خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

paria.m

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/12/20
ارسال ها
253
امتیاز واکنش
7,231
امتیاز
213
محل سکونت
your heart
زمان حضور
24 روز 11 ساعت 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
هیچ چیز در زمستان مثل یک فنجان چای داغ و تند چای زنجبیل نمی چسبد با سطح بالای ویتامین ث، منیزیم و دیگر مواد معدنی، ریشه زنجبیل برای سلامتی بسیار مفید است این ادویه طعم تند دارد و زرد رنگ است زمانی که چای درست شد می توانید طعم نعناع، عسل یا لیمو را اضافه کنید تا مزه زنجبیل را پوشش دهید به همین دلیل است که باید این نوشیدنی آرامش بخش را داشته باشید.
خواص و فواید زنجبیل چیست؟
مبارزه با سرطان:
امروزه بسیاری از مردم مبتلا به سرطان هستند به احتمال زیاد کسی را می شناسید که با سرطان مبارزه می کند اگر اینطور است زنجبیل را به رژیم غذایی روزانه اضافه کنید مطالعات متعدد نشان داده اند که در مقابله با سرطان پروستات، تخمدان، سرطان، پوست،ریه و سرطان لوزالمعده مفید هستند.
به گفته محققان، خواص ضد سرطان زنجبیل، نتیجه ترکیب 6 جینجرول است که در مقادیر زیادی از زنجبیل خام یافت می شود و دارای فعالیت های ضد باکتری، ضد التهابی و ضد تومور است.
افزودن زنجبیل به رژیم غذایی می تواند به جلوگیری از تشکیل سلول های سرطانی جدید و نابود کردن سلول های فعال کمک کند. همچنین برای جلوگیری از اثرات منفی داروها ی سرطان مفید هستند
زنجبیل برای محافظت در برابر بیماری آلزایمر:
بیماری آلزایمر اختلال عصبی پیشرفته است که سیستم عصبی مرکزی را تحت تاثیر قرار می دهد تقریبا 60 تا 70 درصد در افراد بالای 65 سال در سراسر جهان وجود دارد. اگر آلزایمر در خانواده تان دارید و یا نگران هستید یک روز از این بیماری رنج ببرید، باید در مورد استفاده از زنجبیل در رژیم غذایی فعلی و روتین فکر کنید.
تحقیقات نشان می دهند که می تواند به کاهش سلول های مغزی کمک کند که معمولا منجر به بیماری آلزایمر می شود علاوه بر این، برخی مطالعات انجام شده بر روی حیوانات نشان می دهند آنتی اکسیدان ها و دیگر ترکیبات قدرتمند یافت شده در زنجبیل می توانند با واکنش های التهابی که در مغز رخ می دهد مبارزه کنند.
زنجبیل برای درمان گاز معده:
گاز معده می تواند در زمان هایی خجالت آور باشد. در حالی که انواع مختلفی از محصولات ضد گاز در بازار وجود دارد درست کردن چای زنجبیل به اندازه کافی آسان است و ثابت شده است که در تسکین گاز موثر است قبل از این که بخوابید یک فنجان چای زنجبیلی بخورید در پاک سازی سیستم گوارشی خوب عمل می کند و مشکل را از داخل خنثی می کند.
می توانید با اضافه کردن یک تکه دو اینچی ریشه زنجبیل تازه به دو فنجان آب، چای زنجبیل درست کنید.

زنجبیل برای درمان سوزش معده :
سوزش معده نشانه اصلی برگشت اسید است بیماری مشترکی که حدود 50 درصد آمریکایی ها را تحت تاثیر قرار می دهد. امروزه حدود 20 میلیون آمریکایی در حال استفاده از دارو بازدارنده برای درمان سوزش معده هستند.مطالعات نشان می دهند که داروهای سوزش معده بیش از اینکه خوب باشند آسیب می زنند. به جای مصرف دارو چای زنجبیل بنوشید.
کمک به کاهش وزن با زنجبیل :
کاهش وزن یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای سلامت کلی انجام دهید. آیا می دانستید که اضافه وزن می تواند منجر به حمله قلبی، سکته، کلسترول بالا، فشار خون بالا، دیابت و برخی سرطان ها شود؟ برای کمک به کاهش وزن زنجبیل را به رژیم غذایی اضافه کنید. چنانچه در بخش ورزش و تناسب انـ*ـدام نمناک گفته شد زنجبیل جز طبیعی است که در بسیاری از مکمل ها یافت می شود مطالعه نشان داد مکمل با زنجبیل به کاهش وزن بدن کمک می کند می تواند احساس سیری بدهد که منجر به کاهش جذب کالری می شود هم چنین می تواند التهاب مرتبط با چاقی را کاهش دهد.
زنجبیل برای کم کردن اشتها :
زنجبیل ممکن است کمک کند احساس سیری را حفظ و اشتها را کم کنید و در نهایت مصرف کالری روزانه را کاهش دهید. مطالعه ای که در سال 2012 منتشر شد نشان داد افرادی که بعد از غذا حاوی 2 گرم پودر زنجبیل را مصرف می کنند تا6 ساعت احساس سیری می کنند.
مدیریت سطح قند خون با زنجبیل:
تحقیقات نشان می دهند زنجبیل می تواند به حفظ سطح گلوکز خون کمک کند. این امر مهم است زیرا این سطوح تاثیر مستقیمی روی کاهش وزن و افزایش وزن دارند همچنین این که در طول روز احساس انرژی و بی حالی می کنید. اضافه کردن زنجبیل به ناهار می تواند به شما در تمرکزکمک کند
زنجبیل برای تسکین ماهیچه های خسته:
وقتی ورزش می کنید، ماهیچه های تان به طور طبیعی خسته می شوند یک راه برای کمک به تسریع بهبود ماهیچه استفاده از ریشه زنجبیل است مطالعات نشان می دهند افرادی که زنجبیل می خورند کاهش قابل توجهی در درد ماهیچه را تجربه می کنند و به مردم اجازه می دهند در مدت زمان کوتاه تر به باشگاه برگردند ورزش بیشتر منجر به افزایش عضلات می شود که به طور کلی برابر با کاهش وزن طبیعی است.

جذب بالای مواد مغذی با زنجبیل :
احتمالا متوجه نیستید، اما وقتی یک غذای سالم بخورید در واقع تمام مواد مغذی مفید را جذب نمی کنید بلکه، افراد تنها بین 10 تا 90 درصد از ویتامین ها و مواد معدنی را از غذایشان جذب می کنند اگر به دنبال بهبود سلامت و کاهش وزن هستید، باید مواد مغذی زیادی را جذب کنید این به این دلیل است که مواد غذایی می توانند به هورمون ها پیام برسانند تا به بدن اجازه دهند که هنگام سیری سیستم سوزاندن چربی را نگه دارند.
زنجبیل برای کمک به بیماری صبحگاهی در دوران بارداری :
زنان باردار ممکن است بخواهند مصرف زنجبیل را به دلیل بیماری صبحگاهی افزایش دهند. علت این است که زنجبیل به عنوان عاملی آرام کننده عمل می کند شرکت کنندگانی که زنجبیل را مصرف می کردند، متوجه کاهش چشمگیر علائم بیماری شدند.
زنجبیل برای کاهش التهاب مفاصل :
زنجبیل خاصیت ضد التهابی قدرتمندی دارد به همین دلیل، می تواند به کاهش بیماری های مبتنی بر التهاب کمک کند این شامل آرتروز، بیماری که میلیون ها آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد. همراه با کاهش التهاب، افراد مبتلا به ورم مفاصل می توانند انتظار تسکین درد را از زنجبیل داشته باشند.
زنجبیل برای باز کردن راه تنفسی ملتهب :
نشان داده شده زنجبیل راه های هوایی را با کاهش التهاب باز می کند همچنین می تواند درد ناشی از آسم را از بین ببرد. در حالی که محققان معتقدند زنجبیل ممکن است وضعیت آسم را به تنهایی حل نکنند، می توان آن را به عنوان بخشی از یک رویکرد جامع مورد استفاده قرار داد.
زنجبیل برای بهبود گردش خون:
زنجبیل می تواند به بهبود گردش خون کمک کند همانطور که زنجبیل جریان خون را بهبود می بخشد، می تواند احساس گرم در داخل بدن ایجاد کند این یکی از دلایلی است که بسیاری از مردم در روزهای سرد از خوردن چای زنجبیل لـ*ـذت می برند.


خواص و فواید مصرف چای زنجبیل برای درمان بیماری ها و سلامت بدن

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

paria.m

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/12/20
ارسال ها
253
امتیاز واکنش
7,231
امتیاز
213
محل سکونت
your heart
زمان حضور
24 روز 11 ساعت 27 دقیقه
نویسنده این موضوع

زنجبیل برای درمان یخ زدگی بدن از سرما :
در اینجا نکته مفید برای یادآوری است می توانید چای زنجبیل را در طول فرایند بازیابی بخورید تا سرعت بازیابی را افزایش دهید زنجبیل به بهبود گردش خون کمک می کند هم چنین به بدن کمک می کند قسمت های آسیب دیده را به حالت عادی بازگرداند. مطالعه نشان داد زنجبیل باعث افزایش مقاومت در برابر سرما می شود.
زنجبیل برای بهبود بیماری های حرکتی:
زنجبیل به عنوان درمان طبیعی برای بیماری حرکت استفاده می شود اگر دریا زده یا ماشین زده هستید هوشمندانه است که قبل از ورود به ماشین یا قایق، کمی زنجبیل مصرف کنید. زنجبیل در حل کردن ناراحتی معده بسیار موثر است

تسکین درد با زنجبیل :
ایبوپروفن را فراموش کنید سعی کنید به جای آن زنجبیل مصرف کنید مهم نیست که از چه نوع دردرنج می برید، زنجبیل می تواند به عنوان آرام بخش طبیعی عمل کند مطالعه نشان داد زنجبیل به علت خواص ضد التهابی آن، باعث کاهش درد عضلانی پس از ورزش طولانی می شود. زنجبیل علاوه بر مبارزه با التهاب می تواند در سطح هورمونی کار کند در نظر بگیرید صبح خود را با یک فنجان چای زنجبیل شروع کنید
زنجبیل برای پاکسازی سینوس:
ماده ای فعال در زنجبیل وجود دارد که نشان می دهد شگفتی هایی در سینوس ها ایجاد می کند و کمک می کند تا آنها را از بین ببرند و باعث تخلیه شوند مطالعه ای نشان داد آب زنجبیل در کاهش 96 درصدی علائم سینوزیت مزمن کمک می کند همه کارهایی که باید انجام دهید این است که یک فنجان خوب از چای زنجبیل داغ بخورید تا مزایا را بدون استفاده از داروها با عوارض جانبی احتمالی دریافت کنید.
زنجبیل برای بهبود تنفس :
بر خلاف سایر مواد غذایی مانند سیر، زنجبیل در واقع می تواند به بهبود تنفس کمک کند. خوردن زنجبیل در انتهای غذا سق دهان را تمیز می کند همچنین می توانید آن را به عنوان یک نوشیدنی مخلوط با آب گرم ساده بنوشید این راهی عالی برای پاکسازی دهان و خنثی کردن طعم بد در دهان است.

زنجبیل برای افزایش سیستم ایمنی بدن:
رژیم غذایی نقش مهمی در تقویت یا تضعیف سیستم ایمنی بدن ایفا می کند. برای حفظ سیستم دفاع بدن خود خوردن زنجبیل مناسب است پزشکان می گویند که زنجبیل می تواند سیستم لنفاوی را پاک کند و سموم ، باکتری ها را از بین ببرد.
آسم :
نوشیدن چای زنجبیل معمولا در مورد آسم، مفید است. زنجبیل به شل شدن خلط کمک می کند و ریه ها را بهبود می دهد که به نوبه خود به بازیابی از تنفس دشوار کمک می کند. هم چنین این بیماری آلرژی و عطسه دائمی را کاهش می دهد.
زنجبیل برای بهبود حالت خوب :
اگر چه وقتی در حالت بد و یا احساس استرس دارید، احتمالا به زنجبیل فکر نمی کنید، در واقع بسیار موثر است و حتی می توانید به بهبود خواب نیز کمک کنید. اعتقاد بر این است که زنجبیل تاثیری بر کورتیزول و اثر برانگیختگی بر روی سروتونین دارد و شرایطی کامل فراهم می کند تا استراحت آرامش بخش داشته باشید.
زنجبیل برای بهبود پوست:
در زنجبیل ماده ای وجود دارد که برای درمان بیماری پوستی مانند آکنه، اگزما و پسوریازیس استفاده می شود هم چنین چای زنجبیل خاصیت ضد باکتری و ترکیبات آنتی اکسیدان دارد که می توانند پوست را از عفونت محافظت کنند در حالی که رشد سلول های جدید را علاقه‌مند می کنند و از علایم پیری مانند چین وچروک ، لکه ها جلوگیری می کنند.

منبع:سایت نمناک


خواص و فواید مصرف چای زنجبیل برای درمان بیماری ها و سلامت بدن

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا