خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۳۷۷سال پیش در روز ۲۰ اوت سال ۶۳۶ میلادی خالد بن ولید سردار مسلمان عرب در دره یرموک در فلسطین در جنوب دریاچه طبریه یک ارتش امپراتوری بیزانس را درهم می شکند.

پیروزی لشکر مسلمانان به فرماندهی خالد بن ولید در دره یرموک و در جنگی که نام همین دره را گرفت ، موجب شد تا دروازه های سرزمین های شرقی امپراتوری بیزانس به روی مسلمانان گشوده شود.

درپی فتوحات مسلمانان در ایران و بین النهرین، لشکر مسلمانان متوجه سرزمین های فلسطین و سوریه شد که در آن زمان جزو قلمروی امپراتوری بیزانس بودند.

با پیشروی مسلمانان، امپراتوری بیزانس در صدد برآمد از پیشرفت آنها در قلمروی خود جلوگیری کند.

به عمر خلیفه مسلمانان خبر رسید که بخشی از نیروهای مسلمانان در جنوب دمشق در سوریه در معرض تهدید یک ارتش امپراتوری بیزانس قرار گرفته اند.بنابراین به خالد بن ولید دستور داد برای مقابله با ارتش بیزانس عازم آن ناحیه شود.

خالد بن ولید به کمک همکیشان خود رفت و پس از ۵ روز لشکر مسلمانان را برای جنگ آرایش داد و تصمیم گرفت به دشمن حمله کند.ارتش بیزانس توسط هراکلیوس ، امپراتور بیزانس یا همان رم شرقی تشکیل شده بود و فرماندهی آن با ژنرال تئودوروس بود.

نبرد نهایی در دره یرموک و در کنار رودخانه ای به همین نام میان لشکر مسلمانان و ارتش بیزانس که به مراتب پرتعدادتر از مسلمانان بودند در گرفت.

درپی پیروزی لشکریان اسلام در جنگ یرموک دروازه های سرزمین های شرقی امپراتوری بیزانس به روی مسلمانان گشوده شد و ظرف مدت کوتاهی مسلمانان سراسر سوریه و فلسطین را تصرف کردند.

منبع: تاریخ ما


ارتش بیزانس چگونه در جنگ یرموک از سپاه اسلام شکست خورد؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا