خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

paria.m

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/12/20
ارسال ها
253
امتیاز واکنش
7,231
امتیاز
213
محل سکونت
your heart
زمان حضور
24 روز 11 ساعت 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
بیشتر افراد درک چندانی از انیمه که همان انیمیشن های ژاپنی هستند ندارد مگر اینکه از دوران کودکی و نوجوانی با این ژانر آشنا شده و با سریال های انیمه اینچنینی بزرگ شده باشد. سریال انیمه از بیرون مانند کارتون های کودکانه، پر از شخصیت های تخیلی و غیرواقعی، کلیشه های عجیب و غریب و مقادیر زیادی نبردهای ملودراماتیک غیرطبیعی است. همه این ها واقعیت دارند اما چیزی که به این ژانر زیبا جذابیت بی بدیلی بخشیده این است که قواعد غیرطبیعی آن در نهایت سهم زیادی از زیبایی های آن را به خود اختصاص خواهد داد

از بسیاری از جهات، هیچگاه نخواهید دانست که چه انتظاری از انیمه دارید و همین غیرقابل پیش بینی بودن و غریب بودن متفاوت این ژانر است که تماشای آن را جذاب می سازد. اما این محمل تنها به خاطر ویژگی های عجیب و غریبش محبوبیت نیافته است. به عنوان یک ژانر، انیمه یکی از وسیع ترین و جذاب ترین داستان های که می توان در تلویزیون دید را ارایه می دهد. ژانر انیمه با استفاده از فصول متوالی و طولانی خود برای توسعه و رشد شخصیت های دوست داشتنی و باارزش سرمایه گذاری خود و شکل دهی به سناریوهای هیجان انگیز به محبوبیت بالایی دست یافته است.

اگر یک انیمه مناسب را انتخاب کنید ممکن است ناگهان متوجه شوید صبح شده و شما هنوز مشغول تماشای سریال انیمه فوق هستید و هر بار به خود می گوید این اپیزود آخری است که تماشا می کنم اما این هیچگاه به “آخرین اپیزود” نرسید. تمامی این اتفاقات در شرایطی رخ می دهد که مطمئن هستید این داستان های ذره ای واقعیت ندارد و نمی تواند داشته باشد. البته برای درک این احساس باید آن سریال انیمه ای را پیدا کنید که شما را به خود جلب می کند. اگر شما نیز آشنایی چندانی با دنیای سریال های انیمه ژاپنی ندارید اما می خواهید بدانید این همه هیاهو برای چیست با ادامه این مطلب همراه باشید تا ۷ مورد از بهترین انیمه ها که برای “انیمه-اولی‌ها” بهترین گزینه ها خواهند بود را به شما معرفی کنیم.
۷- غول توکیو

اگر چه انیمه و ژانر وحشت اخیراً ترکیبی بسیار پرمخاطب و محبوب بوده اند، اما در میان انیمه های ترسناک کمتر انیمه ای است که بتواند با سریال انیمه ترسناک «غول توکیو» (Tokyo Ghoul) رقابت کند. این سریال انیمه در مورد نوجوانی است که رفته رفته به یک هیولای خونخوار تبدیل می شود. سریال مذکور چنان عجیب و غریب و گاه ناخوشایند است که نمونه آن را هرگر ندیده اید. اما همین موضوع باعث جذابیت تماشای سریال انیمه «غول توکیو» شده است.

برخلاف بسیاری از دیگر انیمه هایی که در این فهرست به آن ها اشاره خواهد شد، این انیمه شما را با بی انتها بودن قلمرو انیمه آشنا می سازد و بدین ترتیب ماهیت کودکانه ای که به نادرستی به این ژانر نسبت داده می شود از ذهن شما پاک خواهد شد. این سریال اگر چه بسیار ترسناک است اما داستانی جذاب و بی نقص در درون خود دارد. با به تصویر کشیدن سختی های زندگی به عنوان هیولایی که توسط جامعه به حاشیه رانده شده، این سریال هسته ای عجیب و عاطفی و البته موثر بوجود می آورد که مخاطب را به طور مستقیم با تقلاهای شخصیت اصلی درمانده داستان مرتبط می سازد.


اگر تازه می خواهید وارد دنیای سریال های انیمه شوید و به دنبال چیزهایی بسیار عجیب تر از سریال انیمه محبوب «ناروتو» (Naruto) هستید، بدانید که این انیمه ترسناک دقیقاً همان چیزی است که برای شروع کار به آن نیاز دارید. این سریال بسیار سیاه و پیچیده بوده و به طور قطع برای افراد دل نازک مناسب نیست اما اگر به دنبال یک سریال به شدت ترسناک می گردید، گزینه ای مناسب تر از «غول توکیو» نخواهید یافت
۶- کیمیاگر تمام فلزی

چه سریال اورجینال را نگاه کنید و چه سری وفادار تر به مانگای «برادری» (Brotherhood) را دیده باشید، سریال انیمه «کیمیاگر تمام فلزی» (Fullmetal Alchemist) بدون شک باید در فهرست تماشای انیمه اولی‌ها قرار داشته باشد. این سریال انیمه اکشن-مارجراجویانه دیدنی که برخی از نمادین ترین شخصیت های تاریخ انیمه را در خود دارد پر از رمز و راز و پیچیدگی است و همزمان از لحاظ احساسی و عاطفی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. درست مانند اغلب سریال های انیمه دیدنی، این انیمه نیز دنیایی بسیار پرجزییات ساخته و از مناظر منحصر بفرد و داستان های تخیلی استفاده می کند

چه در درون یک شهر بیابانی تحت کنترل پیامبری دروغین باشد و چه در یک مزرعه بسیار زیبایی که شخصیت های اصلی داستان در آن بزرگ شده اند، تنوع لوکیشن های جذاب سریال بدین معناست که ثبات «کیمیاگر تمام فلزی» باعث می شود که جذابیت و پیشرفت این سریال همچنان ادامه داشته باشد. اما مهم تر از همه این که سریال انیمه مذکور یکی از جذاب ترین انیمه های سریالی منتشر شده در دنیای تلویزیون به شمار می آید. سبک روایی با سیر داستانی متعادل و مناسب و شخصیت هایی که به خوبی نگارش شده اند باعث شده که این انیمه ماجراجویانه گزینه ای عالی برای ورود به دنیای عاشقان این ژانر باشد

اگر چه نظرات در مورد بهترین اقتباس از داستان اصلی «کیمیاگر تمام فلزی» متفاوت است اما کمتر کسی پیدا می شود که کیفیت «کیمیاگر تمام فلزی» را زیر سوال ببرد. این مورد یکی از آن سریال هایی است که از بدو شروع قدرت خود را به شما نشان خواهد داد و به همین دلیل برای کسانی که هنوز درکی از دنیای انیمه ندارند یک انتخاب ضروری خواهد بود
۵- حمله به تایتان

حتی اگر دانش و درک شما از دنیای انیمه بسیار کم باشد نیز اسم سریال انیمه «حمله به تایتان» (Attack On Titan) را شنیده اید. وقتی که این انیمه در سال ۲۰۱۳ برای اولین بار منتشر گردید به خاطر دنیای تاریک، اکشن و ترسناک خود به سرعت محبوب شد و با استفاده از هیولاهای ترسناک، خشونت بی امان و شرایط بیرحمانه به تصویر کشیده در آن به یکی از محبوب ترین سریال های انیمه سال های اخیر تبدیل گشت.

در دنیایی که سریال های محبوبی مانند «بازی تاج و تـ*ـخت» (Game Of Thrones) و «مردگان متحرک» (The Walking Dead) در حال پخش هستند حتی با داشتن علاقه با دنیای انیمه نیز امکان دارد از تماشای این سریال انیمه چشم پوشی کرده باشید. رویکرد این سریال در توسعه شخصیت ها و ترکیب منحصر به فرد وحشت با سکانس های اکشن جذاب باعث شده که سریال «حمله به تایتان» طرفداران بسیاری پیدا کرده و یک خط داستانی براحتی قابل سرمایه گذاری فراهم شود که براحتی وارد آن خواهید شد. شروع داستان با یک اتفاق آخرالزمانی ناخوشایند و سیاه رفته رفته عمیق تر می شود و با ایجاد ابهامات و پرسش هایی در ذهن تماشاگر او را با خود همراه می سازد.

سیر داستانی سریال انیمه «حمله به تایتان» مدام در حال تغییر است و همین تم داستانی است که باعث می شود نتوانید دست از تماشای سریال بکشید. اگر مشکلی با کشته شدن فجیع شخصیت های مورد علاقه تان ندارید، این سریال انیمه جذاب بهترین طعمه برای کشیدن شما به درون دنیای سریال های انیمه خواهد بود
۴- آکادمی قهرمان من

اگر سریالی انیمه را بتوان با فیلم های هری پاتر مقایسه کرد بدون شک آن سریال انیمه «آکادمی قهرمان من» (My Hero Academia) خواهد بود. این سریال دنیایی بزرگ پر از شخصیت های دوست داشتنی است که داستان سفر ماجراجویانه یک نوجوان برای تبدیل شدن به بزرگترین ابرقهرمان دنیا روایت می کند و ماجراجویی اش او را به یک مدرسه برای قهرمانان جوان می برد. این سریال که خیلی زود به یکی از پرطرفدارترین سریال های انیمه تبدیل شد، به راحتی یک از قابل درک ترین سریال های انیمه ای است که تاکنون در دنیای انیمه دیده اید.

چه به خاطر دنیای جذاب، سبک تاثیرگذار یا حس شوخ طبعی شرورانه اش باشد، سریال انیمه «آکادمی قهرمان من» یک گزینه ضروری برای هم علاقمندان این ژانر و هم کسانی است که علاقه و باور چندانی به انیمه ندارند. اما بهترین جنبه این سریال ابرقهرمانی اصرار مداوم نویسندگان بر روی نمایاندن جزییات هر یک از شخصیت های منحصر به فرد داستان و زندگی گذشته آن هاست که باعث می شود سریال دائماً از طریق طبیعی بودن ماهیت شخصیت های اصلی آن خود را درگیر خود سازد.
مهم نیست که این شخصیت ها در یک فستیوال خونین و مرگبار ورزشی با هم رقابت می کنند، برای تبدیل شدن به یک ابرقهرمان سرسخت تلاش می کنند یا به یک تور تفریحی تابستانی می روند، اما اطمینان داشته باشید که هیچ نقطه خسته کننده ای در داستان این سریال پیدا نخواهید کرد. اگر به دنبال تماشای یک سریال با سیر روایی سریع، پر اکشن و بسیار سرگرم کننده و جذاب هستید به شما توصیه می کنیم که هر چه سریع تر سریال انیمه «آکادمی قهرمان من» را تماشا کنید.
۳- مرد یک مشتی

شاید یکی از دلایل این که تعدادی از طرفداران انیمه هر روز ۱۰۰ حرکت شنا، دراز نشست و حرکت اسکوات انجام می دهند سریال انیمه «مرد یک مشتی» (One-Punch Man) باشد؛ یک سریال انیمه ابرقهرمانانه و هجوآمیز که با هر آنچه که در این ژانر دیده اید متفاوت است. این سریال داستان یک قهرمان بی مو را روایت می کند که دشمنانش را تنها با ضربه یک مشت شکست می دهد. این سریال انیمه با هجو چنین توانایی های ابرقهرمانانه، دیالوگ های جذاب شخصیت های منفی، نبردهای دیدنی ابرقهرمانانه و داستان های اصیل اگزجره در نهایت یک دنیای جذاب را شکل می دهد که شخصیت های دوست داشتنی زیادی در آن حضور دارند.

این سریال انیمه که تنها ۱۲ اپیزود دارد یکی از بهترین سریال ها برای علاقمندان به دنیای انیمه است که وقت زیادی از شما نخواهد گرفت اما یک آشنایی بی بدیل با شوخ طبعی و هجو خاص موجود در ژانر انیمه را برایتان فراهم خواهد ساخت. اما در زیر این لایه دوست داشتنی از شوخی و کمدی، دنیای سریال انیمه «مرد یک مشتی» هنوز نیز از آن دنیاهای به یاد ماندنی است. در شرایطی که فصل دوم این سریال بزودی در دسترس قرار خواهد گرفت، رفتن به سراغ سریال «مرد یک مشتی»تجربه اولیه آشنایی با ژانر انیمه سریالی به شکلی فراموش نشدنی و بسیار جذاب را برای شما فراهم خواهد ساخت.
۲- کابوی بیباپ

به عنوان یکی از بهترین سریال های انیمه ساخته شده در طول تاریخ این ژانر و، به گواه بسیاری،شاید بهترین انیمه سریالی، انیمه «کابوی بیباپ» (Cowboy Bebop) یک انیمه علمی تخیلی سبک نوآر است که همانند عنوان آن بسیار جذاب و سرگرم کننده است. اگر چه این سریال برخلاف سریال های دیگر طول چندانی ندارد اما به دلیل پرداخت بی نظیر شخصیت ها، صداگذاری بی نظیر (بازی با صدا) و سبک روایی منحصر بفرد خود به یکی از نمادهای ژانر انیمه سریالی تبدیل شده و گزینه مناسبی برای کسانی است که می خواهند از ژانر انیمه سر دربیاورند و به درکی اولیه اما جذاب از آن برسند.

کمتر سریال انیمه ای وجود دارد که بتواند مانند انیمه «کابوی بیباپ» این ژانر را تعریف کند. داستان منحصر بفرد سریال توانایی های این محمل در ارائه روایت های خیره کننده و جذاب و شکل دهی به شخصیت های به یاد ماندنی را به رخ می کشد و همزمان زیبایی های یک نئونوآر چندلایه را به رخ می کشد. از بسیاری جهات، این سریال یکی از بهترین گزینه های تجربی برای انیمه اولی هاست که نشان می دهد چگونه این سبک جاه طلبانه از انیمیشن می تواند داستان هایی را روایت کند که هیچ ژانر دیگری از عهده نمایش آن برنخواهد آمد

وقتی که پای زیبایی های اورجینال و ناب به میان می آید کمتر انیمه ای است که بتواند با ماجراجویی های فراموش نشدنی «کابوی بیباپ» رقابت کند. با ترکیب جلوه های بصری خیره کننده، یک تُن بسیار حیرت انگیز و یکی از جذاب ترین سبک های روایی و داستانی در تاریخ انیمه، سریال فوق بهترین گزینه برای کسانی است که می خواهند دلیل پرطرفدار بودن این سبک خاص از انیمیشن را متوجه شوند.
۱- دفترچه مرگ

اگر یک نمونه بسیار منحصر به فرد و بی نقص از انیمه وجود داشته باشد بدون شک آن «دفترچه مرگ» (Death Note) خواهد بود. این سریال انیمه داستان زندگی یک پسر دانش آموز را روایت می کند که پس از پیدا کردن یک دفترچه خاص می تواند هر کسی که دوست دارد را بکشد. این سریال انیمه تاریک ترکیبی از آشنایی آرام با بسیاری از اصول ژانر انیمه و همزمان ارایه داستانی با شخصیت ها و داستانی پیچیده و جذاب را فراهم می سازد.

در حالی که تعداد ۳۷ اپیزود آن برای یک سریال انیمه طولانی به نظر نمی رسد از همان ابتدا شما را با معماهای پیچیده «چه می شد اگر» تا بررسی عمیق ماهیت انسان آشنا ساخته و در نهایت با پیچیدگی های داستانی منحصر به فرد به پایان می رسد که در نهایت آن را به یکی از بهترین داستان پردازی های دنیای انیمه تبدیل می کند. اما مهم ترین نکته در این سریال تریلر تاریک، پیچیدگی های اخلاقی ارایه شده در آن است. این سریال دایماً شما را وادار می سازد که شخصیت هایی را که می بینید تحلیل و ارزیابی نمایید. در حالی که آن ها را شخصیت هایی خوش قلب می بینید ناگهان متوجه می شوید که خشم، طمع، حس انتقام و قدرت می تواند آن ها را به درجاتی بسیار تاریک و پست برساند.

با پیشرفت داستان سریال، باور شما در مورد خیر و شر تغییر و بازتعریف خواهد شد و گاهی اوقات در تشخیص خط فاصل بین این دو ناکام خواهید ماند. شاید در دنیای انیمه های سریالی هیچ انیمه ای به اندازه «دفترچه مرگ» دیدنی و باکیفیت نباشد به خصوص اگر نسخه ساخته شده توسط نتفلیکس در دسترس شما قرار گیرد. با تماشای این انیمه متوجه خواهید شد که چنین داستان جذاب و بی نقصی را تنها در قالب انیمه می توان ارایه داد. اگر می خواهید بدانید که چرا انیمه به یکی از جذاب ترین مولفه های فرهنگ مدرن تبدیل شده، تماشای «دفترچه مرگ» بهترین شروع خواهد بود.
منبع:سایت روزیاتو




۷ سریال انیمه دیدنی برای کسانی که چیزی در مورد این ژانر نمی دانند

 
  • تشکر
  • جذاب
  • عالی
Reactions: ~FaryadTosi~، Arti، Eyna.sh و 2 نفر دیگر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا