خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
والدین شاغل زمان زیادی را در بیرون از خانه سپری می کنند و پس از بازگشت از محیط کار علاوه بر انجام کارهای خانه باید وظایف خود در قبال کودکشان را در پیش بگیرند. بازی والدین با کودک سبب رشد اجتماعی، پیشگیری از افسردگی و محکم تر شدن رابـ*ـطه کودک با خانواده می شود.

درست است والدین شاغل زمان کمتری برای بازی با کودک خود دارند و گاهی آنقدر خسته و بی حوصله هستند که به جای بازی با فرزند تنها تلویزیون را روشن کرده و برای کودک کارتون می گذارند و یا کودک خود را از همان کودکی در کلاس های مختلف ثبت نام می کنند اما همه این کارها نمی تواند جای بازی والدین با کودک را بگیرد پس پدر و مادر شاغل عزیز اندکی از وقت خود را به کودکتان اختصاص دهید و با او بازی های ساده زیر را انجام دهید.

بازی های سرگرم کننده مخصوص بچه ها

مادران شاغل و بی حوصله می توانند با کارهای معرفی شده در این بخش از خانواده پلاس نمناک بچه هایشان را سرگرم کنند و به انجام فعالیت های خود بپردازند:

1. اگر وقت بازی با کودک را ندارید از او بخواهید نقاشی بکشد و نقاشی خود را رنگ کرده و به شما نشان دهد، سپس نقاشی او را به دیوار بزنید.

2. نقشه ای را در اختیار کودک قرار دهید و از او بخواهید کوه ها، پل ها، رودخانه ها یا پارک ها را مشخص کند.

3. یک کتاب برای او بخرید و از او بخواهید با صدای بلند داستان کتاب را برای شما تعریف کند.

4. از کودک بخواهید کاردستی درست کند. کودکان به درست کردن کاردستی علاقه دارند، مقداری مقوا، چسب و قیچی در اختیار او قرار دهید و از او بخواهید کاردستی مثلا کلاه یا کارت تبریک درست کند. توجه کنید اگر کودک خردسال است قیچی در اختیار او قرار ندهید.

5. برای او پازل تهیه کنید و از او بخواهید آن را مرتب نماید و پس از درست کردن پازل برای او جایزه کوچکی تهیه کنید.


6. می توانید برای کودکتان خمیر بازی، اسلایم، گل بهداشتی تهیه کنید و از او بخواهید چیزهای مختلفی درست نموده و به شما نشان دهد.


ایده های بازی با کودکان مخصوص والدین شاغل

 

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
7. کتاب رنگ آمیزی برای کودک بخرید و به او نشان دهید که چگونه بدون بیرون زدگی اشکال را رنگ کند.

8. روی کاغذی برای کودک پرچم کشورمان را نقاشی کنید و از او بخواهید پرچم را رنگ کند و سپس پرچم را روی تکه چوبی بزنید. حالا از او بخواهید با زمزمه آهنگ مورد علاقه اش رژه برود.

9. انجام کارهای خانه برای برخی کودکان لـ*ـذت بخش است. کودک خود را در انجام کار خانه مشارکت دهید و با بازی و خنده این کار را لـ*ـذت بخش کنید. با توجه به سن کودک و همین طور توانایی و علاقه ای که به این کار دارد، می توانید وظایف مختلفی را به او بسپارید.

10. از فرزندتان بخواهید در پخت غذا و آماده کردن کیک یا دسر به شما کمک کند. شاید این کار از نظر بزرگ ترها تفریح و سرگرمی نباشد اما بچه ها از انجام دادن آن لـ*ـذت می برند و حس خوبی خواهند داشت.


11. ظرف های مختلفی را در اختیار فرزندتان قرار دهید و به او کمک کنید با استفاده از قاشقی چوبی برای خودش آهنگ زیبایی بسازد.

12. نمایش عروسکی اجرا کنید. شخصیت های داستان می توانند عروسک های فرزندتان یا نقاشی هایی که کشیده و دور آن را بریده اید باشند. اگر خودتان کار دارید از کودک بخواهید برای شما نمایش اجرا کند.

13. بازی با سایه ها برای بچه ها لـ*ـذت بخش است. چراغ های اضافه را خاموش کنید و روی دیوار با سایه اشکال مختلف بسازید. از کودک بخواهید در این کار شرکت کند.

14. آلبوم های عکس را بیاورید و باهم عکس ها را ببینید و خاطرات قدیم خانوادگی را برای بچه ها تعریف کنید و به آ ن ها بگویید وقتی بچه بودید، در تعطیلات تابستانی چه کارهایی انجام می دادید و چه طور خودتان را سرگرم می کردید.

15. بچه ها بازی با حباب را خیلی دوست دارند. در یک ظرف کوچک کمی آب صابون درست کنید و طریقه درست کردن حباب را به کودک نشان دهید.


ایده های بازی با کودکان مخصوص والدین شاغل

 

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
اگر وقت بیشتری دارید، روزهایی که خسته نیستید می توانید با کودکتان بازی های زیر را انجام دهید:

  • با کودک نقطه بازی، اسم-فامیل بازی کنید.
  • با چوب بستنی یا کارت های بازی ساختمان های فانتزی، برج یا قلعه بسازید.
  • آهنگ های موردعلاقه ی فرزندتان را انتخاب کنید، از آنها بخواهید برقصند ولی به محض توقف آهنگ در هر موقعیت و حالتی که هستند ثابت و بدون حرکت بمانند، حتی اگر یک لنگه پا هستند، باید در همان وضعیت بی حرکت بمانند.
  • با استفاده از نوار یا چسب 9 خانه ی مربعی شکل روی زمین ایجاد کنید و جدول بازی لی لی بکشید و داخل خانه این بازی نوستالژیک را انجام دهید.
  • داخل خانه قایم موشک بازی کنید و از کودک بخواهید چشم بگذارد و شما پنهان شوید یا برعکس.

  • چند سکه در اطراف خانه مخفی کنید و مسیری را برای رسیدن به شیء پنهان ترسیم کنید. از کودک بخواهید شی پنهان را پیدا کند. با این کار هم بچه ها سرگرم می شوند هم اگر برنده شوند می توانند سکه ها را در قلک شان بیندازند.
  • به صورت دایره وار روی زمین بنشینید. آهنگی پخش کنید و یک توپ را با تمام سرعت دست به دست کنید. به محض تمام شدن آهنگ، بازیکنی که توپ در دستش باشد باید از حلقه ی بازی خارج شود.
  • یک جعبه کفش یا هر جعبه ی دیگری که دَر داشته باشد، پیدا کنید. یک طرف آن را سوراخ کنید- بزرگی سوراخ باید به اندازه ای باشد که یک دست به راحتی وارد آن شود. چیزی درون جعبه قرار دهید و از بچه ها بخواهید حدس بزنند چه چیزی داخل جعبه است.
  • یک سبد و توپ کوچک برای این بازی لازم دارید. هر بازیکن در نوبت خود باید توپ را داخل سبد بیندازد. در هر دور بازی فرد یک قدم عقب تر می رود و توپ را داخل سبد می اندازد. برنده ی بازی کسی است که از دورترین فاصله موفق به انداختن توپ داخل سبد شود.
سخن آخر:

رسیدگی به فرزندمان هم جزو وظایف ماست پس برای او هم از شب قبل برنامه ریزی مخصوص به خود داشته باشید.

منبع:نمناک


ایده های بازی با کودکان مخصوص والدین شاغل

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا