خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,422
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
اگر اندکی با دنیای بازی‌ها آشنایی داشته باشید، حتماً اسم سری Mario Kart به گوشتان خورده است حتی اگر تابه‌حال این بازی‌ها را تجربه نکرده باشید. به‌عنوان پایه‌گذار سبکی جدید در دنیای بازی‌ها، Mario Kart از محبوب‌ترین سری بازی‌های به‌قول‌معروف ماشین‌سواری است که طرفداران زیادی دارد. طبیعی است که تعداد زیادی بازی با الهام از این سبک در طی سال‌ها عرضه‌شده باشند. بازی Dash Dash World جدیدترین عنوان در این سبک است که به‌صورت اختصاصی برای پلتفرم‌های VR ارائه‌شده است. این بازی حدود 2 ماه پیش برای Oculus عرضه‌شده بود و چند روز پیش به‌صورت Early Access نیز برای استیم به بازار آمد. با توجه به اینکه عرضه بازی ازنظر محتوا تکمیل‌شده است، نقد این بازی را به‌صورت عرضه کامل ارائه می‌کنیم.
در بازی Dash Dash World مسابقات در ماشین‌های معروف به Kart انجام می‌شوند. برخلاف سبک مسابقه معمول، در این نوع بازی‌ها تأکید فقط روی سرعت و سبقت‌گیری از حریفان نیست. اولین و مهم‌ترین تفاوت اهمیت بسیار بالای Drifting در بازی است. این عمل نه تنها به پشت سر گذاردن پیچ‌ها به نحو احسن کمک می‌کند، بلکه سبب شارژ شدن قابلیت بـ*ـو*ست نیز می‌شود. همان‌طور که از اسمش پیداست، بـ*ـو*ست کردن می‌تواند برای مدت کوتاهی سرعت حرکت Kart را بالاتر ببرد که طبیعتاً برای موفق شدن در مسابقه بسیار مهم است. علاوه بر پیچ‌ها، انجام Drift حتی در جاده صاف نیز برای افزودن بـ*ـو*ست ارزش دارد. بازی دو نوع کنترل دارد: یکی کنترل کلاسیک که دور زدن با آنالوگ انجام می‌شود، دومی کنترل immerssive که در آن دو کنترلر مانند فرمان گرفته می‌شود و به‌صورت فرمان مجازی کنترل Kart انجام می‌گیرد. بااینکه حالت دوم به خوبی طراحی‌شده، ولی به‌هرحال به‌دقت حالت کلاسیک نیست و حداقل ازنظر ما کنترل با آنالوگ دقیق‌تر است. نکته دیگر اینکه بااینکه سیستم راندن Kart ها مناسب است، فیزیک بازی به‌گونه‌ای است که تا حدی انگار وزن ندارند و به نظر می‌آید که روی زمین می‌لغزند.


نقد بازی Dash Dash World

 
آخرین ویرایش:

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,422
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
مکانیک دیگر گیمپلی بازی Dash Dash World که بسیار اهمیت دارد و از خواص بازی‌های این سبک است، وجود انواع و اقسام آیتم و اسلحه‌ها در طول مسابقه است. با برخورد با جعبه‌های مخصوص، به‌صورت تصادفی یکی از چندین آیتم موجود در بازی به‌دست می‌آید و در هر زمان می‌توان دو عدد را به همراه داشت. این آیتم‌ها دو نوع هستند: اسلحه و آیتم استفاده شخصی. آیتم شخصی‌ها مانند شکلات و نوشیدنی انرژی‌زا سرعت را اضافه می‌کنند و یک نوع دیگر که چتر مانند است. این چتر با قرار گرفتن بر بالای Kart برای چند ثانیه حالت دفاعی به دور آن تشکیل می‌دهد. نوع دوم آیتم‌ها نیز انواع و اقسام اسلحه و بمب هستند. اینجاست که دست سازندگان برای طراحی انواع و اقسام آیتم‌های عجیب‌وغریب باز بوده است. مانند یک دست‌ دندان مصنوعی که با پرت کردن به جلو حرکت می‌کند و هرکسی که سر راه باشد برای لحظاتی متوقف می‌کند. یکی از دیگر آیتم‌های جالب یک تلفن نوکیا مانند قدیمی است که با استفاده از آن Kart به‌سرعت به جلو می‌رود و هرکسی که جلو بزند توسط صدای ماشین پلیس متوقف می‌شود. این آیتم‌ها حالتی شلوغ و شانس به بازی می‌دهند و استفاده از آن‌ها با حرکات واقعی در VR به لـ*ـذت مسابقه و مبارزه همزمان می‌افزاید. به‌جرئت می‌توان گفت که مهم‌ترین بخش و مکانیک این بازی‌ها همین درگیری با بقیه حریفان در حین مسابقه با استفاده به‌موقع از این آیتم‌ها است.


نقد بازی Dash Dash World

 

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,422
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
قسمت مهم دیگر بازی Dash Dash World جاده‌های مختلف و فانتزی آن است. علاوه بر تغییر شکل و شمایل کلی این جاده و نحوه طراحی آن‌ها، موانع و میانبرهای فراوانی در تک تک جاده‌ها وجود دارند که تاثیر فراوانی بر نحوه مسابقه دادن می گذارند. آشنایی با موانع موجود در هر جاده البته نیاز به تکرار چند باره دارد و با این وجود، در گرمای مسابقه جاخالی دادن برای این موانع در مواردی مشکل است. علاوه بر آن، می‌توان با کوبیدن به حریفان و یا استفاده از آیتم در زمان مناسب کاری کرد که در این موانع گیر کنند. از نظر طراحی ظاهری، هر جاده کاملا با دیگری متفاوت است و تم و شکل خاصی دارد و می‌توان گفت که بسیار جذاب و زیبا طراحی شده‌اند. تعدادی از این جاده‌ها تگ Extreme دارند که همانطور که از اسمش پیداست، پیچ و خم فراوانی دارند که علاوه بر سخت کردن رانندگی در آن، ممکن است برای کسانی که مشکل سرگیجه دارند سبب بوجود آمدن حالت تهوع و سردرد شوند. حال که حرف مشکلات معمول سرگیجه در دنیای VR شد، باید اشاره کرد که بازی Dash Dash World با توجه به سبک خود از بازی‌های سنگین این پلتفرم است. خوشبختانه تعدادی امکانات جانبی، مانند قرار دادن جسمی کلاه‌خود مانند در جلوی دید و میله‌های بزرگ جلوی Kart در بازی وجود دارد که می‌تواند به افرادی که مشکل سرگیجه دارند تا حدی کمک کند. در کل باید توصیه کرد که حداقل برای چند ساعت اولیه در جاده‌های Extreme بازی را تجربه نکنید.


نقد بازی Dash Dash World

 

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,422
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
طبیعتاً قسمت اصلی بازی Dash Dash World تا حد زیادی بخش چندنفره آن است. باوجوداین که قسمت تک‌نفره بازی با AI های تقریباً خوبی وجود دارد، حتماً بسیاری دوست دارند که رقابت در کنار بازیکن‌های واقعی را نیز تجربه کنند. به نظر می‌آید که تعداد جمعیت بازیکن‌ها آن‌چنان بالا نیست. زمان پیدا کردن حریفان تقریباً بالا است که البته می‌توان در حین صبر کردن در قسمت تک‌نفره سرگرم بود. یکی از اتفاقات ناخوشایند که زیاد می‌افتد این است که چون بازی نیاز به این دارد تا پس از پیدا کردن یک مسابقه تک‌تک شرکت‌کننده‌ها حضور خود را تأیید کنند، در مواردی ورود به مسابقه کنسل می‌شود چون برخی از حریفان پیداشده حضور خود را تأیید نکرده‌اند. امید است که باعرضه بازی در استیم تعداد جمعیت مخاطب بازی بالاتر رود.
در قسمت پایانی باید اشاره‌ای به وجود انواع و اقسام تزئینات موجود در بازی نیز کنیم. در بازی Dash Dash World تعداد بسیار زیادی اسکین و Kart، صدای بوق مختلف، لباس برای Avatar راننده و غیره وجود دارد. به‌دست آوردن این‌ها یا از طریق پول درون بازی و یا پیدا کردن از درون جعبه‌های شانسی انجام می‌شود. پول درون بازی با انجام مأموریت های روزانه به‌دست می‌آید که البته با توجه به قیمت بالای آیتم‌های خاص و زیباتر، به نظر تا حدی کم می‌آید.

جلوه‌های بصری بازی Dash Dash World بسیار زیبا و جذاب است. طراحی کارتونی مراحل همگی دل‌نشین و مناسب هستند، ولی به نظر می‌آید که تمرکز سازندگان بر پلتفرم Quest باعث شده اتفاقی شده که جدیداً بسیاری از کاربران PCVR مخالف آن هستند. با توجه به‌قدرت محدود این هدست ها، گرافیک بازی‌های طراحی‌شده برایشان از کیفیت پایین‌تری برخوردار است. این مسئله با تکسچر های نه چندان کیفیت بالا و مدل‌های سه بعدی مقداری ساده‌تر در بازی Dash Dash World مشخص است. به‌عنوان یک بازی مخصوص Quest این عنوان بسیار خوب است و حتی برای Quest 2 ارتقا یافته، ولی برای مخاطبان PCVR با سیستم‌های قوی‌تر شاید چندان مناسب نباشد. سبک گرافیک بازی نیز بسیار معمولی است. برخلاف مثلاً Mario Kart، سبک خاصی در بازی Dash Dash World طراحی نشده به‌خصوص در مورد Avatar راننده‌ها که بسیار معمولی هستند. ای‌کاش این Avatarها مقداری خاص‌تر بودند و یا حتی موجودات و حیوانات دیگری. در این صورت دست سازندگان برای طراحی وسایل تزئینی این Avatarها بازتر می‌شد.


نقد بازی Dash Dash World

 

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,422
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
بازی Dash Dash World یکی از بهترین و سرگرم کننده‌ترین بازی‌های مسابقه در پلتفرم VR است. حالت تصادفی و استفاده بسیار از آیتم‌های مختلف، که می‌تواند به‌راحتی سبب شود در لحظه‌ای از ثانیه از مقام اول به مقام آخر انتقال یافت شاید به مذاق کسانی که به‌صورت جدی‌تر سبک مسابقات را دنبال می‌کنند خوش نیاید. ولی برای کسانی که بازی را چندان جدی نگیرند و بیشتر برای لـ*ـذت بردن به میدان بیایند، بازی Dash Dash World انتخاب بسیار مناسبی است. مقداری ترس از این وجود دارد که در بلندمدت جمعیت مخاطب بازی کم شود و پیدا کردن حریفان با مشکل مواجه. ولی اگر سازندگان موفق شوند با گسترش بازی مخاطبان را افزایش دهند، بازی Dash Dash World عنوانی خواهد بود که می‌توان همیشه برای لـ*ـذت بردن در آن به سراغش آمد. این بازی به‌خصوص برای صاحبان Quest که به سیستم کامپیوتر دسترسی ندارند انتخابی عالی است، و با وجود گرافیک نه چندان بالا برای مخاطبان PCVR نیز به همین منوال خواهد بود.

Dash Dash World is the best implementation of Mario Kart style racing in the VR world. It is obvious that the devs are huge fans of these series, and they have done everything they can to make an experience as close as possible to the source material. With great track design, interesting items and overall polish Dash Dash World is a heck of fun time despite some shortcoming in the decent but uninspired graphic style, and the presence of the dreaded cosmetic only loot boxes .


نقد بازی Dash Dash World

 

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,422
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقد و بررسی
بازی Dash Dash World

بازی Dash Dash World به خوبی موفق شده است که سبک پایه‌گذاری شده توسط Mario Kart را به دنیای VR بیاورد. طراحی جذاب و هوشمندانه مراحل مسابقه و آیتم‌های مختلف در کنار حضور بازیکن در بطن مسابقه توسط هدست های VR سبب شده که با یک بازی مفرح و سرگرم‌کننده مواجه شویم که تنها از کمبود جمعیت مخاطب اندکی رنج می‌برد.
نکات مثبت

  • اعمال بسیار عالی سبک Mario Kart در دنیای VR.
  • جاده‌های متفاوت که مسابقه دادن در آن‌ها بسیار لـ*ـذت‌بخش است.
  • انواع و اقسام آیتم و اسلحه های جالب که مسابقه را به میدان جنگ کمدی تبدیل می‌کند.
  • تعداد قابل‌توجهی از امکانات برای کم کردن حالت سرگیجه در بازیکن.

نکات منفی
  • گرافیک بازی شاید برای PCVR تا حدی پایین باشد.
  • برخی از جاده‌ها با طراحی پیچ‌درپیچ و بالا پایین ممکن است سبب ایجاد سرگیجه شوند.
  • جمعیت مخاطب بازی به نظر کم می‌آید.
  • حالت تصادفی مسابقه‌ها شاید به مذاق هرکسی خوش نیاید.

    8SCORE

منبع:
پی‌اس ارنا


نقد بازی Dash Dash World

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا