خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
بدن ما انسان ها تحت تاثیر عوامل مختلف، تغییر و تحولاتی را به وجود می آورد البته که برای بعضی از این تغییرات هنوز هیچ پایه و سند علمی ارائه نشده است. جالب است بدانید که حتی فصل های مختلف هم روی بدن ما تاثیر گذار هستند. تغییرات فصل می تواند روی حوصله و روحیه ما تاثیر بگذارد و یا حتی ذهنمان را تغییر دهد. اختلال عاطفی فصلی مهم ترین و رایج ترین مبحث شناخته شده در مورد تاثیر فصل ها روی مغز انسان است و گاهی اوقات با افسردگی همراه می شود و معمولا زمانی اتفاق می افتد که در فصل زمستان روز ها کوتاه می شوند و نور خورشید کم تر به افراد می رسد.


بعضی از افراد به طور شدیدی با این اختلال دست و پنجه نرم می کنند. بسیاری از آن ها تحت درمان و تراپی قرار می گیرند؛ حتی تا جایی که بعضی ها نورهای مصنوعی نصب می کنند تا شبیه سازی خورشید را انجام دهند. آن ها این کار را دقیقا در وسط زمستان انجام می دهند که اثر زیادی از نور خورشید دیده نمی شود. همچنین ارتباط زیادی بین افسردگی و ناتعادلی ذهنی وجود دارد.

توجه، حافظه و فرآیند اطلاعات، همگی به شکل منفی از طریق افسردگی تحت تاثیر قرار می گیرند. اثرات آن هم با قرص های ضد افسردگی برطرف نمی شود بنابراین افراد باید تحت درمان های طولانی قرار بگیرند تا بتوانند در بلند مدت آن را بهبود ببخشند.


فصلی که مغز در آن باهوش تر عمل می کند

قدرت ادراک در فصل زمستان فقط به روحیه افراد بستگی ندارد به طور عمومی معمولاً در فصل تابستان و پاییز نسبت به بهار و زمستان باهوش تر عمل می کنند یعنی مغز در فصل پاییز و تابستان قدرت بالاتری از خود نشان می دهد. این قضیه توسط آزمایش های نورولوژیستی و روانی در طول ماه های گرم تر به اثبات رسیده است و این تفاوت هنگام عملکرد حافظه و سرعت ادراک افراد کاملا به چشم می خورد.

البته که شاید این تفاوت فصلی و تاثیر آن روی انسان و ذهن ، خیلی مشکل بزرگی به نظر نرسد اما به طور کلی 24 درصد افراد در معرض این تغییرات قرار می گیرند و احتمال ابتلا به مشکلاتی مثل آلزایمر افزایش پیدا می کند؛ مخصوصاً زمانی که آزمایشات مربوط به آلزایمر در فصل بهار و زمستان باشد. تغییرات فصلی در طولانی مدت ممکن است اثرات خودش را نشان دهد.

البته دانشمندان هنوز در حال مطالعه بر روی تغییرات فصلی و عملکرد مغز هستند. سطوح سروتونین به روحیه افراد مرتبط است و در طول فصل ها نوسان پیدا می کند. همچنین ممکن است مشکلاتی در ژن و حتی ترکیب سلول خونی افراد دیده شود.

مثلاً 5 هزار ژن هستند که در فصل های مختلف قدرت متفاوتی دارند. همین تغییرات قدرت در ژن ها نه تنها روی عملکرد ذهن و درک تاثیر می گذارد ، بلکه سیستم ایمنی و توانایی آن را دچار تغییراتی می کند. در نتیجه ممکن است که سیستم ایمنی افراد در فصل زمستان بیشتر از قبل مستعد التهاب باشد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ، روانی و بیماری های خود ایمنی افزایش پیدا خواهد کرد.

دانشمندان این تغییرات را می شناسند و می دانند که حاصل از تغییر فصل است یا خیر . حتی می دانند که چه تغییراتی در افراد نشان دهنده تفاوت دما می باشد. این تغییرات فقط هنگام صبح یا شب رخ نمی دهند و معمولا چند روز پشت سرهم اتفاق می افتند. همین مورد نشان می دهد که عوض شدن ویژگی های شخصیتی ، حاصل تغییرات دما هستند که در طی فصل های مختلف بیشتر دیده می شود.

منبع:نمناک


تاثیر فصل های مختلف و تغییر فصل روی مغز

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا