خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

bitter sea

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
18/12/20
ارسال ها
233
امتیاز واکنش
6,410
امتیاز
263
زمان حضور
98 روز 23 ساعت 29 دقیقه
نویسنده این موضوع
اطلاعات شخصی
نام کامل
ایکر کاسیاس فرناندز
زادروز
۲۰ مهٔ ۱۹۸۱ ‏(۳۹ سال)
زادگاه
موستولس، اسپانیا
قد
۱٫۸۲ متر (۶ فوت ۰ اینچ)
پست
دروازه‌بان
شمارهٔ پیراهن
۱
باشگاه‌های جوانان
۱۹۹۸–۱۹۹۰
رئال مادرید
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها
باشگاه‌ها
بازی†
(گل)†
۱۹۹۹–۱۹۹۸
رئال مادرید سی
۲۶
(۰)
۱۹۹۹
رئال مادرید بی
۴
(۰)
۲۰۱۵–۱۹۹۹
رئال مادرید
۵۱۰
(۰)
۲۰۱۵–۲۰۲۰
پورتو
۱۱۶
(۰)
مجموع
۶۵۶

ایکر کاسیاس فرناندز (به اسپانیایی: Iker Casillas Fernández) (زاده ۲۰ مه سال ۱۹۸۱، در موستولِس مادرید) دروازه‌بان بازنشسته اهل اسپانیا است که یکی از بهترین دروازه‌بان‌های تاریخ و کاپیتان سابق تیم فوتبال رئال مادرید و تیم ملی فوتبال اسپانیا می‌باشد. از ایکر کاسیاس به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین ورزشکاران و فوتبالیست‌های سده اخیر و همچنین نماد باشگاه رئال مادرید نیز یاد می‌شود. او در طی دوران فوتبال خود موفق به کسب تمامی جام‌های ممکن گردیده و پرافتخارترین دروازه‌بان تاریخ محسوب می‌گردد، همچنین او پنج بار و در پنج سال پیاپی (۲۰۰۸ الی ۲۰۱۳) بهترین دروازه‌بان جهان از نگاه فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال شده‌است. کاسیاس در سال ۲۰۲۰ رسماً از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. او در حال حاضر معاون مدیریت‌اجرایی تیم فوتبال رئال مادرید است.

ایکر کاسیاس در ۲۰ ماه مه سال ۱۹۸۱ در منطقه «موستولِس»، که از نواحی پرجمعیّت شهر مادرید اسپانیا است، متولّد شد.[۱][۲] پدرش خوزه، کارمند آموزش و پرورش و مادرش ماریا آرایشگر بود.[۱] رؤیای کودکی ایکر کاسیاس این بود که یک فوتبالیست حرفه‌ای شود و در باشگاه محبوب شهرش، رئال مادرید بازی کند. در هشت سالگی، با وجود آن که علاقه‌ای به دروازه‌بانی نداشت، فقط به اصرار پدرش «خوزه لوئیس کاسیاس»، که علاقه‌مند به فوتبال بود، برای یادگیری فوتبال حرفه‌ای به تیم نونهالان رئال مادرید پیوست.[۳]

کاسیاس در سن ۱۶ سالگی، در تیم زیر ۱۷ سال اسپانیا، به عنوان جوان‌ترین بازیکن تیم حضور پیدا کرد و همراه با تیمش در رتبه سوم جهان قرار گرفت. دو سال بعد، به عنوان کاپیتان در تیم ملی زیر ۱۷ ساله‌ها حضور پیدا کرد و با این تیم، قهرمان شد.

ایکر کاسیاس محصول تیم‌های پایه باشگاه فوتبال رئال مادرید است[۴][۵] و از فصل ۹۱–۱۹۹۰ فوتبال خود را در رئال مادرید آغاز کرد.[۶] وی در سال ۱۹۹۹ برای اولین بار به تیم اصلی دعوت شد، اما در آن بازی شرکت نکرد. از سال ۹۹–۱۹۹۸ وی به تیم اصلی آمد و با افت بودو ایلگنر، ایکر به ترکیب اصلی راه پیدا کرد. در سال ۲۰۰۰ نیز کاسیاس به جوانترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال تبدیل شد که در فینال مسابقات لیگ قهرمانان اروپا حضور یافته‌است (در آن بازی، رئال مادرید با ۳ گل، والنسیا را شکست داد.

در فصل بعد، کاسیاس نمایش‌های ضعیفی از خود نشان داد و جای خود را به سزار سانچز داد، تا اینکه در مسابقه فینال لیگ قهرمانان اروپا، سانچز دچار مصدومیت شد و کاسیاس جوان، جای وی را گرفت و با نمایش خیره‌کنندهٔ خود، یکی از عوامل اصلی قهرمانی رئال در لیگ قهرمانان اروپا شد. از آن زمان به بعد کاسیاس تا سال ۲۰۱۵ به عنوان دروازه‌بان نخست رئال مادرید شناخته شد.

فصل ۰۸–۲۰۰۷، سالی بسیار خوب برای کاسیاس بود. وی یکی از عوامل اصلی سی‌ویکمین قهرمانی رئال مادرید در لالیگا بود و با دریافت تنها ۳۲ گل در ۳۶ بازی، توانست جایزه زامورا را کسب کند. همچنین با امضای قراردادی بلند مدت، تا سال ۲۰۱۷ با رئال مادرید به توافق رسید همچنین وی برای بار دوم، به عنوان یکی از اعضای تیم منتخب سال اروپا انتخاب شد.

منبع : ویکی‌پدیا



بیوگرافی ایکر کاسیاس | فوتبالیست

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH و LIDA_M
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا