خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,422
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع

دنیای Warhammer در بازی‌های کامپیوتر نیز طرفداران بسیاری دارد و به نظر می‌آید که بسیاری از کسانی که اهل نسخه بردگیم این دنیا هستند دستی در بازی‌های کامپیوتری نیز دارند. البته خوب این دست بازی‌ها در میان افرادی که آشنایی چندانی با سری Wahammer ندارند نیز محبوب هستند، ولی می‌توان گفت که آشنایی با این دنیا لـ*ـذت از این بازی‌ها را دو چندان می‌کند. تا آنجا که می‌دانیم، بازی Warhammer 40000: Battle Sister اولین ورود این دنیا به VR و مخصوص Oculus Quest 2 است. گروه Battle Sister گردانی از مبارزان Imperium of Man هستند که همان‌طور که از اسمشان پیداست، از اعضای مؤنث تشکیل‌شده است.
قهرمان بازی Warhammer 40000: Battle Sister یکی از افسرهای این گروه به نام Ophelia است که در جبهه جنگ، فرمانده و دوست نزدیک خود را از دست می‌دهد. این فرمانده قبل از مردن خود سعی دارد خبری در مورد خواهر دوقلوی Ophelia بدهد که فرصت پیدا نمی‌کند. Ophelia که فکر می‌کرد خواهر خود را ازدست‌داده، توسط یکی از اعضای نیروی اطلاعاتی به نام Inquisitor Malachi اطلاع می‌یابد که خواهر او زنده است و برای انجام مأموریتی به‌جایی که آخرین بار بوده در میان نیروهای Chaos Marines فرستاده می‌شود تا در حین انجام‌وظیفه، از سرنوشت خواهر خود نیز خبردار شود. در طول مأموریت، او با یکی از اعضای Black Marines و یکی از هم‌رزمان Battle Sister همراه می‌شود و به دل دشمن می‌رود.


نقد بازی Warhammer 40.000: Battle Sister

 

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,422
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع

بازی Warhammer 40000: Battle Sister از قوانین و مکانیک‌های پایه‌گذاری شده در VR الهام گرفته و تا حد زیادی یادآور Walking Dead: Saints and Sinners است. با نگاه کردن به قسمت پایین بدن (که کاملاً و به‌صورت سه بعدی طراحی‌شده است)، قسمت ذخیره تیر، یک نارنجک و دو اسلحه در دو سمت پاها قرار داده می‌شود. علاوه بر آن، می‌توان دو اسلحه بزرگ‌تر را در پشت کمر قرارداد. این اسلحه‌ها شامل نمونه‌های دنیای Warhammer هستند مانند Boltgun و Lasgun که باکیفیت بالایی طراحی‌شده‌اند و حتماً استفاده از آنها در دنیای VR برای طرفداران جذاب خواهد بود. در میان اسلحه‌های کمری، دو نوع شمشیر وجود دارند که یکی از آن‌ها شمشیری با جریان الکتریکی است که توانایی دفع تیرهای شلیک‌شده را دارا است و یادآور LightSaber در Star Wars. طبیعتاً توانایی استفاده از دو اسلحه همزمان در بازی وجود دارد که البته در مورد اسلحه‌های بزرگ‌تر سبب کم شدن دقت آن‌ها می‌شود.
گیمپلی بازی Warhammer 40000: Battle Sister کاملاً محتاطانه و بدون ریسک و نوآوری خاصی است. بیشترین تفاوت آن با هم سبک‌های خود در آرکید بودن و سرراست کردن برخی جزئیات است. برای مثال، برای برداشتن مهمات نیازی نیست خم شد و با دراز کردن دست و فشردن دکمه مخصوص جسم هدف گرفته‌شده به سمت دست پرواز می‌کند. علاوه بر آن، خشاب‌گذاری دوباره نیازی به گرفتن فیزیکی خشاب خالی، انداختن آن به کنار، برداشتن خشاب جدید و قرار دادن آن در اسلحه نیست. البته می‌توان این کار را انجام داد ولی ساده‌تر فشردن دکمه مخصوص برای خارج کردن خشاب و نزدیک کردن اسلحه به قسمت ذخیره تیر است. این مسئله بااینکه شاید به مذاق برخی خوش نیاید سبب می‌شود که به‌راحتی دو اسلحه را به‌دست گرفت و به‌سرعت خشاب عوض کرد بدون آن‌که در مبارزات اخلال ایجاد شود. درنتیجه، مبارزات بسیار سرعتی و نفس‌گیر هستند. در دست گرفتن یک شمشیر و اسلحه و توانایی مبارزه همزمان از راه دور و نزدیک از نقاط قوت این بازی هستند.


نقد بازی Warhammer 40.000: Battle Sister

 

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,422
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع

تعدادی قدرت ماورا مانند نیز در بازی Warhammer 40000: Battle Sister وجود دارد که در طول مراحل به‌دست می‌آیند. این قدرت‌ها شامل آهسته کردن زمان و پرت کردن اجسام و دشمنان روبر هستند. متأسفانه استفاده از این قدرت‌ها نیاز به انجام حرکت دست در جهت خاصی دارند که آن‌چنان قابل‌اطمینان نیستند. برای مثال در طول بازی درست متوجه نشدیم برای استفاده از قدرت پرتاب چه حرکتی با دست باید انجام داد. این غیرقابل اطمینان بودن و اینکه انجام این حرکات نیاز به تغییر مکان دست در حین مبارزات را دارد سبب می‌شود که به‌جز موارد موردنیاز استفاده چندانی نداشته باشند تا حدی که در اواخر بازی شاید فراموش بشوند تا جایی که مجبور به استفاده از آن‌ها بود.
قسمت ناامیدکننده دیگر بازی Warhammer 40000: Battle Sister، این است که استفاده از دنیای VR در حد ناقص به نظر می‌آید. برای مثال به‌جز برخی موارد محدود و موردنیاز برای ادامه مراحل، هیچ تعاملی با محیط بازی نمی‌توان داشت. در اکثر بازی‌های این سبک همیشه اجسام مختلفی در محیط قرار دارند که می‌توان با استفاده از فیزیک بازی با آنها تعامل کرد. برای مثال قرار دادن شیشه‌های قابل شکستن و یا بطری‌هایی که می‌توان برداشت و به اطراف پرت کرد. درست است که اکثراً این توانایی در خود گیمپلی نقشی ندارد، ولی سازندگان به خوبی می‌دانند که در دنیای VR حرکت ساده برداشتن بطری و پرتاب آن به دیوار خود جالب است و بسیاری از مخاطبان لحظاتی را به این کارها می گذرانند. ولی در بازی Warhammer 40000: Battle Sister اصلاً از این امکانات خبری نیست و برای همین محیط‌های مراحل تا حدی استاتیک و یکنواخت به نظر می‌آیند.


نقد بازی Warhammer 40.000: Battle Sister

 

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,422
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع

روال گیمپلی بازی Warhammer 40000: Battle Sister نیز تا حد بسیار زیادی آرکید و سرراست است. تنوع دشمنان تا حدی با توجه به زمان 2-3 ساعته بازی مناسب است و البته برای افرادی مانند این‌جانب که آشنایی بسیار زیادی با این دنیا ندارم، ناگهان وارد شدن دشمن‌های دیو مانند بدون هیچ پیش‌زمینه عجیب بود. اکثر دشمنان یا از راه دور تیر می‌زنند و یا دیوانه‌وار به سمت بازیکن می‌دوند و هوش مصنوعی چندان پیچیده ای ندارند. بازی سعی می‌کند با اضافه کردن چند Boss و تعدادی پازل ساده برای باز کردن راه ادامه تغییری در روال پیشرفت ایجاد کند ولی در کل، هسته اصلی گیم پلی بدون پیچیدگی خاص و یکنواخت است. قرار داشتن دو همراه در طول اکثر مراحل و صحبت‌های آن‌ها البته تغییر مناسبی در روال مبارزات است.
ازنظر تکنیکی، بازی Warhammer 40000: Battle Sister ترکیبی از خوب و بد است. ازنظر گرافیکی با توجه به اینکه از سخت‌افزار محدود Quest استفاده می‌کند نمی‌توان انتظار بازی‌های PCVR از بازی داشت، ولی تصمیم برای واقع‌گرایانه طراحی کردن شاید مشکل اصلی باشد. مدل‌های شخصیت‌ها و دشمنان، به‌خصوص چند ربات عظیم زیبا و پر جزئیات طراحی‌شده‌اند و قرارگیری در کنار این روبات‌های چندین متری بسیار جالب است. ولی در نقطه مقابل، محیط‌های کم جزئیات و در مواردی حتی زشت بازی است. سازندگان با تصمیم برقرار دادن مبارزات در محیط‌های باز و بزرگ، راهی به‌جز استفاده از تکسچر های کم کیفیت برای خود قرار نداده‌اند. همین مسئله سبب شده که تفاوت میان کیفیت طراحی شخصیت‌ها و محیط در حد بسیار زیادی در چشم باشد. مسئله دیگر، وجود مقدار قابل‌توجهی باگ در طول بازی است. از باگ‌های معمول مانند لود شدن دیرهنگام مدل‌های سه بعدی گرفته تا اشکال در هوش مصنوعی همراهان که ادامه بازی را با مشکل مواجه کرد.


نقد بازی Warhammer 40.000: Battle Sister

 

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,422
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع


در مواردی که بازی Warhammer 40000: Battle Sister تلاش می‌کند تا تغییری در روال بازی ایجاد کند، به علت کم بودن اطلاعات تا حدی سبب سردرگم شدن مخاطب می‌شود. برای مثال دریکی از مراحل هدف از بین بردن چند ژنراتور در پایگاه دشمن است. در اتاقی سه بمب دستی وجود دارد که یکی از همراهان Ophelia اشاره می‌کند که مناسب این کار هستند ولی نمی‌توان آن‌ها را به قسمت حمل اسلحه وصل کرد. مسیر رسیدن به سه بمب نیز در تقریباً طولانی است. در حالت طبیعی مخاطب فکر می‌کند پس باید این سه بمب را یکی یکی به محل موردنیاز انتقال داد. تصمیم گرفتیم که ابتدا مسیر را از دشمن پاک‌سازی کنیم و برگردیم برای این سه بمب. ولی در کمال تعجب با وجود باز بودن در، امکان ورود به محل بمب‌ها دیگر وجود نداشت و مرحله را از اول آغاز کردیم. این سری با زحمت سه بمب را تک تک به مکان مورد آوردیم که متوجه شدیم Black Marine همراه در جلوی هر ژنراتور یک بمب را تقدیم می‌کند! اصلاً نیازی به آوردن بمب‌ها نبود ولی در دیالوگ بازی گفته‌شده بود که باید این کار را انجام دهیم!

بازی Warhammer 40000: Battle Sister می‌توان گفت به معنای کلمه متوسط است. گیمپلی آن در کل مشکل خاصی ندارد، ولی نوآوری خاصی نیز در آن نیست. داستان مناسب با صداپیشگی خوب و جذاب یکی از دلایل اصلی برای ادامه دادن و اتمام است ولی در مقابل تا حدی کوتاه در حد 2-3 ساعت. از هر نظر، گیمپلی، طراحی مراحل و گرافیک به‌اندازه کافی مناسب ولی بدون هیچ خصلت خاصی است. شاید اگر نسخه PCVR نیز در نظر گرفته می‌شد، دست سازندگان برای طراحی زیباتر و پر جزئیات تر مراحل در کنار مدل‌های سه بعدی شخصیت‌ها بازتر می‌شد. در حدی که بازی Warhammer 40000: Battle Sister در حال حاضر هست، می‌توان گفت که به‌احتمال زیاد بیشتر باری طرفداران این دنیا جذاب خواهد بود تا مخاطب معمولی.


نقد بازی Warhammer 40.000: Battle Sister

 

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,422
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
خلاصه‌ای انگلیسی از نقد بازی Warhammer 40000: Battle Sister:
Battle Sister is a respectable effort of introducing the Warhammer 40k universe into the VR world. While it does an adequate job, the game is a by the numbers, a little repetitive and slightly buggy VR FPS which is more suited towards the fans of Warhammer 40k than the average gamer.

نقد و بررسی
Warhammer 40,000: Battle Sister

7SCORE

بازی Warhammer 40,000: Battle Sister اولین ورود این دنیا به VR است. با توجه به تمرکز سازندگان بر روی وفادار بودن به Warhammer و معمولی بودن گیمپلی بازی در حین کوتاه بودن آن، به نظر می‌آید که بازی بیشتر برای دل طرفداران دنیای Warhammer ساخته‌شده است و در کل متوسط و بدون نوآوری خاصی برای درگیر کردن مخاطبان دیگر است.

نکات مثبت

  • طراحی اسلحه ها و شخصیت ها با کیفیت بالا و یادآور دنیای boardgame
  • داستان ساده ولی جذاب که مخاطب به مشتاق دنبال کردن می کند
  • گیمپلی آرکید وار ولی در حد خود جذاب و درگیری کننده
نکات منفی
  • گیمپلی تا حدی زیادی ساده است
  • گرافیک بازی در قسمت طراحی محیط ضعیف و کم کیفیت است
  • وجود تعدادی باگ که در مواردی نیاز به شروع دوباره مراحل دارد
منبع:
پی‌اس ارنا


نقد بازی Warhammer 40.000: Battle Sister

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا