خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

bitter sea

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
18/12/20
ارسال ها
233
امتیاز واکنش
6,410
امتیاز
263
زمان حضور
98 روز 23 ساعت 29 دقیقه
نویسنده این موضوع
اطلاعات شخصی
نام کامل
آنخل فابیان دی ماریا هرناندز
زادروز
۱۴ فوریهٔ ۱۹۸۸ ‏(۳۳ سال)
زادگاه
روساریو، آرژانتین
قد
۱٫۸۰ متر (۵ فوت ۱۱ اینچ)[۱]
پست
وینگر / هافبک هجومی / هافبک کناری / هافبک میانی
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی
پاری سن ژرمن
شمارهٔ پیراهن
۱۱
باشگاه‌های جوانان
۱۹۹۱–۱۹۹۲
توریتو
۱۹۹۲–۲۰۰۵
روساریو سنترال
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها
باشگاه‌ها
بازی†
(گل)†
۲۰۰۵–۲۰۰۷
روساریو سنترال
۳۵
(۶)
۲۰۰۷–۲۰۱۰
بنفیکا
۷۶
(۷)
۲۰۱۰–۲۰۱۴
رئال مادرید
۱۲۴
(۲۲)
۲۰۱۴–۲۰۱۵
منچستر یونایتد
۲۷
(۳)
۲۰۱۵–
پاری سن ژرمن
۱۹۹
(۸۰

آنخل فابیان دی ماریا هرناندز (به اسپانیایی: Ángel Fabián Di María Hernández) بازیکن تیم ملی آرژانتین و باشگاه پاری سن ژرمن است.

او متولد ۱۴ فوریه ۱۹۸۸ در آرژانتین است.

در سال ۲۰۰۱ در حالی که تنها ۱۳ سال داشت به تیم نوجوانان روزاریو سنترال پیوست و بعد از ۴ فصل حضور در این تیم در سال ۲۰۰۵ اولین بازی خود را انجام داد. بازی‌های درخشان دی ماریا در لیگ آرژانتین مورد توجه چند باشگاه از جمله روبین کازان قرار گرفت که این انتقال تا پای نهایی شدن پیش رفت ولی به دلایلی ناتمام ماند.

دی ماریا در ژوئیه ۲۰۰۷ به بنفیکا پیوست و به مدت سه سال در این تیم ماند و بازی‌های زیبایی را به نمایش گذاشت و همچنین زیباترین گل لیگ پرتغال را دی ماریا از فاصله ۳۰ یاردی (۲۷ متر) به ثمر رساند و مورد توجه باشگاه‌های مطرح اروپایی اینتر میلان، منچستر یونایتد و رئال مادرید قرار گرفت و در ژوئیه ۲۰۱۰ با قراردادی ۶ ساله به ارزش ۲۵ میلیون یورو به رئال مادرید پیوست و پس از درخشش در این تیم با مبلغی به ارزش ۶۵ میلیون یورو در سال ۲۰۱۴ به منچستر یونایتد پیوست و پس از یک فصل ناموفق در این تیم به تیم پاری سن ژرمن پیوست.

از باشگاه هایی که دی ماریا در آنها بازی کرد می توان به باشگاه فوتبال روساریو سنترال ، باشگاه فوتبال بنفیکا ، باشگاه فوتبال رئال مادرید ، باشگاه فوتبال منچستر یونایتد و باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن اشاره کرد.

در ۲۸ ژوئن ۲۰۱۰ باشگاه رئال مادرید خبری در وبسایتش مبنی بر مذاکره با بنفیکا بر سر دی ماریا قرار داد که این باعث تغییر سهام باشگاه پرتغالی در بازار بورس شد. دی ماریا در ۷ ژوئیه ۲۰۱۰ از بوینس آیرس به مادرید رفت و در تست پزشکی این باشگاه شرکت کرد. دی ماریا با قراردادی پنج ساله به ارزش ۲۵ میلیون یورو راهی تیم اول شهر مادرید شد. وی اولین بازی اش برای رئال را در ۴ اوت و در یک دیدار دوستانه انجام داد و اولین گلش را هم در یک دیدار دوستانه در مقابل هرکولس به ثمر رساند. در ۲۹ اوت اولین بازی اش در لالیگا را انجام داد و در ۱۸ سپتامبر در مقابل رئال سوسیداد اولین گلش را به ثمر رساند. در چند فصل آینده دی ماریا بازی‌های نسبتاً خوبی انجام داد اما در بعضی از بازی‌ها آن بازیکن همیشگی و مؤثر نبود. در فصل ۱۳–۲۰۱۲ در سوپر کاپ اسپانیا روی اشتباه والدز گل حیاتی را برای رئال به ثمر رساند که باعث قهرمانی رئال در آن جام شد. اتفاق مهم دیگری فصل برای او پاس گلی بود که در بازی رئال و منچستر یونایتد به کریستیانو رونالدو داد. دی ماریا در آن فصل قراردادش با رئال را تا سال ۲۰۱۸ تمدید کرد. در فصل ۲۰۱۳/۱۴ دی ماریا با رئال مادرید تا فینال لیگ قهرمانان پیش رفت و به مقام قهرمانی رسید. وی در فینال عملکرد قابل قبولی داشت و از سوی یوفا به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. او در رئال مادرید ۱۹۰ بازی کرد و ۳۶ گل زد. آنخل دی ماریا به پاس گل‌هایش در رئال مادرید معروف شده بود. وی در ۱۹۰ بازی که برای رئالی‌های انجام داد ۸۷ پاس گل به ثبت رساند و این نشان از مهارت وی در این زمینه است. پس از چهار سال حضور در باشگاه رئال مادرید وی با انتقالی جنجالی به باشگاه منچستر یونایتد رفت. انتقالی که کارلو آنجلوتی آن را برای کسب ثروت خواند. سرمربی وقت رئال پس از انتقال دی ماریا به منچستر عنوان کرد که بعضی از بازیکنان دوست دارند برای قرار گرفتن در ترکیب رقابت کنند و بعضی‌ها هم ترجیح می‌دهند درآمد بیشتری داشته باشند. البته خود دی ماریا این انتقال را از سر ناچاری عنوان کرد.

منبع : ویکی‌پدیا





بیوگرافی آنخل دی ماریا | فوتبالیست

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH و LIDA_M
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا