خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
جنگ بین ماینرها و گیمرها با دخالت انویدیا وضعیت متفاوتی را تجربه می‌کند؛ پس از ارائه قفل ضد ماینینگ بر روی کارت‌های گرافیک RTX 3060 و همچنین انتشار کارت‌های گرافیک مخصوص ماینرها، اینک شاهد یک موضع گیری عجیب از سوی ماینرها و طرفداران آنها هستیم. در ادامه با تحلیل اختصاصی ما از این وضعیت عجیب همراه باشید.
در روز گذشته به تفصیل در مورد عملکرد قفل ضد ماینینگ انویدیا که با نام Ethereum Lock نیز شناخته می‌شود پرداختیم. همچنین مسئله عملکرد RTX 3060 را برای ماینرها تشریح کردیم. بدین ترتیب می‌توان گفت که Ethereum Lock نمی‌تواند به صورت کامل کارت گرافیک RTX 3060 که میان رده‌ای جذاب برای گیمرهاست را از دست ماینرها دور نگاه دارد. حال به سراغ بخش دیگری از این داستان خواهیم رفت.
Bryan Del Rizzo از انویدیا، به تازگی در حساب توییتر خود به این مسئله می‌پردازد؛ به گفته وی، قفل ضد ماینینگ انویدیا که برای RTX 3060 کار گذاشته شده است، می‌تواند عملکرد آن در استخراج رمزارز را حتی بیشتر از 50 درصد کاهش دهد. به گفته وی، یک سیستم بین درایور، سیلیکون و BIOS کارت‌های گرافیک RTX 3060 جاسازی شده است که به ماینرها اجازه حذف قفل ضد ماینینگ را نمی‌دهد.
در حالی که این خبر می‌تواند گیمرها را خوشحال کند، سخنگوی انویدیا در یک مصاحبه خبری بد را به گیمرها می‌دهد. سخنگوی انویدیا تأیید می‌کند که این شرکت هیچ برنامه‌ای برای نصب قفل ضد ماینینگ بر روی دیگر کارت‌های گرافیک نداشته و تنها RTX 3060 با این قفل عرضه خواهد شد. وی به تمام کاربران اطمینان می‌دهد که قفل ضد ماین بر روی دیگر مدل‌ها، و مدل‌هایی که تا کنون فروخته شده‌اند اضافه نخواهد شد.
سخنگوی انویدیا در این مصاحبه به یک شایعه جدی نیز پاسخ داده است؛ وی گفت: «برخی از شایعات حاکی از آن هستند که انویدیا به زودی تمامی کارت‌های گرافیک Ampere را در بخش جیفورس یا همان بازی، از بازار حذف کرده و تمامی آنها را با قفل ضد ماین وارد بازار می‌کند. این شایعه اشتباه بوده و ما چنین قصدی نداریم.»
از سوی دیگر می دانیم که مسئله کمبود کارت‌های گرافیک که تاثیری شدید آن بر روی دنیای بازی مشهود است، دست کم تا نیمه دوم سال 2021 ادامه دارد. به همین علت انویدیا ناچار به عرضه کارت‌های گرافیک CMP HX شد که به طور خاص برای استخراج رمزارز طراحی شده و فاقد خروجی گرافیکی هستند. با حذف خروجی گرافیکی، میزان مصرف انرژی سری CMP HX کاهش یافته و استفاده از آنها را برای استخراج رمزارز مقرون به صرفه‌تر می‌کند.
با این وجود برخی از منتقدان نگران تبعات قفل ضد ماینینگ هستند؛ به عنوان مثال می‌توان به مسئله فروش کارت‌های گرافیک ماینرها، به گیمرها اشاره کرد. بسیاری از ماینرها بعد از مدتی استفاده از کارت‌های گرافیک، آنها را به قیمت کمتر به گیمرها می‌فروشند که بدین ترتیب گیمرهای کم درآمد نیز امکان خرید کارت‌های گرافیک فوق را پیدا می‌کنند. با حذف خروجی گرافیکی، عملاً این مسئله منتفی بوده و ماینرها کارت‌های گرافیک استفاده شده را به سطل آشغال می‌اندازند.
به عنوان مثال، می‌توان به تغییر سودآوری استخراج رمزارزها اشاره کرد. زمانی که ارزش استخراج به دلیل افزایش ارزش رمزارزها بالا می‌رود، شاهد خرید کارت‌های گرافیک متعدد به دست ماینرها هستیم؛ اما با کاهش این سود، آنها مایل به فروش کارت‌های گرافیک خود به گیمرها هستند. اما با خرید کارت‌های گرافیک CMP HX که فاقد خروجی گرافیکی هستند، عملاً چنین امکانی از آنها گرفته می‌شود. البته از آن سوی داستان نیز بسیاری از تکنسین‌های فنی دنیای سخت افزار معتقد هستند که خرید کارت‌های گرافیک ماینرها برای گیمرها اشتباه محض است چرا که آنها بخش اعظم قابلیت و پرفورمنس خود را در گذشته مصرف کرده و دیگر ارزش خرید چندانی ندارند.


ماینرها دنیای گیمرها را نابود کرده اند؟!

 

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
به هر حال به دلیلی که در بالا بدان اشاره کردیم، ماینرهای بسیاری به جای خرید سری CMP HX همچنان خرید مدل‌های گیمینگ و GeForce را ترجیح می‌دهند. در نهایت باید بگوییم که عرضه سری CMP HX و ایجاد قفل ضد ماین بر روی RTX 3060 نمی‌تواند اقدامی بسیار مؤثر از سوی انویدیا، به منظور ایجاد دیوار حائل بین ماینرها و گیمرها باشد. نتایج این ادعا همین حالا هم مشهود است؛ کارت‌های گرافیک RTX 3060 که در روزهای آتی وارد میدان خواهند شد، از همین حالا با برچسب‌های قیمتی بالا دیده می‌شوند.
ماینرهایی که حتی به لپ تاپ‌های گیمینگ دارای کارت‌های گرافیکی نظیر RTX 3060 رحم نکرده‌اند، به این زودی‌ها تن به خرید سری CMP HX نداده و حتی می‌توانند RTX 3060 را در استخراج برخی دیگر از رمزارزها مورد استفاده قرار دهند. در حال حاضر گیمرها باید روی خوش شانسی خود برای خرید یک RTX 3060 یا حتی خرید هر یک از کارت‌های گرافیک RTX 3000 با قیمت واقعی حساب کنند!


از آن‌سوی داستان نیز AMD هم به دلیل ارائه چندین خانواده از تراشه‌های 7 نانومتری نظیر کنسول‌های نسل نهم، کارت‌های گرافیک RX 6000 و پردازنده‌های Ryzen 5000/5000U/5000H به هیچ وجه قادر به تأمین بازار، به منظور توزیع کارت‌های گرافیک RX 6000 نبوده و می‌توان گفت که بخش اعظم توجه ماینرها به کارت‌های گرافیک انویدیا است. در پایان باید بگوییم که به دلیل قیمت بسیار بالای کارت‌های گرافیک RTX 3000 در بازار ایران و کمبود مدل‌های موجود، و همچنین وضعیت جهانی حاکم، دنیای گیمرها در ایران و خارج از ایران وضعیتی بسیار بد را تجربه می‌کند؛ وضعیتی که به این زودی‌ها پایانی برای آن دیده نمی‌شود.
منبع:شهر سخت افزار


ماینرها دنیای گیمرها را نابود کرده اند؟!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا