خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
به نام خدا
هَشتگِرد شهری است در استان البرز ایران.[۲] هشتگرد مرکز شهرستان ساوجبلاغ است و در بخش مرکزی این شهرستان قرار گرفته‌است. شهر جدید هشتگرد به فاصلهٔ ۵ کیلومتری این شهر و در شمال شرقی آن قرار دارد.پیشینه و نام:شهرها و روستاهای فراوانی در ایران وجود دارد که پسوند «گِرد» به معنای شهر در آن به کار رفته است. هشتگرد در قدیم هشت دژ بوده‌است که به معنی هشت پارچه آبادی می‌باشد.با توجه به شرایط این منطقه مردم زیادی از مناطقی مانند رزن در همدان، آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و کرمانشاه روانه این دیار شدند به طوری که هم‌اکنون مردمانی از همۀ مناطق ایران در آن زندگی می‌کنند.در لغت‌نامه دهخدا در مورد هشتگرد آورده شده‌است: دهی است از بخش شهرستان کرج که دارای ۸۰۹ تن سکنه، آب آن از رود کردان و محصول عمده اش غله، صیفی، انگور و لبنیات است. امامزاده‌ای دارد که بنای آن قدیمی است.[۴]سپهبد حاجی‌علی رزم‌آرا نخست‌وزیر ایران در سال ۱۳۲۹ در کتاب خود یعنی فرهنگ جغرافیایی ایران از هشتگرد تحت نام هشجرد چند مورد یاد کرده‌است.[۵]هشتگرد در دوره پهلوی:زمین‌های هشتگرد قبل از سال ۱۳۲۰ خورشیدی به‌طور خالصه از طرف دولت عرضه شد. سپس شخصی به نام گورگیان که از ارامنه بود و به این محل آمده بود زمین‌ها را به مبلغ ۹۰۰/۰۰۰ ریال خریداری نمود. املاک خریداری شده توسط این فرد شامل ۶ آبادی خالصه از جمله هشتگرد بود که نامبرده در سال اول پول خود را از عواید این زمین‌ها مستهلک نمود و در سال‌های بعد شروع به فروش زمین‌ها به خرده مالکین به ویژه کرد های مهاجر از شهرستان صحنه (کرمانشاه) نمود. به همین دلیل است که غالب زمین‌های این منطقه در مالکیت خرده مالکین کرد می‌باشد.زبان:اهالی هشتگرد به زبان فارسی و گویش کرجی[۱۰] صحبت می‌کنند.
محله‌ها و مناطق شهر هشتگرد:
طبق روایات موجود، هستۀ نخستین شهر هشتگرد در گذشته، در محل تپه باستانی چال تپه هشتگرد که در جنوب غربی شهر قرار دارد شکل گرفته بود که در اثر سانحه (احتمالاً سیلاب) سکونتگاه مذکور به محل دهکدۀ هشتگرد واقع در محلۀ کُردآباد و بعدها هستۀ مرکزی شهر به سمت جادۀ قدیم تهران-قزوین و مسجد جامع فعلی کشیده شده‌است.
منبع: ویکی پدیا


معرفی شهرستان هشتگرد

 

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
بافت شهری و محله‌ها
از نظر بافت شهری شهر هشتگرد را می‌توان به مناطق زیر تقسیم‌بندی نمود:
  1. منطقه جنوب غربی شامل محله‌های کُردآباد (دهکده هشتگرد) و وحدت پایین (تُرک‌آباد پایین) است. اکثر ساکنین این محله‌ها ریشه در شهرستان‌های زنجان، آذربایجان شرقی (هشترود)، کردهای کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی (تکاب) دارند.
  2. مناطق اطراف جاده اصلی که در این قسمت به تبعیت از خیابان اصلی بافت شهر منظم‌تر می‌شود و خیابان‌ها به صورت موازی یا منشعب از خیابان اصلی قرار می‌گیرد. در این محلات وسعت مساکن بیشتر شده و از نظر نقشه ساختمانی نیز کیفیت بهتری پیدا می‌کند. مسجد جامع و بازارچه‌های شهر در این محل قرار دارند.
  3. مناطق شمال شهر که شهرک ولی عصر را شامل می‌شود. در این شهرک بافت شهری به صورت منظم و شطرنجی بوده و زمین‌های این قسمت توسط زمین شهری در قطعات ۲۰۰ و ۲۵۰ متری به ساکنین واگذار شده‌است.مناطق شمال غربی شهر، شامل شهرک بعثت و کوثر که جدیدترین و نوسازترین بخش مسکونی شهر هشتگرد را تشکیل می‌دهد. در این شهرک که بعد از سال ۱۳۷۵ خورشیدی توسعه پیدا کرده ساختمان‌ها عمدتاً سه یا چهار طبقه با پیلوت می‌باشد. توسعه فعلی شهر در حال حاضر به این سمت می‌باشد.مناطق شرقی شهر که محله‌های والفجر،محله پارک مادر و شهرک دانش را شامل می‌شود که محله‌های فوق حول خیابان اصلی شهر در سمت شرقی شهر جای گرفته‌است.بیشتر اهالی رزن همدان که به شغل مصالح ساختمانی و موزایک و دیگر کارهای ساختمان و عمرانی مشغول هستند ساکن این منطقه میباشند.
  4. مناطق جنوب شهر که اصلی‌ترین محله‌های آن خیابان مدرس جنوبی (دخانیات) است.محله‌های سفیدارک، خیابان مصلی و طالقان محله که جزو مناطق غربی شهر محسوب می‌شوند.مناطق شمال شرقی شهر که عمدتاً شامل سایت نوساز اداری شهر هشتگرد می‌باشد که در مسیر توسعه شهر بسیار کار آمد بوده‌است.
  5. شهرک صنعتی شهر هشتگرد:این شهرک در امتداد بزرگراه تهران قزوین قرار گرفته و در شمال شهرک ولیعصر از شرق تا غرب امتداد یافته از بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور می‌باشد که کارخانه‌های عظیمی در آن مشغول به فعالیت می‌باشند. این شهرک علاوه بر شکوفایی اقتصادی شهر باعث تولید شغل برای شهروندان این شهر و شهرهای اطراف گردیده و یکی از عوامل مهاجرپذیری هشتگرد می‌باشد.[نیازمند منبع]
    == موقعیت جغرافیایی == ساوجبلاغ
    بخش چندارشهر جدید هشتگرد، فشند، خورهیو
    کرجآبیک و قزوین
    شهر هشتگرد
    چهارباغ (البرز)تنکمان و اشتهاردشهرستان نظرآباد
    منبع: ویکی پدیا


معرفی شهرستان هشتگرد

 

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
تاریخچه:
طرح ایجاد شهرهای جدید به منظور پاسخگویی به نیاز گسترده به مسکن و جلوگیری از شهرهای خودرو در منطقه شهری کلان‌شهرها مطرح و به عنوان یک سـ*ـیاست و ضرورت جدی در دستور کار دولت قرار گرفت. در اواخر سال ۱۳۶۴ هیئت دولت واگذاری ۱۶٬۰۰۰ هکتار زمین، از زمینهای روستای فشند را جهت ایجاد شهرهای اقماری به وزارت مسکن و شهرسازی تصویب و ابلاغ نمود. مسئولیت اجرای این طرح به عهده وزارت مسکن و شهرسازی و مکان‌یابی و تملک زمین وتهیه و طرح و اجرا از طریق شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت‌های تابعه مورد پیگیری مستمر قرار گرفت.در سال ۱۳۶۷ قرارداد تهیه طرح‌های مطالعاتی و طرح جامع چند شهر جدید در منطقه شهری تهران با مهندسین مشاور مختلف ایرانی منعقد گردید. در سال ۱۳۶۸ ایجاد این شهرها و مکان آن‌ها به تصویب شورای عالی شهرسازی رسید، که شهر جدید هشتگرد با ۵۰۰ هزار نفر در محور غرب از جمله این شهرها است سال ۱۳۷۰ شورای عالی معماری و شهرسازی اجرای این طرح را به شرکت عمران شهر جدید هشتگرد سپرد.در دوره دوم شورای شهر، نام مِهستان برای شهر جدید هشتگرد مصوب شد که همچنان در حال سپری کردن سیر اداری تغییر نام می‌باشد.مطالعات شهر جدید هشتگرد[:مطالعات مکان‌یابی برای شهر جدید هشتگرد در سال ۱۳۶۶ به مهندسین مشاور واگذار گردید که محور تهران − قزوین به عنوان اولین اولویت و مستعدترین محور توسعه تشخیص داده شد.در سال ۱۳۶۷ مطالعات شهر جدید هشتگرد در سه زمینهٔ پیش نیاز، راهبردی و طرح جامع به مهندسین مشاور شهرساز (به عنوان مهندس مشاور مادر و هماهنگ‌کننده) واگذار گردید. هم‌زمان مطالعات حمل و نقل (درون‌شهری و برون‌شهری) و تأسیسات شهر با مهندسین مشاور دیگر آغاز گردید و با استناد به آمار و اطلاعات مختلف، تهیهٔ مدل‌های گوناگون پیش‌بینی جمعیت و اشتغال سرانجام الگوهای پیشنهادی توسعه شهر تهیه و ارائه گردید. الگوی پیشنهادی شهرسازی با الگوها و گزینه‌های پیشنهادی مشاورین حمل و نقل و تأسیسات شهری مطابقت داده و با تغییراتی الگوی نهایی توسعه شهر تعیین گردید. الگوی توسعه شهر با وضعیت جغرافیایی و کالبدی اراضی شهر جدید و اطراف آن تلفیق گردید و بر اساس اهداف و معیارهای کلی طراحی، طرح مقدماتی و طرح جامع شهر جدید هشتگرد تهیه شد
منبع: ویکی پدیا


معرفی شهرستان هشتگرد

 

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
جمعیت و مساحت:
بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت شهر جدید هشتگرد در سال ۱۳۹۸ برابر با ۴۹٬۴۱۷ نفر بوده‌است.براساس طرح جامع هشتگرد، ظرفیت جمعیت‌پذیری این شهر بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر است که توسعه شهر تا ۱ میلیون نفر را امکان‌پذیر می‌کند. ضمن این که مساحت این شهر از ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار فعلی به ۸ هزار هکتار در پایان برنامه چهارم توسعه خواهد رسید
دلایل گزینش منطقه:
عمده‌ترین عواملی که در انتخاب شهر جدید هشتگرد مد نظر بود عبارتند از:
  • فاصله بهینه شهر جدید با تهران (۶۵ کیلومتری اتوبان تهران – قزوین). نه چندان دور که جاذبه منطقه تهران در شهر وجود نداشته باشد و نه چندان نزدیک، که به صورت توسعه پیوسته به تهران متصل شود.
  • شیب قابل قبول جهت شهرسازی و خاک مناسب جهت استقرار سازه‌های بلند
  • دسترسی مناسب به منابع آب: آب‌های زیرزمینی، آب سدهای نزدیک و بیشتر
  • وضعیت جغرافیایی و طبیعی مناسب، آب و هوای معتدل کوهستانی
  • فاصله مناسب با شهرهای بزرگ در اطراف
  • در جوار رشته کوه‌های البرز
موقعیت و ارتباط:
دسترسی به شهر جدید هشتگرد از طریق آزادراه کرج ـ قزوین تأمین می‌گردد که این بزرگراه در آینده بـ*ـو*سیله سه تقاطع غیر همسطح به شهر مرتبط خواهد شد. علاوه بر این وجود راه شوسه تهران قزوین و راه‌آهن سراسری در جنوب شهر قدیم هشتگرد و همچنین ادامه راه‌آهن برقی سریع‌السیر تهران هشتگرد (خط ۵ متروی تهران)، از جمله دسترسی‌های این شهر است. شهر جدید هشتگرد از دو بخش عمده مسکونی و صنعتی تشکیل شده‌است.بخش صنعتی به مساحت حدود ۲۰۰ هکتار در اراضی جنوب اتوبان قرار دارد. این بخش به منظور تأمین اشتغال شهر جدید و جلوگیری از خوابگاهی بودن شهر طراحی شده‌است. پیش‌بینی می‌شود، بخش اشتغال تا ۳۵۰ هکتار توسعه یابد. واحدهای مستقر در این بخش عمدتاً در دو گروه تقسیم‌بندی شده‌اند:
  1. واحدهای ماشینی، قالب سازی، صنایع ظریف و کامپیوتر
  2. واحدهای کشوری قابل استقرار در استان تهران
در حال حاضر به پیش از ۱۶۰ واحد صنعتی که دارای موافقت اصولی از وزارت صنایع و مجوز لازم از سازمان محیط زیست هستند، زمین واگذار شده‌است. تعداد واحدهای در خط تولید حدود ۵۰ واحد و واحدهای احداث شده ۴۵ واحد هستند.
منبع: ویکی پدیا


معرفی شهرستان هشتگرد

 

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط اقلیمی و موقعیت جغرافیایی:
شهر جدید هشتگرد در دامنه جنوبی کوه‌های البرز و حاشیه شمال کویر مرکزی ایران واقع شده و از لحاظ آب و هوایی، بین اقلیم کوهستانی و آب و هوای نیم خشک و خشک داخلی قرار گرفته‌است. از نظر طبقه‌بندی کلی آب و هوای این منطقه ار نوع مدیترانه‌ای است.شهر جدید هشتگرد از نظر جغرافیایی در غرب استان تهران در ارتفاع ۱۳۱۰ تا ۱۶۱۰ متر از سطح دریا و بین طول‌های جغرافیایی ۵۰ درجه و ۲۵ دقیقه و ۵۰ درجه و ۵۵ دقیقه و عرض‌های ۳۵ درجه و ۴۵ دقیقه و ۳۶ درجه و ۵ دقیقه قرار دارد دشت هشتگرد کلاً دارای زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم و خشک می‌باشد، اما میزان گرما در همه نقاط دشت یکسان نبوده و از میزان آن در نواحی کوهستانی کاسته می‌گردد.رجه حرارت شهر جدید هشتگرد معمولاً بین (۱۰-) درجه سانتیگراد در زمستان و (۴۰) درجه سانتیگراد در تابستان متغیر می‌باشد؛ و در مقایسه با شهر تهران معمولاً بین ۳ تا ۶ درجه خنک تر می‌باشد. حداکثر رطوبت نسبی در منطقه نزدیک به ۸۰ درصد و متوسط سالیانه حدود ۴۵ درصد است.به‌علت کوهستانی بودن منطقه هشتگرد این منطقه از بارش کافی در فصلهای بارندگی برخوردار است. آمار ۳۵ سال متوالی متوسط بارندگی سالیانه را ۳۰۰ میلی‌متر ذکر می‌نماید.
شهرداران شهرجدید هشتگرد
  1. ماشالله ایزدیار
  2. مجتبی عسگری
  3. ابراهیم خلیلی
  4. کامران عظیم‌زاده (به مدت ۶ سال)[۵]
  5. محمد آقایی‌میبدی (سرپرست موقت شهرداری)[۶]
  6. سیدمسعود بزرگ‌زاده
  7. ناصر امیرکمالی (سرپرست موقت شهرداری)
  8. اصغر آقایی
  9. ناصر امیرکمالی (سرپرست شهرداری)[۷]
  10. هشتگرد در گذر تاریخ
    شهر هشتگرد در گذشته هشت دژ خوانده می‌شده است. هشت دژ به معنای هشت پارچه آبادی است. با توجه به موقعیت خاص شهر، اقوام زیادی از همدان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه به این منطقه کوچ کرده و در آن ساکن شده بودند. در لغت نامه دهخدا شهر هشگرد اینگونه توصیف می‌شود: دهی است از بخش شهرستان کرج که دارای ۸۰۹ تن سکنه، آب آن از رود کردان و محصول عمده‌اش غله، صیفی، انگور و لبنیات است. امامزاده‌ای دارد که بنای آن قدیمی است. هشگرد با نام‌های هشتکرد، هشتگرت و هشتجرد نیز شهرت داشته است.
    بافت سنتی هشتگرد
    توجه با روایات باقیمانده از گذشته شهر، هشتگرد در ابتدا در محل تپه باستانی، چال تپه که در جنوبی غربی هشتگرد است شکل گرفته بود. بعدها در اثر سوانح طبیعی مانند سیلاب و… هسته مرکزی شهر به محله کرد آباد(دهکده هشتگرد) و بعدها به سمت جاده قدیم تهران-قزوین و مسجد جامع کنونی تغییر پیدا کرده است.
    جاهای دیدنی شهر هشتگرد (جاذبه های گردشگری و طبیعت)
    در ادامه به طور خلاصه به جاذبه های گردشگری شهر هشتگرد می‌پردازیم.
  11. منبع: ویکی پدیا


معرفی شهرستان هشتگرد

 

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
روستای فشند
روستای فشند که با نام پشند نیز خوانده می‌شود در شمال شهر هشتگرد واقع شده است. پیشه ساکنان پشند در گذشته دامداری و کشاورزی بوده است. وقتی برای اولین بار در زمان یکی از افسران اسکاتلندی به نام سر جان ملکم سیب زمینی وارد ایران شد، در این منطقه کشت و تولید شد. به همین دلیل سیب زمینی مرغوب پشندی امروزه نیز شهرت فراوانی دارد. همچنین قوچ پشندی در ایران شهرت زیادی دارد. زبان مردم این روستا تاتی است. فشند در فاصله ۷۵ کیلومتری از شهر تهران قرار دارد.ار هیو:غار هیو در فاصله ۸ کیلومتری از شهر هشتگرد و در استان البرز واقع شده است. غار آهکی هیو در مسیر جاده نظرآباد به هشتگرد قرار دارد. در این منطقه سه غار با فصله ۱۵ کیلومتری از هم وجود دارند. قدمت این غارها را به دوران پارینه سنگی نسبت می‌دهند. ورودی غار تقریبا ۶۰ سانتیمتر است و به دلیل واقع شدن غار در شیب زیاد ورود به غار هیو بسیار سخت است. شهرهای جدید در واقع در راستای کنترل جمعیت و به دنبال آن قیمت زمین و مسکن کلانشهرها به وجود آمده اند. شهر جدید هشتگرد در استان البرز که از دو بخش مسکونی و صنعتی تشکیل شده، یکی از این شهرهاست. امکانات رفاهی شهر، نزدیکی به کرج، زمین های کشاورزی حاصلخیز و خط متروی اختصاصی هشتگرد که به شبکه متروی تهران متصل است، باعث شده که این شهر در جذب جمعیت و اشتغال آفرینی، عملکرد خوبی داشته باشد و هر روز هم مورد توجه بیشتری جهت سرمایه گذاری در حوزه مسکن و صنعت و کشاورزی قرار گیرد.
شهرهای جدید چه اهدافی را دنبال می کنند؟
مهمترین اهدافی که در راستای ایجاد شهرهای جدید پیش بینی شده عبارتند از:
1. جلوگیری از توسعه بی رویه شهرهای پرجمعیت
2. کنترل قیمت زمین در کلانشهرها
3. جذب سرریز جمعیت از شهرهای بزرگتر به دنبال ایجاد کانون های اشتغال در شهرهای جدید
4. جلوگیری از به وجود آمدن پدیده حاشیه نشینی در اطراف شهرهای بزرگ و پایتخت
5. سبک شدن بار ترافیکی و تراکم ناخالص جمعیت در کلان شهرها
6. محافظت از اراضی کشاورزی حومه شهرهای بزرگ و استفاده از زمین های غیر زراعی در جهت ساخت و ساز شهرهای جدید
7. عرضه واحدهای مسکونی با بهای تمام شده کنترل شده برای اقشار مختلف متقاضیان
8. کاهش آلودگی های زیست محیطی حاصل از فعالیت های صنعتی در شهرهای بزرگ
9.کاهش مشاغل کاذب و مخرب که در پی توسعه شهرهای بزرگ به وجود می آید.
شهرهای جدید مهمترین پدیده عصر جدید و مظهر تمدن های جدید محسوب می شوند.
بررسی موقعیت جغرافیایی شهر جدید هشتگرد
شهر جدید هشتگرد در استان البرز و در دامنه جنوبی کوههای البرز و حاشیه شمال کویر مرکزی ایران واقع شده؛ این شهر از نظر تقسیمات کشوری شهری مجزا از شهر قدیم بوده و در بخش مرکزی شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفته است.
منبع: ویکی پدیا


معرفی شهرستان هشتگرد

 

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
نام دیگر شهر جدید هشتگرد مهستان است و یکی از ظرفیت های اقامتی جدید در فاصله 68 کیلومتری تهران است. دسترسی به شهر جدید هشتگرد از طریق اتوبان قزوین تامین می گردد؛ که این آزاد راه به وسیله سه تقاطع غیر همسطح به شهر مرتبط می شود.شهر جدید هشتگرد متشکل از بخش های صنعتی و مسکونی است. بخش صنعتی شهر دارای مساحت بالغ بر 200 هکتار است که در جهت تامین اشتغال ساکنین شهر طراحی شده، بخش مسکونی شهر دارای حدود 41 هزار واحد مسکن مهر است که از این تعداد، 28 هزار واحد آن به متقاضیان واگذار شده؛ طبق آخرین آمارها جمعیت ساکن در شهر نزدیک به 70 هزارنفر است که با روند تکمیل زیر ساخت های رفاهی در حال رشد می باشد.
شهر جدید هشتگرد در مقایسه با پردیس:
با توجه به فاصله کمتر پردیس از تهران طبیعی است که مسکن مهر در شهر جدید پردیس طرفداران بیشتری نسبت به سایر شهرهای جدید داشته باشد. به طور کلی طبق نظر سنجی های به عمل آمده، بعد از پردیس، شهر جدید هشتگرد دومین شهر مورد علاقه متقاضیان مسکن مهر است. شهر جدید هشتگرد بعد از پردیس از لحاظ آب و هوا، گسل های زلزله خیز، وسعت مناطق مسکونی و اشتغال در وضعیت بهتری نسبت به سایر شهرهای جدید اطراف پایتخت دارد. همچنین با توجه به جهت وزش باد که اغلب از غرب به شرق است، با وزش باد، آلودگی و غبار تهران به طرف نیمه شرقی استان حرکت می کند.امروزه خرید آپارتمان ارزان در هشتگرد رو به رشد است.از نظر قیمت مسکن مهر، واحدهای شهر جدید پردیس به دنبال تقاضای بیشتر، قیمت نسبتا بالاتری دارند؛ هرچند در بسیاری از موارد زیر ساختی و امکانات رفاهی شهر، جدید پردیس در شرایط مطلوب تری قرار دارد، ولی شهر جدید هشتگرد به دلیل فاصله کم از پایتخت و کلانشهرهای کرج و قزوین، همچنان می تواند روند توسعه و جذب سرریز جمعیت در آینده نزدیک باشد.
منبع: ویکی پدیا


معرفی شهرستان هشتگرد

 

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
شهر جدید هشتگرد در مقایسه با اندیشه
شهر جدید اندیشه در مقایسه با هشتگرد دارای مزایا و معایبی است که متقاضیان بنا بر نیازهای خود می بایست انتخاب مناسبی داشته باشند.
شهر جدید اندیشه در غرب استان تهران و در بخش مرکزی شهرستان شهریار قراردارد. این شهر در فاصله 30 کیلومتری پایتخت واقع است که در مقایسه با هشتگرد به پایتخت نزدیکتر است. اندیشه فاصله کمی تا شهرهای کرج و شهریار داشته و در 6 فاز طراحی شده، مهمترین بخش مسکونی اندیشه، فاز 1 آن است و بازار ایرانی- اسلامی واقع در فاز 4 که به سبک میدان نقش جهان اصفهان طراحی و ساخته شده، از بزرگترین مراکز تجاری و وجه تمایز این شهر با سایر شهرهای جدید است. قیمت واحدهای مسکونی شهر جدید اندیشه نسبت به هشتگرد بالاتر است البته تعداد واحدهای با متراژ پایین تر در اندیشه بسیار بیشتر از سایر شهرهای اطراف تهران است. در مقابل، راه اندازی متروی شهر جدید هشتگرد به تهران و دارا بودن زمین های عمومی قابل واگذاری مزیت های هشتگرد محسوب می شود و مهمتر از آن وجود بخش صنعتی شهر جدید هشتگرد در کنار مناطق مسکونی تا حدودی پاسخگوی نیاز اشتغال ساکنین بوده و با توجه به مناسب بودن خاک هشتگرد برای بلند مرتبه سازی، از قابلیت توسعه بیشتری برخوردار است.
مقایسه شهر جدید هشتگرد با پرند
شهر جدید پرند در آزاد راه تهران- ساوه و در سی و سه کیلومتری جنوب تهران قراردارد. احداث مترو و واحدهای مسکن مهر در این شهر به پایان رسیده و قابل بهره برداری می باشد. این شهر علاوه بر خط مترو دارای راه آهن اختصاصی نیز بوده و به دلیل سهولت در رفت و آمد، نرخ رشد جمعیت بالاتری دارد. از طرفی سرعت بالای رشد جمعیت در شهر جدید پرند، موجب شده احداث پروژه های خدماتی و رفاهی و تفریحی با این میزان رشد جمعیت هماهنگ نباشد و کمبود امکانات در این شهر احساس شود.
منبع: ویکی پدیا


معرفی شهرستان هشتگرد

 

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
به طور کلی از مهمترین مزایای شهر جدید پرند قرار گرفتن در مسیر آزاد راه های مهم کشور، همجواری با فرودگاه های بین المللی، وجود شهرک صنعتی در جنوب شهر و وجود دانشگاه های آزاد و پیام نور است. در مقابل؛ شهر جدید هشتگرد نیز دارای مزایای منحصر به فرد خود می باشد که از جمله آن می توان به احداث پارک های علم و فناوری در سال های آتی، آب و هوای کوهستانی و دسترسی مناسب به منابع آب های زیرزمینی اشاره کرد؛ از طرفی با توجه به اینکه شهر جدید هشتگرد به وضعیت اشباع جمعیت نرسیده و هنوز واحدهای آپارتمانی خالی از سکنه بسیاری دارد در مقایسه با پرند برای سرمایه گذاری در بخش مسکن مقرون به صرفه تر باشد. ترو هشتگرد با 25 کیلومتر طول از کیلومتر 40 به خط پنج مترو تهران متصل می شود. این مترو در بخش هایی به صورت همسطح ساخته شده. احداث این خط مترو در سال 1387 شروع شد و در دهم دی ماه 1398 به بهره برداری رسید. حداکثر سرعت قطارها در خط مترو هشتگرد 140 کیلومتر در ساعت است که این سرعت به منزله طی حد فاصل ایستگاه مترو صادقیه تهران تا ایستگاه شهر جدید در 40 دقیقه است. خط مترو مذکور قابلیت جابجایی بیش از 250 هزار مسافر در روز را از پایتخت به شهر جدید و بالعکس دارد. پیش بینی می شود با راه اندازی مترو و سهولت در رفت وآمد، جمعیت هشتگرد جدید در 15 سال آینده تا 10 برابر افزایش یابد و این شهر به یکی از مهمترین کانون های جذب سرریز جمعیت تهران و کرج تبدیل شود.
زیر ساخت ها و امکانات رفاهی هشتگرد
در پاسخ به این سوال که شهر جدید هشتگرد از چه جهاتی مناسب است باید به موارد زیر اشاره کرد:
1. نقل مکان شرکت های دانش بنیان دانشگاهی به منطقه مذکور
2. آب و هوای معتدل کوهستانی و تابستان های خنک تر از تهران
3. آلودگی به مراتب کمتر از تهران، کرج و قزوین
4. چشم انداز احداث پارک های علم و وفناوری در دهه آینده
5. اتصال به شبکه مترو تهران و کرج
6. زمین های مناسب با مالکیت عمومی و قابلیت واگذاری به غیر
7. خاک مقاوم جهت بلند مرتبه سازی و دور بودن از گسل های زلزله خیز
8. همجوار بودن شهرک صنعتی هشتگرد در کنار بخش مسکونی
منبع: ویکی پدیا


معرفی شهرستان هشتگرد

 

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
در شهر جدید هشتگرد چندین مدرسه نوساز احداث شده که بعضی از آنها هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده اند و در برخی نیز به علت پایین بودن تعداد متقاضی فعلا ثبت نام دانش آموزان صورت نگرفته. چشم انداز توسعه شهر بر اساس ساخت خانه های ویلایی 2 تا 3 طبقه هست که نسبت به برج سازی ارجحیت دارد و در صورت تحقق این مسئله، باعث کاهش تراکم و افزایش کیفیت ساخت و ساز خواهد شد.
مراکز تجاری
مراکز تجاری شهر جدید هشتگرد که از طرف شرکت عمران این شهر به عنوان فرصت های سرمایه گذاری معرفی شده اند عبارتند از: مجتمع تجاری بهشت، میدان نقش جهان، مرکز تجاری خورشید، مجتمع چند منظوره آفتاب و مجتمع پارسیان.مجتمع تجاری خورشید با کاربری تجاری و اداری در میدان ساعت هشتگرد جدید واقع شده و از چهار طرف دارای دسترسی مناسب به شبکه شهری می باشد. مجتمع پارسیان با مساحت بالغ بر 48000 متر مربع از جمله پروژه هایی است که باعث رونق اقتصادی منطقه در سال های آینده خواهد شد. محل قرارگیری این پروژه در نزدیکی میدان شهرداری است و شامل 1120 واحد تجاری، 46000 پارکینگ، سه سالن سینما، چند سالن ورزشی و فودکورت خواهد بود.
مراکز تحصیلات عالی هشتگرد
شهر جدید هشتگرد همچنین داراری مرکز آموزش علمی _ کاربردی شهرداری نیز می باشد که در میدان امام خمینی واقع شده و یکی از مجهز ترین بیمارستان های استان البرز که تاکنون پیشرفت 70 درصدی در روند ساخت خود را پشت سر گذاشته در شهر جدید هشتگرد در دست احداث است و به زودی به مرحله بهره برداری خواهد رسید.
سایر امکانات
از دیگر امکانات در دست احداث این شهر جدید، پروژه ساخت 2 باب مسجد، مرکز پلیس و کلانتری، درمانگاه های پزشکی و دامپزشکی، باشگاه های بدنسازی، پارکها و فضای سبز، کتابخانه عمومی، آتش نشانی می باشد. لازم به ذکر است که هشتگرد جدید دارای امکانات رفاهی لوله کشی آب، برق، تلفن، گاز شبکه آبرسانی و جمع آوری فاضلاب استاندارد بوده و در آینده ای نزدیک احتمالا شاهد سیل مهاجرت مردمی از شهرهای تهران و کرج به سمت این شهر نوپا خواهیم بود.
منبع: ویکی پدیا


معرفی شهرستان هشتگرد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا