خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
علائم جدی و هشدار دهنده حمله قلبی که نباید نادیده گرفته شوند

اگر مشکلی در قلب وجود داشته باشد ، چگونه باید متوجه آن شد ؟ تقریبا بیشتر مشکلات قلبی علائم و نشانه هایی دارند. بعضی از این نشانه ها ممکن است که در قفسه سـ*ـینه نباشند ، به همین دلیل فرد مورد نظر متوجه این مشکل از سمت قلب نمی شود. پس اگر در این زمینه شک دارید، حتما باید چکاپ شوید. افراد بالای 60 سال ، دارای اضافه وزن ، دیابت ، کلسترول بالا یا فشار خون بالا باید بیش از همه وضعیت قلبی خود را تحت کنترل داشته باشند تا خطر کمتری آن ها را تهدید کند. حال در این قسمت علائمی را به شما معرفی می کنیم که نشان دهنده مشکلات قلبی می باشد.

علائم هشدار دهنده حمله قلبی

1. ناراحتی قفسه سـ*ـینه از حس درد تا تیر کشیدن

یکی از رایج ترین خطرات قلبی ، مشکلات رایج در قفسه سـ*ـینه است. اگر رگ قلبی شما گرفته باشد، حمله قلبی ایجاد می شود و احساس درد، سفتی، تنگی و فشار روی قفسه سـ*ـینه خود خواهید داشت. هرکس به نوعی این تجربه را احساس می کند. بعضی از افراد این مشکل را اینگونه توصیف می کنند که انگار یک فیل روی قفسه سـ*ـینه آنها نشسته است و بعضی دیگر آن را شبیه به احساس سوزش می دانند. این احساس بیشتر از چند دقیقه طول می کشد و ممکن است هنگام استراحت یا انجام فعالیت های فیزیکی باشد که معمولا با لمس کردن ، علائم شدید تری خواهد داشت. پس حتما باید آن را توسط پزشک بررسی کنید تا از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری شود.


2. حالت تهوع ، سوزش معده ، دل درد یا سوء هاضمه

بعضی از افراد هنگام مواجهه با حملات قلبی ، این نشانه ها را از خود بروز می دهند. حتی ممکن است بالا هم بیاورند. خانم ها معمولا بیشتر از آقایان این علائم را از خود بروز می دهند. البته که دل درد مستقیما به دلیل مشکل قلبی نیست. بلکه ممکن است به دلیل پرخوری هم باشد اما در هر حال باید اطلاعات کافی را از علائم داشته باشید.

3. دردی که به بازوها می رسد.

یکی دیگر از علائم حملات قلبی ، دردی است که در طرف چپ بدن ایجاد می شود و در نتیجه از قفسه سـ*ـینه آغاز می شود و به خارج از آن انقال پیدا می کند اما اساسا افرادی هستند که هنگام حمله قلبی فقط در دست و بازو درد را احساس می کنند.


علائم هشدار دهنده حمله قلبی در زنان و مردان

 
  • تشکر
Reactions: ɢнαzαʟ و ASaLi_Nh8ay

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
4. احساس سرگیجه و سبک شدن سر

موارد زیادی هستند که می توانند سرگیجه و یا بهم خوردن تعادل را ایجاد کنند. مثلا اگر به اندازه کافی غذا یا نوشیدنی مصرف نکرده باشید یا اینکه مدت زمان زیاید سر پا ایستاده باشید اما اگر ناگهان استقامت خود را از دست دادید ، تنگی نفس گرفتید یا در قفسه سـ*ـینه خود درد داشتید ، حتما سریعا به پزشک مراجعه کنید. این علائم به این معنا است که فشار خون شما افت کرده، چون قلبتان آن طور که باید نمی تواند پمپاژ کند.


5. چانه درد یا گلودرد

معمولا چانه یا گلودرد به خودی خود به قلب ربطی ندارد اما می تواند به دلیل مشکلات ماهیچه قلب ، سرماخوردگی یا مشکلات سینوسی رخ دهد.

6. به راحتی خسته شدن و خستگی بیش از حد

اگر ناگهان احساس خستگی کردید و نتوانستید مثل گذشته کارهایتان را انجام دهید ، مثلا به سختی از پله ها بالا رفتید یا به سختی خریدهای خود را از داخل ماشین بیرون آوردید ؛ حتما به پزشک مراجعه کنید. این تغییرات مهم تر از علائمی مثل درد می باشند.

خستگی بیش از حد و ضعف بی دلیل بدن می تواند نشانه حملات قلبی مخصوصا در خانم ها باشد.

7. خروپف کردن

کاملا طبیعی است که هنگام خواب خروپف کنید اما گاهی اوقات میزان این خروپف به قدری زیاد می شود که خواب شما را آشفته می کند و ممکن است که به تنگی نفس هم منجر شد. این اتفاق فشار زیادی را به قلب وارد می کند و در نتیجه در اسرع وقت باید به پزشک مراجعه کرد.


8. عرق کردن

عرق سرد نمی تواند هیچ دلیل دیگری به جز سیگنال حمله قلبی داشته باشد که البته با علائم دیگری نیز همراه خواهد بود.

9. سرفه ای که متوقف نمی شود.

در بیشتر موارد ، سرفه نشانه حمله قلبی نیست اما اگر بیماری قلبی داشته باشید و یا در معرض خطر باشید، باید توجه بیشتری به این سرفه ها کنید. اگر این سرفه های بیش از حد طولانی شد و یا با ترشحات صورتی و سفید همراه بود ، می تواند نشانه نارسایی قلب باشد. این مشکل زمانی رخ می دهد که قلب نتواند به درخواست های بدن پاسخ دهد ، در نتیجه مقداری خون به داخل ریه ها نشت می کند.

10. ورم قوزک ، ساق و کف پا

این مشکلات می تواند نشانه پاپماژ نشدن خون به طور موثر باشد. زمانی که قلب نتواند با سرعت کافی پمپاژ خون داشته باشد ، خون در رگ ها می ماند و ورم اتفاق می افتد. نارسایی قلب در این شرایط ، وضعیت را برای دفع آب از کلیه ها و سدیم از بدن سخت تر می کند که همگی عاملی برای ورم می باشند.


11. ضربان نامنظم قلب

اگر حس کردید که ضربان قلب شما مثل همیشه نیست ، به پزشک مراجعه کنید. در بیشتر موارد مشکلات مربوط به ضربان نامنظم قلب به زودی حل می شود که معمولا عامل آن مصرف قهوه و کافئین و یا کم خوابی است.

12. تعریق بی دلیل

چنانچه کاملا بی دلیل و تحرک عرق می کنید، حتما باید به پزشک مراجعه و قلب خود را چک کنید به خصوص اگر این حالت بیش از یک هفته طول بکشد.

راه های پیشگیری از حملات قلبی شامل موارد زیر است :

- در صورت مشاهده کوچک ترین علائم به پزشک مراجعه کنید تا خطر حملات قلبی در شما کاهش پیدا کند.

- حتما یک برنامه ورزشی منظم داشته باشید :30 دقیقه ورزش کردن خطر حملات قلبی و سکته را تا حد زیادی کاهش می دهد.

- رژیم غذایی سالم داشته باشید :بیش از حد از روغن و نمک استفاده نکنید.

منبع:نمناک


علائم هشدار دهنده حمله قلبی در زنان و مردان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ɢнαzαʟ و ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا