خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,197
امتیاز واکنش
11,553
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 21 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
فرقی نمی کند که موهای دکلره شده را در آرایشگاه رنگ کرده باشید یا در خانه، اکثر محصولات روشن‌کننده مو حاوی دکلره هستند؛ علت آن هم این است که بعد گذشت مدت‌ها و با وجود تولید محصولات متنوع، هنوز هم دکلره به عنوان یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای از بین بردن رنگدانه مو به کار می‌رود.
موهای دکلره شده نیاز به ترمیم و آبرسانی دارد.
متأسفانه استفاده از دکلره برای تغییر رنگ مو، عوارض بدی به همراه دارد. دکلره یک ماده تهاجمی قوی است که برای از بین بردن رنگ مو، پروتئین‌های آن را از هم جدا و سپس تجزیه می‌کند.
به همین دلیل پس از پاک کردن دکلره ، متوجه خواهید شد که تار موهای شما سبک‌تر و ضعیف‌تر شده‌اند.شکستگی، وز شدن و خشکی مو ، تنها بخش کوچکی از عوارض دکلره کردن مو هستند که در اثر استفاده از دکلره تجربه خواهید کرد.
ما در این مقاله به نکاتی اشاره می کنیم که با انجام آن ها، می توانید پس از مصرف دکلره باز هم موهایی قوی و لطیف داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید…

بهترین روش آبرسانی موها
یکی از مهم ترین دلایلی که موهای دکلره شده خشک یا وز به نظر می‌رسد، تخریب کوتیکول مو در طی این فرآیند است. کوتیکول لایه‌ای است که رطوبت مو را حفظ می‌کند. زمانی که کوتیکول مو بازسازی شود، موهای شما مجددا نرم و لطیف خواهد شد.
برای آبرسانی مو و ترمیم کوتیکول‌ها، می‌توانید از محصولاتی مانند ماسک مو مخصوص موهای رنگ شده و آسیب دیده استفاده کنید. این محصولات رطوبت موهای شما را حفظ کرده و درخشش و براقیت را به آن‌ها باز می‌گرداند.
همچنین می‌توانید از راهکارهای زیر برای آبرسانی مو و ترمیم موهای آسیب دیده خود بعد از دکلره استفاده کنید.
از روغن های گیاهی استفاده کنید.


۱٫ روغن زیتون
چند قطره روغن زیتون می‌تواند تأثیر شگفت انگیزی در تقویت موی سر و زنده کردن موهای شما داشته باشد. هر بار چند قطره روغن زیتون را با نوک انگشت به انتهای موهای خود بزنید.


۲۲ نکته برای آبرسانی و ترمیم موها پس از دکلره کردن

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,197
امتیاز واکنش
11,553
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 21 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
2٫ روغن نارگیل
روغن نارگیل نقش بسیار مؤثر و مهمی در حفظ رطوبت موها داشته و مانع از دست رفتن پروتئین مو در اثر دکلره می‌شود. این روغن را می‌توانید روی بخش‌های خشک و وز انتهای موهای خود استفاده کنید.
قبل از استفاده، کمی از روغن نارگیل را کف دست‌تان بریزید و دست‌های خود را به هم بمالید تا روغن گرم شود و سپس از آن استفاده کنید.


۳٫ روغن آرگان
روغن آرگان غنی از آنتی اکسیدان‌هاست و به همین دلیل تأثیر زیادی در حفاظت از موها در برابر آسیب‌های محیطی دارد.
چند قطره از روغن آرگان را روی کف دست‌هایتان بریزید و آن ها را به هم بمالید تا روغن کمی گرم شود؛ سپس آن را به نوک موهای خود بمالید. روغن آرگان رطوبت موها را حفظ کرده و آن‌ها را درخشان‌ می‌کند.


۴٫ روغن بادام
روغن بادام علاوه بر ویتامین E، سرشار از پروتئین‌هایی است که جذب موهای شما شده و تارهای آن را قوی‌ می‌کند. پس از دکلره کردن موهای دکلره شده دچار شکاف‌هایی می‌شود که آن‌ها را مستعد شکستن خواهد کرد، روغن بادام این شکاف‌ها را پُر کرده و در نتیجه مانع شکستن موها می‌شود.
هر روز قبل از بیرون رفتن از خانه، چند قطره روغن بادام را به انتهای موهای خود بزنید. علاوه بر این می‌توانید از روغن بادام به عنوان یکی از ترکیبات ماسک نرم‌کننده عمیق موهای خود نیز استفاده کنید.


۵٫ در مقابل آفتاب از موهایتان محافظت کنید.
مو بعد از دکلره کردن نسبت به آفتاب آسیب پذیر است.
لازم است بدانید که موهای شما پس از دکلره کردن ، نسبت به حرارت دستگاه‌های حالت‌دهنده مو و نور خورشید، بسیار آسیب‌پذیر می‌شود. با محافظت از موهای خود در برابر نور خورشید، از پوست سرتان هم حفاظت خواهید کرد
چرا که ممکن است در اثر دکلره کردن به غیر از موها، پوست سر هم آسیب دیده باشد. روش دیگر این است که از یک اسپری مخصوص مو استفاده کنید که SPF دارد یا محصولاتی برای مراقبت از مو خریداری کنید که دارای SPF هستند.


۲۲ نکته برای آبرسانی و ترمیم موها پس از دکلره کردن

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,197
امتیاز واکنش
11,553
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 21 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
6ماسک موی خانگی را امتحان کنید.
یکی دیگر از راه‌های تقویت مو بعد از دکلره استفاده از ماسک مو است. ماسک موی حاوی ترکیبات مرطوب کننده مانند آووکادو، عسل و سفیده تخم مرغ می‌تواند نرمی و حالت ارتجاعی را به موهای شما بازگرداند.
با استفاده از یک سری از مواد ساده موجود در آشپزخانه خود، می‌توانید ماسک موهای رنگ شده خانگی تهیه کرده و دو تا سه بار در هفته از آن استفاده کنید تا وضعیت موهای شما بهتر شود.


۷٫ موهای‌تان را با آب برنج بشویید.
شستن موهای دکلره شده و یا حتی بدون رنگ با آب برنج به تقویت مو شما کمک می‌کند. آب برنج حاوی اینوزیتول است که برای ترمیم موها از داخل به خارج بسیار مؤثر است.
برای تهیه آب برنج کافی است آن را بجوشانید و بعد از آبکش کردن، آب برنج را جدا کنید و به مدت یک شب تا صبح آن را در یخچال قرار دهید.
هر بار که خواستید موهای خود را بشوئید از آب برنج برای شستشو استفاده کنید.برای راحتی بیشتر می‌توانید مقدار کمی از آب برنج را داخل ظرفی بریزید (به عنوان مثال یک قوطی خالی شامپو) تا هر زمان که خواستید در حمام از آن استفاده کنید.
اگر موهای شما به شدت آسیب دیده است، می‌توانید هر روز موهای خود را با آب برنج بشوئید و بعد از مدتی تأثیر آن را ببینید.


۸٫ از نرم کننده‌های بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید.
نرم کننده‌های بدون نیاز به آبکشی که تقریباً در هر فروشگاه آرایشی و بهداشتی و سوپرمارکتی موجود هستند، برای ترمیم موهای آسیب دیده از دکلره ، بسیار مؤثر خواهد بود.بعضی از این نرم‌کننده‌ها غلیظ هستند و باید از آن‌ها در حمام استفاده کنید و در نتیجه نیاز به آبکشی دارند.
اما انواع دیگر از نرم‌کننده‌ها که بدون نیاز به آبکشی هستند معمولاً به شکل اسپری نرم کننده مو طراحی شده‌اند و می‌توانید قبل از بیرون رفتن از خانه یا بعد از خشک کردن موهایتان از آن‌ها استفاده کنید.
قبل از مصرف به دقت دستورالعمل روی بسته‌بندی را بخوانید و به دنبال محصولاتی باشید که روی آن‌ها عبارت آبرسان درج شده باشد. در واقع این محصولات ساختار کراتین آسیب دیده مو را ترمیم می‌کنند.


۹٫ از ابزارهای حالت دهنده حرارتی مو استفاده نکنید.
همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم موهای دکلره شده ، خشک و شکننده شده و نسبت به حرارت دستگاه‌های حالت‌دهنده مو به شدت آسیب‌پذیر می‌شوند.
برای جلوگیری از آسیب رساندن به موهای خود، پس از دکلره کردن، تعداد دفعاتی که موهایتان را با سشوار و سایر دستگاه‌های حرارتی خشک، فر یا صاف می‌کنید، کاهش دهید.
بعد از مدتی که موهای شما به حالت قبلی خود باز گشت، می‌توانید از سشوار و حالت‌دهنده مو استفاده کنید، اما سعی کنید تعداد دفعات آن را کاهش دهید. پیشنهاد می‌کنیم که خیلی کم و حداکثر یک تا دو بار در هفته این کار را انجام دهید.


۲۲ نکته برای آبرسانی و ترمیم موها پس از دکلره کردن

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,197
امتیاز واکنش
11,553
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 21 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
10٫ مراقب کلر آب باشید.
بعد از دکلره کردن مو ، تارهای موی شما ضعیف می‌شوند و کلر می‌تواند این مشکل را شدیدتر و موهای شما را ضعیف‌تر کند. حتی در برخی موارد کلر می‌تواند باعث تغییر رنگ موی دکلره شده به زرد، سبز یا نارنجی شود.
برای جلوگیری از آسیب به موهای دکلره شده خود، قبل از ورود به آب استخر یا هر جای دیگری که احساس می‌کنید آب آن حاوی کلر است، موهای خود را با آب سرد بشویید.
علاوه بر این، بلافاصله پس از بیرون آمدن از استخر نیز، دوباره موهای خود را با آب سرد بشویید. برای محافظت کامل از موهای خود طی دو هفته پس از دکلره، می‌توانید از کلاه شنا استفاده کنید.


۱۱٫ میزان مصرف شامپو را کاهش دهید.
هنگامی که موهای خود را دکلره می‌کنید، چربی‌های طبیعی فولیکول‌های مو از بین می‌رود.بنابراین تا زمانی که فولیکول موها ترمیم شوند، باید تعداد دفعات شستشوی موهای خود را کاهش دهید.
هر چند که عادت کردن به این کار کمی زمان می‌برد، اما بسیاری از بانوان گزارش کرده‌اند که با کاهش تعداد دفعات شستشوی مو به ۱ تا ۲ بار در هفته، موهای آن‌ها وضعیت بهتری پیدا کرده است.


۱۲٫ موهای خود را با آب سرد بشویید.
موهایی که بر اثر حرارت آسیب دیده اند، نباید با آب داغ شسته شوند. بخار آب داغ باعث باز شدن کوتیکول موها شده و در نتیجه به آسیب بیشتر تارهای مو منجر خواهد شد.
بنابراین هنگام شستشوی موهایتان، حتماً درجه حرارت آب را تا حدی کاهش دهید که آب ولرم بوده و دمای متوسطی داشته باشد. جالب است بدانید اگر در انتهای فرآیند شستشو، کمی آب سرد روی موهایتان بپاشید، همین کار ساده باعث حفظ رطوبت آن‌ها خواهد شد.


۱۳٫ نوک موهای خود را کوتاه کنید.
کوتاه کردن موهای دچار موخوره، باعث احیای مویی خواهد شد که از دکلره آسیب دیده است. از آرایشگرتان بخواهید ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر از انتهای موهای شما را کوتاه کند. با این کار هم احساس می‌کنید موهایتان سبک‌تر شده و هم از ایجاد موخوره در انتهای موهای خود جلوگیری می‌کنید.


نکاتی برای ترمیم موهای آسیب دیده
اگر دکلره یا سایر عوامل محیطی به شدت به موهای شما آسیب رسانده است، باید تغییراتی ساده در سبک زندگی خود ایجاد کنید؛ چون ممکن است درمان‌های خانگی برای موهای شما کافی نباشد.
در ادامه به برخی از مشکلاتی اشاره می‌کنیم که به دلیل آسیب شدید مو و در اثر دکلره بروز پیدا می‌کنند.
ریزش مو
اگر آسیب ناشی از دکلره باعث ریزش موهای شما شود، می‌توانید چند روش زیر را برای درمان ریزش مو بعد از دکلره امتحان کنید، نگران نباشید این روش‌ها قبلاً توسط کارشناسان امتحان و بررسی شده‌اند.


۲۲ نکته برای آبرسانی و ترمیم موها پس از دکلره کردن

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,197
امتیاز واکنش
11,553
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 21 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۴٫ موهای خود را تنها زمانیکه خیس هستند، شانه کنید.
موهای دکلره شده بیشتر مستعد گره خوردن است. برای اینکه بتوانید موهای خود را به راحتی شانه کنید و در نتیجه گره نخورد، از یک شانه دندانه درشت یا یک برس خیس با دندانه‌های منعطف استفاده کنید.

15
ماساژ پوست سر
ماساژ دادن کف سر باعث افزایش جریان خون در پوست سر می‌شود و در نتیجه رشد موهای شما را علاقه‌مند می‌کند. هر زمان که موهای خود را می‌شویید، تلاش کنید تا علاوه بر تمرکز روی شقیقه‌ها و پشت گردن، کف سرتان را هم ماساژ دهید.


۱۶٫ روغن رزماری
تحقیقات نشان داده روغن رزماری، باعث تقویت رشد مو می‌شود. روغن رزماری را با یک روغن حامل مانند روغن نارگیل ترکیب کنید و آن را روی پوست سرتان ماساژ دهید.


۱۷٫ آب پیاز
شاید به نظرتان عجیب برسد اما در مطالعاتی که روی حیوانات انجام شده، آب پیاز اثر بسیار خوبی در رشد مجدد موها دارد. برای این کار کمی پیاز را خرد یا رنده کنید و آب آن را روی پوست سرتان بمالید.
اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست سرتان بماند. سپس به خوبی موهای خود را آبکشی کرده و با شامپو شستشو دهید.


شکستگی مو
موهای دکلره شده شکننده تر هستند. اگر پس از دکلره کردن، شکستگی موهای شما به یک مشکل دائمی تبدیل شد، درمان‌های خانگی زیر را به کار ببرید تا از شکستن موهایتان جلوگیری شود:


۱۸٫ مدل بستن موها
محکم بستن موها آن هم به شکل دم اسبی می‌تواند فشار مضاعفی به ریشه موهای شما وارد کند و این کار باعث شکستگی بیشتر آن‌ها خواهد شد. تا جایی که که امکان دارد موهایتان را باز بگذارید و آن‌ها را نبندید.


۲۲ نکته برای آبرسانی و ترمیم موها پس از دکلره کردن

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,197
امتیاز واکنش
11,553
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 21 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
خشک کردن موها در معرض هوا
استفاده از سشوار و حتی حوله برای تسریع روند خشک کردن مو، می‌تواند به کوتیکول موها آسیب بیشتری وارد کند. این در حالی است کوتیکول مو برای بازیابی دوباره پروتئین‌ها بعد از دکلره، نیاز به زمان دارد.
تا مدتی بعد از دکلره کردن، موهای خود را با حوله و شسوار خشک نکنید و اجازه دهید با قرار گرفتن در جریان طبیعی هوا، خشک شوند.


مشکلات پوست سر
همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم دکلره پوست سر را علاقه‌مند کرده و باعث قرمزی، خشکی و پوسته پوسته شدن آن می‌شود. راه‌حل‌های خانگی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم برای نرم کردن پوست سر بسیار مفید هستند:


۲۰٫ روغن نعنا فلفلی
روغن نعنا فلفلی می‌تواند جریان خون پوست سر را افزایش داده و خارش آن را نیز کاهش دهد. این روغن خواص ضد التهابی داشته و همین موضوع آن را به یک روش خانگی عالی برای درمان پوسته پوسته شدن و التهاب پوست سر تبدیل کرده است.


۲۱٫ آلوئه ورا
آلوئه‌ ورا برای مو و پوست، تأثیر شگرفی دارد. هنگامی که آلوئه ورای خالص را به صورت موضعی استفاده می‌کنید، خاصیت مرطوب کنندگی و ضد التهابی آن می‌تواند علاوه بر التیام پوست سر به درمان موهای آسیب دیده شما نیز کمک کند.


۲۲٫ نارون کوهی
نارون کوهی دارای خواص قابض قوی بوده و می‌تواند به عنوان یک ماده ضد التهاب برای پوست سر استفاده شود.
استفاده مستقیم از نارون کوهی رقیق شده روی پوست سر (در صورت امکان، نارون کوهی را به موهای خود نزنید) می‌تواند التهاب پوست سر را بهبود بخشیده و آسیب‌های وارده به آن را برطرف کند.


۲۲ نکته برای آبرسانی و ترمیم موها پس از دکلره کردن

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,197
امتیاز واکنش
11,553
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 21 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
هر چند وقت یکبار موهایمان را دکلره کنیم؟
دکلره کردن مکرر موها منجر به بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیر و غیر قابل ترمیمی خواهد شد. سعی کنید هر دو ماه یکبار موهای خود را دکلره کنید، چون در کوتاه‌تر از این زمان، موهای شما فرصتی برای ترمیم نخواهد داشت.
آکادمی متخصصان پوست آمریکا توصیه می‌کند که بین هر بار دکلره کردن موهای خود یک وقفه حداقل ۸ تا ۱۰ هفته‌ای لازم است تا موهای شما استراحت کنند.
هنگامی که نوبت دکلره کردن ریشه موهایتان فرا رسید، مواد دکلره را فقط به ریشه موهای خود بزنید و دوباره موی کل سرتان را دکلره نکنید. دکلره مکرر کل موها، منجر به شکستگی و ریزش شدید آن‌ها خواهد شد
چه زمانی به متخصص پوست و مو مراجعه کنیم.
گاهی میزان آسیبی که دکلره به موهای شما وارد کرده آنقدر زیاد است که تنها راه درمان، مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو است. بعد از دکلره کردن باید ببینید که آیا با گذشت ۱ ماه تا ۶ هفته، موهای شما وضعیت بهتری پیدا کرده یا نه.
در این بازه زمانی، اگر نشانه‌های زیر بروز پیدا کردند، وقت آن رسیده که به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید:
  • برس کشیدن به موهایتان دشوار شده است.
  • موهای شما شکسته و ریزش آن زیاد شده است.
  • رنگ موی شما غیرطبیعی شده است.
  • رنگ موی شما آن چیزی نیست که انتظارش را داشتید.
  • موهای شما ضخیم شده و بافت غیریکنواختی دارد.
  • موی شما دیگر با برس کردن، فر کردن یا خشک کردن با سشوار، تغییر حالت نمی‌دهد.
در این مقاله دکلره کردن مو و عواقب تکرار آن را بررسی کردیم، اینکه اگر قبل و بعد از این کار، از موهایتان مراقبت نکنید، این کار آسیب‌‌های جبران‌ناپذیری به مو و پوست سر شما وارد خواهد کرد. اگر موهای خود را دکلره کرده‌اید حتماً روش‌های مراقبتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم را انجام دهید تا موهای شما مجداد شادابی و سلامت خود را بازیابند.
شما چه تجربه ای درباره ی مراقبت از موهای دکلره شده دارید؟ با ما و دیگران به اشتراک بگذارید…

منبع: لافارر


۲۲ نکته برای آبرسانی و ترمیم موها پس از دکلره کردن

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا