خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Cadman

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
22/2/21
ارسال ها
751
امتیاز واکنش
11,172
امتیاز
303
زمان حضور
31 روز 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
جدیدترین گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا(CDC) نشان داده است که اغلب موارد ابتلای حاد به بیماری کووید-۱۹ در ایالات متحده در افراد دارای اضافه وزن یا چاقی ظاهر می‌شود.



به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، گزارش جدیدی از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده(CDC) نشان داده است که بیش از سه چهارم افرادی که بر اثر ابتلای شدید به کووید-۱۹ به بیمارستان مراجعه می‌کنند، دارای اضافه وزن یا چاق هستند. یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که شدت بیماری با افزایش شاخص توده بدن(BMI) همراه است.

از همان اوایل در علم اپیدمیولوژی، یک ارتباط مشخص بین وزن بدن و شدت ابتلا به کووید-۱۹ مشاهده شد. شاید تعجب‌آور نبود که چاقی می‌تواند با میزان بسـ*ـتری بیشتر در بیمارستان و مرگ و میر مرتبط باشد. از این گذشته، چاقی یک بیماری متابولیکی متداول است که اغلب با بیماری قلبی و دیابت مرتبط است و حالا یکی از شرایطی است که به طور قطع خطر ابتلای حاد به کووید-۱۹ را افزایش می‌دهد.

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که شاخص توده بدنی بالا خطر اصلی برای ابتلای شدید به کووید-۱۹ است. در حقیقت، غیر از سن، اضافه وزن نیز می‌تواند خطرناک‌ترین عاملی باشد که منجر به بسـ*ـتری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از ابتلا به کرونا می‌شود.

مطالعه جدید CDC روی ۱۴۸ هزار و ۴۹۴ بزرگسال بین ماه‌های مارس و دسامبر سال گذشته در یک بیمارستان کرونایی انجام شد و قابل توجه بود که ۷۹.۱ درصد از این بیماران دارای اضافه وزن یا چاقی بودند.

این مطالعه به شکل جالبی نشان داد کسانی که BMI بین ۲۳ تا ۲۵ دارند با کمترین خطر بسـ*ـتری شدن در بیمارستان یا مرگ مواجه هستند. همچنین بیمارانی که کمبود وزن داشتند و BMI آنها در حدود ۱۵ بود، در مقایسه با بیماران دارای وزن متناسب ۲۰ درصد بیشتر در بیمارستان بسـ*ـتری شدند.

گزارش CDC نتیجه‌گیری می‌کند: استراتژی‌های مداوم برای اطمینان از دسترسی جامعه به فرصت‌های تغذیه‌ای و فعالیت‌های بدنی لازم برای رسیدن به BMI مناسب مورد نیاز است.‌


چاقی به عنوان فاکتور خطر اصلی ابتلای شدید به کووید-۱۹ تایید شد

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا