تا آخر مطلب سایت سفرستان را همراهی کرده تا با این غارهای یخی دیدنی آشنا شده و به انتخاب خود بلیط هواپیما را به مقصد هرکدام از آن‌ها که خواستید، خریداری کنید.

غار زیرزمینی میتِلالالین (Mittelallalin)، یخچال طبیعی فیری (Fairy Glacier)، سوئیس


کوشک یخی موجود در این یخچال طبیعی، یخ‌هایی را پنهان می‌کند که هزاران سال عمر دارند. این غار یخی که در ارتفاع 3,500 متری قرار گرفته است، دارای یک گالری یخی نیز می‌باشد که در آن مجسمه‌های یخی برای بازدیدکنندگانی که بلیط هواپیما تهیه کرده و به بازدید از این مکان می‌آیند، به نمایش گذاشته شده‌اند. می‌توانید مطمئن باشید که بازدید از این غار یخی تجربه به‌یادماندنی و فعل‌ و انفعالی بی‌نظیری را برای شما مهیا خواهد ساخت.

چرا به این مکان سفر کنیم؟

علاوه بر کوشک یخی، محوطه این غار دارای یک پیست اسکی مشهور بوده و دارای یک رستوران چرخان است که چشم‌اندازهایی گسترده و شگفت‌انگیزی را از محیط اطراف به شما ارائه می‌کند.

چه زمانی به این غار سفر کنیم؟

شما می‌توانید در تمامی طول سال و هر فصلی از این مکان دیدنی بازدید به عمل آورید.

چگونه به غار یخی برسیم؟

پس از خریداری بلیط هواپیما و رسیدن به سوئیس، باید سوار قطار آلپی شده و در ایستگاه Mittelallalin پیاده شده و ازآنجا توسط تله‌کابین به غار یخی دسترسی پیدا کنید.

غار یخی اسکافتافِل (Skaftafell)، ایسلند




مشهورترین و زیباترین غار یخی که در پارک ملی محبوب اسکافتافِل (Skaftafell) قرار گرفته است، بسیار دیدنی و شگفت‌آور می‌باشد. هرچند پس از یک بارش شدید باران در زمستان، قادر خواهید بود تا یخ آبی‌رنگ این غار را مشاهده کنید. گفته‌شده که هر زمان یخچال طبیعی که این غار را در بر گرفته است، حتی به‌اندازه یک میلی‌متر تکان بخورد، بازدیدکنندگان قادر خواهند بود تا یک صدای بسیار بلند و هولناکی را درون غار بشنوند. پس بهتر است خریداری بلیط هواپیما و دیدار از این غار یخی را از دست ندهید.

چرا به این مکان سفر کنیم؟

این غار محبوب‌ترین غار یخی جهان بوده و با طبیعت زیبای ایسلندی احاطه شده است.

چه زمانی به این غار سفر کنیم؟

بهترین زمان برای سفر و بازدید از این غار یخی، زمستان می‌باشد؛ زیرا در این فصل هوا واقعاً سرد بوده و احتمال تخریب یخ‌های این غار کم می‌شود.

چگونه به این غار یخی برسیم؟

آژانس‌های گردشگری مختلفی بازدید از این غار را از شهر ریکیاویک (Reykjavik) تنظیم می‌کنند.

غارهای یخی یخچال طبیعی مندِنهال (Mendenhall)، جونو (Juneau)، آلاسکا، ایالات‌متحده آمریکا


یخچال طبیعی 19 کیلومتری موجود در این مکان، در زیر خود برخی از خیره‌کننده‌ترین و دیدنی‌ترین غارهای یخی موجود در جهان را پنهان کرده است. این غارها به خاطر یخ‌هایی که آب می‌شوند منحصربه‌فرد می‌باشند، زیرا این یخ‌های آب شده رودهایی را تشکیل می‌دهند که به زیبایی طبیعی این غارهای خارق‌العاده اضافه می‌کند.

چرا به این مکان سفر کنیم؟

یخچال طبیعی مِندِنهال (Mendenhall)، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری آلاسکا بوده و علاوه بر آن یکی از در دست رس‌ترین یخچال‌های طبیعی در جهان می‌باشد. پس نباید بلیط هواپیما و بازدید از این مکان را از دست بدهید.

چه زمانی به این مکان سفر کنیم؟

شما می‌توانید هرزمانی از سال که خواستید به بازدید از این ناحیه بروید، زیرا این ناحیه دارای تغییر آب و هوایی زیادی نمی‌باشد.

چگونه به این مکان برسیم؟

تورهای گردشگری مختلفی از مرکز شهر جونو در آلاسکا، به مقصد این یخچال طبیعی برگزار می‌شوند و شما پس از تهیه بلیط هواپیما در هرکدام از آن‌ها که خواستید می‌توانید، شرکت کنید.

شکاف یخی غرنده (Booming Ice Chasm)، رشته‌کوه‌های راکی در کانادا



یخ‌های این ناحیه همچون کریستال شفاف بوده و این غار یخی دارای صداها و آواهای جالبی می‌باشد که گردشگرانی می‌توانند آن‌ها را شنیده و به این آواهای زیبا و جالب گوش فرا دهند. به خاطر داشته باشید که تنها افراد ماهر باید از این دیوارهای یخی بالا بروند، زیرا که کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند به قیمت جان آن‌ها تمام شود.

چرا به این مکان سفر کنیم؟

این مکان یک چالش جدی برای کوهنوردان باتجربه است.

چه زمانی به این مکان سفر کنیم؟

این غار در تمامی طول سال یخ‌زده باقی مانده و احتمال تخریب آن کم می‌باشد. مسیرهای کوهنوردی متعددی نیز در این ناحیه وجود دارند.

چگونه به این مکان برسیم؟

این غار یخی در مرز استان‌های آلبرتا و بریتیش کلمبیا در کانادا قرار گرفته و با ماشین 90 دقیقه از شهر کلگری (Calgary) کانادا فاصله دارد.

غارهای یخی چهارگانه برتر (Big Four Ice Caves)، کوه رینیر (Mount Rainier)، ایالات‌متحده آمریکا


این غارهای یخی که در ناحیه آبشاری واشنگتن و در حیطه کوه رینیر قرار گرفته‌اند، سالیانه گردشگران زیادی را به خود جذب کرده و افراد بسیاری با خریداری بلیط هواپیما به دیدار از این غارهای یخی می‌روند. در یک مسیر کوه‌نوردی مشخص، بازدیدکنندگان فرصت این را دارند که از عجایب دست‌نخورده طبیعت لـ*ـذت ببرند. همچنین غارهای موجود در یخچالی طبیعی پارادایس (Paradise) که آن‌ها نیز در حیطه کوه رینیر قرار گرفته‌اند، نیز ارزش بازدید کردن را داشته و همانند غارهای چهارگانه دیدنی و شگفت‌انگیز می‌باشند.

چرا به این ناحیه سفر کنیم؟

زیرا غارهای یخی متعددی در این ناحیه وجود داشته که ارزش خریداری بلیط هواپیما و بازدید کردن را دارند.

چه زمانی به این مکان سفر کنیم؟

بهترین زمان برای مسافرت به این ناحیه در طول تابستان و پاییز می‌باشد.

چگونه به این مکان برسیم؟

تورهایی که به این ناحیه برگزار می‌شوند از ناحیه پیک‌نیک چهارگانه برتر آغاز می‌شوند که چهل دقیقه از مرکز سرویس عمومی وِرلوت (Verlot Public Service Center)، فاصله دارد.

غار یخی یخچال طبیعی میردالسیوکول (Myrdalsjokull)، ایسلند


این یخچال طبیعی که در قسمت جنوبی ایسلند قرار دارد، در زیر خود آتش‌فشان فعال کاتلا (Katla) را پنهان کرده است. دانشمندان، اخیراً فعالیت‌های این آتش‌فشان را زیر نظر گرفته‌اند. هرچند تورهای برگزارشده به مقصد این یخچال طبیعی بین گردشگران محبوب می‌باشد.

چرا به این مکان سفر کنیم؟

دسترسی به این یخچال طبیعی آسان بوده و زیبایی شمالی آن شگفت‌انگیز و گیرا می‌باشد که ارزش خریداری بلیط هواپیما و بازدید کردن را دارد.

چه زمانی به این مکان سفر کنیم؟

بهترین فرصت برای بازدید از این غار یخی در طول زمستان می‌باشد.

چگونه به این ناحیه برسیم؟

آژانس‌های گردشگری متعدد تورهایی را از شهر ریکیاویک (Reykjavik) ایسلند، برگزار می‌کنند.

روی‌هم‌رفته غارهای یخی یکی از زیبایی‌های دیدنی طبیعت بوده که دیدار از آن‌ها هرکسی را به وجد آورده و شگفت‌زده خواهد کرد. شما نیز اگر به همچنین عجایب طبیعی علاقه دارید، بهتر است بازدید از یکی از غارهای یخی گفته‌شده را در برنامه سفر بعدی خود قرار داده و با خریداری بلیط هواپیما به دیدار از این غارهای یخی شگفت‌انگیز بروید.

منبع: سفرستان


غارهای یخی جهان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا